Společnost AutoFlight získala všechny potřebné certifikace k tomu, aby mohla zahájit komerční provoz svého eVTOL, tedy elektrického letounu s kolmým startem. Model V2000CG CarryAll tak začne dopravovat zásoby na ropné plošiny.
Elektrické letouny s kolmým startem (eVTOL) měly být podle mnoha plánů už dávno realitou v mnoha městech, ale nejen u Tesly dochází k nejrůznějším průtahům proti původním plánům. Přesto se elektrická letecká doprava blíží. Jedním z prvních komerčních nasazení to bude v Číně s letounem AeroFlight V2000CG Carry All. Ten totiž získal všechny potřebné certifikáty k tomu, aby něco takového mohl začít. Spolu s China National Offshore Oil Corporation (CNOOC) a CITIC Offshore Helicopters nedávno proběhla první dodávka nákladu pomocí tohoto eVTOLu.
Konkrétně to byl let ze Šen-čenu na ropnou plošinu Huizhou 19-3, která je od pobřeží vzdálená zhruba 150 km. Letoun dopravil čerstvé zásoby a léky pro naléhavé případy. Má tak nahradit dnešní mnohem pomalejší 10hodinovou plavbu lodí, což se hodí zejména pro naléhavější případy, kdy je potřeba sem urychleně dopravit nějaký náklad. Může sem sice letět i helikoptéra, ta je ale podstatně dražší než loď nebo eVTOL, a proto se jejímu používání snaží vyhýbat (nevyužívá se pro běžné zásobování).
Letoun má nosnost 400 kg nákladu, maximální vzletová hmotnost činí 2000 kg. Maximální dolet se udává mezi 200 až 250 km (v letectví toto obvykle znamená minimální garantovaný dolet, nikoli dolet "až" za ideálních podmínek), rychlost letu může přesahovat 200 km/h. Letoun ve vzduchu přechází z vertikálního režimu (jako helikoptéra) na horizontální let.
Pro zajímavost, firma připravuje i osobní verzi Prosperity, jejíž vzletová hmotnost je 2400 kg a uveze 4 pasažéry a pilota. Její dolet je 200 km, max. rychlost potom shodných 200 km/h. V přípravě je ale také např. hasicí varianta, která pojme čtyři velké 100kg hasicí kanystry s vodou. Jedním přeletem může pokrýt plochu 800 m2.