Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Turingovské dilema: NVIDIA slibuje o 40% vyšší herní výkon oproti Pascalu

31.8.2018, Jan Vítek, aktualita
Turingovské dilema: NVIDIA slibuje o 40% vyšší herní výkon oproti Pascalu
Už to bude trvat jen tři týdny a první GeForce RTX 2000 se dostanou na trh. My zatím ani po oficiálním představení nevíme nic moc o jejich výkonu jak v klasické rasterizaci, tak v ray tracingu. NVIDIA ale k tomu řekla něco nového. 
Stále více se mluví o Turingovském dilematu, které je jednoduše o tom, zda se vyplatí nebo nevyplatí koupit nové grafické karty RTX 2000, nebo se zaměřit na starší GTX 1000, čili Pascal. Tato otázka zatím nemá své uspokojivé řešení a je možné, že je mít ani nebude. 
 
 
Není to totiž pouze otázka výkonu ve hrách, které nebudou podporovat technologie RTX, a sice především ray tracing a DLSS, čili dejme tomu v "klasických hrách". Jde právě o to, jestli podpora RTX bude taková, aby převážila jazýčky vah ve prospěch nových karet a že potenciál tu skutečně je. Zvláště DLSS dokáže CUDA jádrům velice ulehčit tím, že se o anti-aliasing postarají jádra Tensor a v takovém případě by nemělo jít pouze o 40% navýšení výkonu, jak slibuje NVIDIA, ale třeba i přes 100 %. 
 
Nové informace poskytl konkrétně Tom Petersen z PR oddělení NVIDIE, který si povídal s redaktory z HotHardware. Otázky se přirozeně točily kolem výkonu Turingů v klasických hrách, a sice konkrétně o tom, co můžeme čekat od RTX 2080 oproti GTX 1080. Dle Petersena to bude asi o 35 až 45 % vyšší výkon. Když si tedy vezmeme v průměru 40 procent FPS navíc, vychází nám z toho, že aby se RTX 2080 z hlediska poměry výkonu a ceny alespoň dorovnala na GTX 1080, které lze dnes nové sehnat bez problémů za 14 tisíc s daní, musela by se jejich cena dostat pod 20 tisíc. A to dnes nehrozí. 
 
Čili i dle vyjádření NVIDIE můžeme usuzovat, že koupě nových RTX 2000 bude výhodná pouze v případě, že jejich úvodní ceny klesnou a na trhu se objeví dost her s podporou technologií RTX a to není po více než dvou letech evoluce, jakou bychom čekali. Však kdo by od nové generace karet očekával nižší poměr výkonu a ceny oproti starší generaci? 
 
Navíc zbývá vyřešit otázku výkonu v ray tracingu, protože je velice reálná možnost, že ten bude prakticky využitelný pouze na těch nejsilnějších kartách, čili v takovém případě by dostal velice citelný zásah mainstream, který je už ze své podstaty mezi zákazníky nejoblíbenější. 
 
Zdroj: wccftech


Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.