Seznam kapitol
Také nemáte rádi monitory s poměrem 16:9? V poslední době se opět objevují 16:10 monitory s přívlastkem "grafický". Právě takový je dnešní Asus ProArt 249Q. Navíc přidává Adobe RGB i sRGB gamut!
Pozorovací úhly
Kvalita pozorovacích úhlů jde ruku v ruce i s povrchovou úpravou. Pokud se zaměříme na IPS Glow, tak zjistíme, že není tak výrazný, jak je u většiny panelů zvykem. Ve výsledku jsou tedy pozorovací úhly velmi dobré a zaslouží si pochvalu.
	Rozložení kontrastu
Trošku horší je to s kontrastem. Zde Asus bohužel nedopadl až tak dobře jako většina běžných IPS panelů. Je to ovšem vlastnost snad všech grafických monitorů. Zde však Asus doplatil na jeden větší průsvit v levém horním rohu. Zde kontrast klesá až k nehezkým 328:1. Průměrný kontrast je pak 722:1 při jasu 120cd/m
2
, resp. 733:1 při jasu maximálním.
	
	Stabilita kontrastu vzhledem ke změně jasu je ovšem dobrá. Uvádím to jen pro úplnost. Většina dnešních monitorů s tím totiž nemá žádný problém.
	Průběh jasu
Jsme jako na houpačce. Jednou je nějaká hodnota velmi dobrá a někdy naopak horší. A tou horší se rozumí i průběh jasu. Nejnižší jas je totiž 87 cd/m
2
, což pro práci v noci není až tak pěkná hodnota. Celkově je tedy regulace jasu relativně malá.
	Podsvícení
Kvalitu podsvícení jsme již několikrát rozebírali. Hlavně onen průsvit v levém horním rohu. Naopak pokud se podíváme na podsvícení jako na celek, tak dopadlo opravdu slušně. Bohužel průsvit to kazí. Může to však být záležitost konkrétního kusu.
	
	
	
	
	
	Ještě si také převedeme grafy do gamy 2,2 která odpovídá vnímání lidského oka. Bohužel zde se projevilo horší podsvícení na krajích. Valná většina monitoru má sice podsvícení velmi dobré, ale kraje jsou zkrátka tmavší. Naštěstí jsou tmavší prakticky konstantně, a tak to není tolik vidět. V podstatě monitor vytváří efekt vinětace. Ale pozor, aby jí na vašich fotkách nebylo moc jen díky tomuto monitoru!