Komentáře

Logout
Logout
Level Level
14. 12. 2023 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Nu, to je první krok. Když chcete udělat druhý krok, master dron, který řídí roj takovýdle levných udělátek (protože vzdálené řízení zarušíte), už výpočetní kapacitu potřebujete. Když chcete ruční řízení nahradit AI, už výpočetní kapacitu potřebujete. Atd...

Logout
Logout
Level Level
12. 12. 2023 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cechuldo Ta by skončila tak jako tak - Čína do vývoje vlastních technologií investuje už nějakou dobu.

Tady jde o to, jak rychle a jak dobře je vyvine - a v tom sankce Číně nijak nepomohou, naopak ji mohou zdržet, protože bude mít méně prostoru na krádeže technologií.

Logout
Logout
Level Level
12. 12. 2023 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thegrid Co, že Čína nalepí na procesor nálepku 5nm?

Tato čísla už dávno nejsou nic jiného než "marketingové nálepky" - a to se netýká jen čínských procesů. Takže dokud neuvidíme skutečný výkon procesoru, densitu a výtěžnost, tak to nesvědčí o ničem.

Čína samozřejmě není Rusko a má potenciál zakázané technologie dohánět. Si fakt ale myslíš, že když Číně ty technologie budeme dávat, že na jejich výrobu rezignuje? Houby, jen jí to pomůže ve vývoji. Současný trend USA a Evropy je správný - jen prostě to, že jsme Čínu tak dlouho "krmily", tak nejde vyřešit ze dne na den....

Logout
Logout
Level Level
20. 11. 2023 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik Proč, protože výrobci HW musí garantovat, že to pojede. A pokud by nevydali seznam kompatibilních, tak by chyba výrobce paměti šla za nimi.

Jinak ano, jsou případy, kdy deska chce nějakou konfiguraci paměti. Pak není problém tento požadavek dát do specifikace.

Logout
Logout
Level Level
19. 12. 2022 01:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jako že sověti jsou první, a američané to pak udělají sice později, ale s pořádnou technologickou základnou, nikoli "na koleně", takže to dotáhnou podstatně dál.

Vzheldem k tomu, že např. Kinžál není defakto nic jiného, než balistická raketa, které z nějakého důvodu říkají hypersonická, tak to vlastně dosti sedí.

Pro technologicky zaostalý stát, jako byl svého času SSSR a jako je teď Rusko není nic horšího, než "probudit" technologického leadera.

Logout
Logout
Level Level
8. 9. 2022 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Děkuji, že velmi průhlednou snahou odvést hovor jinam přiznáváte, že moji argumentaci vyvrátit neumíte.

A to, že místo argumentace urážíte, to je Vaše vizitka, nikoli moje.

PS: Jinak je nesmysl se bavit o důsledcích, když byla vyvrácena Vaše tvrzení o příčinách....

Logout
Logout
Level Level
8. 9. 2022 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Urážet umíte, chápat psaný text už méně.

1) nikde jsem nepsal o rozdílu ruské prodejní ceny v Číně a spotové ceny na Evropské burze

2) nic z toho, co jste napsal, nevyvrací ani jeden z argumentů, které jsem uvedl v předchozím textu, a které Vaše tvrzení vyvrací

3) nic z toho, co jste napsal, nedokazuje, že by se z Číny exportoval ruský plyn k nám, jak tvrdíte.

a konečně
4) vzhledem k tomu, že ruský plyn v Číně je pro obchodníka dražší, než nákupní cena plynu u výrobce kdekoli jinde na světě - protože cena zahrnuje cenu tranzitu na hooooodně dlouhém potrubí - a vzhledem k tomu, že čína má velmi zápornou bilanci v importu/exportu plynu, je úplná kravina, aby nějaký obchodník systematicky exportoval z Číny do EU plyn.
To, co se reálně děje je, že čína díky odběru ruského plynu snížila objem nakoupeného plynu v zahraničí, což zvyšuje množství dostupného plynu a tedy to vede k snížení světové ceny plynu (a až opadne panika na burze, i evropského).

Takže celá Vaše konstrukce je nesmysl, založený na tom, že zanedbáváte spoustu "detailů", jako např. to, že plyn je třeba přepravovat, stejně jako reálná ekonomická čísla týkající se exportu a importu plynu z Číny. A jen porovnáváte hrušky z jabkama a vychází Vám z toho pochopitelně nesmysl.

PS: A jestli je podle Vás politická pošahanost to, že někdo nechce obchodovat s vrahem, aby měl na další vraždění....

Logout
Logout
Level Level
8. 9. 2022 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik S odpuštěním, šíříte ruské bludy. Realita je, že:

1) Objem ruského exportu plynu do Číny je oproti nerealizovanému exportu do Evropy marginální

2) Čína je především importérem plynu. Oproti minulému roku export plyn z číny podstatně klesl:
https://www.reuters.com/markets/commodities/chinas-may-gasoline-exports-plunge-lng-imports-slide-2022-06-18/
tedy nic takového, co zde popisujete, se evidentně nekoná.

3) Čína kupuje LNG z celého světa - za ceny, které konkurují cenám, za které LNG kupuje Evropa.
Nedává tedy žádný smysl, aby obchodník, který má plyn v Číně, ho neprodal na místním trhu, a místo toho platil přepravu do
Evropy, kde ho prodá za +- stejně.

Logout
Logout
Level Level
28. 2. 2021 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun "Jasně, naslibovat prachy, to je teda řešení..."
Je hezké, jak se snažíte najednou defakto vymezovat proti socialismu, a na druhou stranu kritizujete jediné NESOCIALISTICKÉ řešení. Tedy že když něco od firmy chci, tak si to od ní koupím. To přesně jsou dotace a v tomto smyslu na nich není nic špatného ani socialistického: pokud nějaký stát stojí o to, aby daná výroba probíhala u něj, tak si to od té firmy prostě koupí.

Jinak se vymezujete lživě, protože: " Jen sosat dotace, a až to krachne, tak ať to stát zaplatí." - o jakýchkoli zárukách zde (a ani v realitě) není ani slovo, takže to je jen Váš vymyšlený konstrukt. Biden prostě chce výrobu polovodičů v USA, tak zaplatí firmám za to, aby výrobu přesunuli. Jaký jiný mechanismus byste si představoval?

Nutit je k tomu silou? Nějakými drastickými omezeními? Hypnózou?

"Ne, je to jen další tlučhuba, který nedokáže vůbec nic. "
Soudíte, aniž byste měl šanci nějak posuzovat reálné výsledky. Tomu se říká předsudek.

Logout
Logout
Level Level
28. 2. 2021 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Jenže Trump ty firmy, o kterých se jedná NEDUSIL. Žijete asi v nějaké alternativní realitě. V tom světě, v kterém žiji já, žádná cla na polovodiče z Tchajwanu nebyla. A jestli Trump někoho v tomto oboru dusil, tak prostřednictvím sankcí čínské polovodičové firmy, čímž naopak snižoval v oboru konkurenci a tedy těm firrmám, o které se jedná: tedy TSMC, Intel apod, naopak pomáhal.

Logout
Logout
Level Level
27. 2. 2021 23:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Jasně, chudák, všichni mu házeli klacky pod nohy. I ten kovid mu zařídili na truc, protože věděli, že ho nebude schopen zvládnout.... Na někoho se to hodit musí, žejo.

A co se týče té války, tak také nemáte úplně pravdu, USA podporovali SA ve válce v Jemenu, což bylo vše jen ne hezká věc. Jo netekla tam krev američanů. Ale krev tam tekla, a ne málo. (A btw. to narovná ní vztahůmezi Izraelem je asi jediný pořádnější zahraničně politický úspěch - vykoupený právě tou Jemenskou krví, kde podporovali sunity proti šiitům....)
Proč neřeknete, jak úspěšný byl Trump v Severní Korei? Nebo na Ukrajině, která se radši začíná spojovat s diktátorským Tureckem? Nebo v omezování diktátorského Turecka? Nebo jaké skvělé vztahy navbázl Trump s okolními zeměmi (ať už Mexikem, či Kanadou?) nebo jak skvěle se umí dohodnout s EU?

Logout
Logout
Level Level
27. 2. 2021 23:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Ano, narozdíl od Trumpa udělal první kroky k jedinému řešení, které funguje: Když od někoho něco chceš, musíš mu něco nabídnout.
Dokud jako Trump máš plno řečí, ale ve výsledku každého kolem sebe naštveš, tak moc lidí ke spolupráci nepřilákáš...

Logout
Logout
Level Level
27. 2. 2021 23:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Mícháte dohromady hrušky s jabkama, abyste si nějak Trumpa ospravedlnil.

- Trump nikdy žádná cla na výrobu čipů nezavedl.
- A vojenské vyhrožování Tchajwanu? Vždyť naopak začal tlačit na Čínu více, než se tlačilo předtím.
- Co se týče Korei, tak tam chvíli koketoval, když si myslel, jak je geniální vyjednávač s Kimem. Prohlásil masového vraha za svého přítele, a nebylo z toho stejně vůbec nic....

Takže je to právě naopak - Trumpova chaotická politika, kdy si myslel, že firmy nějak utáhne na svoji "overhelming personality". Jenže to jaksi nefunguje. Fungují úplně normální věci jako všude jinde: když chceš, aby firmy k Tobě přišli, tak nesmíš planě vyhrožovat, musíš firmám něco nabídnout. To Biden nabídnul.... a najednou to jde....

Logout
Logout
Level Level
17. 3. 2013 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Radan Tuhý RAID 5 má stejně jako RAID 6 pomalej zápis. Pro domácí použití (pokud nejde o write once zálohy dat) se naprosto nehodí.

Logout
Logout
Level Level
24. 2. 2013 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmmm, bohužel ve šlépějích svých předchůdců nejde. Doménou centurionů vždy byla rozumná skříň ze solidního materiálu s účelnými větracími otvory. Novej centurion je z papíru, děravej jak řešeto.
Nevím, co je na 59 otvorech na ventilátor moderní, je to max módní, ale jinak nesmysl - kdo si dává takovej počet ventilátorů do takovýdle skříně?? Kdyby jich tam byla polovina, tak je to lepší. Obzvlášť když nemaj vyřešenou ochranu proti prachu.

Tadle skříň je IMHO o dost horší než původní klasickej Centurion.

Logout
Logout
Level Level
1. 1. 2012 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@astroman Může např. v BIOSu omezit max napájení a jen se tvářit, že tam pouští víc napětí.
Ale pokud to je opravdu HW problém, tak to žádnej BIOS nevyřeší a na záměrně snížené napětí se přijde. Takže vyčkejme, ono se to za chvíli vyjasní.

Logout
Logout
Level Level
2. 3. 2011 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Ehm. To se možná týká upscallingu a postprocesingu DVD, kde je opravdu co vylepšovat a dobrej čip se pozná. Ale u kvalitního HD videa, kde nejsou artefakty, šum atd...., co byste s tim videem chtěl dělat?? Testovat HQV testem, jestli tam není špatný rozlišení?

Jinak zrovna na kvalitní postprocess maj grafiky výkonu dost, takže nebude trvat dlouho, a vyladěj se "ovladače" natolik, že doběhnou spešl čipy i v postprocessu špatných videí.

PS: Pokud jste takový odborník, jak píšete, tak byste nevypustil z "klávesnice" takovou blbinu, jako obrazový převodník. Jaký obraz převádí odkud a kam? Kdybyste nebyl redaktor, tak vás budu podezřívat z toho, že žijete ještě v analogových dobách a používáte zlacené HDMI konektory, aby nedošlo k degradaci signálu...

Logout
Logout
Level Level
25. 10. 2010 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Nedivil bych se, kdyby odpověďí bylo zlevnění 460 - kde je prostor slušnej a uvedení 580. IMHO ta bude něco jako 480 vylepšená o upgrady v 460.

Logout
Logout
Level Level
20. 10. 2010 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Sqělé :-)

Logout
Logout
Level Level
20. 10. 2010 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale jinak díky za článek, už jsem ani nedoufal, že se tu objeví nějaký zajímavý.... :-) Doufám, že to není na následujících půl roku jediný a že budou třeba i trochu aktuálnější...

Logout
Logout
Level Level
20. 10. 2010 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Dlouhá pipeline se téměř vždy rovná problémům se zajištěním vysokých taktů"

Není to náhodou naopak, dlouhá pipeline (a tedy jednoduché kroky v ní) znamenají vysoké frekvence? Vždyť to je i logické - jednoduché kroky v pipeline přeci jdou udělat "rychleji" a na menším kusu křemíku (takže elektrony to "stihnou").

Problém s dlouhou pipeline je jiný - při selhání branch prediction se ztrácí více cyklů...

Logout
Logout
Level Level
18. 5. 2010 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Crosscabel netřeba, stačí normální, každá síťovka to už dneska umí přehodit...

Logout
Logout
Level Level
20. 10. 2009 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vindicator5 A naopak v lámání hesel exceluje. NV a Ati maj prostě rozdílný architektury a tak se jednoznačnej benchmark hledá těžko...

Logout
Logout
Level Level
3. 9. 2009 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@René Pfeifer Díky za odpověď. Tak aspoň to že test iSCSI příště prosím příště :-) zmiňte v úvodu článku, jinak to vypadá jako opravdu nedodělaná recenze :-)

Reklama
Reklama