Galerie 3
AMD nejspíše také chystá nevyhlazované škálování obrazu
Aktualita Grafiky a hry Radeony AMD

AMD nejspíše také chystá nevyhlazované škálování obrazu

Jan Vítek

Jan Vítek

5

Z nové záplaty pro linuxové ovladače vyplývá, že AMD si nejspíše stejně jako NVIDIA a Intel chystá funkci nevyhlazeného škálování, čili Integer Scaling. Nyní je i otázka, na jakých kartách by to mohlo fungovat.

Reklama

Jde totiž o to, že Intel a NVIDIA už takovou funkci nabízí, přičemž v případě Intelu jeho Retro Scaling funguje pouze na nových grafických jádrech 11. generace, čili na těch několika málo procesorech generace Ice Lake. Platí to navíc i o NVIDII, a sice to, že ta má svůj Integer Scaling zprovozněn pouze na nejnovějších GPU Turing. 

AMD nejspíše také chystá nevyhlazované škálování obrazu

Integer scaling přitom není nic jiného, než převod obrazu z nižšího rozlišení do vyššího tak, aby se nemuselo použít vyhlazování. Například z rozlišení 320 x 240 můžeme jednoduše udělat 640 x 480, a to prostě tak, že z jednoho pixelu se udělají čtyři, anebo případně devět při rozlišení 960 x 720 a tak dále. Je přitom s podivem, že takovou na oko primitivní věc (alespoŇ v její základní podobě) zvládnou jen nejnovější grafické generace Intelu a NVIDIE, respektive tak to prostě je a je otázka, zda to nezmění některé příští ovladače. 

AMD by mohlo svou verzi nevyhlazovaného škálování obrazu nabídnout v rámci očekávané velké aktualizace grafických ovladačů pro Radeony. Ta už klasicky přichází ke konci roku, přičemž zatím se zmínka o "integer scaling" objevila jen v záplatách pro linuxové ovladače.

AMD nejspíše také chystá nevyhlazované škálování obrazu

AMD chce také dle dostupných informací nabídnout všechny formy tohoto škálování, což může být jednak výše popsaná základní podoba, která vyžaduje monitor s rozlišením, kam se vejde výsledný obraz v obou osách, nebo pak verze zaplňující monitor v jedné ose s tím, že ta druhá může být oříznuta, jak to nabízí Intel. 

Zatím tak není vůbec jasné, zda AMD omezí svou verzi škálování pouze na Navi, nebo ho nabídne i na GPU Vega či Polaris. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama