Zpět na článek

Diskuze: Abit vs. DFI vs. EPoX: závěrečné srovnání

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

elektroman
elektroman
Level Level
11. 8. 2006 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

cau, mas ten odkaz na to rvoje vodni chlazeni? fotky nebo neco?

Mirunek
Mirunek
Level Level
15. 4. 2005 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jukni na www.obchod.cz...

Bajt
Bajt
Level Level
14. 4. 2005 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl bych se zeptat, jaké napětí bylo použito při přetaktování procesoru na různých deskách. Jestli stejné nebo různé a kolik.

enriqo
enriqo
Level Level
14. 4. 2005 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Potrebujem do domácnosti druhé PC. Chcel som A64 3000+ ale tie výsledky ma nijak nepresvedčili, že je to výhodná investícia.
Pár výsledkov mojho aktuálneho pomocníka sú tu: http://www.webgrafik.sk/3dmark/3dmark2005.htm

No neviem, jedine čo je zaujímavé pre mňa na A64 je možnosť mať tichšie PC.
Je nijaký rozdiel pri práci napr. v Photoshop s A64 alebo P4?
Ja mám starý Athlon 1700+ (B0 rev.) prehodený na 2400+ @1996MHz. P4 by so male nechcel kvôli hlučnosti (teplota by ma nezaujímala keby bolo ticho).

A také voloviny, že potrebujem pcie, ddr2, sata2 alebo dokonca aj sata1 (hoci mám) sú blbosti.

Nedalo by sa do testov dať aj napr. test v photoshop (alebo v nijakom podobnom programe) - napríklad renderovanie scény, al. aplikácia nijakého náročného filtra čo na mojom pc trvá aj minútu.
Keby tam bol výsledok že A64 to zvládne za 30s by som ho okamžite bral.
Hry ma až tak nezaujímajú (občas si ale zahrám - zataľ mi ide všetko v pohode :)) - a možno by bolo dobré k winrar a podobným testom dať aj názornejšiu ukážku výkonu systému.

Viem, s kúpou A64 nič nepokazím, je to špičkový produkt - ale bohužial je dosť drahý (p4 je aj predražený na to že je "sh..."). Kde sú už tie zlaté časy lacného AMD :)

Roob
Roob
Level Level
14. 4. 2005 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@enriqo v tvojom pripade sa ani neoplati prechadzat na lespi komp. Ak to mas na hry, tak to co mas staci. Ak to mas na profesionalnu pracu vo fotosope, tak myslim ze nebudes mat problem kupit si 3500 resp 3800+ ktore su uz relevantne rychlejsie od tvojho terajsieho pc. Pripadne nejaky 3200-3400 model P4, ale tam sa nedoplatis na elektrike :D A nakoniec.. ak to mas na domace "hraniesa" vo fotosope, je jedno ci ti to rata minutu alebo pol...

DigitaldooM
DigitaldooM
Level Level
14. 4. 2005 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jo chlazení toho chipsetu je vážně naprd...to je asi největší chyva DFI :( mám tam x800XL takže saham přez chipset a dokonce to občas drhne ten větráček !!! :( ale jinak sme tam zkoušely narvat vodní chlazení a klasický blok na chipsety s vývodama nahoru tam prostě nejde :) ale když použiješ blok určený na GK s výstupy na boku vejde se tamakorát je to tam trochu namáčklý ale je tam :) ale jdou tam jenom některé nebo si ho musíš nechat udělat (oba víme kde ...PCTtuning;) ) nazákazku ale jde to chladit vodou...ale poloha toho chipsetu je vážně napotvoru :)

DigitaldooM
DigitaldooM
Level Level
14. 4. 2005 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vidím že ostatním odpovídáte ale mě asi buď nevidíte nebo ignorujete....

Ptám se: Proč ste porovnával s deskami non SLI to DFI které je SLI když nejprodávanéjší varianta toho DFI je Nforce4Ultra-D Dualgraphic které od SLI vyrianty liší pouze a jedině plnohodnotným SLI jinak se jedná o totožné desky!!! a tedy cena té desky je 4150,- s DPH a tedy jasným vítězem jelikož za ty peníze nic podobného neseženete a oba tkzv konkurenty to pošle někam....

prostě mi uchází trochu pointa: vyjste provnával overclockerské desky to beru ale dvě jsou non SLI a jedna (DFI) je sli přitom prodávanější varianta je DGX(non sli) a tedy ta by měla být srovnatelnější!

Už opravdu nevím jak to napsat....

Opravdu si desku DFI Lan Party NF4Ultra SLI nikdo nekoupí ! je to vyhazování peněz platíte pouze za tu značku SLI! DFI LP NF4Ultra-D je to samé! Stejný Bios, stejná výbava,2xPCIe16 a cena o 1500,- nižší!

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
14. 4. 2005 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DigitaldooM Pointa je v tom, ze posledni ovladace od nVidie jiz kontroluji jaka cipova sada je pouzita a jakmile to je cokoliv jineho nez nForce4 SLI nechce SLI rezim aktivovat. A podle toho co jsem cetl tusim na Anandtechu, nepomuze ani HW uprava cipu respektive soucastek v okoli cipu (na jeho PCB). Takze pokud budu vychazet z meho cteni Anandtechu (a tusim i HardOCP a Viperlair) tak u Ultra verze jsou ty 2 PCIe ×16 sloty na nic, kdyz nelze pouzit SLI rezim.

DigitaldooM
DigitaldooM
Level Level
14. 4. 2005 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Štěpánek jo to je pravda :) ale tady nejde právě o to SLI ! vy jste porovnával desky non SLI s DFI SLI!
jinak NF4ultra má pokuď vím jinou přednost která bude použitelnější :) a to využívají i další dvě testované desky.... SATAII ;) a jinak obě dvě testované desky jsou také NF4Ultra a non SLI takže stále nechápu proč jim strkat jako konkurenta předraženou DFI SLI ????

jinak to že jsou dva sloty DFI non SLI na nic bych polemizoval podle mě je to jistě velké + zvlášť za cenu 4000,- dvě karty v PC i třeba v non sli se můžou hodit jinak se usilovně pracuje na způsobu jak obejít NV a zase zapnout to sli alespoň neplnohodnotné ;) ale stále DFi LP NF4Ultra DGX považuji za srovnatelnější desku ... právě z důvodů absenmce SLI..vy máte vlastně i chybu v první tabulce tohodle článku.... jestliže tam máte DFI LanParty UT nF4 SLI-D a pod tím že obsahuje chipovou sadu NVIDIA nForce4 Ultra tak je to špatně ! vaše testovaná deska má chipovou sadu NVIDIA nForce4 UltraSLI ... a tedy se podstatně liší od obou porovnávaných desek...

prostě mě jde o to že ste porovnával nevhodně ...Buď porovnávejte desky SLI nebo non SLI ale nemíchejte to protože SLI je něco navíc! zvlášť když je to jiný chipset :)

jinak krásná recenze ale chyba ve výběru tej DFI! což jí dost sráží (cenově)...

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
14. 4. 2005 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Štěpánek Ted nevim, zda jsem to dobre pochopil (co pisete), ale SATA-II maji samozrejme vsechny tri desky.

K tomu ostatnimu neni co dodat. Testoval jsem co bylo k dispozici a myslim, ze ctenar si to prebere a vybere podle svych pozadavku/potreb.

DigitaldooM
DigitaldooM
Level Level
14. 4. 2005 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Štěpánek AHA jinými slovy dostala se vám do ruky pouze DFI Lan Party Nf4Ultra SLI
recenze dobrá a u ní jste napsal že jsou varianty i bez SLI (ultra-D) která je naprosto totožná ale nemá SLI ...takže recenze v pořádku...

ALE!!!! dnes jste se dal do porovnávaní desek...vtip je v tom že tam máte chybu a porovnáváte neporovnavatelné...dal jsem si tu práci a dokáži vám to...a sám ste si to dokázal když napíšete že

LANPARTY UT nF4 SLI-D má chipset NVIDIA nForce4 Ultra !!! TO NENÍ PRAVDA! A DÍKY TOMU STE POROVNAL NEPOROVNATELNÉ DESKY!

!!!LANPARTY UT nF4 SLI-D má chipset NVIDIA nForce4 SLI !!!

stránky výrobce: http://www.dfi.com.tw/Product/xx_product_spec_details_r_us.jsp?PRODUCT_ID=3469&CATEGORY_TYPE=LP&SITE=US

vy jste měl porovnávat tuhle desku: LANPARTY UT nF4 Ultra-D ta má vámi uvedený chipset NVIDIA nForce4 Ultra a tedy stejný chipset JAKO DALŠÍ DVĚ POROVNÁVANÉ DESKY v této recenzi a tedy ta měla být porovnávána (zvlášť když je krom SLI napsroto stejná výbava, bios, výkon vše!)

deska: http://www.dfi.com.tw/Product/xx_product_spec_details_r_us.jsp?PRODUCT_ID=3471&CATEGORY_TYPE=LP&SITE=US

prostě samostané recenze skvělé ale to porovnávání je chyba veliká :)

odstraníte jí tím že nakonec pod hodnocení napíšete viditelně že u toho DFI existuje a je prodávanější varianta LANPARTY UT nF4 Ultra-D která je totožná výkonově I výbavou atd ale stojí o 1500,- méně než verze s SLI a tedy je jasným favoritem má stejný chipset jako oba dva konkurenti ale vám se do ruky prostě k rezenzi dostala verze SLI a jelikož je AŽ NA POUŽITÍ DRAŽŠÍHO CHIPSETU SLI stejná (jak výkonově, výbavou, krabicí, barvou...) tak ste ji porovnal ale opravdu by to tam chtělo opravit chybu v první tabulce o použitém chipsetu...

a to že si to ctenář přebere ...no to ste snad vážně nemyslel....ja na vaše recenze občas odkazuji lidi co tomu moc nerozumí takže ti si to těžko přeberou takže oni vidí SLI za 5200,- a už to nechtěj a horkotěžko jim člověk vysvětluje že autor se splet a normálně se kupuje varianta do všech detailů stejná non SLI za 4100,- ...

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
14. 4. 2005 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Štěpánek Ze se jedna o Ultra a nikoliv SLI se dostalo do tabulky diky Copy&paste. Hned to opravim

DigitaldooM
DigitaldooM
Level Level
14. 4. 2005 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Štěpánek ano to chápu ...kde bychom byly kdyby nebylo copy a paste :))

ale stejně opravdu to pak není příliš srovnatelné hlavně cenově je to SLI vždy víše...

chtělo by to co nejdříve napravit alespoň krátkou recenzí DFI Lan Party NF4Ultra-D dostupnost je skvělá a je opravdu o hodně moc prodávanější než SLI verze zvlášť v ČR kde se hledí hodně na cenu...

celé porovnání by pak vyznělo vzhledem ke stejnému výkonu a všemu jako má tady SLi verze DFI...uplně jinak a naprosto jednoznačněji...

enriqo
enriqo
Level Level
14. 4. 2005 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Štěpánek Ja si myslím, že ten disk nič spoločného nemá s Sata II. Prečo tam nedáte napr. maxtor diamax 10 (neviem presné značenie - mám ho v kompu - kúpil som ho v alzasofte) - ten vraj má technológiu NCQ integrovanú (je to aj na maxtor.com uvedené) - bolo by zaujímave zrovnať či to vôbec prináša okrem ďalšej skratky aj nijaké zrýchlenie disku.

jirkah_2432
jirkah_2432
Level Level
14. 4. 2005 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Martine, díky za pěkné recenze a závěrečné porovnání.
Zatím máme doma Ath2500@3200, obojí na Epoxech(8RDA3+ a 8RDA6+Pro), spokojenost, o testovaných věcech zatím sbírám informace. A asi si počkám až na socket M2.

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
14. 4. 2005 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, prvada je to trochu barbarstvi napsat lincovat :) a nektere dalsi veci.
Takze dekuji, jiz opraveno.

enriqo
enriqo
Level Level
14. 4. 2005 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekný test.
A u DFI je sklamanie ten zvuk a hlavne chladenie čipsetu - keď tam dá človek 6800 tak tá presne v strede chladiča bude prechádzať a dokonca bude nasávať to teplo z gr. karty.

Dá sa dať karta aj do druhého pci-e x16 slotu, keď ten prvý z vrchu - nie je obsadený?

vahy
vahy
Level Level
14. 4. 2005 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vámi udávaný nedostatek (orientace patice zepředu - dozadu) považuji naopak za klad - protože většina lidí co si koupí tuto desku je OC a má v case další ventilátory - vzadu přesně za socketem a další před ním. Nedochází k nasávání horkého vzduchu od GK a chladiš je profukován relat. chaldných vzduchem, který jde vzadu ihned zase ven. V kombinaci s AC Freezerem 64 je to dle mě ideální řešení.

vahy
vahy
Level Level
14. 4. 2005 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vámi udávaný nedostatek (orientace patice zepředu - dozadu) považuji naopak za klad - protože většina lidí co si koupí tuto desku je OC a má v case další ventilátory - vzadu přesně za socketem a další před ním. Takže nedochází k nasávání horkého vzduchu od GK a chladič je "profukován" relat. chladných vzduchem, který jde vzadu ihned zase ven. V kombinaci s AC Freezerem 64 je to dle mě ideální řešení.

stavi
stavi
Level Level
14. 4. 2005 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K regulaci otáček na DFI NF4 LP series stačí poučít utilitku přímo od DFI, a to SmartGuardian http://www.dfi.com.tw/Upload/Driver/ITE_SG_050123.zip. Umí regulovat i větráček na chipsetu :-)

DigitaldooM
DigitaldooM
Level Level
14. 4. 2005 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stavi mě speed fan funguje u DFI LP najedničku ... hodnoty v procentech odpovídají...nevím proč to má v testu jinak ...

DigitaldooM
DigitaldooM
Level Level
14. 4. 2005 02:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nato už jsem narazil nahoře ... proč testotvat a hlavně porovnávat SLI verzi tej DFI s non SLI deskami když porovnávat DFI s UltraNF4 non SLI je přece logičtější zvlášť když se ta deska jen díky tomu že není SLI (ale jen 2grafiková čímž se žádná z konkuretů chlubit nemůže) je za ceny těsně nad 4100,- s DPH a jedná se jinak o zcela totožnou desku a tedy hodnější porovnábní s oběmi...trochu je tu DFI znevýhodněno....

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
14. 4. 2005 01:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja nechci EPoX nedoporucit nebo tak. Jen pokud bych chtel taktovat a mel k tomu vodnika, bral bych radsi DFI nebo Abit, ktere ma vetsi moznosti nastaveni v BIOSu, takze potencialni vyssi dosazene frekvence.

PS: jinak pekne PC, to teda smekam :)

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
14. 4. 2005 01:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, cenove rozdily mezi deskami jsou vetsi, k tomu neni co dodat. Jen pripomenu, ze se jedna o doporucene ceny, takze mnohdy jdou tyto desky koupit levneji.

DigitaldooM
DigitaldooM
Level Level
14. 4. 2005 00:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

záleží přece na pamětech :) ale dělička u DFI funguje velice dobře ale AMD si s některými paměťmi rozumí lépe a s některými hůře... :(

DigitaldooM
DigitaldooM
Level Level
14. 4. 2005 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jen tak naokraj když teď koukám na testované desky..... proč ste proboha testoval DFI Lan Party Nforce4Ultra s SLI???? :-o

to trochu nechápu když stejně většina lidí má DFI Lan Party Nf4Ultra-D ... a tedy by ve svnání s ABITEM a s EPOXEM byla vhodnější protože nemá jako obě dvě SLI (ale přítomnost dvou PCIe16x zůstává a aproti obou je to jednoznačně + a tedy vve výbavě byh přihodil minimálně bonusový bod) a jinak je naprosto shodná s DFI LP NF4U-SLI.... pak by celkové srovnání vyznělo opravdu jednoznačně.... ta non SLI DFI totiž stojí 4150 s DPH a tedy obě dvě další porovnávané desky zadupe do země...

Reklama
Reklama