Zpět na článek

Diskuze: Zase pár novinek z Redmondu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Aldo
Aldo
Level Level
4. 12. 2016 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a tato skutečnost něco napovídá. Proč by asi Microsoft pokračoval ve v vývoji systému který by nebylo kde nasadit? Máte vážený klokan83 odpověď?

klokan83
klokan83
Level Level
4. 12. 2016 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aldo Existuje nekolik duvodu vazeny pane Aldo:
1. Firma jako Microsoft musi byt pripravena na nahle zmeny na trhu. Treba v situaci ze by se darilo Google Pixelu a nebo z nejakeho jineho duvodu by se Android uzavrel tak tam vznikne na trhu novy prostor. Firmy budou chtit zalozni plan. Je dobre mit plan B a mobilni Win je plan B pro Microsoft a taky pro ostatni. Ale neni to ted plan A.
2. Ve velkych korporacich je jednodussi produkt nechat zemrit a odehnit nez by ste ho skutecne explicitne zrusili. Zrusenim jenom naserete 0.1% uzivatelu kteri jeste maji vas produkt. A taky znizite skokove cenu akcii vlastni firmy protoze Wall Street na takove spravy reaguje negativne. Proste se to nedela.
3. Zajimalo by mne odkud vite, ze vyvoj mobilnich W10 porad pokracuje. Ja si myslim ze pokracuje vyvoj jenom na castech ktere jsou spolecne s desktopovymi Win a temi ktere jsou spolecne s jinymi MS produkty (surface, holo lens atd.)

Proste mate mnozsto mobilnich OS, ktere jsou prakticky mrtve, ale vyvoj pokracuje jen tak pro pripad kdyby neco. Win10 je jenom jeden z nich. BlackBerry, Sailfish, Tizen, Ubuntu Touch OS, H5OS jsou dalsi

Puppy8
Puppy8
Level Level
4. 12. 2016 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aldo Protože:

a) podpora existujích Lumií, to není Android který nemá typicky žádné bezpečností aktualizace, tedy je to zcela nepoužitelný zmetek
b) Surface Phone

klokan83
klokan83
Level Level
4. 12. 2016 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Android ma pravidelne bezpecnostni aktualizace. Jenom se typicky nedostanou k uzivatelum. Ja mam treba Nexus 5x. Ma to ted Android 7.0 a pravidelne mesicni bezpecnostni aktualizace. Nekdy v prosinci cekam aktualizaci na 7.1.

Problem je v tom, ze politika Samsungu je "prodat a neaktualizovat at si klient koupi o rok novy model". Lidi jim to kupujou, tak z jich pohledu nema zmysel nic menit. Takhle je to levnejsi...

Komu na bezpecnosti zalezi, koupi si iPhone, Nexus, Pixel, Lumii a nebo Blackberry.

Puppy8
Puppy8
Level Level
4. 12. 2016 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Jenže to je nepatrný zlomek z toho androidího odpadu, kde jinak žádné aktualizace neexistují. A ten Pixel nemá ani tak základní věc jako dual sim. Prostě je to jen hračka pro sbírání osobních dat a zobrazování Google reklam.

klokan83
klokan83
Level Level
4. 12. 2016 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Ten zlomek Androidu ktere jsou prave ted na verzi 7.0 je v absolutnich cislech vetsi nez je cely podil mobilnich Windows 10. Je to proto, ze mobilni Windows nemaji tak zakladni vec jako telefony.

Puppy8
Puppy8
Level Level
5. 12. 2016 00:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Těch co mají alespoň nějakou podporu (tedy pravidelné aktualizace) je právě naprosté minimum. Ani to nezachrání více než problematickou pozici Google v oblasti bezpečnosti a ochrany soukromí. Chápu že to většinu lidí nezajímá, mne však ano.

Telefonů je dostatek a za velmi dobré ceny. Takže zase klasické žvásty.

klokan83
klokan83
Level Level
5. 12. 2016 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Pocet Androidich telefonu ktere maju pravidelne aktualizace jde do stovek milionu. Vetsina z nich ma ted Android 6.0 a kolem 7 milionu ma ted (2 mesice po vydani) Android 7.0. Je to zlomek z miliardy Androidu ale nenazval bych to "naproste minimum". Je to podstatne vic nez 6 milionu aktivnich Windows mobile.

To ze aktualizuje jenom zlomek je samozrejme pro Google problematicka pozice, ale neda se rict ze by aktualni Windows byly bezpecnejsi nez aktualni Android. Spis to bude naopak, protoze na Windows nikdo neutoci tak tam bude mnozsvto neodhalenych chyb.

Kdyby Vas zajimala ochrana soukromi, tak by ste si koupil Blackberry nebo iPhone. Microsoft Vase soukromi nechrani. Cetl ste EULA pro Android a Windows? Je to to samy. A nebo vite o nejake oblasti kde o Vas Google sbira vic dat? Poprosil bych referenci.

Puppy8
Puppy8
Level Level
5. 12. 2016 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Sběr osobních dat je pro Google otázkou existence, protože nic jiného než reklamu prodávat neumí, narozdíl od Microsoftu. Proto pro mne nemůže být nikdy důvěryhodným subjektem, ať tvrdí cokoli (viz http://www.weblog.rider.cz/articles/269-jak-se-zbavit-google-osobni-akcni-plan). Android byl od začátku navržen jako levný odpad, kde bezpečnost je cizí slovo. A nezmění to žádná aktualizace.

Blackberry už je bohužel úplně mrtvé a ekosystém Applu mne zcela minul, když jeho OS připomíná telefon pro děti předškolního věku s mrvtou úvodní obrazovkou jak PalmOS před patnácti lety. Takže volím stále nejmenší možné zlo, Windows Mobile. Více mne nezajímá, žádné zbytečné aplikace mi nechybí.

klokan83
klokan83
Level Level
5. 12. 2016 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Cituji z uvodni stranky Microsoftich reklam: "Connect with millions of searchers on the Bing Network that Google just can't reach." (http://advertising.microsoft.com/appnexus). Presne tak jak rikam, Microsoft monetizuje hledani na jeho vyhledavaci a osobni data ktere ziskava od uzivatelu mobilnich telefonu stejne jako Google. Nevim jaky rozdil na tom dela to, ze umi prodavat i neco jineho.

A s tou bezpecnosti nemate pravdu. Mate pravdu jenom v tom, ze naprosta vetsina z te miliardy androidich telefonu nema dostatecne zabezpeceni, ale pak mate i moznost vybrat si i bezpecny telefon s Androidem. Kdo premysli, ten si tam bezpecny telefon najde.

Puppy8
Puppy8
Level Level
5. 12. 2016 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Dokud to netvoří 99% přijmu jako u Google, tak je to naprosto nepodstatné.

Kolik je tedy Android telefonů s:
- pravidelnými měsíčními aktualizacemi
- dual sim
- alespoň 5" 2K OLED displejem
- podporou nejmémě 12 LTE pásem, včetně TDD (38, 40)
- iris skenerem

klokan83
klokan83
Level Level
5. 12. 2016 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Musim se smat. Vas seznam vypada presne jako typicka statni zakazka. Vitez je dan predem :) Ale nechapte mne zle. Kdyz Vam ten telefon vyhovuje, tak ho pouzivejte. Jenom nepiste nesmysly ze Android nema zadne bezpecnostni aktualizace.

No a kdyz Vam nevadi, ze vase osobni data monetizuje Microsoft pro uplne nesmyslny duvod ktery porad nechapu tak to je taky vase vec. Ale zase, netvrdte mi, ze Microsoft chrani Vase soukromi, protoze to je taky nesmysl.

Puppy8
Puppy8
Level Level
5. 12. 2016 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 To jsou naprosto obecné požadavky, které splní nejméně tři Windows Mobile přístroje, dva dokonce z minulého roku. To jen dokazuje, že Android je jen levná hračka, nic více.

Že většina Android telefonů nemá žádnou podporu, včetně těch drahých, je prostě skutečnost. Stejně tak že Apple je předražený hw šrot, za 25 tisíc a nemá to ani OLED displej, nemluvě o strašném OS.

Tady vidíte, že nakonec moc volba není. Ten iris skener je samozřejmě blbost, ale i bez něj bude myslím ten výběr podobný :-) Aktualizace znamenají jediný možný způsob bezpečnosti. dual sim je v prostředí zdejších operátorů nutnost, podpora více než tří LTE pásem pro toho kdo cestuje také a telefon bez OLED displeje je koncem roku 2016 už šrot. To není žádná státní zakázka s "wifi páčkou" :-) Jen požadavky na úrovni technologického vývoje konce roku 2016.

Puppy8
Puppy8
Level Level
5. 12. 2016 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Pokud je mi známo, tak jediné Android telefony s pravidelnými aktualizacemi jsou ty Google Pixel, ale ty zase z nějakého důvodu nejsou dual sim. Lenovo před časem také chtělo podporovat pravidelné aktualizace, ale nakonec to vzdali a v nějakém článku označili jako "příliš složité". Takže tudy cesta nevede, protože cílová skupina takové věci stejně neřeší.

klokan83
klokan83
Level Level
5. 12. 2016 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Tak kdyz nevite proc Pixely nemaj dual sim, tak ja Vam to reknu. Vetsina telefonu ktera se prodava se prodava pres operatora. To je i pripad Pixelu ktery v US prodava Verizon. Tyto telefony jsou locknuty na tuto sit.
Operator Vam proste nebude chtit prodavat telefon ktery ma dva sloty na SIM. Operator chce aby tam byla jenom jedna SIMka - ta jeho.

Microsoft zadny operator prodavat nechce tak maj alespon dve simky aby vyplnili tuto diru na trhu.

A k tem aktuallizacim: Nevim co delalo v minulosti Lenovo ani co dela dnes. Vim ze LG nejake ty aktualizace na telefony posila. Samsung ted uz taky. Nastuduji si to zase az Nexus 5X doslouzi. Kazdopadne dostavam mesicne aktualizace tak se mi nelibi kdyz nekdo pise, ze neexistuji.

Puppy8
Puppy8
Level Level
5. 12. 2016 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Telefon od operátora bych si nekoupil nikdy už kvůli upravenému firmware. Dual sim jsou prakticky všechny přístroje, kromě těch Pixelů. Je jasné že Google jde na ruku operátorům, zákazník je to poslední co ho zajímá. Zajímají ho jen jeho data pro následný prodej reklamy.

Myslím že jsme dostatečně ukázali, že pro seriózní použití je Android stále nepoužitelný, protože buď chybí to nebo zase ono. Mě nezajímají "nějaké" aktualizace, ale pravidelné. A ty Microsoft poskytuje stále i na starší přístroje, včetně takových levných modelů jako Lumia 435. Zkrátka u Microsoftu je kombinace pravidelné aktualizace + dual sim naprosto standardní nabídka.

Jiná situace je například Acer, který se snažil prodat "androidizovaný" Windows Liquid Jade Primo, na který není jediná aktualizace (je tam stále prakticky nepoužitelná první verze Windows 10 z minulého roku, není ani Anniversary) a na dotazy kdy bude zásadně neodpovídá. Jen připomenu, že aktualizace sice vydává Microsoft, otestovat a potvrdit je ale musí výrobce telefonu. Čímž Acer naprosto odepsal jinak slibný model. Takže takto se to dělat nedá, ale starého psa novým kouskům nenaučíš.

klokan83
klokan83
Level Level
5. 12. 2016 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Tak jsem se podival na stranky operatoru a nevidel jsem tam jediny telefon s dual SIM. V ponukach operatoru proste nejsou. Takze zakaznik je na poslednim miste co operatory zajima. A zakaznik si stejne kupuje telefony u operatoru, takze mu to asi nevadi. Ale jiste chapete, ze pro prodej reklamy je Googlu uplne jedno jestli ma zakaznik jednu nebo dve SIMky. Google jenom potrebuje prodat bezpecny aktualizovany telefon vlastni produkce zakaznikum. A tak to prodava tam kde to zakaznici kupuji.

Vy jste ale specialni zakaznik! Kupujete jinde nez ostatni a tak pro Vas maji "prakticky všechny přístroje" dual SIM.

Myslim si, ze sme neukazali ze by byl Andoid nepouzitelny. Myslim si, ze sme ukazali jenom to, ze bezpecne telefony s Androidem existuji, ale ne presne v takove specifikaci kterou by ste prave Vy "specialni zakaznik" chtel. Takze Android proste neni pro Vas. To ale neznamena, ze neni pro nikoho jak se to snazite podat.

Lumia 435 ma aktualizace jenom proto, ze MS nema za toto zarizeni nahradu, coz je samo o sobe celkem ubohe.

Acer je krasny priklad jak treti strany dokazi delat stejny bordel v Microsoftim ekosystemu jak delaji v Androidech. Jen pripomenu, ze aktualizace ktere vydava Microsoft a Google musi potvrdit nejenom vyrobce telefonu, ale i operator (samozrejme jenom pro telefony koupene od operatora takze specialnich zakazniku jako vy se to netyka). A prave proto je super, ze Google vlastni telefony zacal delat, protoze si ty nove aktualizace potvrdi sam. A mozna casem vyda i zarizeni pro zakazniky se specialnimi potrebami.

PS: Tento komentar jsem napsal na aktualizovanem Androidu vhodnem na seriozni pouziti.

klokan83
klokan83
Level Level
2. 12. 2016 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nadella sice rika, ze "neustupujeme pryč nebo zpět od našeho zaměření na mobilní telefony", ale fakty rikaji jinak. Microsoft propousti v mobilni divizi, mobilni Windows porad klesa podil na trhu a zatim si MS "jen sbírá síly a reviduje strategii"? Kravina.

K tomu HP Elite X3: Ten mobil vznikl PRED TIM nez Microsoft odepsal svoji mobilni divizi a zbavil se Nokie. X3 byla ohlasena v unoru a vyvoj probihal dlouho pred tim a pak v kvetnu to MS odpiskal a ohlasil propousteni. Nejaky vysoky manazer v HP udelal chybu a dalsi MS mobil od HP bych uz necekal. Mozna mel jenom spatnou marketingovou analyzu...

Vyrobci jako HP a Samsung se boji dominance Androidu a ted kdyz Google vydal svuj vlastni telefon tak se boji jeste vic. Proto skousi spolupracovat s MS (HP) a nebo pracovat na necim vlastnim (Samsung a jejich Tizen). Z teto dvojky ted mnohem lip vypada prave ten Tizen. Samsung ma na to, aby udelal z Tizenu dobry mobilni OS. Upsat se Microsoftu je to same jak zustat u Androidu takze to delat nebudou. Andoid je mozna jeste lepsi protoze je alespon OpenSource.

Michal Hala
Michal Hala
Level Level
2. 12. 2016 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@klokan83 Zase čtete špatně. Píšu "upadající", ne "odepsanou". Čísla o podílu mobilních desítek totiž šla do kytek už dávno předtím než MS začal likvidovat divizi Lumií. A HP to věděl mnohem dřív a přesto "šel" do X3. Takže mi zase něco podsouváte, co jsem nenapsal. :-D

Jinak s dovolením dám spíš na toho Nadellu (přes veškeré výhrady k němu) než na Vás. ;-)

PS. Fascinuje mě jistota a lehkost s jakou něco, o čem píše spousta IT webů, prohlásíte za kravinu.
Zkuste si přečíst něco od Tetlocka o liškách a ježcích. Vy jste totiž typický "ježek". :-)))

klokan83
klokan83
Level Level
2. 12. 2016 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Hala To ze o tom weby pisi je pochopitelne protoze to Nadella rekl. Takisto je pochopitelne proc to rika. On ma povinnosti k akcionarum a zamestnancum. Ale to nic nemeni na tom, ze je to kravina. Kdo pro tuto platformu pri soucasnych cislech a trendu vyviji software nebo hardware je bud placeny Microsoftem a nebo to nema v hlave v poradku. Chcete se vsadit o pivo, ze HP zadne dalsi zarizeni nevyda?

Vy ste liska?

Puppy8
Puppy8
Level Level
5. 12. 2016 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@klokan83 HP už připravuje další Windows 10 Mobile telefony.

klokan83
klokan83
Level Level
5. 12. 2016 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Az je vydaji, mate u mne pivo!

Michal Hala
Michal Hala
Level Level
7. 10. 2017 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Jo, měl jste tehdy pravdu! Nicméně mám pocit, že kdyby MS místo do LinkedInu nalil peníze do Windows 10 Mobile a vývoje telefonů, tak mohlo být všechno jinak. Jelikož mám Lumii s mobilními Windows, tak mohu říct, že mě naprosto vyhovuje a je to solidní platforma. Tedy byla by, kdyby jí Redmond neustálými nedotaženými aktualizaceme nerozvrtal... Což nerad pozoruji na vlastním mobilu. :-(

Tehdy jsem nevěděl zásadní informaci (ta probleskla až teď), že Nadella byl vždycky proti mobilům i nákupu Nokie Microsoftem. Takže - podle mě - aby si potvrdil vlastní názor, tak to zařízl.

klokan83
klokan83
Level Level
9. 10. 2017 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Microsoft ma dost penez na to aby si mohl dovolit LinkedIn i mobilni divizi zaroven. Ale proc platit za neco co jenom prodelava penize?

Lumie byly solidni telefony za skvelou cenu. Bylo to tak proto, ze je Microsoft dotoval. Kdyz se ale nedarilo platformu monetizovat, tak musela skoncit. Je to skoda pro zakazniky. Konkurence by trhu prospela...

Reklama
Reklama