Galerie 3
AMD uvádí Radeon Loom a ProRender pro profesionály
Aktualita Grafiky a hry Radeony AMD

AMD uvádí Radeon Loom a ProRender pro profesionály

Jan Vítek

Jan Vítek

Společnost AMD nedávno uvedla novou významnou verzi svých grafických ovladačů. Jde o Radeon Software Crimson ReLive, do nichž patří také technologie Loom a ProRender. Ty byly nyní představeny ve videech.

Reklama

Radeon Software Crimson ReLive

byly představeny minulý týden a AMD se tak zčásti zaměřila ne na hráče, ale na profesionály. Nyní firma zveřejnila nové informace včetně videí o technologiích Radeon Loom a Radeon ProRender.

AMD uvádí Radeon Loom a ProRender pro profesionály

Radeon Loom

je otevřený framework pro tvorbu 360° videí v rozlišení až 4K na 2K. Mohou se tak tvořit materiály, které budou využitelné pro sledování pomocí VR headsetu nebo brýlí pro rozšířenou realitu (AR).


Dle AMD je nejsložitějším úkolem při tvorbě 360° videí to, aby nebylo poznat, že výsledný všeobklopující obraz byl vytvořen z několika výstupů kamer. Ty přitom mohou být pouze dvě, což však nevytvoří opravdovou 360° scénu, nebo pak až třeba tři desítky, které pokryjí veškeré okolí. Zpracování těchto videí také vyžaduje dlouhé hodiny při postprocessingu a také značné hardwarové prostředky a právě na to se zaměřuje Radeon Loom, který využívá GPGPU, díky čemuž dokáže v reálnem čase zpracovat obraz až 24 kamer do výstupu s rozlišením 4K na 2K. Pokud to není potřeba v reálném čase, může být kamer až 31 a s výstupem v rozlišení 8K na 4K. Loom je také založen na implementaci frameworku Khronos OpenVX.


Radeon ProRender je zase volně šířený renderovací engine ve formě plug-inu pro software Autodesk Maya a 3D Studio Max a dále pak v betaverzi pro Dassault Systèmes SolidWorks a Rhino. Dále si AMD chystá jeho verze pro Maxon Cinema 4D a Blender, které ale přijdou až někdy v příštím roce. Plug in pro Mayu je připraven také pro linuxové systémy.

AMD uvádí Radeon Loom a ProRender pro profesionály

ProRender má dokázat lépe zužitkovat výkon procesoru a hlavně grafického čipu, pokud ovšem ten podporuje OpenCL 1.2. AMD tak chce svůj ProRender dostat mezi profesionály pracující v oblasti architektury, automotive, atd. Celý SDK je už nyní k dispozici na GPUOpen.com.

Zdroj:

Hexus.net


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama