Seznam kapitol
Co jsou to asynchronní shadery a k čemu vlastně slouží? Jak zapadají do kontextu DirectX 12? Které grafické karty je podporují, které zase ne a proč? V dnešním článku odpovíme právě na takovéto otázky.
Ashes of the Singularity (v 0.60)
V novější verzi této hry byl na žádost společnosti Nvidia vývojáři (Oxide Games) kód hry upraven speciálně pro grafické karty GeForce. V čem spočívaly tyto úpravy nejlépe ukazuje opět GPUView.
	- pro zvětšení klikněte na obrázek -
Asynchronní shadery nám ze hry nějak vymizely a vše připomíná spíše workload her pod DirectX 11.
	
	
	
	Ashes of the Singularity 1920x1080 | MSAAx4 | HIGH  | |||||
| GPU | GPU clock  | VRAM clock  | Driver  | FPS  | %  | 
| Gigabyte GTX 980 4GD | 1227 MHz  | 7012 MHz  | 358.91  | 41,7  | 100 %  | 
| Sapphire R9 290X TRI-X 4GB | 1040 MHz  | 5200 MHz  | 15.11.1  | 40,7  | 98 %  | 
Po těchto úpravách hry jsou výsledky grafické karty GTX 980 nepatrně vyšší, ale opět nic, co by stálo za dlouhou řeč. V této souvislosti mě napadla jedna kacířská otázka. Jak by to asi dopadlo, kdyby AMD požádalo vývojáře her pod
TWIMTBP
, aby ve svých hrách snížili nároky teselace?