Samsung je tuším rodinná firma, ta by nemusela lhát aby získala nebo udržela investory. 150kW baterie mohla být realitou, navíc bez cel a poplatků. Na druhou stranu by si Samsung za ni nechal dobře zaplatit.
Škoda, že se u těchto článků neuvádí náklady na výstavbu a provozní plus servisní náklady . Plus cena za větrníky, jejich provoz a servis a vidělo by se v porovnání s jádrem kde jsme.
Pěkné, pokud se vše povede a výrobní náklady zůstanou rozumné. Od masového rozšíření EV nás bude dělit poslední krok, prakticky doživotní záruka na baterii. A v tomto se už něco chystá i ve velkých automobilkách. Vadných baterií je docela málo a nezatíži to firemní účty nijak závratnou sumou. Přemýšlí se zatím nad zvýšením záruky na 12 let.
To už je zajímavé, jestli je to opravdu hustota baterie, tak skoro není co řešit. Kromě životnosti, ta snad bude taky dobrá... E se 150kW baterií by vážilo stejně jako s dieslem. Dojezd skoro stejný... kdy to půjde to výroby?
Půl tuny na 100kWh, nevidím to jako žádný zázrak, pomalá evoluce... Až to bude čtvrt tuny na 100kWh to bude jiná, pak už se nebude řešit jestli spalovák nebo elektriku a na jaké použití.
Neuvěřitelné, už sem to tu psal asi dva roky, vždycky sem byl za to ...., že je to blbost. A ona to blbost asi není :). Poslední krok k zařazením EV jako běžného pohonu, kdy se nebudu bát vložit peníze do EV ani jako běžný spotřebitel. Podnikatel si auto odepíše z daní, ale i tak tyto peníze musí vydělat... Patnáct let by byla parádní záruka, která EV posune nad běžné auta. Za mě by to vycházelo i s 12 léty a trochu menší kapacitou, ale čím více tím lépe. A ještě aby se to prosadilo i mimo Čínu.
Vidíte, sám jste navrhnul řešení, je jednoduché, stejně jako když dnes kupujete ICE máte záruku 4 roky / 200 tisíc km, co nastane dříve. Korejci třeba 7 let/ 150 tisíc km a 12 let na karoserii. Myslím, že to říká naprosto jasně vše co běžný spotřebitel potřebuje vědět. Takže záruka by mohla vypadat takto 3000 cyklů / 15 let, 2500/20 ... podle toho co nastane dříve, za tuto dobu jde chyba v elektronice baterie nebo nízké kapacitě za výrobcem. Ano, byl by to konec Tesly, ale záleží nám na tom :)?
A stejně jako u ICE se nevztahuje na opotřebitelné díly, tak by tady rozumný pokles kapacity nebyl na reklamaci. Filozofická otázka, pokud by byla záruka na baterii daná výše uvedeným(3000/15), koupil by ste si 8 let starý EV? A koupil by ste si jej dnes? A plugin řešit naprosto stejně...
Životnost by se měla udávat v cyklech a pak druhá v letech. 2000 cyklů rychlonabíjení / 9 let. Ta první dnes už v EV nikoho neomezuje. Ta druhá odrazuje :).
Shora to vypadá opravdu na neúplné pokrytí, tam je to podle mě škoda... Celkem 10kW v jižních zemích by to mohlo dávat, to by byl už rozumný příspěvek do akumulátoru. Za mě tahače jsou ideální na překlopení k EV. Váha baterií se v celkové hmotnosti líp ztratí, nestojí, jezdí pořád a za deset let jsou stejně na odpis, někdy i dřív.
Asi zrušili SI a přešly z metrů na versty, sáhy a aršíny, ale v tabulkách "po rusky" přepsali jen nadpisy. No nic, stalo se to i američanům sice trošku z jiného důvodu, ale podstata stejná.
Tady se už váha baterie "ztratí" ve váze vozidla. Nevím jak to vychází v nákladech na km, ale asi dobře. V Kalifornii je asi pěkně celý rok a je to jižněji jak u nás. Podle mě jich ta solární elektrárna + baterie dokáže uživit skoro sama. Teda jestli nabíjí průběžně přes den a v noci ty dálkové.
Tesla ať v klidu přežije, jenom doufám, že ostatní automobilky nepřevezmou její šířku nabídky a obchodní model. Ale pokud vidí majitelé ostatních společností zisk a marži mám obavy že se brzo přidají...
Od 500Wh/kg to dává smysl, auto nebude těžké, nesežere tolik na vlastní přesun, dál dojede. Pak už jsou pouze dvě otázky, životnost baterie a cena. Nabíjení neřeším, nad 500 km už neomezuje ani při delších cestách, jako starší člověk musím i odpočívat a občas si odskočit :).
Dobrý nápad, k debatám u sklonu je třeba dát i pozor na směr převládajících větrů a tomu se přizpůsobit konstrukci... Snad se jim tam na sloup nenamotá žádný cyklista nebo do sloupů nesjede auto ze silnice, pak by ta ekonomika projektu nebyla zrovna ideální :).
Při aktuálních cenách se elektromobil nevyplatí finančně. Elektromobil bývá od běžného auta cca 400-500 tisíc dražší (Octavia/Enyaq).Pokud máte doma FV, pak se jakž takž za 10 let dostanete vůči vaší kapse na stejnou úroveň (počítáno i se servisem, pro elektro sem počítal 20% nákladů proti naftě/benzínu). Ale pokud třeba výše uvedená auta budete chtít prodat, Octavia vám nějaký peníz přinese, Enyaq pochybuju. Z toho vychází, že elektro je pro nadšence nebo lidi, kteří nemusí počítat s každou korunou. A to není žádná novinka, je to běžně známá věc...
Nemám rád tyto statistiky, jsou zavádějící a většinou podle objednávky zadavatele.... Mám 300 aut a u 30 odejdou rozvody a vezmou si na cestu i motor, problémovost je 10jednotek. Mám 100 000 aut a vadnou sérii žárovek, odejde 10000 žárovek v předním světlometu, problémovost je 10 jednotek...
Za mě nesrovnatelné, ale výsledek naoko stejný...k čemu je dobrá tato statistika???