Zpět na článek

Diskuze: BenQ 767-12: 12 ms nebo jen kouzla s čísly?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

starmen
starmen
Level Level
25. 4. 2004 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V posledním přízpěvku jsem jen vrátil co ty jsi začal. Na invektivy opravdu nemám náladu a chtěl jsem se o tom rozumě pobavit. Když se o tom nechceš bavit, pak nechápu, proč sem píšeš. To s těmi luminofory mne opravdu zajímá a proto jsem se ptal na ty odkazy, nebylo to ironické.

85HZ jsem nahazoval na reakci na:
"samozrejme­ ze pokud si na monitoru s luminiforem optimalizovanym na 120Hz ­pustite 85Hz bude obraz seredne blikat protoze luminifor ne­vysviti cely casovy usek do dalsiho snimku"
Jinými slovy že jsem neviděl monitor, na kterém by bylo např. 100Hz vidět, že bliká. Nebo 85Hz "šeredně" blikalo. A to jsem viděl dost monitorů a některé velice kvalitní na DTP. Takže tvojí větou
" tvuj nadhoz o 85Hz da­va vedet ze naprosto nechapes nebo nechces chapat co pisu"
spíš ukazuješ, že nechápeš ty, co říkám a na co se ptám.

Jinak si odpovídej na co chceš, byla to spíše prosba aby jsme se nehádaly. Já s invektivy nezačal.

Já jsem se jako technik netvářil. Televizní technika není můj obor a netvářím se, že o tom hodně vím, ale jisté znalosti o základní funkčnosti o ní mám. U žádné televizní firmy nepracuji, nevím proč bych měl.

K P.S. naprostý souhlas. Jeden známý mimo jiné např. poskládal kopírovačku SIMEk a druhej frézku a trojramenýho robota oboje ovládané přes PC. První je designer a druhej strojař. Pokud se někdo o něco zajímá, tak je na tom většinou daleko líp než vystudovanej člověk, kterej se o to nezajímá nebo to nepochopil. A určitě jsou lidi, kteří na to nemají papír a strčí mě bezproblémů do kapsy, ale je to hlavně proto jak jsem napsal, že se o to nezajímám, ale jisté znalosti funkčnosti o tom mám.

starmen
starmen
Level Level
25. 4. 2004 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

doufal jsem, že soudný člověk se zamyslí nad svojí vyjadřovací schopností a schopnoustí vysvětlovat když je nepochopen. Šeredně jsem se splet...

Které jsou to tedy ty monitory ?? Otec mé přítelkyně dělající DTP má (vlastně teď mu už odešel) Hi třídu 21" Philips (ten nový jsem ještě neviděl), který ho stál přes 100.000,- Kč před cca 8mi lety. Schválně se zeptám na refresh, ale víc jak 100 dle mě neměl (zptám se). Na druhém PC jeho žena pracuje na Nokia 19" taky slušná třída na 85Hz a žádné mžourání není patrné.
Které jsou to tedy ty monitory. Mě to opravdu zajímá. Stačí třeba i jen link na manuál nebo výrobce či přímo model.
Jinak já nikdy netvrdil, že jste řekl, že monitor s luminoforem nemá odezvy. Jenom jsem poukázal na to, že je jeho odezva v některých případech taky vidět.

Moje chyba ?? Hehehe.. jsem kdysi vyučený Mechanik elektronických zařízení a odmaturovaný provozní elektrotechnik :-D A zrovna na maturu jsem popisoval kompletní cestu od kamery až po televizi od sledovaného objektu až k člověku včetně přenosu signálu (i barevného), vlnovodů, základního schématu barevné TV, elektronového děla, vychylovací soustavy, rozkladu snímků, formátu přenášeného signálu atd... :-D LLooLL.

Když už jste v tom napadání tak "poloviční rozlišení" je blbost. rozlišení je pořád stejné, ale prvně jdou např. sudé řádky a pak liché (takto jste to patrně myslel). Ve zpětných bězích paprsku se například přenáší teletext, ale to už je jiná kapitola. Tomu se říká prokládané zobrazení. To dělaly i některé monitory, ale obraz se jeví neklidný a u monitorů to dost vadí. 50Hz je proto, protože to mělo mimo jiné souvislost s kmitočtem v síti a když začínaly jedny z prvních TV, tak se to hodilo :-D.
Teď bych Vám mohl říct "doufal jsem ze to pochopi z meho pri­zpevku i uklizecka kancelare ktera si nahodou naklikala tuto diskuzi, se­redne jsem se spletl...
"

Jinak já nikde netvrdil, že TV není schopna zobrazit větší rate. Zobrazuje to, co se jí tam zrovna posílá - co má na vstupu, takže není problém jí posílat rate daleko větší.
A s tím "luftem" to bylo myšleno při filmech. I televizní vysílání filmů jde tuším na 25 snímcích (ono je to logické když film jede při 25 snímcích). U přímých přenosů kamerou to může být zase něco jiného. Tam může kamera posílat informace přímo aktuálně o bodech a ty TV opět zobrazovat. Potom počet snímků je roven počtu snímků nascanované kamerou.

Co se týče 100Hz Tv doporučuji se na ní chvilku dívat a pak se podívat na standartní. Pokud to neuvidíte, tak můžete být rád, protože Vám nezačnou vadit 50Hz TV. :-D. A jak to má udělaný 100Hz jsem taky věděl přesně, ale teď už nevím. Ale nějak se to tam zase prokládá, ale už nevím jak. Mám dojem, že se vykresluje každý čtvrtý řádek tzn sudé i liché se rozdělí ob jeden a pak se vykreslují první sudé, druhé sudé, první liché, druhé liché, ale opravdu už nevím, tohle už jsem dávno zapoměl O-).

A pokud chcete odpovědět opět útočně a pichlavě, tak si to prosím odpusťte nebo neodpovídejte vůbec, děkuji.

unaghy_shw1
unaghy_shw1
Level Level
25. 4. 2004 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uhol pohladu je 160°, co sa priblizuje k 180° a musim uznat bol som nemilo prekvapeny ako mi kamarat takmer s nuloveho uhla cumel do LCD monitoru a vzdicky ma sundal (CS). Co sa tyka CSka, hravam ho uz nejake styri roky, z toho pol roka na LCD (BenQ FP767) a nezaznamenal som nejaky vaznejsi rozdiel medzi CRT (to bude asi tym, ze som mal predtym shit Sampo 17"). CS sa vsak na LCD v rozliseni 1280x1024 hrat neda, lebo vsetko take prtate, ze mam problem vobec namierit.

starmen
starmen
Level Level
25. 4. 2004 00:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tím LCD souhlasím, ale ikdyby měly 20" monitory optimalizované luminofory na 120Hz (což si osobně myslím, že bude méně, ale nevím),tak to snad (nepletuli se) znamená, že při refresh 120Hz jim pro oko opticky nevyhasne jas při maximálním jasu, takže stejně nezvládnou ryzhlostí 83Hz se absolutně rozsvítit a absolutně zhasnout - to by znamenalo, že by při refresh 83Hz viditelně mžouraly (pokud by to bylo oko sto to zachytit, což nevím). Osobně mám 19" Philips a jak tu říkal ptipi např. ta kostka DX je mázlá parádně. A nebo u stařičké hry AV (volleybal - dva poskakující šašci přehazují nárazy hlavou míč přes "síť") je míč mázlý taky perfektně. Při některých rychlých přeletech i přes půl obrazovky :-D.

Takže CRT má taky svoji "dobu odezvy", ale pořád je na tom rozhodně líp jak LCD (což tvrdím celou dobu).

P.S. lidi kteří se koukají na 100Hz televizi, tak většinou tvrdí, že obyčejné 50Hz "mžourají". Osobně to taky vidím. Ikdyž 100Hz televize je taková blamáž s prokládáním :-D Stejně jde luftem jen 25 snímků / s a televize s tím dělají všelijaký ptákoviny s prokládáním :-D

starmen
starmen
Level Level
24. 4. 2004 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jak říká ptipi, tak i na CRT dochází ke spoždění hlavně při přechodech mezi vůbec a max. rozzářeným pixelem. Je to dáno vlastností obrzovek /luminoforu, který se dopadem elektronů rozzáří (což mimo jiné chvilinku taky trvá) a jakmile přestanou elektrony dopadat, tak postupně vyhasíná. Čím více je rozdíl v jasnosti, tím je více patrný rozdíl obnovovacích kmitočtů protože je jednak lidské oko na větší rozdíly citlivé a druhak luminofor rychleji vyhasíná.

Tak jak ale říká XR, tak plynulost u filmů apod. je kvůli efektu blur. Filmový snímek s ratem 25 za sekundu zabírá cca celý časový okamžik 1/25 sekundy tzn. je mírně "mázlý" a obsahuje tedy kompletní informace o scéně v tomto časovém okamžiku. Kdežto např. hry ukazují diskrétní časové úseky, takže 30fps plynule bude, ale bude poznat, že tam jakoby "něco chybí". Může tomu trošku pomoct právě "rozmazávání" monitoru, ale to je jednak nepatrné (pokud se nejedná o zmiňované kontrastní scény) a druhak stejně jsou na monitoru zobrazeny jen diskrétní okamžiky, takže ty "mezi" stejně nejsou vidět.

Pokud by opravdu měly LCD 12ms, tak by opravdu byly cca na úrovních CRT, né-li líp, protože by dokázali např. jeden pixel rozzářit z min na max a zpět cca 83x za sekundu což u luminoforu v normálních monitorech tuším nehrozí.

Milhouse666
Milhouse666
Level Level
22. 4. 2004 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale nikdo Vás nenutí, aby jste si to četl, nebo jo ? "Profesionále" ?

liborc
liborc
Level Level
21. 4. 2004 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro zájemce je to na http://www.mts.cz/linky.html v RAR a ZIP formátu.

Hawkey
Hawkey
Level Level
22. 4. 2004 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc Zatracené kodeky - všechno mi jede, ale tohle se nespustí...

liborc
liborc
Level Level
21. 4. 2004 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A sorry, myslel jsem, ze se na ni lze dokliknout. libor_sh@mts.cz

Štěpán Mrázek
Štěpán Mrázek
Level Level
21. 4. 2004 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc Jde, ale pouze u registrovaných uživatelů, kteří mají možnost si ve svém profilu povolit zobrazení emailové adresy a ICQ. Nechceme zobrazovat všechny adresy kvůli smaperům, kteří loví adresy do své databáze...

liborc
liborc
Level Level
21. 4. 2004 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Štěpán Mrázek Jasne, ale treba v profilu uzivatele muze byt formular pro poslani mailu tomu registrovanemu uzivateli.

liborc
liborc
Level Level
21. 4. 2004 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Poslete mi to mailem, ja to pak vystavim pro ostatni nekde na www.mts.cz.

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
21. 4. 2004 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak ja bych se zdovolenim take ozval, pokud by bylo mozne to odeslat, byl bych velmi rad

liborc
liborc
Level Level
21. 4. 2004 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Muzete ho poskytnout? Docela by me to zajimalo.

liborc
liborc
Level Level
21. 4. 2004 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me by to zajimalo spis ze zvedavosti. Cekam na 21" LCD monitor za rozumnou cenu.

Štěpán Mrázek
Štěpán Mrázek
Level Level
21. 4. 2004 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc Myslím, že tohle nejde moc dohromady. Já taky čekám na sportovní auto za cenu Fabie Junior :-)

liborc
liborc
Level Level
21. 4. 2004 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Štěpán Mrázek Nema cenu kupovat si kazdou vec, kterou nekdo vyrobi. Mam doma uz nekolik let 19" CRT HP P910 a jsem spokojenej. Teda krome jeho hloubky. Zabira moc mista na stole. Upgradovat o jeden stupen taky vyjde v dlouhodobe perspektive prilis draho. Je dobre alespon jeden stupen preskocit. Ja jsem nekdy pred 4 lety sel z 15" na 19" CRT, ted tedy hodlam prejit z 19" na 21" a pridam k tomu jeste prechod z CRT na LCD, abych mel splneny upgrade o dva stupne. Nevim, co je na tom divneho. Mozna jeste zvazim CRT 16:10, optimalni by bylo 24", ale to by asi nezbylo na planovany upgrade compu. :-)

liborc
liborc
Level Level
21. 4. 2004 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co znamena pocet barev s ditheringem? To jako ten monitor sam od sebe pouziva dithering, kdyz se dostane do uzkych? Docela by me zajimalo, jakou AI tam mistri zabudovali pro analyzu obrazu, aby monitor vedel, kde ma dithering pouzit a jak to udelat, aby nevznikaly rastry. Kolik barev tedy je shopen skutecne zobrazit?

Simik
Simik
Level Level
21. 4. 2004 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajimava recenze.
Ta homogenita podsviceni je fakt dost dulezita a docela podcenovana.
Jinak Benqy moc rad nemam (ciste iracionalne), ale stejne bych si LCD bez DVI nekoupil.

U obrazku 2. a 3. nesedi popisy. A nefunguje kliknuti pro zvetseni (IE6).

Štěpán Mrázek
Štěpán Mrázek
Level Level
21. 4. 2004 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Simik Díky za informaci už odesílám na server opravu těch odskoků na obrázky.

Jinak po té co mi prošlo rukami několik desítek LCD monitorů jsem došel k závěru, že homogenita podsvícení je důležitější než doba odezvy (dnes je typicky 16 až 25 ms což je na drtivou většinu úloh plně dostačující). Nic mě nenašve víc, než koukat na film s tmavými scénami na monitoru s mizerným podsvícením (třeba můj notebook HP XE3).

danno
danno
Level Level
21. 4. 2004 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Štěpán Mrázek a ktore kusy odevu mate presne na mysli?

Reklama
Reklama