profile-image

petfish

PetFish
Registrace 5. 6. 2002
ID 1750994803
Level
0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Komentáře

PetFish
PetFish
Level Level
12. 3. 2009 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetFish Muzete specifikovat "nezanedbatelne" ? Naposledy, kdyz jsem o tom neco cetl, tak vyzareni teplem tvorilo vice nez 99% spotrebovane energie ... ale je uz to par let a treba se za tu dobu neco zmenilo (velikost, frekvence) ... prece jen, slaboproud neni moje specializace :o).
Ale kdyz vezmu v uvahu, kolik je povoleny zarivy vykon anteny wifi 2,4ghz - 100 mW (ktera snad zari v obdobnem pasmu), tak CPU/GPU nemuze vyzarit vice nez 1W energie v celem EM spektru (?), coz mi je max priblizne 2% spotreby CPU/GPU.

PetFish
PetFish
Level Level
12. 3. 2009 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Ted nevim, jestli dobre rozumim ... rikate ze neplati umera spotreba karty = vyzarene teplo (priblizne)? Ja mel vzdy za to, ze plati nejake fyzikalni zakony a spotrebovana energie se musi premenit na "neco" ... v zarovce svetlo (malo) + teplo (hodne), v zarivce svetlo (hodne) + teplo (malo) a v elektronice temer vyhradne na teplo. Ale treba se pletu ?

PetFish
PetFish
Level Level
12. 3. 2009 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetFish Muzete specifikovat "nezanedbatelne" ? Naposledy, kdyz jsem o tom neco cetl, tak vyzareni teplem tvorilo vice nez 99% spotrebovane energie ... ale je uz to par let a treba se za tu dobu neco zmenilo (velikost, frekvence) ... prece jen, slaboproud neni moje specializace :o).
Ale kdyz vezmu v uvahu, kolik je povoleny zarivy vykon anteny wifi 2,4ghz - 100 mW (ktera snad zari v obdobnem pasmu), tak CPU/GPU nemuze vyzarit vice nez 1W energie v celem EM spektru (?), coz mi je max priblizne 2% spotreby CPU/GPU.

PetFish
PetFish
Level Level
23. 10. 2008 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mungo Tak bych to neformuloval ... spis by bylo velmi prekvapive, kdyby rekl, ze novy system nebude lepsi nez ten stary.
Vzpomenme, jak nas masirovali s winvista ... same "wow" ... a myslim, ze vetsina lidi visty nepovazuje za zadny zazrak.

PetFish
PetFish
Level Level
8. 10. 2008 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andrey Ale tohle vyjadreni intelu preci neni o tom, ze by intel mel strach, ze AMD pujde do kopru, ale presne naopak.

PetFish
PetFish
Level Level
8. 10. 2008 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ad "Intel také poukazuje na to, že oddělení továren poněkud ztíží vývoj nových procesorů".
Uz vidi, jak ma intel obrovsky zajem na tom, aby AMD neudelalo nahodou chybu s negativnim dopadem na vyvoj a tim padem konkurenceschopnost jejich CPU. Nebo, ze by to bylo naopak ?
;o)

PetFish
PetFish
Level Level
3. 10. 2008 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetFish Vidim, ze razite heslo, ze nejlepsi obrana je utok. Ale ja se nesnazim udelat zjednoduseni neceho tak sloziteho jako vzajemne provazanosti zmen cenovych hladin, produkce, spotreby, nezamestnanosti, ceny prace a dalsich promennych na rozdeleni bohatstvi ve spolecnosti. S cim jsem nesouhlasil a pouze v tomto kontextu lze brat muj predchozi prispevek (i modelovy priklad), bylo zjednoduseni, ktere nabizite:
1) "tak za ne bude muset koupit CESKY ZBOZI" - penize prece nejdou jen do zbozi (a sluzeb), mame take dalsi ucty platbeni bilance
2) nesouhlasim, ze nakupem u ceske firmy "NEOKRADATE CIZINCE, ALE PREROZDELUJETE BOHATSTVI MEZI CECHY" a "Pokud volite podle narodnosti, tak prerozdelujete bohatsvi V RAMCI DANE NARODNOSI"

Chtel jsem jen ukazat, ze to neni zdaleka tak trivialni, jak se zde snazite problematiku prezentovat. Ale, nechci tu dlouze diskutovat, nepatri to na tenhle server - reaguji pouze, protoze nesouhlasim s vasim vykladem.
Zasadni nedostatek vasi argumentace je, ze rikate "koruna vydana do zahranici se musi vratit" ... ano, to je v podstate pravda ... ale jde o to, co jaky objem zbozi/sluzeb za ni koupime ci prodame, protoze to neni konstatna, ale promenna.
A zrovna mezinarodni monetarni ekonomii, povazuji za natolik slozity predmet, ze se opravdu nechci poustet do teoretickych diskuzi na toto tema.
Take jsem nikde nepropagoval nakup ceskeho zbozi (pokud je nekvalitni/drahe), pouze(!) jsem vyvracel myslenku, kterou razite, ze - vase modelove zjednoduseni IMHO opomiji prilis mnoho dulezitych promennych a tim padem se stava vas "model" nepouzitelnym.
Tedy nebavme se o mem prikladu (sam dokazu vymyslet spoustu pripadu, kdy vysledek bude lepsi, pokud necham skodovku zkrachovat), ale podporte nejak argumentaci ve prospech sveho modelu.

PetFish
PetFish
Level Level
3. 10. 2008 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1) doporucuji smazat prispevek - ne kvuli obsahu, ale kvuli tomu hloupe dlouhemu jemnu, ktere nici format diskuze (klidne zkopirovat a postonout pod normalnim nickem - na problem se jmenem si stezovat primo nebo v ramci prispevku)

2) to, jestli nekdo plati dane v CR nebo v cizine by vas asi trosku zajimat melo - kdyz nejsou danem nejsou primy rozpoctu - coz IMHO neni dobre (tim, nerikam, ze utraceni penez z rozpoctu je v soucasnosti efektivni ... ale to by bylo na dlouhou off-topic diskuzi). Ten urad, ke kteremu budete davat podnet k prosetreni z neceho musi platit sve zamestnance - a vetsinou to asi budou dane.

PetFish
PetFish
Level Level
3. 10. 2008 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chmod777 Pomerne zajimavy vyklad fungovani mezinarodni ekonomiky. Mam vsak pocit, ze vase argumentace ma urcite nedostatky. Treba vubec neresite otazku smenneho kurzu, ktera je celkem zasadni. Ono je to totiz vsechno trosicku slozitejsi - je to proces, ktery probiha v case a ovlivnuje ho spousta faktoru (napr. cenove hladiny doma a v zahranici a jejich zmeny). Nez se priste zacnete poustet na takto tenky led, a davat takto pausalizujici shrnuti, doporucil bych studium kurzu mezinarodni monetarni ekonomie.
Aby nedoslo k nedorzumeni - nehodnotim v ramci normativni ekonomie, zda kupovat ceske zbozi je "spravne", ale zda vas popis odpovida poznani dle pozitivni ekonomie.
Jeste jednoduchy modelovy priklad, ze to neni tak jednoduche:
a) koupim skodovku, dam praci lidem v CR, ti budou dale pracovat a spotrebovavat
b) koupim mercedes, par lidi ve skodovce prijde o praci, dalsi nesezneou (ne vischni a ne hned), budou mene spotrebovavat, ale nebudou nic produkovat
V pripade (b) zrejme dojde k poklesu HDP, schodku rozpoctu, omezeni zbytnych verejnych vydaju (napr. na opravu rozbitych ulic) - nedoslo pouze k prerozdeleni bohatstvi mezi cechy, ale i k poklesu celkoveho bohtstvi vsech cechu.

PetFish
PetFish
Level Level
3. 10. 2008 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetFish Vidim, ze razite heslo, ze nejlepsi obrana je utok. Ale ja se nesnazim udelat zjednoduseni neceho tak sloziteho jako vzajemne provazanosti zmen cenovych hladin, produkce, spotreby, nezamestnanosti, ceny prace a dalsich promennych na rozdeleni bohatstvi ve spolecnosti. S cim jsem nesouhlasil a pouze v tomto kontextu lze brat muj predchozi prispevek (i modelovy priklad), bylo zjednoduseni, ktere nabizite:
1) "tak za ne bude muset koupit CESKY ZBOZI" - penize prece nejdou jen do zbozi (a sluzeb), mame take dalsi ucty platbeni bilance
2) nesouhlasim, ze nakupem u ceske firmy "NEOKRADATE CIZINCE, ALE PREROZDELUJETE BOHATSTVI MEZI CECHY" a "Pokud volite podle narodnosti, tak prerozdelujete bohatsvi V RAMCI DANE NARODNOSI"

Chtel jsem jen ukazat, ze to neni zdaleka tak trivialni, jak se zde snazite problematiku prezentovat. Ale, nechci tu dlouze diskutovat, nepatri to na tenhle server - reaguji pouze, protoze nesouhlasim s vasim vykladem.
Zasadni nedostatek vasi argumentace je, ze rikate "koruna vydana do zahranici se musi vratit" ... ano, to je v podstate pravda ... ale jde o to, co jaky objem zbozi/sluzeb za ni koupime ci prodame, protoze to neni konstatna, ale promenna.
A zrovna mezinarodni monetarni ekonomii, povazuji za natolik slozity predmet, ze se opravdu nechci poustet do teoretickych diskuzi na toto tema.
Take jsem nikde nepropagoval nakup ceskeho zbozi (pokud je nekvalitni/drahe), pouze(!) jsem vyvracel myslenku, kterou razite, ze - vase modelove zjednoduseni IMHO opomiji prilis mnoho dulezitych promennych a tim padem se stava vas "model" nepouzitelnym.
Tedy nebavme se o mem prikladu (sam dokazu vymyslet spoustu pripadu, kdy vysledek bude lepsi, pokud necham skodovku zkrachovat), ale podporte nejak argumentaci ve prospech sveho modelu.

PetFish
PetFish
Level Level
17. 7. 2008 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pret83 No dovolim si trosku nesouhlasit.
Moderni jadra CPU (uz mnoho let nazpatek) maji vice nez 1 vrstvu, tedy 12 vrstev jadra neni vyloucene (ze athlon xp mel dle verze 7-9 vrstev).

PetFish
PetFish
Level Level
17. 7. 2008 07:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ad "mohou spotřebovat víc jak 100 Wh za hodinu"
Sice neni elektrika muj nejsilnejsi obor, ale mam pocit, ze tam neco.

PetFish
PetFish
Level Level
15. 7. 2008 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Federmann Ale ja prece nezpochybnuji, ze ma patenty.
Ja zpochybnuji zpusob ziskani a prinos patentu. JEDEC je organizace, ktera sdruzuje vyrobce, kteri chapou, ze standrdizace je nutnost a zakaznik ji zada. Rambus do teto organizace vstoupil. Je otazkou zda neco hmatatelneho prinesl, rozhodne ale neakceptoval pravidla - jeho cilem bylo nechat si patentovat vse mozne. A je predmetem sporu, zda si nepatentoval i to co bylo vyvinuto bez nej a on si na to jen nechal udelat bumazku ... porad se jeste soudi ruzni clenove jedec s rambusem a vysledky soudnich pri jsou pokazde jine, jednou rambus prohraje, podruhe vyhraje ... ale je to americka justice, ktera neni vzdy uspesna v sluzbe spravedlnosti.
Nesouhlasim, ze rambus jsou chudaci, kterym je krivdeno - myslim ze je to firma, ktera tezi z americkeho pravniho a patentoveho systemu.

PetFish
PetFish
Level Level
15. 7. 2008 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na pocit mate urcite pravo. Zkusite ho dolozit nejakymi fakty? Sleduji deni kolem firmy rambus od doby co prosadila RDRAM pro P4 (dnes je zrejme, ze slo o spatne rozhodnuti managmentu intelu).
Rambus nikdy neudelal ani chip, jen patentoval technologie casto za velmi spornych podminek.

PetFish
PetFish
Level Level
14. 7. 2008 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud se nepletu, tahle firmicka se zivi primarne tim, ze parazituje na praci jinych - "podili" se na vyvoji standardu, ktery si pak nech patentovat ... jenze jeji prinos pro vyvoj ve vetsinou nulovy ci zanedbatelny.
Na jmeno rambus jsem alergicky od dob P4, kdy si intel myslel, ze prosadi jeji rdram pameti, ktere byly v dane dobe sice technologicky zajimave, ale pro vetsinu zakazniku celkem nezjimave (vykony podavaly az pokud se spojilo paraelne nekolik kanalu, tusim az 4 ... proti dnesnim dvoukanalovym DDR). Vnitrne byly slozite, tudiz cena by byla vzdy vyssi nez u sdr/ddr/ddr2 pameti.

PetFish
PetFish
Level Level
13. 5. 2008 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"... založené na 55nm technologií vyráběném jádře GT200. Hovoří se i o 65nm technologií vyráběné verzi, nicméně revize A2 bude vyráběná pokročilejším procesem a zřejmě starším procesem jádro vyráběno nebude."
Tak to jsem z toho jelen ... jak to tedy bude ?
Dle zdroje "GT200 is currently on A2 revision and there is a high possibility that Nvidia might launch GT200 on 65nm first then move to 55nm at a later stage." ... volny preklad: mozna zezacatku 65nm, pak presun k 55nm

PetFish
PetFish
Level Level
5. 5. 2008 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@P@pi Ano, v pripadech, ktere popisujete samozrejme speedfan nestaci.
Sice za poslednich par let jsem vystridal vice nez 5 zakladnich desek a nesetkal jsem se s jedinou, ktera by si nerozumela se speedfanem, ale to neznamena, ze takove nebudou.
Speedfan taky umi (pokud vim) jen PWM regulaci, s kterou si nektere vetraky uplne nerozumi presto mi to oceneni (porad) nesedi ...
Jinak vypinani PC umi vetsina desek (nastavitelne v BIOSU), obdobnou ochranu maji natvrdo (mozna "konfigurovatelnou" rucnim prepisem BIOSu) moderni grafiky.
Kdyz o tom premyslim, asi je problem v tom oceneni ... nevadilo by mi oceneni, ktere by bylo urcene pro unikatni a drahe vyrobky, ale ta trefa mi proste nesedi, nemuzu si pomoct :o).

PetFish
PetFish
Level Level
5. 5. 2008 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zkuste toto:
http://www.almico.com/sfdownload.php
Kdyz deska podporuje rizeni ventialtoru (dnes uz snad temer vsechny), tak muzete vse nastavit.

PetFish
PetFish
Level Level
5. 5. 2008 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@P@pi No nevim, kde nastala chyba, posilal jsem reakci, ale jaksi tady neni. Tak to zkusim znovu.

Takze co je trefa vim. Jak se pise nize jedna o oceni pro dve nesourode kategorie:
- vykon (treba veyron)
- vykon/cena (treba velmi levny trabant)
osobne povazuji smichani dvou takto nesourodych kategorii do jednoho oceneni za metodicky nespravne, ale nechme to pro ted stranou.

Myslim, ze vyrobek je sice unikatni, ale realtivne drahy a existuje k nemu funkcne podobna SW nahrada (byt zdaleka ne tak vymazlena) ... a tedy si trefu nezaslouzi. Nic vic se neznazim sdelit.
To ze oceneni vyrobku pusobi na potencialni kupce jako pobidka je myslim nesporne (oni funguji i ty hloupe reklamy na praci prasky a malokdo je vuci reklame imuni ... kdysi se delal vyzkum s pivem ... stejne pivo ve stejnych plechovkach, jenom jednou bylo oznaceno jako levne, jednou jako drahe ... a lide z referencnich skupin byli ochotni tvrdit, ze ta piva jsou ruzna (chutove) ... nekomu vic chutnalo levne, nekomu drahe).

Takze svym prispevkem vyjadruji nazor, za kterym si stojim ( k tomu koneckoncu diskuze je), tak se prosim zdrzte emocionalnich hodnoceni urovne meho prispevku a mych znalosti (o kterych vubec nic nevite) a zkuste reagovat racionalne a k tematu.

PetFish
PetFish
Level Level
5. 5. 2008 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ja nevim ... 2400 neni zas tak malo penez a obdobnou funkcionalitu ma SPEEDFAN - http://www.almico.com/sfdownload.php
Kdyby ta recenze nemela na konci oceneni trefa SHW, reknu OK, ale s ocenenim mi to pripada spis jako placena inzerce ...

PetFish
PetFish
Level Level
26. 1. 2008 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ipswican JJ, je to ztrata casu, neprisel si diskutovat, ale honit si triko ... a ja sem v*l ze jsem tu ztracel cas :-).

PetFish
PetFish
Level Level
26. 1. 2008 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ipswican Takze znovu:
1) pokud nekdo ma nelegalni sw, tak jsou to vetsinou win + ms office ... pokud je ma nekdo nelegalne, tak casto sahne po nejvyssi mozne verzi (a to i obycejny uzivatel) ... to mas dohormady pres 25kkc u krabicovych verzi ... a to je taky castka, kterou BSA pak "vycisli" ... ono kdyby si to musel koupit, tak opravdu utrati spis 2kkc za oem + dalsi soft si sezene free
2) pokud clovek chce pouzivat legalni soft, tak bere bud linux + freeware anebo jak rikas i win + freeware ... ale ta druha kombinace je podle me mene casta (nedavno jsem poprve naistaloval jak linux tak oo a byl jsem velmi mile prekvapen, ale kdyz jsem pak znamym posilal .odt soubory, tak vubec nevedeli jak je otevrit, atd. ... takze oo opravdu zna jen relativne malo lidi ... bezne se stava: legalne maji lidi v praci win+mso, tak doma budou mit nelegalne totez).
3) nejsem linux fanatik, pres 10 let pouzivam windows a az v poslednim roce jsem zacal objevovat linux ... me v plnem prechod btani to, ze hraju celkem casto hry, tam neni co resit, ty se na linux skoro nedelaji (i kdyz to neni zas tak slozite, jak ukazuje idsoft a jejich opengl hry). Podporuju linux a opensource, potoze se mi libi jeho filozofie .. naproti tomu ms kopiruje cizi napady, to cim se nejvic ohani proc je treba delat sw jako proprietarni - podpora vyvoje - jsou v podstate keczy ... spousta veci ve vistach je prevzata z jinych os (mac os x), jejich 3d aero je 100 let za compizem ... atd.
4) argumenty pro linux - je free, ma prijemene uzivatelske prostredi, je i zadarmo (legalne) a s instalaci ziskas i dost zakladniho softu (IM, kancelar) a taky mas pristup k on-line repozitori aplikaci (viz prikaz urpmi u mandrivy) ... ale nejdulezitejsi je: omezeni monopolu ms win ... kdyz bude dalsi silny hrac na trhu, tak win budou lepsi a levnejsi (tak funguje konkurence)
6) to ze vetsina vyrobcu koncovych zarizeni podporuje hlavne win se doufam zacne menit ... ono win predstavuji "standard" ... ale bohuzel standard tvoreny tak, aby vysoup ostatni hrace z hriste (predstav si, ze mereni v metricke soustave by bylo licencovane) ... i kdyz tenhle pristup to se snad ze strany ms meni, jak naznacuji office07

PetFish
PetFish
Level Level
25. 1. 2008 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ipswican A o jakych placenych aplikacich se tady vlastne bavime ? Bezni uzivatel nepouzivaji profi graficke programy ani autocad, bezni uzivatele pouzvaji OS + kancelarsky balik + IM + IP telefonii + nekteri z nich hry. Z toho jen s hrami je problem na reseni, ktere je legalne zdarma (linux). A jak na win, tak na linuxu jsou free opensource reseni vsech vyse uvedenych SW, ovsem jdou spolu obvykle bud:
(legalni) linux + free legalni aplikace
nebo
(nelegalni) win + nonfree nelegalni aplikace (zejmena ten office) ... pokud by se toto reseni zlegalizovalo, muze to byt treba i 13 kkc za vinvista ult + 15kkc za ms office pro
a samoze i
legalni win + free legalni soft (takze rozdil 2-13 kkc za OS)

Asi je vice problemu s instalci exotickych zarizeni na linux nez na win ... ale netvarme se, ze na win problemy nejsou ... po pravde receno ja zatim problem s linuxem nemel, ale zatim ho jen zkousim.

Ale v podstate nevim, proc ztracim cas, kdyz z prvni vety tveho prispevku je jasne, ze nechces diskutovat, ale honit si triko ;o).

PetFish
PetFish
Level Level
25. 1. 2008 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ipswican Ano, uz jsem si vsiml, ze nemas moc potrebu vnimat a snazit se pochopit, co ostatni rikaji, ale o to vic kopes kolem sebe a jdes i k silenjsim slovum jako demagogie.
Tak tedy:
1) linux jako OS - nemyslim, ze by bylo mene user friendly nez napr. win jak tvrdis vyse, je to spis o zvyku, kdo je zvykly na win, hur se mu zvyka na linux (plati to i naopak), to ovsem neznamena ze je mene uzivatelsky pratelsky ... jsou oblasti, kde jsou win primo smesne (viz aero x compiz) ... a s kvalitami windows ... proc asi vetsina lidi dnes kupuje visty a provadi downgrade na winxp ?
2) linux + oo je (casta) modelova situace, stejne tak validni je mit win + oo, jen je proste castejsi mit nelegalne jak win, tak ms office, protoze to prece vsichni pouzivaji (ms office se uci na skolach, pouziva na uradech, atd.), temer vsichni s linuxem naproti tomu uzvaji legalne prave OO nebo jiny free opensource produkt ... v totmo modelovem pripade usetris cca tech 10 (az 20 !) kkc ... pokud beres jen os, pak je uspora uzivatele cca 2-13 kkc (podle verze systemu) ... Nevim, co je na tom nejasne ... je to nejbeznejsi balik aplikaci pouzivanych na PC, s vyjimkou her.

PetFish
PetFish
Level Level
25. 1. 2008 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ipswican Office je bezna aplikace. To je popis reality. Samoze OO clovek muze hodit i na windows ... ale co ja vim, kdo ma nelegalni OS (win) ma k nemu i nelegalni office od MS.

PetFish
PetFish
Level Level
25. 1. 2008 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ipswican Velmi zajimve ... jako uzivatel jsem vyzkousel distribuce mandriva 2007 a 2008.
Uzivatelske prostredi compis + kde ... aero potom pusobi jako smutna parodie. Bezne aplikace (office, mail, skype) chodi ... to jsou alikace, kvuli kterym si 90% lidi porizuje pocitac.
A ano, hry ... skutecne zatim jsou ve vetsine na win, tady linux ztraci ...
Takze os+office ... na tom clovek usetri 10kkc, coz neni malo. Samoze profi aplikace jako statistica nebo autocad stoji statisice ... ale zas to neni bezne uzovany SW, ze ;o).

PetFish
PetFish
Level Level
26. 12. 2007 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Samozrejme, ze u her a modu zobrazeni, ktere potrebuji vice nez 512 MB video RAM prispeje vetsi pamet k vyssimu vykonu.
http://www.yougamers.com/articles/13801_video_ram_-_how_much_do_you_really_need/images/oblivion_ram/

Reklama
Reklama