Seznam kapitol
Dnes se podíváme na hru, která je nejnovějším přírůstkem v oblasti kvalitních real-time strategiích, jichž začíná být opravdu poskrovnu. Grafický engine s podporou některých efektů DirectX 10 předvádí velmi pěknou podívanou i na relativně průměrných strojích.
Anno 1404 je po hardwarové stránce poměrně nenáročnou hrou, kterou rozpohybujete i na slabších několik let starých strojích, které u většiny dnešních her už neobstojí. Test také ukázal, že na slabších grafických kartách okolo 1500-2000 korun jsou nejvyšší detaily možné provozovat relativně plynule, ale musíte zapomenout na vyhlazování, které je v podstatě jedinou položkou se kterou se v tomto případě vyplatí laborovat. Poměrně starý Radeon HD 3870 dokáže v rozlišení 1680x1050 udělat ještě dost parády a pokud ho nebudete trápit vysokým levelem anti-aliasingu, tak se vám odmění framerate okolo 30 a více snímků.
To samé platí pro starší GeForce 8800 GT, která je rovněž stále velmi použitelnou grafickou kartou. Pro nejvyšší detaily s vyhlazováním a vysoká rozlišení je potřeba sáhnout pro karty s 1GB paměti a výkonným grafickým jádrem na úrovni RV770 (Radeon HD 4870/4890) či G200 (GeForce GTX 260/280/285 a výše).
	
 Procesor se ukazuje jako důležitá ale nikoli naprosto stěžejní část celého systému. Nejvýkonnější procesory poskytují plynulejší hru, která se v naprosté většině pohybuje nad 40 snímky za sekundu. Slabší se naopak někdy propadají pod tuto hranici a pro maximalisty je tedy opět nutností přetaktování nebo koupě nejvýkonnějších současných čtyřjádrových procesorů.
Samotná hra by měla být k dispozici ve většině e-shopů během několika následujících dnů a do té doby můžete vyzkoušet demoverzi, která ovšem zabírá nezanedbatelných 1,7 GB, což by v dnešní době rychlého internetu již nemělo představovat žádný problém. Stahovat můžete z oficiálního webu, ale lépe je najít dostatečně rychlé alternativní umístění, kterých je na českém internetu požehnaně.