Seznam kapitol
Před časem jsme informovali čtenáře o tom, že se firma Madonion chystá vydat druhou verzi testovacího programu 3DMark 2001SE. Nyní je již tato verze dostupná ke stažení a přinášíme vám její popis a některé screenshoty.
Program 3DMark 2001 používáme již delší dobu a nyní s novou verzí tohoto programu jsme se také rozhodli jej popsat poněkud důkladněji. V první části popíšeme program poněkud obecněji a v druhé se posléze podíváme na jednotlivé používané testy a způsob výpočtu výsledného skóre. Začneme tedy obecnou charakteristikou tohoto programu.
Vlastnosti 3DMark 2001SE
- Podpora DirectX 8.1
 - Test nových vlastností DirectX 8.1 (Vertex Shader a Pixel Shader 1.4)
 - Plná podpora pro Windows XP
 - Test Vertex Shader, Pixel Shader 1.1 a PointSprites (DirectX 8.0)
 - Test DOT3 a Environment Mapped Bump Mapping
 - Podpora FSAA a komprese textur
 - Optimalizace pro procesory Intel a AMD
 - Dva herní testy fyzikálního enginu od firmy Havok
 
Výchozí nastavení programu 3DMark 2001SE a 3DMark 2000
Nastavení, které používají oba programy jako výchozí zde uvádíme pro srovnání, jak se změnily podmínky testování, které jsou považovány jako výchozí za uplynulé necelé dva roky.
	
Tab. 1 - Výchozí nastavení programů
Minimální systémové požadavky programu
- Intel kompatibilní procesor na frekvenci 500 MHz
 - 128 MB operační paměti
 - Moderní 3D akcelerátor s 32MB grafické paměti
 - Operační systém Windows 98/SE, ME, 2000 nebo XP
 - Rozhraní DirectX 8.1
 
Odkazy na stažení programu
Na
naleznete poměrně značné množství odkazů, které vedou na downloadovací servery ze kterých je možné stáhnout volnou verzi testovacího programu 3DMark 2001SE.
Pozn.: Na další stránce naleznete popis jednotlivých použitých testů v programu 3DMark 2001SE.