Téma Battlefront II a loot boxů se politizuje, poslanec slibuje ochranu
22.11.2017, Jan Vítek, aktualita
Kauza s mikrotransakcemi ve hře Battlefront II už dávno přesáhla svět hráčů. Jde o velké peníze a miliony lidí, a tak není divu, že se k tomu vyjadřuje řada lidí. Nyní to byl americký senátor, který chce chránit zákazníky od "predátorských praktik".
My jsme se včera podívali na názor analytika, který se rozhodl kopat za tým Electronic Arts a kritizovat herní komunitu za přehnanou reakci, neboť dle něj je naprosto v pořádku za rok hraní jednoho AAA titulu dát 300 dolarů.
Lidé, kteří se musí (občas) zodpovídat široké veřejnosti ze svých činů a kteří si to u ní nechtějí rozházet však mají na věc jiný názor, ať už jde o holadské a belgické orgány trvající na tom, že loot boxy jsou hazard zaměřený i na mládež, samotného majitele Star Wars franšízy, čili firmu Disney, nebo některé politiky. Na stranu nespokojených hráčů se nyní přidal americký demokratický poslanec Chris Lee, který mluví o tom, že chce firmám zabránit v používání "predátorských praktik".
Chris Lee reprezentující stát Havaj k tomu vytvořil video, kde vysvětluje své pohnutky. V něm mluví o zmíněných praktikách, které mají svůj dopad i na děti, stejně jako na finanční výdaje celých rodin. Nový Battlefront II označil za online kasino s tématikou Star Wars navržené k tomu, aby lákalo děti k utrácení peněz. To je nebývale ostré vyjádření, ale Lee pokračuje rovnou tím, že jde o past. Dle něj je tak třeba zajistit, aby psychologicky nevyzrálé osoby nebyly takovým praktikám vystavovány.
Čili jde především o to, jak Lee dále vysvětluje, aby se takové hry nedostaly do rukou nezletilých a ne o to, aby byly mikrotransakce a loot boxy rovnou zakázány plošně, což by byl samozřejmě nesmysl, neboť takto nelze herní trh regulovat. Nicméně herní společnosti evidentně cílí právě i na nezletilé disponující kreditkou svých rodičů, takže alespoň nějaký vítr z mikrotransakčních plachet by jim to mělo sebrat. Chris Lee ale také zmínil zákaz jistých mechanismů ve hrách, ale neupřesnil, které by to mohly být.
Poté pokračují v přednesu další lidé s hlavním tématem točícím se kolem nebezpečnosti hazardu a zvláště toho zaměřeného na mladé lidi. V USA je hazard zakázán pro mladší 21 let, takže pro herní společnosti by uznání loot boxů za nepovolenou hazardní praktiku znamenal opravdu nezanedbatelný problém.
Na stranu zákazníků se tak nyní pomalu přidávají i zákonodárci, a je tak možné, že jsme se už pomalu dostali na vrchol mikrotransakční vlny, která pomalu začne opadat. Jenomže firmy produkující a vydávající hry, stejně jako jejich akcionáři, si na velice vysoké příjmy z mikrotransakcí všeho druhu už zvykly a do budoucna si projektují jejich další růst, takže ty se jistě nedají přesvědčit bez odporu. Pak je tu také otázka, co by se světem AAA her bylo dále, ale to ať si už vyřešít trh. Však ještě existují studia, která tvoří kvalitní a prodejně velice úspěšné tituly, jež jsou mikrotransakcemi zcela netknuty anebo jen kosmeticky.
Dle serveru Eurogamer už lze říci, že EA dostalo od zákazníků řádně přes prsty, neboť úvodní prodeje nového Battlefront II jsou o 60 % nižší v porovnání s prvním dílem. To firma Activision si může velice (potichu) oddechnout, že se jí tato smršť spíše vyhnula, neboť její Call of Duty: WW2 se prodává naopak velice dobře, a přitom se nedá zrovna říci, že by se tvůrci této hry v mikrotransakcích mírnili. Zvláště uhozené je sbírání bodů jako "Loot Spectator" za to, že sledujete ostatní, jak si otevírají své loot boxy.
Zdroj: Eurogamer