Zpět na článek

Diskuze: Anketa: Elektronické pomůcky ve školách

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

SatanS
SatanS
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
10. 9. 2012 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale ty jsi pouzil notebook jako psaci stroj a to je samozrejme v poradku. Dovedu si ale zive predstavit, kdyby tyhle hracky byly plosne povoleny. 80% studentu by si proste hrali a pak si text stahli od tebe...

tief
tief
Level Level
28. 8. 2012 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobře pokud prokazatelně, tak prosím o onen důkaz.
Osobně také mám raději myš a klávesnici (proto například mám BlackBerry). Věřím však, že pokud se začne díte využívat jen dotykové ovládání, tak ve výsledku může být i rychlejší než klávesnice a myš. Dnes ještě nejsou zcela odladěny programy pro dotykové ovládání. Za pět let to může být jinak.

drk22
drk22
Level Level
28. 8. 2012 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief No na to není potřeba žádnou studii.
1. Na display nevidím když ho ovládám prsty a nepatlám po něm
2. prsty jsou řádově méně přesné
3. klávesnice a myš (drsňáci mohou používat ještě pedály :0) ) znamená několik prvků které mohu ovládat naráz

Jakou že má výhodu ovládání prsty?
1. nepotřebuji k tomu žádné periferie a nemusím se učit psát na klávesnici
2. ušetřím místo na zařízení
3. vážně mě nic dalšího nenapadá a uvedená dvě urychlí práci jen v terénu

Jumperman
Jumperman
Level Level
28. 8. 2012 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem už sice stará generace (je mi 31 let), ale nedovedu si představit notebook či tablet ve škole. Myslím si že psaním do normálního sešitu se to přeci jen líp pochopí... Ale ti mladší se mnou nejspíše nebudou souhlasit. Martin

tief
tief
Level Level
28. 8. 2012 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jumperman Jsem jen o dva roky mladší, každopádně dokážu si představit, že dnešní děti mají zcela jiné myšlení. Když vidím klidně tříleté dítě jak si hraje s dotykovým telefonem a ovládá jej velmi rychle, tak si říkám, že ve škole mu to půjde s tabletem parádně. :) Mě by to třeba nešlo. Jsem vyznavač klasické klávesnice, ale není klasická klávesnice podobná tomu jak se my třicátníci díváme na klasický mechanický psací stroj?

drk22
drk22
Level Level
28. 8. 2012 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief No jen tak mimochodem mě napadá, kolik že to zvládali nejlepší písařky na mechanickém psacím stroji? 500-600 úhozů za minutu?

SatanS
SatanS
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
10. 9. 2012 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief O to prece vubec nejde jak "nova generace" dokaze rychle ovladat tablet. Do skoly to nepatri, protoze to odvadi pozornost.

tief
tief
Level Level
10. 9. 2012 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief A sešit také odvádí pozornost? Také si do něj můžeme kreslit.
A jestli jde o například FB v tabletech, tak dřív se posílalo psaníčko po lavicích což zaměstnalo asi tak na 4min půl třídy. Dnes někdo během 30s napíše zprávu na FB či ji pošle přes nějaký kecálek a má vystaráno. Nevím co víc odvádí pozornost. Je to samozřejmě úhel pohledu a každý ho může mít jiný.

SatanS
SatanS
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
10. 9. 2012 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief srovnavat mutlimedialni (herni) tablet s papirem a psanicky? k tomu nemam co rict...

SatanS
SatanS
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
10. 9. 2012 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief btw tahle debata je stejne ciste akademicka. tohle dokaze i kazdy podprumerny smartphone a ten uz ma dneska velka cast studentu...

tief
tief
Level Level
10. 9. 2012 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief A můžu se tedy zeptat jakto, že to nejde srovnávat? Nějaký konkrétní příklad proč to nejde?

drk22
drk22
Level Level
28. 8. 2012 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle ale nijak není v rozporu s tím co jsem napsal... Mimochodem to, že učitel přednáší rychleji než jsou žáci schopni zapisovat je jeho docela kardinální chyba.

drk22
drk22
Level Level
26. 8. 2012 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano počítač je skvělý pomocník a dokáže ve spoustě věcí pomoct, ale jako 100% náhrada ve škole ani omylem.
1. Těžko na cvičišti, lehko na bojišti, to říkali už staří římané.
Tzn. že každé zjednodušení typu: místo abych si to poctivě zapsal tak to ofotím je špatně. Vidím to kolem sebe kdy studenti co si stáhnou přednášky hodtové v prezentaci dopadnou obvykle nejhůř o něco lépe ti co přednášky absolb´vují a nafotí a nejlépe ti, co si všechno sami poznamenají a nakreslí. I obyčejné opsání přednášky funguje lépe, než si to 3x přečíst...
2. Kde jinde se naučí děti základy než v prvních ročnících na základní škole nahradit psané písmo digitálním záznamem sice někde jde, ale rozvoji schopností člověka to rozhodně nepomůže.

AraChnoPhoBia
AraChnoPhoBia
Level Level
26. 8. 2012 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drk22 Dobrý den, myslím, že jste to docela vystihl - zjednodušování vede sice k urychlení mnoha věcí (například snadné vyhledávání v digitálním záznamu), ale na druhou stranu podporuje zakrňování intelektuálních schopností.
Narazil jsem dokonce na vědecký článek, který tvrdí, že díky internetu se zásadně mění způsob ukládání informací do naší paměti a výrazně se snižuje schopnost třídit informace, orientace v rozsáhlejším textu, a podobně - jako bychom se začínali spoléhat na jakousi "externí paměť".
V tomto ohledu jsem rovněž fanda tištěných učebnic a ručně psaných zápisků - protože často je lepší pracovat v daný okamžik "méně efektivně" (resp. pomaleji), než si vše ulehčovat a tím nechávat mozek zlenivět.

Luk Skywalker
Luk Skywalker
Level Level
26. 8. 2012 00:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem pro pokrok, ale ne vždy je počítač (v jakékoliv podobě) nejlepší řešení. Já sice už do školy nechodím, ale v některých předmětech je počítač nepoužitelný např. obrázky do anatomie, náčrty do technických předmětů, složité výpočty do matematiky atd. Pokud budou k tomu vhodné programy, tak prosím, ale zase mít jeden program na jeden předmět, bo univerzální asi nebude, je celkem na houby. Takže někdy je tužka a papír nejlepší řešení.

George eLzyx
George eLzyx
Level Level
25. 8. 2012 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím si, že by tyto elektronické "hračky" měli sloužit pouze jako náhrada učebnic s tím, že by mohli obsahovat určitý stupeň interaktivity. Vše ostatní, tj. poznámky z výkladu učiva, písemky atp. by podle mě měli zůstat na papíře. Přeci jen se to člověk líp naučí, když si to sám napíše.

George eLzyx
George eLzyx
Level Level
25. 8. 2012 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nesouhlasím s výrokem "Vraťme se k samotné podstatě notebooků a tabletů. Na nich jistě nikdo nebude psát psacím písmem i v případě, že bude vybaven stylusem. Všichni používají zkrátka různé varianty tiskacího písma, které i počítač lépe rozpoznává."
Já naprosto běžně na tabletu (Lenovo x61t s W8) píši psacím písmem a rozpoznávání tohoto písma nečiní systému žádné větší potíže.

AraChnoPhoBia
AraChnoPhoBia
Level Level
24. 8. 2012 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím,
studuji medicínu a pořídil jsem si kvůli tomu starší notebook - hodně to ulehčí práci, říkal jsem si - zkusil jsem několik prográmků a dokoupil tablet na kreslení, abych z té placky udělal opravdový stroj na studium. Jenže revoluce se nekonala. Zjistil jsem, že psaní poznámek na PC je daleko složitější, pro mě zdlouhavější (i když píšu na klávesnici poměrně rychle) protože zkrátka často kreslím, nebo jen načrtávám nějakou logickou mapu. Navíc má sešit oproti elektronickému zápisu několik výhod:
1) Můžete velmi rychle a přesně listovat, případně si založíte několik stránek a mezi nimi rychle a pohodlně otáčíte. Většinou při studiu potřebuji současně používat 2 knihy a k tomu zápisky, takže rychlé a snadné listování a zakládání mi ušetří spoustu práce.
2) Přesnost - i když jsem se snažil, nikdy se mi nepovedl na tabletu nakreslit pěkný obrázek, vždy jen cosi hrbatého a jen velmi schematického. No, toto by snad vymizelo při troše cviku.
3) Docela se mi potvrdilo, že co napíšu v ruce (psacím), to si potom daleko líp pamatuji - něco jako mechanická paměť, asi to bude tím, že při psaní v ruce se dokážu lépe soustředit než při psaní na PC.
4) Monitor svítí do obličeje - to dokáže být po pár hodinách přednášek dost nepříjemné, dle mé zkušenosti jakoby otupující, zhoršuje to pozornost.
5) PC samo o sobě může být rušivé. Jakmile jsem zprovoznil wifi, byl to konec produktivity a všiml jsem si, že jsem ve finále dával pozor zhruba jen při první polovině přednášky. Nemyslím si, že bych měl nějak výrazně slabou vůli (jinak bych ani nestudoval medicínu), ale často stačí to, že máte nějaké rozptýlení takřka na dosah.

šarik.
šarik.
Level Level
24. 8. 2012 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud potřebuji něco udělat opravdu vážně, odhazuji elektroniku a beru si čtverečkovaný blok, plnící pero, pravítko a kalkulačku. Uděláno rychle, jednoduše, spolehlivě. Já bych všechny ty internety a počítače zakázal ve škole.

Dash-POWER(CZ)
Dash-POWER(CZ)
Level Level
24. 8. 2012 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co mě nejvíc štve při psaní do sešitu, je absence hledání CTRL+F. Když hledáte danou problematiku, a víte že se tam vyskytlo one slovo, tak vám nezbývá nic než jen listovat. Proto bych ocenil takové zařízení které by bylo schopné rozpoznat psaný text, a převést ho do OCR pro potřebu hledání, a případně i pro konvertování textu a i následně exportovat do PDF. Ideální zařízeni bych si představoval zmíněné BoogieBoard s možností uložení stránky do PDF s OCR na SD kartu, popřípadě by nebyla špatná i nějaká ta klávesnice jako dok pro BoogieBoard, kde by třeba byla i baterie pro zvýšení výdrže.

Capaj
Capaj
Level Level
24. 8. 2012 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavně nesmí škola nařídit všem žákům ať si pořídí jeden přístroj od jednoho výrobce. Žákům a rodičům musí být vždz ponechána volnost, jestli si pořídí jako tablet něco od Applu nebo něco od Googlu nebo něco od Microsoftu.
Škola musí maximálně zadat co musí přístroje umět- například chtít, aby měli HTML5 compatible browser. Nebo umět číst PDFka...atd.

tief
tief
Level Level
24. 8. 2012 06:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jsme přece v ČR :-)
Díky za upozornění. Opravno.

Reklama
Reklama