Zpět na článek

Diskuze: Bitcoin se dostal už i na burzu v New Yorku, obchoduje se jako futures kontrakt

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
20. 10. 2021 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedna skupina lidi krypto má, a ve vlastním zájmu co největšího zisku si přeje co největší růst hodnoty.
Pak je tady druhá skupina (kam patřím i já), která touží po tom, aby celé krypto táhlo do věčných lovišť a trhy se vrátili zase k normálu.

wrah666
wrah666
Level Level
20. 10. 2021 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@darksicek Nerad vám kazím radost, ale třeba CIA si ASI nepodřízne nejlepší způsob, jak převádět prachy na black ops všech dob. A spekulantům, kteří z toho denně točí stamiliony doláčů by se to ASi také nelíbilo.

doriel
doriel
Level Level
20. 10. 2021 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@darksicek Já bych řekl, že je to komodita jako každá jiná, ačkoliv virtuální. Někdo investuje do veteránů, nekdo kupuje dluhopisy, někdo kupuje akcie. Nevím, odkud pochází vaše antipatie ke kryptoměnám, ale předpokládám, že má své opodstatnění.

Podle mě je to nemlich to samé jako finanční, nebo akciový trh. Jenom jiné slovo. Mám kamarády co v tom mají hodně, prostě to vychytali a fandím jim.
Stinná stránka je v HW, který se na to používá a pak se herní HW nedostane k hráčům. To mě na tom mrzí :)

Darnel1l
Darnel1l
Level Level
20. 10. 2021 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doriel Nejde jenom o nedostatku herniho hardwaru, ale taky o tu 24/7 spotřebu elektřiny.. plus k tomu přidejme elektrické auta a cena elektřiny poletí neskutečně a ovlivní to všechny lidi.. ne jenom hráče.

Kryptoměna jako taková, proč ne.. ale to těžení musí přestat.

wrah666
wrah666
Level Level
20. 10. 2021 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doriel Situace se mění. Momentální trend je, že těžaři koupí rovnou elektrárnu. (tedy samu o sobě ztrátovou) A nastává ještě brutálnější postup, kdy si jí hodlají rovnou vybudovat. (A dokonce hodně bohaté konsorcium vyhlásilo, že jadernou) A třeba právě v pokrokovém Salvadoru je v plánu, že si těžaři vybudují nejen geotermální elektrárny (ano, množné číslo) ale i infrastrukturu, která velmi pomůže celé zemi.

Darnel1l
Darnel1l
Level Level
20. 10. 2021 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doriel To je teda vlhký sen :D To dříve oživí ty starší uhelné elektrárny, než budovat nové.

wrah666
wrah666
Level Level
20. 10. 2021 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doriel Však už je oživují. NEbylo to i tady jako aktualita? Koupili elektrárnu asi 70 MW Okolo haldy odpadního uhlí z dolu zadarmo na asi 50 let provozu a jedou.. A úřady na rozdíl od našil ekopako jsou rády, že vyčistí a rekultivují stovky hektarů..

Darnel1l
Darnel1l
Level Level
20. 10. 2021 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doriel Je to možné, něco jsem o oživení četl.. ten vlhký sen je že těžaři vybudují nové geotermální elektrárny a vylepší infrastrukturu, to pochybuju..

Choakinek
Choakinek
Level Level
20. 10. 2021 01:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak už tu chybí jenom Zubik, který nám to všem vysvětlí :-).

jardadoma
jardadoma
Level Level
19. 10. 2021 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to to, čemu se česky říká bublina?

andir
andir
Level Level
19. 10. 2021 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma je to to čemu se česky říká past na důvěřivce a jedině dobře že se chytnou

scratchy27
scratchy27
Level Level
19. 10. 2021 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Taky nechápu, že to těm zabedněncům ze SECu nedochází... Mohli se zeptat (nejen) tady na diskuzi a hned by věděli jaký je to hrozný letadlo ;)

Choakinek
Choakinek
Level Level
20. 10. 2021 01:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Taky NE!

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
20. 10. 2021 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Tak ono by bylo dobré si uvědomit, že toto je futures kontrakt. Týká se sice Bitcoinu, ale je to něco podobného, jako byste se se sousedem vsadili o to, zda za 10 let bude rohlík stát 5,5 Kč. Třeba se dohodnete, že od něj za 10 let koupíte 1000 rohlíků za 5,5Kč/ks. Když budou stát 4 Kč, soused vydělá 1500 Kč (mají hodnotu 4000 Kč, Vám je ale prodá za 5500 Kč). A naopak, když budou dražší, prodělá (bude Vám je muset prodat levněji). To, zda je to navázáno na rohlík nebo Bitcoin... je už vcelku jedno. Vydělat můžete, i když to bublina bude.

Můžete předpokládat, že je to bublina a dohodnete se, že za 5 let prodáte Bitcoin za 20 000 USD. Smůla bude, když to bublina nebude a BTC bude třeba za 200 000 USD. To Vás vyjde hodně draho (-180 000 USD). Naopak vyděláte, když to bublina bude a BTC bude stát jen 2000 USD (+18 000 USD, protože to, co stojí 2 tisíce, prodáte za 20 tisíc). Vy totiž ten BTC ani vlastnit nemusíte, stačí se vypořádat jen finančně. Takže o kterých důvěřivcích tady mluvíte? Ti, kteří věří, že to půjde nahoru nebo dolů? Pokud se vysmíváte těm důvěřivcům, kteří si myslí, že to půjde nahoru, máte dostatek důvěry a kuráže na to, abyste si vsadil, že to půjde dolů?

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
20. 10. 2021 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Takže prostě hazard. Já raději kasino. To je aspoň sranda.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
20. 10. 2021 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Chápem, čo ste napísali. Ale čo mi bráni, keď "prerobím" tým, že bude BTC zrazu drahý, nezaplatiť? Nemám peniaze, nič neplatím. Vyhlásim osobný bankrot. A keď ja na tom zarobím a nejaký fond, od ktorého mám futures bude musieť zrazu vyplatiť veľa peňazí, čo jemu bráni sa hodiť do krachu a nič nevyplatiť klientom? Však takto funguje aj akciový trh. Dokonca ani dlhopisy nie sú výhra. Minule som pozeral na dlhopisy Privat Banky. Tá si berie 0,5% poplatok pri úroku 5% s dlhopismi na 7 rokov. Samozrejme emitent, nejaká spoločnosť ich predáva Privat Banke bez poplatku, ale ja si dlhopis priamo od emitenta nemôžem kúpiť, aby som ušetril tých 0,5% (samozrejme, ešte aj štát vás oškube z tých 5%). A najväčšia sranda je, že ďalšia v poradí je firma založená na Cypre a tá tie peniaze z dlhopisov dá investičnej skupine J&T (alebo Penta, už ani neviem). Čo je najkrajšie, že ak sa J&T preráta a zrazu nebude mať peniaze, tak na konci vy zaplačete, lebo vy sa akurát dostanete maximálne po tú skurvenú Cyperskú firmu, z ktorej nič nevymôžete.
A takto funguje celý finančný biznis. Veľkí žraloci o peniaze neprichádzajú, iba hlúpi investori. Samozrejme, dá sa aj zarobiť, ale to len v prípade, že na druhom konci tá firma skutočne zarobí balík a potom tých 5% je pre nich akceptovateľných. Ale skúste dnes predpovedať, či o 7 rokov bude mať tá firma na vyplatenie dlhopisov.

doriel
doriel
Level Level
20. 10. 2021 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Jakože se dá vsázet i na burze? :) no teď už mít jen ten kapitál..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
20. 10. 2021 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Tak ona každá investice/spekulace je v podstatě sázkou (která se může, ale také nemusí vyplatit).

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
20. 10. 2021 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir A to zase kecáte. Napríklad stavebné sporenie je bezpečné a zhodnotenie je isté.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
20. 10. 2021 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Stavební spoření je investicí s velmi nízkou mírou rizika. Ale nikdo Vám nezaručí, že když dojde k nějakému extra průšvihu, že z toho dostanete to, co byste měl (navzdory existenci GSFT - Češi mají na účtech 3000 mld. Kč, ve fondu je 35 mld. Kč). Ta pravděpodobnost, že se to pokazí, je sice malá, ale je.

doriel
doriel
Level Level
20. 10. 2021 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Jj, stavebko je celkem fajn díky státní dotaci. Ale ty finanční trhy jsou opravdu nepředvídatelné. A pak se najde cápek jako Bernie Madoff a ten za bílého dne ukradne biliony a pak jednoho dne řekne: Sorry vaše peníze už nemám, všechny jsem je utratil, vy lůzři.. a jde v klídku do báně, kde si v klidu odsedí trest a přitom mu nosí jídlo, pití a věřitelé na něj nemůžou.
Jó mít tak miliardu a pořádně to roztočit. Bohužel mi v tomhle ujel vlak a jsem na druhé straně barikády ;)

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
20. 10. 2021 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Tak áno, aj šanca, že vám spadne lietadlo na barák je malá, ale je.
Pri extra prúšvihu bede trpieť celá krajina.

scratchy27
scratchy27
Level Level
20. 10. 2021 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Správné se tomu říká "státní příspěvek", ale správně to nazíváte dotací ;) a jako dotaci na to stát někde musí vzít. Buď může natisknout peníze (což zvedne inflaci) a nebo si na to "vydělá" tím, že zvedne/zavede nějaké daně. Čili tohle "fajn" spoření je možné jen díky tomu, že si to ve finále všichni zaplatíme. A stát vychází jako vítěz, nic ho to nestojí a lidí hýkají blahem.
Pokud odmyslíme státní příspěvek zbude vám normální finanční produkt se zhodnocením 3-4%, které vám sežerou poplatky za vedení účtu a inflace. Co je na tom "fajn" opravdu netuším ;)

doriel
doriel
Level Level
20. 10. 2021 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Ano, máte pravdu, je to státní příspěvek. Pardon.
Maximální podpora státu za rok je 2000,- při vkladu 12 x 1500,-
Čili na 18000 vašich Vám stát přidá 2000, což mi vychází na 11%. Nebo se pletu? To je podle mě dost fajn na dnešní nejistou dobu :) Další proč je to fajn je, že stát motivuje ke spoření a nikoliv k životu na dluh. Nechci se toho prvoplánově zastávat, ale je každého věc, jestli stát "podojí", když je tu ta možnost. Protože když ostatní dojí a já nechci, protože mi to přijde neetické, jsou to jen moje peníze, o které přicházím, protože se válí na chodníku a stačí je jen zvednout ;)

EDIT: tak teď na to koukám a píšou úrok až 3,5% a na maximální příspěvek dosáhnu při měsiční platbě 1700,- a víc. Tak nevím, asi tomu nerozumím :D stejně stavebko nemám, nakoupil jsem dvě Jawičky jako investice. A za 5 let jsem na trojnásobné ceně ;)

Choakinek
Choakinek
Level Level
20. 10. 2021 01:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma NE!

Reklama
Reklama