Zpět na článek

Diskuze: Digitimes: arizonská továrna TSMC může změnit celosvětový dodavatelský řetězec

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

komplikatornemamozek
komplikatornemamozek
Level Level
20. 5. 2020 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Japonsko a Jižní Korea jsou v oblasti High-Tech daleko před Čínou. Co je na tom zvláštní, je to, že obě země se se obrovsky inspirovaly USA a USA jejich moderní podobu ve velké míře taky spoluutvářely.
Stačí se podívat ne Jižní Koreu, co dokázala za 70 let. Země, která v 50. letech byla zemí pastevců, zdevastovaná 2 válkami, se stala ekonomickým a technologickým tygrem Asie, zatímco Severní Korea orientovaná na SSSR a Čínu je kde?
Čína je smrtí českého a evropského průmyslu a kam neregulovaný outsourcing může taky vést, ukázaly poslední měsíce.
Sranda bude, až jim ten čínský pseudokomunistický experiment jednoho dne praskne. Nedávno jsem viděl dokument "Život na hromadě plastů", čínský soudruh v něm zasvěcuje francouzský štáb do tajů svého živobytí, když pominu věci, z kterých mi hrůzou vstávaly vlasy na hlavě, viz třeba počítání tumorů před kamerou, tak mě tam fascinovala pasáž, ve které popisuje, jak platí školné pro své děti, aby tyto mohly chodit do školy, zatímco soused si to dovolit nemůže, takže jeho děti tam chodit nemohou.
Cože? Cože? Když se dostal "Castrol" s řezníkem Guevarou k moci na Kubě, tak jednou z mála zásluh, se kterými se prezentovali na veřejnosti, byla téměř naprostá eliminace negramotnosti na Kubě.
Všichni si myslí, že Číňan je takový milý neškodný obchodníček. Stačí se podívat trochu do historie nazpět, jak se dovede chovat, když se mu zalíbí nějaký cizí věc, a může použít k jejímu získání násilí. I mocný SSSR se zapotil, když Číňanovi padl do oka "ruský" tank, model T-62, během incidentu na rusko-čínských hranicích v roce 1969. SSSR nakonec chtěl Maa zpacifikovat atomovkou a taky by ji Číňané okusili, kdyby se do toho nevmísily USA. Škoda, že tomu čínskému maniakovi Sověti tenkrát "atomárně" nezatnuli "tipec". Dodnes mají tu zrůdu jak svůj velký vzor a čínská komunistická strana se hrdě hlásí k jeho odkazu, odkazu řezníka, stalinofila, příznivce masových vražd a sadistických muk. Když natáhl brka Stalin, tak bylo svoláno shromáždění a sovětští komunisti, se od něj distancovali. Jistě, oprese, politické lágry existovaly dále, ale v jiném režimu, ve srovnání se stalinistickými lágry to byly ozdravovny. V Číně se od jejich masového vraha nedistancovali dodnes a jeho držka hyzdí jejich náměstí.

komplikatornemamozek
komplikatornemamozek
Level Level
20. 5. 2020 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikatornemamozek Zeman, vrchní velitel českého rusofilního štábu neustále zmiňuje údajné investice " Číny" do ČR. Měl by přestat šířit propagandu, největším asijským investorem v ČR je Japonsko. Čína v ČR neinvestovala téměř nic.
Ačkoliv Hřiba neznám a některé jeho výroky mi přijdou komické, tak co se týče jednání s Čínou souhlasím. Žádný čínský zmrd nám nebude předepisovat, aby ČR souhlasila s okupací jiného národa. Svět jim to toleruje, ale to neznamená, že si mohou nárokovat, aby jim zbytek světa kvůli tomu pěl ódy na radost.
Je skandální v kontextu české historie, aby přišli neuniformovaní tajní policisté na pracoviště českého občana, a žádali po něm, aby si z okna na svém pracovišti sundal Tibetskou vlajku velikosti A4. Co se zavede dalšího po vzoru čínského bratra? Obnoví se STB?

bison
bison
Level Level
19. 5. 2020 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pre USA to má strategický význam, pre Intel žiadny, bez tejto továrne by medvedík Pú čoskoro získal veľký vplyv v spoločnostiach ktoré majú vplyv na telekomunikačnú štruktúru . Takto utrie nos a zostane mu nepoužiteľná firma Huawei. Európanom je to jedno, tých odpočúva každý , ale za mlákou to nie je nikomu po chuti.

wrah666
wrah666
Level Level
20. 5. 2020 03:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison Ale stejně, je to neskutečná ostuda. Z pozice lídra vvýzkumu, vývoje a výroby se dostali do stavu, kdy Trump musí NUTIT firmy, aby je až tak úplně neignorovaly. A to včetně Amerických firem.. Jinač "medvídek pů" vliv dávno má. Tady jde spíš o to, aby nemohl jednoduše USA odříznout od čipů potřebných pro hračky na zabíjení. Dneska je situace taková, že po obsazení TW by amíkům do roka nelétalo jediné letadlo a nejezdil jediný tank. A k vyčištění HK a rovnou i TW chybí jediné. Podpis medvídka Pů. Jinak jseou už rok či dva připraveni :)

komplikatornemamozek
komplikatornemamozek
Level Level
20. 5. 2020 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 "A k vyčištění HK a rovnou i TW chybí jediné. Podpis medvídka Pů."
Lol, o vyčistění Taiwanu se Číňani pokoušeli už v minulosti a dostali na prdel. Dostali by i teď. On je totiž Taiwan obklopen ze všech stran mořem, takže by na něj nemohli vrhnout miliony pěšáků a na útok z moře jsou Taiwanci skvěle připraveni, takže by čínské kocábky šly velice rychle ke dnu. Nehledě k faktu, že čínské loďstvo za moc nestojí. Síla čínské armády hlavně tkví ve velkém množství pěšáků, pokud se tito ovšem nenaučí chodit po vodě, tak si o Taiwanu mohou nechat jenom zdát. Takže vlhké sny, politruku, zase jsi jenom dokázal, jaký jsi debil.

"Z pozice lídra vvýzkumu, vývoje se dostali do stavu"
USA jsou stále leadrem vývoje a výzkumu, čínské manufaktury by bez jejich plánů toho moc vyrobit nemohly. Zase fail, ty rudé pako.

Neskutečná ostuda jsou tvé sinofilní zvratky.
Nedivil bych se, kdyby tvému fotrovi visela ve skříni milicionářská uniforma a tys měl složku důvěrníka u STB.

komplikatornemamozek
komplikatornemamozek
Level Level
20. 5. 2020 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 A co má být, ty mrzáku. A kolik z těch patentů je High-Tech v IT, v medicíně, farmakologii?

komplikatornemamozek
komplikatornemamozek
Level Level
20. 5. 2020 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Čína 58 990
USA 57 840

Lol. Hmm, obrovský náskok, politruku Vrahoviči. Po kolika letech? Po kolika prohraných soudech a pokutách za porušování duševního vlastnictví. Ukaž mi čínskou firmu, která je v IT na úrovni Intelu nebo AMD. Come on, ať se zasměju.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
19. 5. 2020 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je cca 1% dnešní produkce TSMC, v době, kdy ta továrna začne fungovat, to bude ještě méně (0,7%) a 5nm proces už bude velmi pravděpodobně překonaný. Takže vlk se nažere a koza zůstane celá... bude to jak červený hadr pro Intel.

radecekh
radecekh
Level Level
19. 5. 2020 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Nějak nechápu, proč by to mělo Intel nějak rozčilovat. Z hlediska konkurence je snad jedno, kde vyrábí, ne?

wrah666
wrah666
Level Level
19. 5. 2020 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Spíš bude zajímavé sledovat co SMIC. Teď 6000 wafferů měsíčně a 14 nm proces. Ohlášeno rozšiřování produkce na 36000 W/m a koncem roku má být v provozu 7nm proces.. A to přitom 14nm zprovoznili dost nedávno.. Kam to tímto tempem dostanou v roce 24 oni?

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
19. 5. 2020 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ono když se chce, tak to jde. Ono kdyby se chtělo už jsme na Marsu dávno, ale ono se nějak nechce. V roce 1969 se lidi dostali na Měsíc a to jen s rýsovacím prknem a počítačem o výkonu dnešní pračky. Čína ví, že na ní USA šlape a že Trump na ní bude šlapat i další volební období (pravděpodobně), takže se bude muset postarat o všechno sama. Ale jen chtít a mít prachy nestačí, uvidíme jak to bude pokračovat.

wrah666
wrah666
Level Level
20. 5. 2020 02:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Však už také čína prohlašovala, že dostane lidi na Měsíc (mám dojem, že mluvili o stálé stanici) a hlavně Mars. Dřív než Nasa :) A jasně, peníze nejsou všechno, ale že mají schopné lidi už ukázali. Už jen ten holý a nepopiratelný fakt, že čím dál větší procento nových patentů je od nich. Vloni už dokonce nejvíc na světě.. A když to dáte dohromady s tím, že jednotlivé týmy mají možnost nabírat víc lidí, zaplatit víc a lepšího vybavení, víc počítačového času na simulace atd.. Prostě s prachama to jde snadněji.

komplikatornemamozek
komplikatornemamozek
Level Level
20. 5. 2020 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 "hlášeno rozšiřování produkce na 36000 W​/m a koncem roku má být v provozu 7nm proces"
Sni dál, prohlášení čínských firem obzvláště těch kontrolovaných státem jsou asi tak pravdivé jako jejich informace o Covid19.

"to přitom 14nm zprovoznili dost nedávno.. Kam to tímto tempem dostanou v roce 24 oni?"
Budou tak daleko, jak daleko bude jejich konkurence na západě, od níž to pak zkopírují. Lol, ta firma byla založena v roce 2000, ty rudá kundo. Budou mít velké hovno, pokud to před nimi nevyvinou v Americe.

"The company was the target of a lawsuit brought by TSMC, accusing SMIC of misappropriating TSMC intellectual property. The first round of litigation ended in 2005 with a $175 million settlement. A second round was opened in 2006. The liability phase of the lawsuit began on September 9, 2009 in Oakland, California, and the jury found SMIC liable on 61 out of 65 claims."

USA jsou stále leadrem vývoje a výzkumu, rudý potrate. Jdi se zhoupnout na nejbližší strom, ty rudá lůzo.

USA jsou stále leadrem vývoje a výzkumu, rudý potrate. Jdi se zhoupnout na nejbližší strom, ty rudá lůzo.

USA jsou stále leadrem vývoje a výzkumu, rudý potrate. Jdi se zhoupnout na nejbližší strom, ty rudá lůzo.

USA jsou stále leadrem vývoje a výzkumu, rudý potrate. Jdi se zhoupnout na nejbližší strom, ty rudá lůzo.

USA jsou stále leadrem vývoje a výzkumu, rudý potrate. Jdi se zhoupnout na nejbližší strom, ty rudá lůzo.

P. S.
Kolik ti platí, senilní komunistický politruku. 2140 komentářů od 12/2016.

wrah666
wrah666
Level Level
20. 5. 2020 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Pardon. mohl bych prosím požádat admina o nápravu? Uznávám, že se diskuze může tu a tam zvrhnout, leč slova jako***** a potrat do slušné debaty fakt nepatří!

komplikatornemamozek
komplikatornemamozek
Level Level
20. 5. 2020 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Zeman, vrchní velitel českého rusofilního štábu neustále zmiňuje údajné investice ​" Číny​" do ČR. Měl by přestat šířit propagandu, největším asijským investorem v ČR je Japonsko. Čína v ČR neinvestovala téměř nic.
Ačkoliv Hřiba neznám a některé jeho výroky mi přijdou komické, tak co se týče jednání s Čínou souhlasím. Žádný čínský zmrd nám nebude předepisovat, aby ČR souhlasila s okupací jiného národa. Svět jim toleruje, ale to neznamená, že si mohou nárokovat, aby jim zbytek světa kvůli tomu pěl ódy na radost.
Je skandální v kontextu české historie, aby přišli neuniformovaní tajní policisté na pracoviště českého občana, a žádali po něm, aby si z okna na svém pracovišti sundal Tibetskou vlajku velikosti A4. Co se zavede dalšího po vzoru čínského bratra? Obnoví se STB?

Reklama
Reklama