Zpět na článek

Diskuze: Ceny Li-Ion akumulátorů pro EV dle TrendForce klesly už na 90 USD/kWh

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

jiri777
jiri777
Level Level
12. 7. 2023 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A proč 1kWh pro fotovoltaiku u nás běžně v krámě stojí 10000 Kč neboli 460 USD/kWh?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 7. 2023 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jiri777 Tak to má docela jednoduchá vysvětlení.

1, Cena v aktualitě je cena za článek, ne za celý akumulátor (to je docela rozdíl)
2, Cena v Číně je dost odlišná proti ceně v EU (tam většinou okolo 150-200 USD/kWh, někdy i méně)
3, Množství akumulátorů pro fotovoltaiku je (dle mého názoru) nižší než odběry pro výrobu aut - jedno auto je 5-10 fotovoltaických systémů (tedy množstevní slevy)
4, Automobilky jsou často firmami, které se podílí na vývoji, investují do výrobců, takže se dá předpokládat nižší cena

Pate1973
Pate1973
Level Level
15. 7. 2023 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jiri777 Pokud berete úložiště od firmy zaplatíte si to.Pokud si to jste ochoten poskládat sám a nechat zkontrolovat někým znalým věci dostanete se na mnohem zajímavější ceny. Navíc je tu český fenomén kdy něco je někým nabízeno za nějakou zcela oduvodnitelnou cenu rozuměj kvalita a cena vstupních komponent a pak se najde hromada "podnikavců"kteří nabízí zdánlivě totéž za jen o trošku nižší cenu. Protože ano 1kwh může zcela regulérně stát oněch 10k ale v hromadě případů dostanete něco co má poloviční hodnotu ale zato dodavatel má dvojnásobný zisk. A člověk mající kapacity si toto ověřit a zjistit má obvykle schopnost si úložiště postavit sám

thegrid
thegrid
Level Level
12. 7. 2023 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak už těším na el auta v ceně dnešní střední třídy. Ale nějak se do toho nechce ani Číňanům. Sice importují a staví v EU ale pochybuji že zlevní pod 900tis.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 7. 2023 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thegrid Tak záleží na tom, co považujete za čínské vozy. Mnozí za něj považují např. Volvo, které má čínské vlastníky. Tam EX30 začíná na 870 tisících (https://www.svethardware.cz/elektricke-suv-volvo-ex30-zacina-na-869-000-kc/59594). Podobně tak kdysi britská značka MG, která je v rukou Číňanů. Její MG4 začíná s 51kWh baterkou na 780 tisících a do 900 tisíc se vejde dokonce i verze s větší 64kWh baterkou, která je za 885 tisíc. Dongfeng Seres 3 začíná na 885 tisících. Takže čínská auta s cenou pod 900 tisíc jsou už realitou.

kp0
kp0
Level Level
12. 7. 2023 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Střední třídy???

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 7. 2023 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala To on ale neřekl. Napsal: "Tak už těším na el auta v ceně dnešní střední třídy." Tedy "v ceně dnešní střední třídy", ne "vozy střední třídy"

thegrid
thegrid
Level Level
12. 7. 2023 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ano jsou tu jisté vlašťovky ale uvest auto za 860 tis je chytání za slovo. Prostě tu není moc konkurence - náhrada té střední třídy v elektrice obecně.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 7. 2023 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "uvest auto za 860 tis je chytání za slovo"

Chytání za slovo? To bych bral, kdyby to bylo za 899.900 Kč, nicméně pár vozů tu pod Vámi definovanou hranicí je, a to od 770 do 885 tisíc, což si myslím, že Vaše daná kritéria splňuje s přehledem bez jakékoli možnosti napadání. Ten 15+tisícový rozdíl mi přijde být už dostatečný na to, aby se to tam vešlo, aniž by to bylo chytání za slovo. Nebo snad ne?

Co se týče střední třídy, tam máte jednoznačně pravdu, tam je to zatím velmi slabé. V případě elektromobilů máme spíše pomezí střední a vyšší střední a tam nejsem dokonce ani pod milionem (Tesla Model 3 je kousek nad za 1,06M, Hyundai Ioniq 6 je od 1,16M, BMW i4 od 1,36M)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
15. 7. 2023 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Mimochodem, v Německu se už prodává MG5 Electric, elektrické kombi nižší střední třídy v podstatě velikosti Octavie Combi, 115-130kW motor dojezd 320-400km. Cena začíná na 30.990 EUR (737 tisíc Kč), nicméně to zahrnuje německé dotace ve výši 5400 EUR. Bez toho by to bylo 36.390 EUR (866 tisíc Kč).

Pro zajímavost, 110kW naftová Octavie Combi Ambition u nás začíná na 819.900 Kč (v Německu Base 40.200 EUR), základní 110kW benzínová Octavie Combi Active pak u nás 659.900 Kč (v Německu Base 35.870 EUR). Velmi zajímavou informací je hmotnost, prázdné MG5 Electric má 1562 kg, Octavie kombi má od 1348 kg (1.5TSI) až 1436 kg (2.0TDI) v základní výbavě. Takže proti naftové oktávce je to těžší o 126 kg.

Reklama
Reklama