Zpět na článek

Diskuze: Ceny Li-Ion akumulátorů na minimu: 139 USD/kWh, na úrovni článků jen 107 USD/kWh

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

thegrid
thegrid
Level Level
30. 11. 2023 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proc by Dacia nemohla vyrobit elektro Logan za dejme tomu 550tis? Lidi by ji utrhali ruce. Misto toho vyroba podprůměrný spring. Docela by se mohli vejít pri tech cenách.

A dalsi vec co me napada, proc se ty lipo baterie nepouzivaji uz treba na starty beznych aut. Proudove by to mohly dat. Cenove by 100Wh baterka při 12V (3S) mohla byt stejně a mnohem menší.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2023 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thegrid "A dalsi vec co me napada, proc se ty lipo baterie nepouzivaji uz treba na starty beznych aut. Proudove by to mohly dat. "

Nejsou pro toto použití příliš vhodné. Jsou tam potřeba obrovské proudy, což by mohl být problém především v zimě (LFP je z Li-Ionů na zimu jedna z nejháklivějších směsí). Nicméně je současně pravdou, že firmy to už zkoušejí a snaží se problémy řešit, několik startovacích akumulátorů typu Li-Ion už existuje. Pokud jde o cenu, taková běžná 12V/55Ah baterie má cca 0,7 kWh, to máte zhruba 100 USD v případě Li-Ionu, cena by byla víceméně srovnatelná. V budoucnu to bude ale asi běžnější.

zzw30
zzw30
Level Level
1. 12. 2023 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thegrid Li-Ion/Li-Pol je jako startovací baterie moc drahá. Pro zajištění bezpečnosti bys tam musel mít BMS a dostatečně dimenzované články, termomanagement. Olověná baterie je mnohem víc blbuvzdorná = ve finále levnější pro všechny.
Sám o tom něco vím, jsem modelář, a do auta si stavím startovací LFP. Ale je to jen do letního sporťáku co mám na víkendy a na okruh, dělám to hlavně kvůli váhy. Těch problémů tam je spousta, jsou řešitelné, ale ve finále to stojí prostě víc peněz a je to celé komplikovanější.

blazer00
blazer00
Level Level
30. 11. 2023 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Poptávka po BEV klesá jen u výrobců kteří zaspali dobu a vyrábí špatná auta. To je docela zásadní rozdíl. Nejvíc to kontrastuje na celosvětových prodejích, kde prodeje BEV stále rostou. Ostatně od potápějícího se VW bych nechtěl BEV, ale bohužel už ani spalováka.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2023 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blazer00 Moc nerozumím, na koho a co vlastně reagujete, protože v článku se nic o klesající poptávce a klesajících prodejích EV nepíše. Píše se o klesající rychlosti růstu, růst tedy nedosahuje hodnot, které mnohé automobilky předpokládaly. Stále je to ale růst, jen ne tak velký.

blazer00
blazer00
Level Level
30. 11. 2023 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Poslední věta v článku o tom jak někteří výrobci šlapou na brzdu. Takže ano.. někteří šlapou na brzdu, zatímco jiní mají zaduplý plyn až do podlahy.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2023 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Jenže ta poslední věta článku říká něco úplně jiného, než si myslíte, že říká. Znovu se ptám, kde se tam píše o poklesu prodejů? Nikde! Takže ještě jednou:

"že poptávka po elektromobilech neroste tak rychle, jak mnozí předpokládali, a mnohé automobilky ve svých plánech na expanzi do světa EV šlapou na brzdu. "

Píše se tam "poptávka po elektromobilech neroste tak rychle". Kde tam je pokles? Píše se tak o zpomalení růstu poptávky, ne o poklesu poptávky! Dále o tom "šlapání ba brzdu". V čem šlapou na brzdu? Přečtěte si tu větu pořádně: "mnohé automobilky ve svých plánech na expanzi do světa EV šlapou na brzdu. " Šlapou na brzdu v plánech. V plánech. Ale plán není prodej. Plánovat si můžete, co chcete, ale není to prodej. Takže ne, o poklesu prodejů se tam nikde nepíše. Nikde.

Reklama
Reklama