Zpět na článek

Diskuze: Diablo IV: patch 1.3.5 přidal podporu ray tracingu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
2. 4. 2024 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na rozdíl od jiných nemám nic proti RT, naopak ho mám zapnutý v každé hře která to umí.
Ale pro tento typ her kde se na děj hry a řízení postavy dívám až kdesi z "4.patra domu" nějaká nemám pochopení pro RT.

test5
test5
Level Level
26. 4. 2024 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Ono záleží, pro co všechno je RT ve hře využíván a jaké scény hra typicky obsahuje. RT je princip s různým využitím, nikoli 1 konkrétní efekt. Pokud není RT jen na odrazy a stíny, ale i pro globální osvětlení (RTGI), může ray tracing/path tracing proměnit vizuál v závislosti na typu scény velmi výrazně bez ohledu na herní žánr už z principu, co globální osvětlení představuje. Diabla IV se teď RTGI netýká, jelikož RT je zde pouze pro odrazy a stíny (včetně AO). Vzhledem k popularitě a významu hry je možné, že podpora pro RTGI časem přibude, nicméně zatím ji hra nemá.

Je tak třeba rozlišovat, co se vlastně posuzuje. To, že hra podporuje RT (viz typické marketingové prezentace), neříká samo o sobě vůbec nic z hlediska potenciálu principu RT jako takového v dané hře, viz třeba vysvětlení s ukázkovými videi zde na konci první kapitoly: https://www.svethardware.cz/nvidia-rtx-remix-nastroj-pro-vylepseni-grafiky-starych-her/60605

Pokud jde konkrétně o tento typ her, už před rokem a půl jsem hrál The Ascent, což je hra stejného žánru, ale s velmi odlišnou tématikou (cyberpunk), u které jsem prostě chtěl hrát se zapnutými efekty RT, a to přestože i v tomto případě byl RT využitý pouze pro odrazy a stíny (včetně AO) a nikoli pro RTGI, přičemž to mělo za následek výrazný pokles výkonu, nicméně ten vliv na vizuál byl zde pro mě tak velký, že jsem to bez aktivních efektů RT hrát nechtěl:
https://www.youtube.com/watch?v=gZqdAug8Nxo
https://www.youtube.com/watch?v=vx_GbxrLPi4

Pokud bych namísto v cyberpunkovém světě plném neonových světel a lesknoucích se povrchů všeho možného pobíhal v lesích a jeskyních, pak bych chtěl v kontextu RT hlavně RTGI, protože jen odrazy a stíny by neměly tolik co nabídnout (resp. by mi více záleželo na tom, na jaké hodnoty by klesla snímková frekvence, abych to chtěl mít zapnuté).

Jinými slovy to není o tom, jak dokázal nebo nedokázal RT grafiku Diabla IV proměnit, ale o tom, že vývojáři tento princip ve hře zatím neimplementovali pro to, co má z hlediska vizuálu největší vliv. To je podobné, jako když se hned posuzoval potenciál a přínos RT u Battlefield V coby první hry, která přitom přidala jeho podporu pouze pro odrazy. A pak přišly hry s RTGI jako Metro Exodus nebo Cyberpunk 2077 a "najednou" začal RT dávat "tak nějak" větší smysl :-).

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
28. 3. 2024 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vážně tohle dokáže někdo sledovat nebo kolikrát i rozeznat ?
Jediný znatelný rozdíl je zase v poklesu fps a na vyšších hw požadavcích. Je to slušná bída, když v takové hře chodí ve 4K s DLSS na 4090 hra stejně, jako například The Division 2 v otevřenějším a hezčím světě na 3090 se stejným nebo možná i lepším výkonem.'
Ale to by se jinak kartičky neprodávali... 👌

test5
test5
Level Level
26. 4. 2024 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rizecek Mám pro Vás šokující informaci - pokud o efekty RT v této hře nestojíte, máte možnost si je v menu hry nezapnout a pak Vám hra na 4090 poběží s výrazně vyšší snímkovou frekvencí než na 3090.

Jinak srovnávat The Division 2 s Diablo IV je solidní masakr.

savitur
savitur
Level Level
28. 3. 2024 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pozrel som si to video, aspon ja tam vidim len minimalne rozdiely - HW naroky stupli ale vyrazne.

iaczech
iaczech
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 3. 2024 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur Včera jsem to zkoušel na 7900XT a nehorázně neoptimalizované... jako, aby nároky na 4K 60FPS byly RTX4080 se zapnutým generováním falešných snímků, je fakt smutný. Přitom, grafický přínos není vůbec nějak extra velký.

Reklama
Reklama