Zpět na článek

Diskuze: AMD a roadmap patice AM4: bude i pro Zen 3, ale starší desky ne

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

rumpeak
rumpeak
Level Level
8. 5. 2020 07:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám x570 a v něm dočasně R5 2600. Až spadnou ceny 4xxx procesoru, půjdu buď do R9 4900x nebo R9 4950x. Uvidíme, kde ceny půl roku, rok po uvedení budou. Spíše to vypadá na. 12 jádro.

Xspy
Xspy
Level Level
7. 5. 2020 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AM4 - Protože prachy se musí točit .Bohužel , analogii u Intelu raději nehledejte .Ten mění patici co generace ale ve výsledku ....Nový počítač = nové všechno

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 5. 2020 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xspy Patice se nemění, jen chipset, to az v posledni generaci byly zamky na patici jinde a CPU tak neslo vlozit, ciste teoreticky pomud by jsi vybrousil do CPU nove zařezy zamků, CPU by do patice v pohode zapadlo.
Jinak se meni jen chipset ze ktereho vychazi ta hlavni nekompatibilita, viz komedie okolo "přeznačování" nových chipsetu

johnczek
johnczek
Level Level
7. 5. 2020 22:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to je teda pěknej voser. Nedávno jsem upgradoval z B350 na X470 právě z důvodu, že můj R5 1600 ještě stačí, deska už ovšem začala blbnout a nechtěl jsem kvůli tomu kupovat i nový procesor doufajíc, že X470 by mohla podporovat i 4xxx. Pevně doufám, že se to ještě změní, jinak by mi nezůstalo nic jiného než v momentě, kdy 1600 nebude stačit zupgradovat na některý z top modelů 3xxx a doufat, že ještě nějakou chvíli vydrží.

kadanuh
kadanuh
Level Level
7. 5. 2020 23:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnczek Pokud ti dnes stačí 1600, z čehož plyne, že máš průměrné nároky na výkon, pak bych podporu 4000 na X470 neřešil, protože přechod na 3000 ti přinese znatelný posun a později bude x470 už zastaralá. 4000 a X570 vynecháš a koupíš o jedno pokolení dál.

johnczek
johnczek
Level Level
10. 5. 2020 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kadanuh Tak nevím jak jsou mé nároky průměrné, využívám hlavně vícejádrový výkon při kompilaci projektů, nějakej ten rendering + photoshop a sem tam nějaké to 2K hraní. Na všechno 1600 overclockovaná na 3,8 zatím bohatě stačí. Asi si nedovedu představit jaké větší nároky mít :)
Každopádně dnes už sem tam ten limit procesoru cítím. V původním plánu právě bylo zupgradovat na nějaký 8/16 12/24 Ryzen 4000 a nemuset tak další 3-4 roky upgradovat cpu a desku.

tombominos
tombominos
Level Level
8. 5. 2020 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnczek Ja bych to zatimuplne nehrotil s tou podporou halvne 4xx chipsetu. Myslim si, ze je tu stale moznost, ze na tom vyrobci desek zapracuji a v tom pripade by nevadilo,ze to eni ofiko podporovane AMD.
V opacnem pripade to bude dost skoda a AMD si tim 'zhorsi' povest.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
8. 5. 2020 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombominos No kor když si vzpomenu, že měli strategii "architektura - opromalizace - architektura - optimalizace". ZEN, ZEN+ a ZEN2 toto splňují, ale ZEN3 už ne? Navíc když ZEN3 má být poslední pro AM4? (jestli se nepletu)
Byla by vysloveně velká blbost to uškrtit na kompatibilitě CPU-čipset.
Když už, tak bych to spíše viděl tak, že X570 ti sežere i Ryzen 1xxx a nebo obráceně Ryzen 4xxx bude šlapat i v X370, ale s omezením nějakých technologií a pravděpodobně i výkonu. Ale šlapat bude.

kadanuh
kadanuh
Level Level
8. 5. 2020 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombominos Řešením by bylo patici pro Ryzeny 4000 přejmenovat z AM4 na AM5 a pak si nikdo nebude stěžovat...

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
8. 5. 2020 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombominos Jo, to asi ano. Bylo by to podobné jako u AM2 až AM3+.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 5. 2020 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombominos Prejmenovat? To radeji ne!
a kdyz uz tak radeji prejmenovat na AM4+ , jde o pocet pinu na AM4
pripadna AM4+ by mela stejny pocet jen jinou podporu CPU (novějších)

Protoze az prijde nova generace, ona "zatim" zminovana AM5, ktera bude dozajista vetsi kvuli vetsimu mnozstvi pinu, objevilo by se tak mnohem vice problemu a zmatených zajemcu, resenim by pak bylo AM5 preskocit, ta by tak podporovala jen 1 generaci CPU, tedy letošní Ryzen4000, to by ale zakaznici nadavali ze AMD se chova jako Intel
a az dalsi generace AM6 by prinesla podporu pro Ryzen 5000+6000+7000+8000.....
To není moc logické

kochren
kochren
Level Level
7. 5. 2020 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak si říkám, že jsem od ASUS slyšel, že tu podpora má být... a před nedávnem šla informace, že mají být podporovány desky B450. Uvidíme... Těšil jsem se, že dám do X470 něco z nových Ryzen 4xxx.

brejncz
brejncz
Level Level
7. 5. 2020 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já doufal, že na své desce Aorus Pro s B450 budu provozovat jako náhradu za svůj R5 2600 model R5 4600 nebo až R7 4900.
Achjo :/

tombominos
tombominos
Level Level
8. 5. 2020 08:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@brejncz Zatim vyckej..stale je tu jeste moznost, ze to podpori vyrobci desek...
Do vydani zatim daleko :)

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
8. 5. 2020 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombominos Přesně tak.
Jakožto majitel X370 bych byl rád, kdyby tam šel i Ryzen 4xxx, ale už teď tam můžu dát Ryzen 3950X což neodpovídá obrázku v článku, takže...opravdu kdo ví jak to nakonec bude :-)

kadanuh
kadanuh
Level Level
8. 5. 2020 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombominos Bylo by zajímavé, kdyby jsi napsal, co si v té x370 postupně měl.

kadanuh
kadanuh
Level Level
8. 5. 2020 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombominos Přechod ze 1700 na např. 3900x by byl slušný posun. Když se zváží, že by ti 3900x vydržel pár let, tak na konci těchto let by ta X370 byla už zastaralá a požadovat pro ni podporu Ryzenů 4000 by byl nesmysl. Velkou výhodou AM4 je především to, že se dá párovat výkonný procesor s levnou deskou. Kdo má na drahý procesor, vymění s ním i desku stojící zlomek procesoru. Kdo má na drahý procesor i drahou desku, má ještě více peněz a toho je potřeba podojit...

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
8. 5. 2020 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombominos Jasně, ten skok bude i tak parádní. Ale člověk si prostě říká, že by bylo fajn kdyby mu taková deska zvládla všechny generace pro danou patici :-)

kadanuh
kadanuh
Level Level
8. 5. 2020 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombominos AMD ctí to, že pro jednu patici a vcelku levný čipset (v současnosti B450) lze koupit široký rozsah procesorů příslušné generace. Kdo má slabší model procesoru, koupí vyšší model v rámci stejné generace, kdo má silnější (a dražší) procesor, koupí z nové řady spolu s deskou, která vůči procesoru bude vcelku levná (např. B550). Tím se pokryjí masy a ten zbytek, co kupuje X470 / X570 si připlatí, protože beztak mají víc peněz na utrácení....

zivan
zivan
Level Level
7. 5. 2020 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No on ten obrazek ale nesedi ani v soucasnosti. Podle nej by X370, B350 a A320 nemeli podporovat Zen2 (Ryzeny 3xxx bez grafiky), ale desky s temi cipsety je normalne podporuji.

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
8. 5. 2020 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zivan Ano, jde o oficiální podporu garantovanou ze strany AMD. Výrobci desek se mohou sami zařídit jinak, pokud jim to bude umožněno.

Reklama
Reklama