profile-image

johnczek

johnczek
Registrace 8. 12. 2016
ID 2619859677
Level
0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Komentáře

johnczek
johnczek
Level Level
23. 10. 2022 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na suntechu se da sehnat trio 6800 xt za 17K, kdo by mel zajem :)

johnczek
johnczek
Level Level
8. 10. 2020 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Tak kapacity jsou něco, co se dá dost jednoduše navýšit (a děje se tak), přičemž AMD ukrajuje intelu ve všech segmentech (někde méně, někde více). Přístup "konkurence je dost malá na to, aby nás ohrozila" položil už nejednu firmu...

Co se týče konkurenčního boje, nevím proč sem cpete sandy bridge. Jednak už je to 10 let (inflace si něco vezme) a jednak je ta výkonnost úplně někde jinde. Jak to vypadá bez konkurence jsme viděli v pre Ryzenovské době. Nebýt úspěchu ryzenů (budeme-li třeba předpokládat, že by ryzeny dopadly jako bulldozery), o výkonu Comet lake bychom si mohli nechat zdát :) Na ty hodnoty bychom se dostali tak za dalších 5 generací.
Plus tedy pochybovat o tom, že je tržní prostředí (víceméně) monopolní pro zákazníky stejně výhodné jako prostředí, kde se dvě firmy snaží získat co největší podíl na trhu, svědčí jen o tom, že jste buď na drogách, jste prostě jen mimo realitu nebo máte zapotřebí se hádat s kýmkoli a o čemkoli.

johnczek
johnczek
Level Level
8. 10. 2020 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Tak teď je míč na straně Intelu. Doufám, že přijdou s něčím lepším (byť silně pochybuju, že mají v rukávu něco jiného než opět hnát vyždímaný skylake na limity). Z krvavého konkurenčního boje vždy profituje zákazník. To by si měli zastánci obou táborů (a nejen na poli CPU) uvědomit a konečně přestat s těmi nekončícími hejty.

johnczek
johnczek
Level Level
2. 9. 2020 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator No, ale tady se bavíme o úplném opaku, tedy nižší výkon za vyšší cenu. To prostě nezvolí ani ten největší sebemrskač. Tohle zvolí snad jen člověk, který zavře oči a do košíku naháže random komponenty, přičemž mu tam ta 2080Ti "omylem" spadne.

johnczek
johnczek
Level Level
1. 9. 2020 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Ale to přece není o tom, že by někdo čekal nebo ne. Pokud někdo počítač potřebuje (nebo chce) hned, nedá se svítit.
Tady se bavíme o situaci, kdy jsou v nabídce (reálně na skladě) dvě, víceméně "totožně výkonné" karty, kde jedna stojí 14K a ta druhá 30K.

Pokud z obou karet uděláte dva prebuildy (na chlup stejné, lišicí se pouze v grafice), přičemž jedna z nich bude o zhruba těch 15K dražší, přičemž budou podávat +- stejný výkon, přeci si ani ten nejhloupější a nejnedočkavější zákazník nekoupí ten dražší build.

Pokud nvidia (potažmo distributoři nebo samotné obchody) nechají 2080Ti naceněnou cenově daleko od 3070, nezachrání jejich prodeje ani ty prebuildy.

johnczek
johnczek
Level Level
1. 9. 2020 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Tady přece nejde o žádnou záchranu.
Termínu fullHD, 2K, 4K... hraní používám naprosto běžně a není problém, všichni ví, co se tím myslí.
Dotaz pramenil přesně k tomu, co se odehrálo v zápětí, tedy "poupravení" že to reálně žádné 2K není. Byť tedy, trofnu si říct všichni, ví, co se tím myslí ;)

johnczek
johnczek
Level Level
1. 9. 2020 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Ano, samozřejmě jde o 1440p, poměrně běžným termínem je fullHD/2K/4K hraní, se kterými nikdo (krom pár jedinců) nemá problém :) Ještě byste mě mohl poučit že kreditka vlastně nemusí být kreditkou.
Ale tak pokud vám to udělalo dobře, tak fajn, můžete si potahat triko :)

johnczek
johnczek
Level Level
1. 9. 2020 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Ne, 2K hraním je myšleno 2K hraní.

johnczek
johnczek
Level Level
1. 9. 2020 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator A kdo ty prebuildy koupí? :) Ti lidi nejsou hloupí. Pokud mám víceméně dvě karty, které mají stejný výkon a ta druhá stojí o 50% víc, i ten prebuild bude nevýhodný vůči těm, které budou mít osazené nové generace.

johnczek
johnczek
Level Level
1. 9. 2020 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, pokud do dostupnosti nepromluví nějaké vnější faktor (corona, těžaři, ...), budou se nejspíš aktuální generace dávat k plné nádrži.

Asi si nedovedu představit, že by cena 2080Ti nespadla na minimálně 15K, od čehož se odvinou ceny nižších modelů, což z aktuálního gaming mainstreamu 2070 super udělá kartu tak za 8K, což je pro konečné spotřebitele velmi lákavý vstup do 2K hraní s RT.

johnczek
johnczek
Level Level
25. 8. 2020 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pcmaker Stačí napájecí kabel vést z vrchu a dát mu jen velmi malou vůli. Pak kabel sám o sobě bude sloužit jako vzpěra, bude-li potřeba.

johnczek
johnczek
Level Level
10. 8. 2020 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ví se už (resp. je to veřejné) kdy končí embargo ohledně nových ryzenů?

johnczek
johnczek
Level Level
23. 7. 2020 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, jsou už nějaké informace o tom, jestli půjde hra ve šlépějích své předchozí verze a nabídne nějakou formu "Misí"? Nebo to bude klasický "real" simulátor jaký třeba známe z X11? Tedy reálně "pouze" letání.

johnczek
johnczek
Level Level
23. 7. 2020 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Mám to dost podobně. Ale asi bych počkal, koupil ten základ, zalítal si s tím, co tam je (a že tam toho není málo) a 787 případně stáhnul od uživatelů případně (a to jen hádám že to půjde, nedává ovšem smysl aby to nešlo) ten jeden stroj dokoupil zvlášť.

johnczek
johnczek
Level Level
21. 7. 2020 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

3080 je tedy high end modelem? Resp. konkurentem 3080 by měla být spíše 3090, ne?
Plus tedy referenční verze s TDP 320 W, no, úprava od ROG ty hodnoty vystřelí nejspíš až k hranici 400 W. No, alespoň budeme mít kde brousit nože - na elektroměru :D

johnczek
johnczek
Level Level
30. 6. 2020 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Vítek Zajímavé, že tady "odvracíte" jeden argument za druhým (bez nějakého rozumného protiargumentu) ale sám jste nedodal ani jeden ve váš prospěch, který vás k vašemu závěru vede. I v roadmapě se s Ryzeny 4000 počítá v roce 2020.

johnczek
johnczek
Level Level
29. 5. 2020 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pryč s těma omalovánkama, dashboardem a podobnýma hovadinama. K čemu to vůbec je? Většina výrobců desek nabízí poměrně hezké a interaktivní GUI normálně v OS a nevidím jediný důvod proč se dívat jak mi tam na grafu v biosu něco naskakuje.

Zlatý starý Phoenixy. Pokud mi dá (u mě to teda je Gigabyte ale předpokládám, že takových vyjádření se nám teď dostane od všech výrobců) výrobce na výběr jestli přijít i "supr čupr" GUI, ale za cenu podpory všech generací ryzenů (Tzn. že na jedné verzi mi pojede můj stávající dosluhující 1600 i něco ze Zen 3) tak je přeci rozhodnutí jasné.
Navíc pokud se nepletu tak BIOSy mají podpory i starších a méně "mainstreamových" procesorů, které bych taky oželel.

Každopádně ně vždycky zajímalo, proč jsou ty EEPROM memory tak šíleně omezené velikostí. Ví tady někdo fundovaný cenový rozdíl např. mezi 16,32,64,128 mb eeprom pamětí pro bios?

johnczek
johnczek
Level Level
20. 5. 2020 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shaolin81 Taky mám gigabyte a ten se v advanced módu opravdu moc neliší od starého dobrého phoenixe. Každopádně ten BFU mód, to je fakt zlo. Lidi, kteří to potřebují a nejsou schopni něco provést v advanced módu (byť tam tedy dokonce přidali podporu pro myš) tak by do toho BIOSu neměli vůbec lézt.

johnczek
johnczek
Level Level
10. 5. 2020 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kadanuh Tak nevím jak jsou mé nároky průměrné, využívám hlavně vícejádrový výkon při kompilaci projektů, nějakej ten rendering + photoshop a sem tam nějaké to 2K hraní. Na všechno 1600 overclockovaná na 3,8 zatím bohatě stačí. Asi si nedovedu představit jaké větší nároky mít :)
Každopádně dnes už sem tam ten limit procesoru cítím. V původním plánu právě bylo zupgradovat na nějaký 8/16 12/24 Ryzen 4000 a nemuset tak další 3-4 roky upgradovat cpu a desku.

johnczek
johnczek
Level Level
7. 5. 2020 22:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to je teda pěknej voser. Nedávno jsem upgradoval z B350 na X470 právě z důvodu, že můj R5 1600 ještě stačí, deska už ovšem začala blbnout a nechtěl jsem kvůli tomu kupovat i nový procesor doufajíc, že X470 by mohla podporovat i 4xxx. Pevně doufám, že se to ještě změní, jinak by mi nezůstalo nic jiného než v momentě, kdy 1600 nebude stačit zupgradovat na některý z top modelů 3xxx a doufat, že ještě nějakou chvíli vydrží.

Reklama
Reklama