Eh, měl být hitem? Tak to slyším poprvé, já zas zaslech/zahlíd rozhovor s Muskem (teď už fakt nevim je to hodně dávno) kde říkal že vlastně už vyrábí různé víceméně konfekční modely pro masy, tak že si prostě jen tak udělali technologickej demonstrátor jako Cybertruck, protože prostě můžou, a ne aby to byl nějaký prodejní trhák...
Když Apple měl uvádět první iPad, byl jsem z toho nadšenej, říkal jsem si, že něco jako Macbook bez klávesnice by bylo super, a vážně jsem se těšil. Pak z toho vylezl nafouklej iPod a to mě brutálně zklamalo. Časem jsem pochopil že lidi tohle asi chcou, ne počítač s dotykáčem, ale přerostlej šmatlafoun. A já jsem prostě minorita. Co už :) Teď jsem zvědavej jak s tímhle dopadnou, ale už bych to dnes nechtěl. Jsem vlastně ve výsledku i rád, že jsem zůstal u klasiky a neupsal jsem se jablečnému ďáblu, ačkoliv to má kromě mínusů samozřejmě i své plusy.
Něco takového už existovalo někdy v letech 2004-2006? Měl jsem to jako nějakou Java aplikaci na Siemensu :) prostě chatování po bluetooth se zařízeníma v dosahu. Jen název už nevím...
Mno ony ty nejvyšší řady nVidie prakticky nemají moc konkurenci, proto u nich jsou zákazníci ochotni akceptovat i tyhle vyšší ceny. A jelikož jsou to zákazníci ochotni akceptovat, jedná se tedy klasicky o tržní cenu kterou prostě ta karta má, bez ohledu na to, kolik lidí bude brečet, že jsou ty karty předražené.
Dle mého názoru teda drahé jsou a než abych tyhle peníze nechal za GK, to si radši nechám tu současnou. Ale nechápu proč někdo brečí, že ty ceny nejsou zrovna podle jeho představ.
LOL, kdyby za mnou přišla policie, že si mám dát do auta dobrovolně šmírovač, tak se jim velice hlasitě vysměju a vypoklonkuju je s tím, ať si debila dělají z někoho jiného. (a ne, argument "Kdo nedělá nic špatného, nemusí se bát" tady rozhodně neplatí)
Existuje spousta alternativních lokátorů, které nesdílejí data s třetími stranami, natož pak se silovými složkami státu. Sám využívám Traccar, bežící na vlastním serveru, podporující stovky různých hardwarových zařízení založených na různých chipsetech různých výrobců.
Každopádně jak AirTag, tak i jiné lokátory dokáže chytřejší zločinec zarušit, když mu to za to stojí, že...
Nj, lidi jsou obecně proste blbí, vždycky byli a vždycky budou. Vždycky se podvádělo, podvádí se a bude se podvádět i v budoucnu, podvodníci jen mění způsoby.
Všechny ty "chvályhodné" pokusy o "ochranu" lidí naráží v dlouhodobém hledisku na to, že "chráněný" subjekt pak zcela logicky ztrácí přirozenou obezřetnost, otupuje své myšlení a stává se postupně závislý na svém ochránci. (Je to třeba i případ spamfiltrů, kdy pak někteří jedinci jsou s to věřit tomu, že spamfiltr zachytí spamy a podvody, a že v hlavní složce doručené pošty nemá ani spam ani jinak závadné zprávy)
No, ty procenta... Máte stoprocentní jistotu, že sto procent je opravdu sto procent, a nebo ty procenta to vaše zařízení o několik procent posouvá? :D
Ne vážně, pro ty lithiové články je nejvhodnější pohybovat takovém pásmu napětí, kdy ta nabíjecí/vybíjecí křivka nemá moc ostré kolena, a není tak vnitřně mechanicky namáhána. Asi to vysvětluju blbě, dobře se to pochopí při bližším prozkoumání těch křivek průběhu napětí pro ty konkrétní články podle jejich chemie. Jen namátkou střelím pár čísel - u klasických Li-Ion bych pro nejdelší životnost osobně cykloval v rozmezí zhruba 3,75V - 3,5V, což bude plus mínus odpovídat cca 85-15%, u LiFePO4 mezi 3,5 - 3,2V, cca 95-15%. Ony ty procenta taky nejde brát úplně přesně podle napětí, spíš podle počítání odevzdané/přijaté energie.
Já to vážně nechápu, čím jsem starší, tím míň to chápu. Co je komu do toho, co dělám se svojí legálně nakoupenou elektřinou? Jestli je energie málo, tak zdraží a pak se nebude vyplácet těžit, ne?
Jo, tohle si myslím že bude super. A bude to i jednodušší pro tvůrce. Prostě přidám postavu, nastavím jí nějakou historii, vlastnosti, a kecat bude sama. A interaktivně. Těším se!
Já teda v autě nepotřebuju ani raytracing, ani dlss, ani umělou inteligenci. A přitom moje auta jsou hračky, mám je pro zábavu. Ale pro radost z řízení, ne z hraní her. Na to mám herní PC.
Tak pokud si tu elektřinu kupují za své, tak je to jejich elektřina, takže proč ne? Je to jejich věc. Co já dělám se svojí elektřinou to je taky moje věc, když chci, klidně pálím přímotopem a horkovzduškou do větru.
A když mám šestej rok tlačítkáč za pár stovek a v něm druhou baterku, kterou jsem si tam sám zdarma vyměnil :-O tak jsem vyprodukoval ještě míň elektronického odpadu, heč! A zbylo víc peněz na drogy!
Pěkný a obsáhlý článek, taky se přidávám s palci nahoru!
Jen jeden opravdu hnidopišský detail - Ah taky vlastně není kapacita když to vezmeme úplně fyzikálně přesně, je to jednotka elektrického náboje, jednotka elektrické kapacity je Farad :)
Ohledně toho nabíjení LFP na 100% - je tím myšleno na plné napětí 3,65V? Já osobně si teda nemyslím že je to pro články nějak prospěšné, máte k tomu nějaký zdroj? Diskutéři na DIYsolarforum dělali různé testy, a vypadá to tak, že je opravdu lepší ty články do tak vysokého napětí netahat... ta křivka průběhu napětí je u LFP docela plochá s ostrými koleny na obou koncích, co se týče té uchované energie, tak v těch extrémech už tam tolik energie nevleze/nevyleze, ale článek se prokazatelně víc opotřebovává. Osobně mám LFP úložiště nastavené na cyklování mezi 3 a 3,5V.
A ještě drobek k Tesláckým článkům 4680 - jedna z propagovaných výhod měl být "tabless design", což mělo zajistit lepší rozložení proudu/tepla pro zvýšení životnosti, ale nevím jak to s tím ve finále dopadlo.
Já moc nechápu, proč bych měl ověřovat státní příslušnost zákazníka. Jednou je to můj zákazník, tak je mi jedno, který stát ho obírá na berních. Státy jsou prostě zlo.
Já mám v hybridu 14kg 580Wh NiMH, ani po 13 letech a 130tkm není naštěstí potřeba repas ani recyklace. Na tu kapacitu je to velká váha, ale věřím tomu víc, než Li-Ion.
Já pořád říkám, že Tesly jsou konstrukčně (co se týče toho elektrického pohonu) špička, krásně se to dá vidět třeba na YT kanálech WeberAuto nebo Munro Live. Zvídavým lidem rozhodně doporučuju jejich detailní popsané rozborkové videa. Ale stejně si ji nikdy nekoupím, prostě tablet na kolech nechci.