Bla, bla, bla... Vyzkoušel jsem pěknou řádku flashdisků a nakonec jsem zakotvil u pogumovaného A-Data RB15. Dnes už to sice není žádný rychlík, ale z odolných flashek je nejmenší a nejlehčí, co se mi dostal do ruky. Narozdíl od Voyageru mu pořádně drží krytka (nosím ho na svazku klíčů). Narozdíl od zde testovaného Jogru (RB1), nemá sklony k lámání se. V podstatě mohu říct, že právě Jogr byl jediný flashdisk od A-Data, který měl vyšší procento úmrtnosti a to z důvodů mechanických - jeho na pohled bytelný obal z měkké pryže svádí k ohýbání, což občas vede i ke zlomení plošného spoje nebo odlomení USB konektoru. Stejně můžete dopadnout, pokud ho budete nosit v kapse. Erbépatnáctek mi prošel rukama kopec, sám mám čtvrtou v řadě, několik jsem jich kupoval do rodiny a zatím žádný problém. Tolik k radám IT"znalce" :D.
Jinak další na řadě u mě bude Voyager GT. Doufám, že už chlapci od Corsairu udělali něco s tou krytkou, jinak ho, stejně jako non GT, budu muset darovat někomu z rodiny ;).
"Na sobě má také již od výroby umístěn kuličkový řetízek s malým gumovým štítkem s logem výrobce."
Řekl bych, že ten "štítek" bude tvarem a velikostí totožný s USB konektorem a půjde o onen na obalu proklamovaný "Cap Holder", neboli držák krytky USB konektoru. ;)
Nenašel jsem to, ale silně pochybuji, že přesáhne 30CFM. Rozdíl je velmi zhruba takový, jako když pustíte naplno větrník, který dosud běžel na 50% otáčky. Máte-li nějaký regulátor otáček, vyzkoušejte. Je to prostě 2x tolik. A mimochodem 60CFM, jestliže to budete tlačit skrze 70mm otvor, to už je takový slabší fén (bez topné spirály ;o).
Ad fluidní ložisko mrkněte sem: http://www.tntrade.cz/shop/index.php/article/727 Životnost by měla být zhruba šetinásobná proti kluzným, trojnásobná proti jednořadým a 1,5 násobná proti dvouřadým kuličkovým. Hlučnost jednoznačně nejnižší.
...S-FLEX SFF21D nebo SCYTHE S-FLEX SFF21F, které by s cenou okolo 400Kč včetně DPH rozhodně napatřily mezi nejdražší. Se svými 800/1600rpm, fluidními ložisky od SONY (S-FBD), speciálně k tichému provozu upraveným pohonem a 150000h MTBF by měly nabízet nepoměrně větší luxus, než kterýkoli větroň v testu. Škoda.
"...požadavky pro přepravu hovoří o odolnosti až do -40°C."
Případů, kdy se přepravě přizpůsobuje design výrobku je celá řada. Jen si teď nemohu na žádný vzpomenout ;o). Ale vážně, nic víc, než co je v článku, o daném zařízení nevím, takže spekulovat o tom, zda by se musel podstatně měnit design celého zařízení, nebudu.
Ano, o tom "nátrubku" už jsem také přemýšlel a popravdě mě jiný účel nežli plnění také nenapadá. Jenom mě mate, že z kontaktní strany to vypadá jako jeden kus.
Stejně jsem, vzhledem k designu a osazení současných komponent, zastánce alespoň jednoho 120mm větroně ve skříni, ideálně ve zdroji, pokud možno SCYTHE S-FLEX SFF21D. Jinak se bohužel životnost současných MB (a nejen jich) při pasivním chlazení rapidně snižuje.
Jistě, ale pochybuji, že kvůli lodní přepravě je ve specifikaci -40C. Leda by to chtěli vozit i tučňákům :o). Spíše bych řekl, že jde o to, aby zboží přestálo jakýkoli běžný způsob dopravy. Ale klidně se nechám poučit.
"...nadšenci dokáží využít chladící výhody kapaliny, ale pro normálního uživatele kterej chce výkonej/tichej počítač je to blbina."
Při použití stávajících technologií (Si) existuje jediný způsob, jak spojit vysoký výkon a ticho. Tím je bohužel stále chlazení kapalinou. Perspentivní by moly být i heatpipe, ale ty jsou zatím v rozkvětu. Ačkoli nějaké vlaštovky už se objevily - více<a href="http://www.tntrade.cz/shop/index.php/article/728">ZDE</a>.
Silně pochybuji, že toto zařízení bude mít dostatečný čerpací výkon pro přidání dalšího chladicího bloku, či snad dokonce rozdvojky. Proberte se, člověče.
Hádám, že vyžadovaná teplota -40C není třeba pro provoz, ale pro přepravu. Nejsem si tím jistý, ale mám pocit, že ne všechna letadla mají klimatizovaný prostor pro náklad. A jelikož voda přechází do pevného skupenství již při 0C a ješte ke všemu při tom zvětšuje svůj objem, mrcha...