Seznam kapitol
Před časem jsme informovali čtenáře o tom, že se firma Madonion chystá vydat druhou verzi testovacího programu 3DMark 2001SE. Nyní je již tato verze dostupná ke stažení a přinášíme vám její popis a některé screenshoty.
Herní testy
Během herních testů (celkem čtyři testy) se měří rychlost vykreslování snímků za sekundu, každý z prvních tří testů se opakuje dvakrát. Jednou s nastavením nízké detaily a podruhé vysoké detaily. Na základě průměrného počtu zobrazených snímků za sekundu se pak vypočítává výsledné skóre - viz níže.
Testy teoretického výkonu
Během testů teoretického výkonu se měří texel rate (při aplikaci jedné a více textur), dále pak počet transformovaných trojúhelníků za sekundu (při použití jednoho a osmi světel) a nakonec se měří rychlost vykreslování scény při použití bump mapování (DOT3 a environment bump mapping).
Testy schopností DirectX
Mezi tyto testy patří Vertex Shader (DirectX 7.0), dále pak Pixel Shader (DirectX 8.0) již známé z dob GeForce3 a 3DMarku 2001. Nově v 3DMark 2001 Second Edition přibyl také Advanced Pixel Shader (verze 1.4), který využívá rozhraní DirectX 8.1. Jelikož se jedná o nový test, tak zde jsou k dispozici i dva screenshoty.
Obr. 1 - Screenshot 1
(klikněte pro zvětšení)
Obr. 2 - Screenshot 2
(klikněte pro zvětšení)
Výsledné skóre
Výsledné číslo, které můžete vidět na mnoha hardware i herních serverech po světě je tzv. 3DMark score, které se vypočítává podle následujícího vzorce:
3DMark score = (Game1LowDetail + Game2LowDetail + Game3LowDetail) * 10 + (Game1HighDetail + Game2HighDetail + Game3HighDetail + Game4) * 20
jeho jednotkou je "3d mark" a jak si jistě všimnete, na jeho výsledky nemají žádný vliv ostatní testy. To je také důvod proč od dnešního dne budeme uvádět výsledky tohoto testovacího programu jako podrobné výsledky a ne pouze jako 3DMark score.
Jednotky pro výsledky jednotlivých testů
- Herní testy - fps (frames / second)
- Fill rate - MegaTexels (million texels / second)
- High polygon count - MegaPolygons (million polygons / second)
- Bump mapping - fps
- Vertex shader - fps
- Pixel shader - fps
- Advanced Pixel shader - fps
- Point sprites - MegaSprites (million point sprites / second)
Tento program používáme velice často, takřka při každém testu nějakého HW komponentu. Jeho popis je tedy nanejvýše vhodný. Jen zde ještě znovu uvedu, že při testech grafické karty budeme od nynějška uvádět podrobné výsledky a ne jen výslednou hodnotu ve "3d marks". U testů základních desek pak nadále zůstane u uvedení celkového skóre.
Zdroj: