Zpět na článek

Diskuze: AMD otevírá nové středisko pro design procesorů nové generace

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

PetFish
PetFish
Level Level
3. 10. 2006 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Omlouvam se pokud spatne interpretuju nektere tvoje myslenky, nicmene ekonomie je pouze veda, neni spatna ani dobra, muze mit pouze spravne ci chybne poznatky.
Ekonomii delime na pozitivni a normativni:
- pozitivni - popisuje deje (napr. pri previsu poptavky za urcitych podminek stoupa cena)
- nromativni - prirazuje dejum urcite hodnoty (napr. je /nebo neni) spravne, aby bohati platili nadproporcionalni prijmovou dan)
Dal definice ekonomie je : veda zkoumajici efektivni vyzuziti vyrobnich vstupu (anglicky je to resources, cesky si ted nevim presene rady). Pokud si das tu praci a neco z ekonomie se naucis, zjistis, ze problem neni ve vede, ale vzdycky v lidech, veda ani moderni ekonomie nezpusobuji problemy, ty delaji jen lide a amici nejsou opravdu jadrem vseho zla - to zlo je videt vsude - v bulvarnich novinach a casopisech zivotniho stylu, v reality show, v zavisti chudych a snobstvi bohatych, nedostatku pokory a solidarity skoro vsech ... je to IMHO mnohem slozitejsi nez pises, tak bych byl radsi, kdybys tohle tema nerozvijel, protoze dokud se mi bude zdat, ze psies neco spatne, tak ti budu oponovat (nic osobniho ;)).

starmen
starmen
Level Level
3. 10. 2006 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetFish Pod Vas prizpevek bych se podepsal.
Zareaguji obecne na celou diskuzi a ne primo na Vas prizpevek.

Strasne moc lidi kritizuje neco, o cem nema ani paru, pouze nekde neco cetlo/slyselo, pridaji k tomu svoje domneky a pocit a vydavaji to za svatou pravdu, ktera je nadmiru jasna. Naucit se a dozvedet se neco o danem problemu to ne... to je moc prace.. a vzdyt vlastne o danem problemu vi vic, nez ti blbouni co to studovali nekolik let a chodi v kvadrech. Dneka si precetli clanek v blesku a vi prece uplne presne jak to je.
Ja jsem ekonomii nikdy nestudoval, ale jedno je mi jasne (uz jsem jak ti ktere kritizuji :-) ). Jedni z nejvetsich tahounu vseho (at uz v dobrem nebo zlem) je lidska zavist, chtic, lenost, ctizadost. Penize jsou pouze prostredek. Penize nikdy nikomu kudlu do zad nevrazili ani na nikoho nevystrelili. Penize jsou jenom penize. (Zjednodusene) Prostredek vyjadreni miry prinosu pro spolenoct resp. hodnotu vytvoreneho produktu (v idealnim pripade), ktery muzete smenit za prinos resp. hodnotu vytvorenou nekym jinym.
Pokud si nekdo mysli, ze je dnes jednoduche rozpoutat valku, tak at se podiva do hsitorie co se delo drive. Osobne jsem rad, ze ziju dnes v dnesni dobe a ne tehda. Neni to idealni, ale dle meho nazoru rozhodne lepsi.
P.S. myslim, ze jsme na SHW a tak by jsme ekonomii meli nechat na diskuze napr. na www.penize.cz :-)
P.P.S. "pak budou panaci v kvadrech na kazdem kandelabru" - dve moznosti. 1) bud jim zavidite 2) usuzujete, ze lidi v kvadrech muzou za vetsinu/hlavni/vsechny problemy (Vase p. "gro" ?).

PetFish
PetFish
Level Level
3. 10. 2006 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nevim jestli vystizny ... je to jen jeden subjektivni pohled na veci okolo USA.
Porad si stojim za tim, ze valky nejsou kvuli menam, ale lidem, amici nejsou o nic horsi (ani lepsi) nez ostatni lidi a jakykoli menovy sok dolaru by mel dusledky pouze docasne (nekolik let, mene nez 10), pak by se nastlolila nova rovnovaha a ekonomika USA by jela dal. V tom kontextu byla minena i veta na kterou se odkazujes, ktera mimo jine nebyla smrovana tobe :) ...tys kombinaci zavisti, neznalosti a nenavisti v teto diskuzi neprezentoval ;).

PetFish
PetFish
Level Level
3. 10. 2006 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No zajimavy, ale par pripominek:
1) kdyz neco kopirujes mas uvest zdroj
2) do diskuzi se nekopirujou takhle dlouhy prispevky, jde o to co znas a vis ty a o to co si dokazes obhajit (dal viz 1)
3) je to moc dlouhy aby se s tim dalo nejak rozume polemizovat a diskutovat o tom
4) na SHW to nepatri ;)
4) je to 2 roky stary, spousta veci je neaktualnich
5) nechci nijak zvlast branit USA, urcite maj dost chyb, ALE byl by svet bez USA lepsi (myslim ze ne) a neni spousta zemi o mnoho horsich (treba Cina) ... proc je ted moda "nenavidet ameriku ?
6) vtip jak je na nem Bush a tabule s cislem 710 (dobrych duvodu pro valku v iraku) a pak mu ji obrati a vznikne slovo OIL (ropa - 1 dobry duvod pro valku v iraku) povazuju za celkem povedenj :)

PetFish
PetFish
Level Level
3. 10. 2006 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslenkove zkratky kterymi se ubiras jsou chybne, protoze zadluzit se muzes i bez penez ... to ze dnesni penize maji uverovou povahu veci mozna o neco zjednodusuje, ale je chybou domnivat se za valky muzou penize, protoze pricinou je lidske chovani, ne dolar ani euro.
Skutecne velky proud ekonomie tvrdi, ze na penezich zalezi (a ja s tim souhlasim), nicmene spise v kratsim obdobi, v dlouhem si ekonomika najde podobnou rovnovahu i v prostredi ciste barterovem, protoze nejaka forma uveru bude vzdy existovat ... uver (ci dluh) je i kdyz ti kamarad pujci na zmrzlinu (nebo ti ji koupi, s tim ze priste je rada na tobe - a pozor, ve vztahu se vubec neobjevily penize).
Spatne taky chapes na cem je postavena ekonomika USA, i kdyz dolar klesne, budou USA dal silnou a realtivne sobestacnou ekonomikou, ktera se po case vzpamatuje z menoveho soku.
---
BTW: Ja naivnim zajic studoval ekonomii 5 let, muzes se mi pochlubit jak si na tim ty ?

PetFish
PetFish
Level Level
2. 10. 2006 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cece doufam, ze si delas srandu ... kdybys to myslel vazne ... :DDD

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
1. 10. 2006 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skoro mám chuť napsat něco o tom, jak se tvoří peníze "z ničeho", ale tady není asi to správné místo. Každopádně souhlasím. Zejména s tím "vychcaným panákem"... ;-)

PetFish
PetFish
Level Level
1. 10. 2006 21:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček No doporucuju, aby si vsichni diskutujici prostudovali neco z ekonomie a zejmena monetarni ekonomie ...
Poustet se do diskuzi na toto tema bez znlaosti v oboru a na webu venovanemu HW mi nepripada nejstasneji ;).
P.S. Penize se netvori "z niceho" jen to tak na prvni pohled muze vypadat :).

Ivoss
Ivoss
Level Level
1. 10. 2006 23:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetFish Spravně představa, že se tvoří z ničeho je jen první pohled. Už na druhý musí ty inteligentnější napadnout, že v tom jistou roly hraje papír a barvy.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
2. 10. 2006 01:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetFish Dobře. Tak jste nám to "vysvětlil" a teď zpátky k HW... ;-)))

PetFish
PetFish
Level Level
2. 10. 2006 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetFish Jen jsem poukazal, ze tohle neni ten spravny web na podobne diskuze.
A ty jaloviny co se tu obcas clovek docte od radobyodborniku na ekonomii je treba obcas trochu okomentovat :-D.
Vono si to pak nekdo precte a siri to dal ...

PetFish
PetFish
Level Level
30. 9. 2006 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vsechno se jim to zaplati ze stavajicich a budoucich prodeju ... kdyby ne tak zkrachujou.
Jsou to proste investice, a ver, ze takovy, ktery se vyplati vyrobcum i spotrebitelum.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
29. 9. 2006 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady není jiná možnost. Roste poptávka, stávající továrny stárnou. Kdo nebude investovat, prohraje...

Jinak co QC čipů od AMD týče:
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=34742 :-)

Reklama
Reklama