profile-image

wendak

wendak
Registrace 29. 2. 2016
ID 3421328310
Level
278 bodů
Zbývá 22 bodů do dalšího levelu
250 300
odznak
Procesor: AMD
odznak
Grafická karta: NVIDIA
odznak
Operační systém: PC

Komentáře

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 12. 2025 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rpajik @Milan Šurkala Milane, a kdo píše o herních GPU do notebooků? Tam ano, těch drahých herních GPU se neprodá tolik, ale dedikované GPU můžete mít na notebooku od nějakých 15-16 tisíc - koukal jsem teď na Alzu. A to rozhodně nejsou trhači asfaltu - a dnešní hry na tom moc hrát nejdou, max v nizkém nastavení detailů.

No a reagovat na Iperitas vůbec nemá cenu, podle toho co napsal, tak by vyhrál cenu za nejvíc užitečného fanatika, takže je tak na blokaci, protože číst takové výlevy typu "dlhodobe pouzivanie AMD grafik bude znizovat IQ pouzivatela" je text tak 12 letýho školáka - nespletl si značky?. BTW ano, mám desktop s AMD, ale mám právě herní noťas s Nvidií a porovnání mi jde docela dobře. A že by Nvidia na tom byla tak dobře s ovladači, to se říct nedá. Naopak obě karty mi teď běží dobře, ale u Nvidie byly horší začátky, kdy to padalo, u 9070XT se mi to ještě nestalo. Ale jak říkám teď mi běží obě fajn - a rozdíl fakt nepoznám, když dám noťas na monitor.

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 12. 2025 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rpajik @Iperitas Ne nemyslí si to 92% zákazníků, jen často nemají na výběr. V těch 92% jsou i karty dodané do notebooků, kde výrobce určuje, co tam bude. Takže pokud chceš určitý noťas a je tam k dispozici jen Nvidia karta, tak s tím nic nenaděláš.

Navíc trh s notebookama je násobně vyšší než s velkými PC, takže to VELMI ovlivní výsledek. Reálně v retailu to bude tak 66% Nvidia a 33% AMD. A jestli ten příplatek u Nvidie "stojí za to"? Ne fakt nestojí, 99% lidí nepozná, jestli jim v počítači jede AMD nebo Nvidia. Takže ten příplatek fakt za to nestojí. Ale chápu, že tomu moc nerozumíš, takže je lepší se připojit k většině.

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 11. 2025 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe S většinou souhlasím, jen Mindfactory nabízí samozřejmě i sestavy a počítám, že grafiky pro ně určené si započítá také do prodejů AMD nebo Nvidia. No a zrovna na MF jsou prodeje 9070XT vlastně vyšší i v sestavách.

Takže abych to shrnul... myslím si, že AMD kupují spíš IT zkušenější, kteří dokážou porovnat výhody / nevýhody. No a Nvidii kupují všichni ostatní, protože to je "masovka", a nebojím se říct, že tak 2/3 z nich ani netuší, že kupují Nvidii -> BFU

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
27. 11. 2025 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to tak, OEM vládne financím, navíc Nvidia má pokrytou drtivou většinu notebookových grafik, kde jsou prodeje daleko větší než v desktopu

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 11. 2025 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 Už se to tu řešilo několikrát, stačí si to pročíst. V kostce: Steam nestahuje aktuální data ode všech. Je to nějaký úzký výběr. Což pro hrubou představu může stačit, ale řešit tam desetiny % u grafik je naprostý nesmysl. A protože typů grafik jsou "mraky", tak tam ty desetiny % prostě jsou -> nedá se tomu věřit. Navíc spousta lidí jejich dotazník buď nedostalo nebo jej nevyplňovali atd. Přesnější jsou tudíž přímo informace od výrobců z pohledu revenue na tento segment.

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 10. 2025 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A proto jsem se Nitro+ vyhnul a koupil "standardní" Gigabyte Aorus s 8PINy.
Ten konektor mi nesmí přes práh domu...

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
24. 9. 2025 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel bude mlžit, dokud nevyprodá všechny skladové zásoby, až pak přizná barvu, že svoje GPU nebude dál podporovat...

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 9. 2025 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN Právě že se neprodávají už tolik a proto Nvidia sníží výrobu, aby nepřišli o exkluzivní marže - prostě vychcánci jako vždy

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 9. 2025 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@satryx Hele 15-ti stupňovej :) tady jsi mezi lidmi, kteří IT rozumí, takže kecy typu "díky rozšíření Nvidia DLSS " ti tady neprojdou. Přiznej si, že o tom víš velké hov.no, ale kámoši (kteří jsou stejně tupí) ti to přece říkali :D
Tak až si o tom něco nastuduješ a opravdu porovnáš technologie Nvidie a AMD, tak se vrať. Zatím máš jen názor. A špatnej.

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 8. 2025 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Za mě, jako elektrikáře, slaboproud i silnoproud, je toto prostě bottleneck, a bezpečnostní riziko. Všichni víme, že časem se zařízení nelepší a tento konektor bude mít během let také větší a větší přechodové odpory, což může spustit toto vyhoření vlasntně kdykoliv. To prostě nechceš mít doma...

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 8. 2025 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@adams_9919 Ale píše, kontrolovaná distribuce proudu po jednotlivých konektrech / PINech prostě není, bylo by to příliš drahý.
Tím neříkám, že by se tím problém nevyřešil, pomohlo by to, ale aktuálně by ty grafiky a zdroje pěkně prodražilo.

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 8. 2025 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Je evidentní, že neumíš číst a ještě z toho máš radost, to už je pořádná úchylka. Jak se tu už píše, to ASRock zkusil použít problematický konektor... a z low end značky ASRock udělala i nespolehlivou značku.

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 8. 2025 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Jaroušku, Jaroušku, ty zase neumíš číst...
Nvidia je všude kritizovaná za to, že tento konetktor (i po napájecím failu s řadou 40x0) všude tlačí dál.
AMD v je v tomto benevolentní a říká, použijte si co chcete. No a někteří to zkusili (tady ASRock) a zase zjistili, že konektor je opravdu na ho.no, Takže to není o tvé milované Nvidii a zlé AMD, ale o přístupu firem k nasazení tohoto "ojeb" konektoru

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 8. 2025 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Za mě, jako elektrikáře, slaboproud i silnoproud, je toto prostě bottleneck, a bezpečnostní riziko. Všichni víme, že časem se zařízení nelepší a tento konektor bude mít během let také větší a větší přechodové odpory, což může spustit toto vyhoření vlasntně kdykoliv. To prostě nechceš mít doma...

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 8. 2025 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@adams_9919 Ne, plácáš blbosti, to riziko, že jedním PINem poteče víc prudu je i u klasického 8 PINu. Ten taky není hlídaný, co kterým PINem teče. Takže v rámci jednoho konektoru je to jen o velikosti/malosti jednotlivých PINů.
Pokud tuším správně, tak na 8 PINech se nic nehlídá, bylo by to zbytečný prodražovnání Grafik a zdrojů. Výhoda je tady jednoznačně v počtu konektorů, který u takto žravých grafik bývají 3, takže když tady selže 1 nebo 2 PINy, tak to nikdo nepozná. Což neplatí u 12VHPWR, kde ten konektor je z 99,9% jen jeden...

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 7. 2025 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala asi tak, je objektivní, ale tak 5 let v historii. A s tím SW to dorazil úplně, Nvidia, která teď měla v posledních verzích SW víc problémů, jak AMD za 5 let dohromady. A on si dovolí tomu říct objektivita :oD

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
26. 6. 2025 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Jaroušku, jako člověk, který vystudoval "elektriku" teda nemáš velké znalosti o bezpečném napětí. A určitě víš, že DC bezpečné napětí je cca 2x větší než AC, takže třeba 48V DC je bezpečné a když to nikdo nebude strkat do pusy, tak se nic nemůže stát.

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
19. 6. 2025 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Money money money.
Naši politici by už řvali, co si to ta Nvidia dovoluje, jak obchází sankce.
Nenažraná to firma

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
9. 6. 2025 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Jaroušku, Nvidia to plošně zkázala, AMD ne, jen je poslala do regionů, kde se budou víc kupovat, a ti recenzi udělali a výsledky známe. Chápu, že ve své zaslepenosti tam nevidíš rozdíl, ale rozdíl to je.
Taky bych řekl, že AIB výrobci tuší, že 8GB verze se nebudou tolik prodávat, tak proč je vyrábět, když budou ležet na skladech... ale Nvidia ty karty měla, jen odmítla dodat ovladač.
Tím ale neříkám, že to od AMD bylo úplně "košér"...

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
4. 6. 2025 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Každý ví, že Steam statistiky nejsou statistiky, ale vycucaný číslo - možná i číslo typu "kdo víc zaplatí", protože 9070XT mám už měsíce a žádnej survey na Steamu se mi neobjevil...
Rozhodně bude lepší porovnávat statistiky prodejů obchodů (OEM mě nezajímá, tam si člověk nemlže úplně vybírat)

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
4. 6. 2025 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Bože jak může být někdo tak tupý, že argumentuje ještě větší kravinou...
Oracle NENÍ hardwarová firma, příjmy z HW jsou na úrovni 5% celkového revenue. Nejvíc má z Cloudových služeb a licencí (asi 75%), hned po ní jsou služby (20%).
A ty tady plácá blbosti o tom, že zbylých 5% znamená, že firma prodává HW ???
WTF, ty jsi fakt dement - nemáš náhodou přezdívku Jaroušek Crha? Nebo Vlko?

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 6. 2025 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Jo, je super srovnávat hrušky s jablkama, to ty umíš skvěle - manipulovat s daty.
Takže neporovnávej SW a HW firmy, je jasný, že u SW ta marže může byt logicky vyšší, protože nic fyzicky nevyrábíš, kdežto Nvidia vyrábí čipy a často i celý desky pro profi segment - Nevím, jestli toto pochopíš, ale nejspíš ne, na to prostě nemáš.
A druhá věc - marže. Ty neumíš číst a hloupost z tebe čiší. To, že teď ve Q1 neprodali kvůli zákazům vývozu vše co chtěli neznamená, že ty čipy vyhodí, ale prodají jinde, ale když se podíváš na historii hrubé marže Nvidie, tak 75% je celkem častý jev, dokonce Q1 vloni měli 78%
TAK CO MĚ OSOČUJEŠ ZE LŽI TY LHÁŘI !

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
2. 6. 2025 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin A teď tu o Karkulce. Už jen jak o tom tendenčně mluvíš, tak ti nevěřím ani slovo co píšeš, ty budeš další PR ovce, že? Už aspoň 10 let :D

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 5. 2025 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musí to být skvělý pocit kupovat od firmy, která si skoro 75% ceny vezme jen jako marži :D Ale ovcím to nevadí, pak ale řvou, jak je drahý máslo a vajíčka :D :D :D

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 5. 2025 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prasopras A je něco, na čem současné mobilní CPU nestíhají?
Myslím, že (pokud nejsi vášnivý mobilní hráč, co hraje hodiny každý den) normální člověk rozdíl Exynos X Snapdragon nepozná ani náhodou.
Rozhodnutí Samsungu mi vadí spíš z principu, že jen Evropě strčí jiný CPU než zbytku světa, spíš to měli udělat tak, že ty nejnižší modely měly mít Exynos a vyšší Snapdragona, takhle jen podněcují nespravedlivé praktiky a zášť v lidech.
Na druhou stranu tím dávají šanci konkurenci ;)

Reklama
Reklama