Zpět na článek

Diskuze: AMD kvůli nedostatku VRAM zvýší ceny GPU o 10+ %

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Iperitas
Iperitas
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
26. 11. 2025 06:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nVidia dominuje 94% podielom na trhu za Q3/2025 takze tipujem ze tym ze AMD oznami, ze pojde s cenami hore si nejake predaje dvihne kym sa tak nestane a mozno sa vrati na svoj 7-8% podiel, ale v Q1/2026 AMD pravdepodobne najde svoje nove historicke minimum.

Ak teda toto oznamenie znizenia cien nieje len takticke klamstvo a scamu-podobna taktika ku ktorym ma AMD blizko najma so zavadzajucim oznacovanim, co robi uz viac nez dekadu. Napriklad: Radeon HD 6870 mala nizsi vykon ako 5870, ked zmenili triedy oznacenia grafik a vela ludi ktory nesleduju hardware si sli po upgrade ktory cenovo vychadzal podobne ako nazvovy ekvivalent z predchadzajucej rady, lebo u 6000 rady rastol vykon takmer rovnako s cenou, co pokracovalo aj v 7000 rade kde nazvoslovie nechali, ale uz nie dlho lebo v 8000 rade sa na desktop vykaslali uplne a sli len do OEM, lebo nemali nic nove ako sa AMD casto stava napriklad aj teraz, ked vydali karty s tym istym maximalnym vykonom ako v predoslej generacii, akurat im dali navyse framegen ktory funguje horsie ako u RTX 4000 generacie, ale aspon vylepsili raytracing, ktory sice cervena fanbase aj tak opluvala ze je zbytocny, takze pre svojich zakaznikov neurobili vlastne nic a podla toho to aj tak na trhu vyzera.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 11. 2025 08:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iperitas @Iperitas mas stare informace, AMD v poslednich mesicich rapidne zvedla prodeje hernich GPU, coz pekne ukazuji i cisla na cesky scene ale i v Nemecku, kde po velkych slevach sly nahoru prodeje hlavne RX 9060/9070 generace.. Tyto dva modely maji aktualne nejlepsi pomer cena/vykon na trhu a to s obrovskym naskokem kolem 30% pred stejne vykonymi modely Nvidie..

https://wccftech.com/pc-gpu-shipment-q3-2025-amd-gains-both-gpu-cpu-market-share/

aktualne to vypada i na to ze v Q4 bude trend velmi podobny a AMD by mohlo ten trzni podil dohnat nekam na 15%, coz neni spatny vysledek, vzhledem k tomu ze tyto cisla ma na svedomi hlavne Retail, kde se aktualne AMD prodava primo kralovsky, Nvidia ma ovsem totalne obsancovany OEM trh, kde diky velmi agresivnimu GPP programu ani neni moc velka sance ze by se na tom melo neco menit, vyrobci maji proste strach pokud zacnou od AMD brat GPU ze jim Nvidia zarizne nebo omezi dodavky apod.. (vsichni vime jake podminky v GPP programu panuji a jake informace o tom co musi a nemusi vyrobci vyplynuli napovrch pri poslednim skandalu ohledne tohoto programu pred par lety)

Ohledne tvoji narazky na 6807 vs 5870, tehda se celkem menilo cislovani protoze se rozhodlo ze se cela rada "roztahne" o jeden rad nahoru díky dvoucipovkam.. Ovsem AMD prizpusobilo i cenu a na to hodne zapominas..

HD 5870 mela MSRP cenu 399 dolarů

HD 6870 se skoro stejnym vykonem ovsem ponizila cenu na 239 dolarů, pomer cena/vykon byl tedy u teto grafické karty uplne ale uplne nekde jinde.

Nehlede na to ze 6870 dokazala pri stejnym vykonu, za mnohem mensi penize jeste ponizit i spotrebu..

Z tohoto pohledu byla HD6870 doslova super karta za super penize a byla prodejne velmi uspesna..

Nastupcem HD5870 byla spise HD6970 ktera prinesla pekne zvyseni vykonu, narostla nam VRAM z 1GB na 2GB, a hlavne cena zustala cca stejna, MSRP cena u HD6970 byla 369 dolarů, tedy jeste dokonce nizsi nez u predchozi HD5870 s 399 dolary.

AMD se vzdy historicky snazilo prinaset super pomer cena/vykon a to se jim darilo celkem uspesne si myslim.. narozdil od Nvidie ktera posledni roky zdrazuje mezigenerace klidne o 72% viz jejich 1080Ti>2080Ti nebo 3080>4080 apod..

Iperitas
Iperitas
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
26. 11. 2025 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Stratos Tak ty si jeden z tych co si na zakladnej skole povedali ze matematiku v zivote potrebovat nebudu a doteraz nerozumies percentam, alebo klames ako najaty. 10% narast v predaji oproti minulemu roku je v podstate ten isty podiel na trhu samostatnych grafik, lebo 10% z 6% podielu je narast o 0,6% 😅

A k tym MSRP len tolko ze nie vzdy su realitou. 5000 rada sa predavala dost lacno. Ja som si sam v tej dobe kupil 5850 za 240 eur niekedy pred vianocami 2009. A pamatam si ze tie 6850 sa predavali potom len trochu lacnejsie a mali samozrejme o trochu nizsi vykon. Ale podstatne je to scamerske menenie nazvov. AMD uz vtedy zacalo napodobovat aj nazvoslovie intelackych chipsetov a obcas to spravili aj u grafik.
Cena u 6970 neostale ta ista, neklam. Doteraz bude niekde na DDworlde pri jej recenzii moj koment kde som to tym kartam vycital pomerovo rovnaky narast ceny aj vykonu a aDDmin to tam obhajoval, takze klames zasa.

A je sice pekne ze AMD sa v tvojich ociach snazilo prinasat super pomer ceny a vykonu, ale realita bola taka, ze ked som videl ako idu hry kamosovi na jeho GTX460 v porovnani s mojou Radeonkou 5850, tak ma to dost zacalo od AMD grafik odradzovat a doteraz lutujem ze som na nVidiu nepresiel skor ako az s gtx980.

A v obchode to uz tak byva, ze firma co ma kvalitnejsi produkt si moze dovolit ho viac zdrazovat. Najma ked ma prakticky skoro monopol, ked konkurencia nedokaze zasytit ani 10% trhu a este to budu blbeckovia obhajovat klamlivym otacanim percent. 🤭

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 11. 2025 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Iperitas najednou se zas bavis o HD 5850 tak si to uz konecne rozhodni bavis se o 5870 vs 6870 nebo ne? MSRP ceny byly jasne a to presne takove jake jsem napsal... AMD rozhodne s 6000 radou prineslo mnohem lepsi pomer cena/vykon nez u rady predchozi a to je nepopiratelnej fakt.. dokazala tohle Nvidia za posledni roky? nemyslim si..

Iperitas
Iperitas
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
26. 11. 2025 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Stratos Pisal som o Radeon HD 5850 lebo som ju konkretne vlastnil a pamatam si ako sa oproti nej neoplatili Radeon HD 6870 alebo 6850 kedze nepriniesli ovela lepsi pomer cena/vykon v cenach za ktore boli v obchodoch. Tie MSRP vyzeraju teraz uz dobre, ale boli to skor take papierove ceny na ktore sa bezne u nvidie nadava, ale AMD samozrejme za to nemoze. 🤣

Mate07
Mate07
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 11. 2025 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Stratos Aby se AMD dostalo na 15% podíl na trhu z nynějších 6%, muselo by zvýšit prodeje o 150%! Jsi totálně mimo, podíl na trhu se bude měnit maximálně v řádu nižších jednotek procent...

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
29. 11. 2025 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Mate07 jelikoz se ted nvidia prodava v retailu hodne spatne tak neni nic nemozne, nehlede na to ze nvidii nakej podil na trhu nezajima, jim je herni trh doslova u zadele a je to pro ne vice mene zelezna koule u nohy co jim zere vyrobni kapacity u TSMC ktery by mohly vrhnout do vyroby cipu pro AI z kterych maji marze o 1000% vetsi.. proto se Nvidia ani nesnazi neco delat s tim ze lidi ted proste vic kupuji radeony..

Mate07
Mate07
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2025 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Stratos U tebe logika naráží na pevnou hráz kterou nemá šanci prolomit. Když tedy AMD v GPU prodá vše co vyrobí (dle tebe), tak aby zvýšili prodeje o 150% museli by rovněž zvýšit výrobu kupodivu taky o 150%. Kde asi tak vezmou kapacity? Navíc dle některých (celkem dva lidi v republice) tvrdí, že AMD ani nemá zájem o další kapacity a je naprosto spokojená s nynější situací.
Taky je pěkné jak přesně víš co Nvidia chce a nechce. Jsou to jen tvé doměnky nikoliv "objektivní" fakta! O tom jak se AMD prodává víme z jednoho obchodu v Německu a ten obchod se navíc zaměřuje převážně na produkty AMD. Bylo období kdy se tam Nvidia nedala téměř sehnat. Nvidii herní trh určitě zajímá. O tom svědčí i množství inovativních technologií, které do tohoto odvětví přináší. AMD je ve vleku, technologický leader je zde Nvidia. Rovněž tak Nvidia diverzifikuje rozložení svého portfolia. Mít 94% nějaké části trhu je vždy zajímavé a slouží jako pojistka pro odbyt produktů když se v jiné části trhu přestane dařit. Toho je si Nvidia vědoma a jen tak se svého podílu nevzdá. To dřív přestane AMD vyrábět herní grafické karty...

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 11. 2025 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Mate07 tak Nvidia si to dohani v OEM kde to diky GPP programu ma kompletne obsancovane ale v retailu je situace uplne jina jak ukazuji cisla prave z Mindfactory.de

Mate07
Mate07
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2025 10:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Stratos Nesmysl. V retailu je to jeden pro AMDéčkový obchod. To je vše. Nic jiného v ruce nemáš! Tak o jaké situaci mluvíš?
GPP neustál velký tlak partnerů a byl v roce 2018 zrušen. Opět si jen tvé doměnky a přání projektuješ ve své hlavě a vydáváš to jako fakta.
Všechno co vyčítáš "zelené sektě" děláš ty pro tu rudou a ještě něco navíc...

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2025 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Mate07 panové máte můj obdiv. Ztratit tolik času a slušně tomu kokotovi vysvětlit jak to je..................... problém je, že i kdyby si uvědomil, že je kokot a vy máte pravdu, nikdy to nepřizná. Ten ultraidiot plevelí diskuse všude a věřím, že má na svědomí x fandů AMD, co pro ty jeho sračky utekli k NV. Prostě jen na truc. Toto hovado si redakce drží, protože zisk na prvním místě.

Vzhledem k tomu, že zmíněné redakce má v podstatě jednoho majitele, mohli by nám udělat vánoce a smazat mu všude účty v jeden den. Aby to nezavánělo, můžou mě přidat. Já to přežiju. To by mi za to stálo. Smazat, ban nic neřeší.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 11. 2025 12:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Mate07 neni to nesmysl, na Heurece ktera zastituje stovky retailovych obchodu v Ceske republice ukazuje uplne stejny cisla.. v TOP10 mas na prvnim miste RX 9070XT, na druhem miste je 9060XT, na tretim a ctvrtem miste opet RX 9070XT, na patem miste 9060XT, teprve az na 6. miste prvni nvidia a to 5060 8GB a teprve az na 7. miste je 5070Ti.

https://ibb.co/vx7pGtvn

Mate07
Mate07
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2025 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Lukáš Meistner Máte pravdu. Vůbec netuší co se kolem něj děje, ale mele si tu svou. Když mu něco člověk vyvrátí tak pak už nereaguje a vymyslí si jinou lež. Jak už jsem psal jinde - Jeho palce nahoru pro svůj vlastní příspěvek je klasický projev nedostatečné vyzrálosti a poruchy ve vývoji osobnosti - nízké sebevědomí, hledá potřebu uznání a možná trochu narcis 😉. Na facebooku si vlastní příspěvek hodnotí ještě z dalšího svého účtu. Měli bysme ho litovat. On nemá opravdové přátele, má jen nás a svůj boj proti nám.

rickyaff
rickyaff
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2025 13:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Mate07 Honzík Bělka má diagnózu, teda má ich viac, okrem iného autizmus. Ale klamársky kokot je to na betón. Chránené zviera prinášajúce návrštevnosť tohto bulváru.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
1. 12. 2025 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Stratos Už několik let všude tvríš, jak se AMD v retailu prodává skvěle. Už několik let tvrdíš, jak se NV v retailu vůbec neprodává. Už několik let tvrdíš, že se díky tomu AMD zvedne podíl na trhu. A my vidíme, že AMD naopak podíl stále více a více klesá. Čím to?
Stále tvrdíš, jak NV herní grafiky nezajímají, že je to pro ně minimální podíl. Zajímavé je, že donedávna měla NV v herním segmentu vyšší procentuální podíl, než AMD v tom svém. Čili naopak pro AMD to je koule u nohy...

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 12. 2025 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @casperdeluxe rika ti neco OEM a GPP? :) zemysli se nad tim trosku

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
1. 12. 2025 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Stratos cituji tebe:
"aktualne to vypada i na to ze v Q4 bude trend velmi podobny a AMD by mohlo ten trzni podil dohnat nekam na 15%, coz neni spatny vysledek, vzhledem k tomu ze tyto cisla ma na svedomi hlavne Retail,"

Nějak nevím, co s tím má společné OEM, když píšeš o podílu na trhu. Důkazy o GPP jsi nepředložil. Podíl OEM vs retail taky neznáš. Fungování žebříčků jednotlivých eshopů taky neznáš. Jestli eshop prodává do OEM sektoru taky nevíš. Takže o čem se tu bavíme? Vždyť ty vlastně nevíš vůbec nic. Ani jednu jedinou věc jsi ničím nepodložil.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 11. 2025 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to je jeste celkem malo, AMD si viditelne sahne i na sve marze aby nemuselo tolik zdrazovat, prece jenom ted vysly na svetlo vysledky z posledního kvartalu a AMD vyrazne poskocilo v podilu na trhu na ukor Nvidie a zrejme si to nechtej tak kazit, zvlast ted v Q4 kde jsou prodeje nejvetsi. Uvidime o kolik podrazi Nvidia.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
26. 11. 2025 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Stratos Ehm.... Výsledky posledního kvartálu ukazují, že v dGPU je poměr stále 94:6. Nevím, kde jsi došel na to, že AMD výrazně poskočilo na úkor NV... Možná by sis měl ten článek přečíst ještě jednou.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
26. 11. 2025 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe ale zase nám všem dal negativní palec a to se počítá. Líbí se mi, jak vynechává autory, když se tedy zjeví v diskusi

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
26. 11. 2025 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @Stratos Vynikající jsou v retailu v Německu (a dobré v retailu obecně), jenže celkový trh je dán především prodeji v OEM. Může se nám to nelíbit, to je ale tak vše, co s tím můžeme dělat.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 11. 2025 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @Milan Šurkala nj v OEM bohuzel panuje tezky monopol Nvidie s jejich GPP programem a nikdo si nedovoli jit proti nim :) Svobodna vule zde neexistuje ale v retailu nakupuji normalni lidi, ne velke firmy a zde se jasne ukazuje ze obycejni lidi uz maji nvidie plny zuby zvlast jejich cenovy politiky.. Otazka je jak dlouho bude ten monopol Nvidie v OEM trvat nez se nekdo "vzepre"..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
26. 11. 2025 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @Milan Šurkala Já bych to upravil. Zdá se, že se AMD karty prodávají dobře na Mindfactory. Zbytek nevíme. Nevíme, jak fungují žebříčky prodejnosti u každého prodejce. Nevíme, zda prodejce prodává pouze koncovému zákazníkovi. Když se podívám na nejprodávanější karty na amazon.com, tak vypadá žebříček jinak než na amazon.de. Každopádně vůbec netušíme, co ten žebříček znamená. Dále je potřeba brát v úvahu nabídku karet. Je rozdíl, když produkt s jedním čipem je nabízen v 10ti variantách a druhý třeba ve třiceti variantách. Toto samozřejmě ty žebříčky ovlivňuje (i když nevíme, jak fungují). Čili se absolutně nedá říci, jak to ve výsledku je. Jediné co víme je, jaký je celkový podíl na trhu a můžeme se podívat na finanční výsledky každé firmy.

Reklama
Reklama