Komentáře

Maneto
Maneto
Level Level
18. 9. 2019 02:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Nezhody medzi sunnitskou a šiitskou arabskou vetvou začali už po smrti proroka Mohameda v roku 632 a nie je to otázka len nedávnej doby... Každá vetva vyznávala od začiatku iného vedúceho vodcu...
Hľadal sa najlegitímnejší vodca, ktorý by riadil spoločnosť veriacich:
Šiiti určili Aliho, zaťa a duchovného syna Mohameda aj kvôli pokrvnému vzťahu...
Sunniti si vybrali Abu Bakr-a, obyčajného muža, celoživotného priateľa Mohamedovho aj kvôli kmeňovým tradíciám.
Väčšina moslimov podporovala Abu Bakra, ktorý sa stal prvým kalifom. Spomedzi nich boli sunniti vždy väčšinoví. Predstavujú dnes okolo 85% moslimov na svete. Krajiny, ktoré obýva väčšina šiitov sú Irán, Irak, Azerbajdžan, Bahrajn, dôležité minority sú aj v Pakistane, Indii, Jemene, Afganistane, Saudskej Arábii a Libanone.
Okrem týchto dvoch veľkých vetiev viery sú aj menšinové: Alauiti v Sýrii, aleviti v Tunisku, drúzovia roztratení po celom Blízkom východe a kharidžiti v Ománe a Maghrebe.
Čo ich rozdeluje ?
Sunniti vyznávajú Korán ako božské dielo: Imám je volený náboženský vodca mužskými veriacimi, ktorý obstaráva spojenie medzi veriacimi a Allahom.

Šiiti uznávajú zase imáma pochádzajúceho z rodiny Mahomedovej ako nevyhnutného vodcu spoločenstva, ktorý má autoritu priamo od boha. Preto je aj duchovenstvo veľmi štrukturované...
Praktické dôsledky toho sa prejavujú tak, že sunniti uznávajú jednotu náboženstva a politiky v jednej osobe, šiiti vyznávajú oddelenosť týchto funkcií. Napríklad v Maroku je majorita sunnitská, kráľ je aj vodca veriacich, zatiaľčo v Iráne sú tendencie šiitské, ajatolláhovia sú nezávislí od výkonnej moci.

Súčasný konflikt :

Už nejakú dobu sú vo svete rozpory medzi šiitmi a sunnitmi menej vieroučné a viacej politické. Prejavujú sa na princípe geopolitického rozdelenia. Šiiti vedení Iránom sú od islamskej revolúcie v 1979 v otvorenom konflikte so sunnitmi, považovanými za skazených a zapredaných „veľkému americkému Satanovi“.
To naznačuje už niekoľko rokov ideu šiitskej moci, výraz, ktorý vyšiel z úst jordánskeho kráľa Abdallaha v roku 2004. Tento dáva do jednej kategórie Irán, Libanon, Pakistan, Irak, Sýriu a časť Libanonu spolu s Hizballáhom.

Ale politické aliancie prekračujú náboženské rozdiely: Irán podporuje palestínsky Hamas (sunniti), Bašára Al-Asada (alauita) alebo aj kresťanské Arménsko viac ako šiitský Azerbajdžan.

A čo sa deje v Iraku?

Pre pochopenie súčasnej situácie treba spomenúť americkú intervenciu v Iraku v roku 2003. Sunniti, ktorí tam stále predstavujú tretinu populácie a držali moc počas vlády Saddáma Hussajna, sú potlačení. V postavení utláčaných obetí násilia sa búria proti novému režimu šiitov, buď prostredníctvom manifestácií alebo násilia. Niekoľko ústupkov premiéra Núrí Al-Malíkího, ktorý je ako šiit pri moci od 2006 ich neuspokojujú.

Viacero sunnitských kmeňov je prepojených s džihádistami zo zoskupenia „Islamský štát“ v Iraku a krajinách Levantu, ktorých vplyv neprestáva rásť už od odchodu Američanov v roku 2011. Z hľadiska požiadavky stať sa hlavnou sunnitskou politickou stranou Iraku presadzujú sunnitský kalifát, ktorý by spojil Irak a Sýriu. V súčasnosti kontrolujú dôležitú časť severného Iraku...

Len toľko pre vysvetlenie ku konfliktu medzi Sunnitmi a Šiitmi.... A tu by som hladal aj vysvetlenie útokov zo strany sunnitov vo svete. V žiadnom prípade ich útoky na Arabské rafinérie neobhajujem, prirovnal by som ich k Ruskej vojenskej intervencii v Čečensku... Keby mi vyvraždil niekto rodinu a svoj čin by obhajoval z pozície moci a udržania poriadku vo svete, asi by sa zo mňa stal terorista... V skutočnosti by to bol čin zúfalstva a len obyčajnej pomsty...

Maneto
Maneto
Level Level
17. 9. 2019 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaujímavé je, že útoky na Arabské rafinérie sa na začiatku vysvetľovali ako odpoveď Jemenu na vojenské akcie zo strany Saudskej Arábie práve v Jemene... Ak je to pravda, je úplne jedno odkiaľ drony vyštartovali a či je to vojenská akcia, alebo to dožralo niekoľkých Jemenských farmárov...

Maneto
Maneto
Level Level
10. 3. 2019 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nerozumiem tomu, komu robí dobre rozširovať podobné poplašné správy... Nič som neaktualizoval a po kontrole som zistil že mám aktuálnu verziu : Chrome v72.0.3626.121 ...

Maneto
Maneto
Level Level
5. 1. 2018 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nech pozerám ako pozerám, údajný dron ani raz nepreletel okolo... Maximálne menil výšku a jemne uhol záberu. A to že je to len niekoľko sekundová opakujúca sa smyčka je až úsmevné. Takýto záber by sa dal bez problémov urobiť z hangáru.

Maneto
Maneto
Level Level
1. 4. 2013 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skoro som zabudol aký je dnes deň, no tento článok mi ho pripomenul...Po prečítaní prvých riadkov som zistil koľká bije a začal som sa celkom slušne baviť a spomínať na svoj prvý 15" CRT monitor (r.1995). Bola to malá, ťažká a drahá opacha a práca na ňom s OS Windows 3.1 bola vážne utrpením... ;)

Maneto
Maneto
Level Level
11. 7. 2011 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja si myslím, že by si mal čítať pozornejšie. Aký je rozdiel medzi jednotlivými typmi a sub-typmi viem a aj jednotku rastrového rozlíšenia poznám... Príspevok v ktorom píšem, že je jedno akú má monitor velkosť a rozlíšenie súvisí s článkom a nie je myslený všeobecne. Pre svoju "velkosť a rozlíšenie" sa predsa z neho nestáva televízor. Na 13"CRT monitor som zo vzdialenosti cca 50 cm pozeral v roku 1993 :) Teraz na Full HD LCD LED 42" v rozlíšení 1920 x 1080p pozerám či už ako na TV zo vzdialenosti niekoľkých " 1,5 metrov ", alebo ako na monitor zo vzdialenosti jedného metra. Už dávno neplatí vzdialenosť pozorovania TV 5-6 násobok uhlopriečky...A len tak mimochodom, 30" monitor 2650 x 1080 a 32" TV 1920 x 1080 majú v podstate rovnaký počet riadkov, monitor má len viac bodov na riadok, čo bežný užívateľ ani nerozozná.

Maneto
Maneto
Level Level
1. 7. 2011 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maneto Áno, zase musím len súhlasiť. Trochu nešťastne som zlúčil reklamné označenie výrobkov na ponukových plagátoch od obchodníkov a od výrobcov...

Maneto
Maneto
Level Level
30. 6. 2011 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maneto Súhlasím, aj keď vhodnou kalibráciou sa dá použiť aj TV, dokonca aj s vačšou uhlopriečkou, ako monitor. Sám využívam LG 42LE8500 tiež ako monitor k HTPC Fujitsu Siemens a pri vzialenosti do 1 metra som pri prepojení pomocou HDMI spokojný. Samozrejme že pri predtým používanom 22" monitorom LG nie je obraz pri obsahu v nižšom rozlíšení porovnateľný. Desing neriešim, ten sa mi zdá v poslednom čase vcelku oku lahodiaci.

A čo sa týka samotného označenia - LED TV, je podobne zavádzajúce ako: "kúpil som si satelit"... Satelity sú zaparkované na svojej obežnej dráhe a LCD displej TV je z tekutých kryštálov a len používana LED na podsvietenie. LED sú v súčasnej dobe príliš veľké, aby sa z nich dali vyrobiť jednotlivé pixely do bežného televízoru. Dajú sa však použiť na veľké obrazovky na športoviská a reklamné plochy.

Maneto
Maneto
Level Level
29. 6. 2011 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5om Obávam sa, že poznámka je vcelku na mieste. Monitor je vlastne len zobrazovač a je jedno akú má velkosť a aké rozlíšenie...
TV nezávisle na rozlíšení a velkosti má vždy televízny tuner. Je už jedno či analógový, DVB-C, DVB-T alebo DVB-S/S2... Je pravda, že je tu ešte jedna hybridná kategória, monitor s TV tunerom, ale určite nie je kategória TV bez televízneho tuneru...

Maneto
Maneto
Level Level
30. 6. 2011 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maneto Súhlasím, aj keď vhodnou kalibráciou sa dá použiť aj TV, dokonca aj s vačšou uhlopriečkou, ako monitor. Sám využívam LG 42LE8500 tiež ako monitor k HTPC Fujitsu Siemens a pri vzialenosti do 1 metra som pri prepojení pomocou HDMI spokojný. Samozrejme že pri predtým používanom 22" monitorom LG nie je obraz pri obsahu v nižšom rozlíšení porovnateľný. Desing neriešim, ten sa mi zdá v poslednom čase vcelku oku lahodiaci.

A čo sa týka samotného označenia - LED TV, je podobne zavádzajúce ako: "kúpil som si satelit"... Satelity sú zaparkované na svojej obežnej dráhe a LCD displej TV je z tekutých kryštálov a len používana LED na podsvietenie. LED sú v súčasnej dobe príliš veľké, aby sa z nich dali vyrobiť jednotlivé pixely do bežného televízoru. Dajú sa však použiť na veľké obrazovky na športoviská a reklamné plochy.

Maneto
Maneto
Level Level
1. 7. 2011 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maneto Áno, zase musím len súhlasiť. Trochu nešťastne som zlúčil reklamné označenie výrobkov na ponukových plagátoch od obchodníkov a od výrobcov...

Maneto
Maneto
Level Level
17. 2. 2011 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výborný nápad ako sa hneď dozvediť či som odpovedal. Ešte by to chcelo maličkú aplikáciu ako napr.: iTV, ktorá by ma upozornila nezabudnúť odpovedať :)

Maneto
Maneto
Level Level
4. 12. 2010 01:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cenu tvorí pravdepodobne použitý materiál a tá je veru privysoká. O nejakej kvalite a už vôbec o vyhovujúcom frekvenčnom rozsahu pre kombináciu 5.1 sa tu nedá hovoriť. To vážne nemajú odvahu ísť aspoň do dvojpásmoviek? Ešte šťastie, že sú výrobcovia, ktorí tú odvahu majú a neboja sa využiť okrem iných aj dekodéry priestorového HD zvuku pre Blu-ray (Dolby TrueHD a DTS-HD Master Audio), alebo dokonca systém Audissey 2HQ ktorý je pomocou kalibračného mikrofónu využívaný na dosiahnutie nielen optimálnej hlasitosti jednotlivých reproduktorov ale tiež optimálnej ekvalizačnej krivky. A to všetko pri porovnateľných rozmeroch, za to však v neporovnateľnej váhe (len subwoofer viac ako 10,5 kg). :)

Maneto
Maneto
Level Level
6. 10. 2010 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cena je postavená dosť vysoko. Možno keby bola rozumnejšia cena a bol v ponuke aj bez OS, záujem by bol určite výsoký.

Maneto
Maneto
Level Level
7. 5. 2010 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nový monitor od ViewSonic VX2739wm sa stáva adeptom na výmenu za môj starší 22" LG M228WA. Jednak preto, že LG má rozlíšenie len 1680x1050, analógový tuner v ňom prakticky nepoužívam a odozva je u LG 5ms papierovo. Tv signál prijímam cez satelitný prijímač v HD kvalite a množstvo filmov na HDD si tiež žiada Full HD rozlíšenie. Blu-ray napalovačka v počítači sa tiež poteší.Pokiaľ bude cena VX2739wm okolo 275 EURO a dostane sa čoskoro k predajcom na Slovensku stáva sa horúcim kandidátom na kúpu. Najskôr ho však potrebujem vidieť na vlastné oči, aj keď o jeho technických parametroch sa dá nájsť množstvo článkov, napr. aj na : http://www.viewsonic.com/products/desktop-monitors/lcd/x-series/vx2739wm.htm

Maneto
Maneto
Level Level
2. 4. 2010 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaujímavá recenzia na odkaze:
http://www.itnews.sk/spravy/hardware/2010-04-01/c132884-ts-displej-acer-d241h?ref=email

Maneto
Maneto
Level Level
24. 3. 2010 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je zaujímavé, že na inom mieste sú uvedené odlišné parametre pre Acer D241H:
Obrazovka odezva: 5 ms
Jas: 300 cd/m?
Kontrastní poměr (typický): 80000:1
Úhlopříčka: 61 cm (24 ")
Počet barev: 16.7 M
Rozteč pixelů: 0.276 x 0.276 mm
Rozsah vodorovného snímání: 30 - 80 kHz
Rozsah svislého snímání: 55 - 75 Hz
Zobrazení (vodorovné): 531 mm
Zobrazení (svislé): 299 mm
Vodotovný pozorovací úhel: 176 °
Svislý porozovací úhel: 176 °
HDCP: Ne
Poměr stran: 16:9
Zobrazení (úhlopříčné): 610 mm
Rozlišení: 1920 x 1080 Pixely
Vestavěné reproduktory: Ano
Možnosti propojení:
Počet USB 2.0 portů: 0
Počet DVI-I portů: 0
Počet DVI-D portů: 0
Počet HDMI portů: 1
Počet VGA portů: 1
Full HD: Ano
Obsahuje kameru: Ne
Napájení
Spotřeba energie (vypnuto): 1.85 W
Spotřeba energie (v pohotovosti): 1.98 W
Spotřeba elektrické energie: 34.4 W
Barva: černá
Hmotnost a rozměry
Hloubka: 142 mm
Výška: 496 mm
Hmotnost: 5300 g
Šířka: 643 mm
Bezpečnost
Slot pro zámek: Kensington
Integrovaný TV tuner: Ne
Technické detaily
Kompatibilní s VESA úchytem na zeď: 100 x 100 mm
Source data-sheet: ICEcat.biz

Maneto
Maneto
Level Level
23. 12. 2010 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Onkyo HTX 22HDX neobsahuje tuner, preto sa nejedná o receiver. Je to systém aktívnych reproduktorov 2.1, rozšíriteľný na 5.1. Nedá sa bohužiaľ už rozšíriť na 7.1 tak ako Onkyo HTX 22HD.

Maneto
Maneto
Level Level
5. 10. 2010 01:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skontroloval som svoje Blu-ray disky a zistil som, že ja mám na nich väčšinou bezstratový zvukový kodek DTS-HD Master Audio, a to: vzorkovací kmitočet 48kHz a 24-bitov na vzorku, s podporou systému 5.1, a kedže tento formát podporuje do najvyššieho kmitočtu 192kHz/24bit od stereo režimu po maximálne 5.1, a pri 48kHz/24bit a 96kHz/24bit až do počtu 7.1 kanálov, zaujímalo by ma preto akú máš na svojich Blu-ray diskoch uvedenú vzorkovaciu frekvenciu a počet audio kanálov. DTS-HD formát je totiž schopný prehrať prakticky neobmedzený počet diskrétnych kanálov a záleží len na štúdiovom majstrovi pre koľko sa rozhodne a na zariadení, aby to dokázalo. Preto ak máš na nich uvedené že sú na 5.1, zadné priestorové signály budú dopočítané obvodmi zosilňovača Onkyo zo stereo signálu, pravdepodobne otočením fázy a ich zafarbenie a hlasitosť môžeš upraviť pomocou korekcií prídavného zosilňovača. Samozrejme, že to má zmysel len pre umocnenie filmového zážitku. Lebo pokiaľ viem, tak filmov v režime 7.1 je strašne málo. Pri hudbe to nemá význam, tam kraľuje staré dobré stereo.

Maneto
Maneto
Level Level
4. 10. 2010 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maneto Samozrejme, súhlasím. Pokiaľ máme ako zdroj 92-bitový signál vo formáte TrueHD, nepotrebujeme systém 7.1, ale stačí nám 5.1. Pokiaľ je ako zdroj 48, alebo 96-bitový signál vo formáte TrueHD, prehrávame systémom 7.1.

Maneto
Maneto
Level Level
4. 10. 2010 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maneto Momentálne nemám túto možnosť, ale pokúsim sa. Takže dopredu nič nesľubujem.

Maneto
Maneto
Level Level
4. 10. 2010 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RoPo Návod k obsluhe, strana12.

"Rozšírenie 5.1 kanálového systému pre 7.1 kanálovú reprodukciu"

... je potrebné doplniť zadnými priestorovými reproduktormi a zosilňovačom k ich vybudeniu...
Zosilňovač pripojíme do výstupu "SURROUND BACK PRE OUT (L/R)"

V konfigurácii reproduktorov sa nesmie zabudnúť na body 7-8 a uložiť nastavenie.

Maneto
Maneto
Level Level
4. 10. 2010 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maneto Momentálne nemám túto možnosť, ale pokúsim sa. Takže dopredu nič nesľubujem.

Maneto
Maneto
Level Level
4. 10. 2010 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maneto Samozrejme, súhlasím. Pokiaľ máme ako zdroj 92-bitový signál vo formáte TrueHD, nepotrebujeme systém 7.1, ale stačí nám 5.1. Pokiaľ je ako zdroj 48, alebo 96-bitový signál vo formáte TrueHD, prehrávame systémom 7.1.

Maneto
Maneto
Level Level
4. 10. 2010 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Najprv si pozorne prečítaj odpoveď od : pitralon a keď porozumieš, otvor návod k obsluhe. Vyhľadaj odstavce:

"Nastavenie vstupov audio" a pokiaľ potrebuješ zmeniť východzie priradenia uvedené v tabuľke, postupuj podľa krokov 1-5.

"Nastavenie vstupov HDMI" priraď správnej polohe prepínača, kroky 1-5.
Pokiaľ si nemenil priradenie prepínača a máš v polohe VCR/DVR vo vstupe HDMI1 pripojený svoj HDMI kábel je to správne. Môžeš dokonca označiť pripojený zdroj jeho názvom, napr. BLU-RAY.
"Označenie vstupov názvom" kroky 1-7.

A čo sa týka režimov. "Studio-Mix" sa použije keď je zdroj signálu Blu-ray vo viackanálovom výstupe PCM 5.1 a režim "DTS Surround Sensation" je virtuálny 5.1 kanálový priestorový efekt vytvorený za pomoci dvoch reproduktorov. Pokiaľ máš Blu-ray disk vo zvukovom formáte "DTS-HD High Resolution Audio" alebo "DTS-HD Master Audio" potrebuješ zapojiť ešte zadné reproduktory a vytvoriť tak systém 7.1, inak sa ti zvuk korektne neprehrá. Jedná sa totiž o nové formáty, ktoré práve toto umožňujú. Nič však nie je stratené. Stačí do audio výstupu na ONKYO HTX-22HD pripojiť kvalitnejší zosiľňovač a dva reproduktory a máš vyhraté. Preto si nebol so zvukom na tvojom filme spokojný.

Maneto
Maneto
Level Level
28. 9. 2010 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinMarta V ponuke je už aj novší model rozširujúcej sady, a to SKS-22X.

http://www.exceptional-av.co.uk/product.php?fdProductId=410&gclid=CPCg4KWCqqQCFQseZwodnmDK4A

Maneto
Maneto
Level Level
28. 9. 2010 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinMarta Nadalo mi to a odkaz, aby si sa dostal do obrazu:
http://www.homevisionuk.com/acatalog/The_Onkyo_DAB_Digital_Range.html?gclid=COSZydf3qaQCFQYeZwodiWit6Q

Maneto
Maneto
Level Level
28. 9. 2010 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinMarta Vyčerpávajúcu odpoveď si dostal od RoPo. Zaregistruješ sa, zistíš hodnotenie predávajúceho od ostatných kupujúcich a rozhodneš sa akým sposobom zaplatíš. Keď niečomu nerozumieš, máš tam nápovedu. Ja osobne mám vačšiu skúsenosť s Aukrom. Z desiatich nákupov sa mi jeden nepodaril, ale o peniaze som neprišiel - Ochrana kupujúcich.
Rozširujúcu sadu si už musíš vyhladať sám, za ručičku ťa predsa nebudeme vodiť.
Keď však budeš dlho otálať, nebudeš mať čo kúpiť. Už sú tam len 4 kusy. Nie si sám, kto má o ONKYO záujem.

Maneto
Maneto
Level Level
27. 9. 2010 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinMarta Pozri sem, 5 ks k dispozícii:
http://translate.google.com/translate?hl=cs&sl=en&u=http://cgi.ebay.co.uk/Onkyo-HTX22HD-Home-Theatre-Cinema-Package-System-/230528870639&ei=SYOgTO2yIoeMswaVlfDmDg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=3&ved=0CCUQ7gEwAg&prev=/search%3Fq%3Donkyo%2Bhtx-22hd%2Bebay%26hl%3Dcs
Každá sranda niečo stojí. :)
Reklamácie sa riešia všade rovnako.

Reklama
Reklama