Čínská společnost WeLion je známá svými akumulátory s velmi vysokými hustotami a nyní oznámila, že v laboratoři dosáhla už 824 Wh/kg.
Se společností WeLion se na stránkách SHW nesetkáváme poprvé. Jde o firmu, která dostala na trh semi-solid-state akumulátory už před nějakou dobou a v rámci prodávaných elektromobilů má asi nejvyšší dostupnou energetickou hustotu. Tyto akumulátory byly nabízeny ve vozech NIO s hustotou článků 360 Wh/kg, nicméně kvůli nezájmu se s nimi skončilo. V autech sice nabízely dojezd i přes 1000 km, nicméně uživatelé v drtivé většině preferovali poloviční 75kWh akumulátory, jejichž výměna je mnohem levnější (NIO podporuje výměnné stanice Battery Swap).
Nyní společnost oznámila, že má v laboratořích vzorky článků s energetickou hustotou 824 Wh/kg. To je několikanásobně více než to, co je běžně dostupné na trhu. Pokud však jde o laboratorní vzorky, měli jsme tu už několik případů akumulátorů s hustotami přes 600 i 700 Wh/kg. Pro představu, 100kWh akumulátor by s nimi měl v článcích pouhých 121 kg.
Podle CEO společnosti, jímž je Yu Huigen, má takový akumulátor k velkosériové výrobě ještě hodně daleko. Problémem jsou především ceny materiálů, a to i přesto, že zde je elektrolyt na bázi sulfidů a síra je poměrně levná (jde tedy o akumulátor Li-S). Baterie, které se na jejich základě dostanou jako první do výroby, tedy půjdou do takových nasazení, kde je absolutně kritická vysoká bezpečnost a naopak není tak kriticky důležitá nízká cena.
Společnost má nyní výrobní kapacitu 28,2 GWh s tím, že by se chtěla dostat přes 100 GWh. S prvními skutečnými solid-state akumulátory by chtěla přijít na trh do roku 2027.