Zpět na článek

Diskuze: Doporučené PC sestavy - leden 2011

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
6. 2. 2011 22:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

X3 445, deska s 880G, 4GB RAM, W7 64bit, 640GB Black, centurion, 350W seasonic - nebo 400w, pokud se pocita s dokupovani grafiky silnejsi nez 5670.

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
6. 2. 2011 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj,
doporucim zalozit tema na foru. Vic hlav vic vi. Bude vhodne uvest i pouzivane programy a zejmena cenovy strop.

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
22. 1. 2011 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Radeji nez nenazrany PII X4 965 bych koupil levnejsi Core i5-2400 se stale slusnym vykonem.
Asi takhle:
Gigabyte GA-PH67-UD3 (rev.1.0)
Intel Core i5-2400 BOX
Cooler Master Hyper 212 Plus
MSI N460 Cyclone 768D5/OC
Kingston 8GB (kit 2x 4GB) 1333MHz
WD Caviar Black WD1002FAEX 3.5" 1TB
Seasonic S12II-520 520W Bronze
Fractal Design Define R3 Black Pearl

Vyslo mi z toho nejakych 18,6 K.

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
22. 1. 2011 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prinos trikanalu je dost diskutabilni uz ud jeho uvedeni. Hruby vykon 2600K je velice slusny. Co se tyka CL, tak je celkem jedno, jestli mate CL9 nebo CL7, rozdil je maly. Spalene PINy na patici hrozi jen v pripade extremniho pretaktovani, takze toho bych se taky nebal.

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
22. 1. 2011 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Do pristiho dilu podobnou sestavu zaradim. Je pravda, ze tahle varianta muzu byt pro dost lidi zajimava.

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
20. 1. 2011 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, to je taky možnost a možná asi nejlepší....rozhodně lepší než jednojádrový sempron..

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
19. 1. 2011 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stavěl bych to na novým Intelu...nemáš napsanou cenu..

jura2_4430
jura2_4430
Level Level
19. 1. 2011 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to v pohode, ale pamäte zober Kingston 4GB (kit 2x 2GB) 1333MHz - napr. zo zostavy "Home".
Alebo, ak to skutočne využiješ, aj 2 x 4 GB DDR3 1333 MHz. Ale 4 GB by mali byť dosť.

jura2_4430
jura2_4430
Level Level
19. 1. 2011 19:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jednoznačný súhlas Sempron je do kancelárskeho PC ako uliaty. Určite by som si tam nedal Atom :-))).

Norri
Norri
Level Level
19. 1. 2011 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl bych se zeptat na to, proč doporučujete do univerzální sestavy Radeon HD 6870 1GB a ne MSI N460 Cyclone 768D5/OC, která je o cca 1400 levnější? Co jsem se díval na srovnání, tak ten rozdíl podle mě není tak velký aby bylo to cenové navýšení opodstatněné. Nekritizuju, jenom se ptám.
A druhý dotaz se týká té MSI N460. Myslíte že se vyplatí připlatit za verzi s chladičem Twin Frozr II když mi jde o hlučnost? Díky za odpověď

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
22. 1. 2011 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Norri 6870 uz na cene trosku klesla. Ono je vzdycky tezke neco vybrat, kdyz jsou 2 podobne volby. MSI GTX460OC je v levnejsi sestave - coz znamena, ze se jedna o doporucenou komponentu, do univerzalnejsich sestav jsem chtel neco trosku lepsiho, navic ma 6870 o neco malo nizsi spotrebu. Vykon je vyssi v prumeru o nejakych 10%, s rostoucim rozlisenim na 1920x1080 se rozdil zvetsuje, ale takovy monitor ma malokdo. Cyclone je tichy, jenom bude podle me potreba ho obcas vycistit, jako kazdy "vejir". 600 za Hawk prinese nejaky vykon navic diky vyse taktovanemu jadru i vetsi pameti a mela by byt jeste tissi. Takze do ticheho pocitace s dostatecnym grafickym vykonem by to mohla byt i lepsi volba nez Radeon 6870...

Norri
Norri
Level Level
22. 1. 2011 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ICEBOSS Díky za odpověď. Ale zase jste mě nahlodal s tím vyšším výkonem. :-) Mám monitor 1920x1200, ale 5700,- za MSI R6870 Twin Frozr II/OC už se mi zdá už moc, tak asi pořídím tu MSI N460 HAWK...

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
22. 1. 2011 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ICEBOSS Myslim, ze pomerne vysoko taktovana GTX460 s 1GB pameti, jako je hawk, bude mit vykonu celkem dost :-).

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
19. 1. 2011 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je ale notebookový Atom a o grafice tu nebyl řeč. Pokud vím, tak se jedná o Office sestavu, kde se s hrami nepočítá ani s videem. Je to vyloženě do kanceláře na práci v office apod. By mě zajímalo, co bude dělat jednojádrový Sempron až začne např. antivirus skenovat gigový CAB soubor. Já bych řek, že pak bude PC dostatečně seklý, aby se nedalo dělat nic jinýho...

tief
tief
Level Level
18. 1. 2011 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

XMP se podle mého nevyplatí - je to pouze featura, která umí přepínat mezi profily. Pro ty, kteří taktují je to nepoužitelné (ti si nataktují ramky stejně podle svého gusta). Výhodu vidím ale v certifikaci což přispívá ke kompatibilitě ;)

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
22. 1. 2011 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief sdilim obdobny nazor.

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
18. 1. 2011 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Což např. web, více otevřených kancl. oken ve Windows 7 není (jednovláknová aplikace) a tam se spíše než hrubý výkon využije právě více jader (vláken) - už vidim jak budu na kancl počítači renderovat :).

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
18. 1. 2011 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, to je pouze Sempron. Ale myslel jsem jestli máš ověřené poměření tohoto Semprona vs. dvoujádrový Atom při kancelářské práci a webu (syntetický testy jsou často zaměřený na frekvencí např.), při otevření více záložek v prohlížeči apod. Tam bych řekl, že se 2 jádra rozhodně hodí a nezáleží pouze na frekvenci, případné propady ve výkonu totiž můžou být pak neřešitelné. (frekvence to nezachrání, ptže se stále jede na jedno vlákno) Spíše uživatelsky, nežli pomocí různých benchmarků, které k tomuto moc neříkají.

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
18. 1. 2011 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyjo, ja ti nevim... Atomy D510 maji +/- srovnatelny vykon [nekde lepsi, nekde horsi] nez pentia 4 pres 3GHz a to mi prijde jako dostatecny kancelarsky stroje. Navic cela sestava vezme 30W a to je super. - testik... http://www.tomshardware.com/reviews/atom-d510-pentium-4-nettop,2649-6.html

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
18. 1. 2011 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Máš nějaký konkrétní test, který toto tvoje tvrzení podporuje? Nebo zkušenost v kanceláři?

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
18. 1. 2011 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ano,
vyuziti integrovane grafiky v kombinaci s H67 je taky moznost pro pracovni sestavu. H67 ma nejaka drobna omezeni oproti P67 jako nemoznost menit nasobice turba apod...

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
18. 1. 2011 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

2 jadra jsou dost znat i pri kancelarske praci. naopak prinos ddr3 do kancelare je diskutabilni.

s3icc0
s3icc0
Level Level
18. 1. 2011 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně mi tenhle výběr nepřijde dost "doporučený":
1) všude jsou jen disky WD, které jsou samozřejmě kvalitní ale takové disky dělají i jiné firmy a kolikrát za menší peníze - rozdíl např WD Black 1TB a Samsung SP 1TB je 600Kč a to už si hodně lidí rozmyslí, který si koupí.
2) Nesouhlasím s použitím procesoru i5-2500K do sestavy work - podnikatelé netaktují - bohatě jim stačí některý procesor bez K. Pro práce např s grafikou nebo videem bych bral spíš i7. Nebo se pletu?
3) Sestavu office bych naspal raději do jiného kabátku Elite 341 je pro takové komponenty zbytečnost, která akorát zabere spoustu místa.
4) Domácí sestava nepotřebuje výkonný chladič CPU a grafiku bych volil spíše nižší AMD grafiky (nebál bych se ATi 5750) a skříň bych volil taky spíš do obýváku. - Jestli je to ale myšleno jako základní sestava pro hráče, tak bych vašemu výběru rozumněl - ale tu máte na další straně.
No celkově když na to tak koukám, tak bych většinu vašich sestav postavil jinak - lépe. Každý kouká na peníze, ale vaše sestavy nejsou o ušetření peněz, ale jen o komponentách, které se vám líbí a to se nelíbí mě :-)

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
18. 1. 2011 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@s3icc0 1. ctete prosim i text, ne jen tabulky. o discich se vyslovne zminuji, at si kazdy koupi co ma rad, s tim, ze ja doporucuji WD Black nebo kombinaci s SSD. Rozdil mezi Smasung F3 a WD Black jsou 200 u 1T i 640GB varianty.
2. i5-2500 stoji jen o par korun vic, cca 200-300. Souhlas, ze by se tam dalo usetrit. Nicmene prodejnost K procesoru bude casem pri upgradu lepsi... navic nekdo si treba veme Hckovou deskou a lepsi integrovanou grafiku Kcka vyuzije.
3. vyber skrini je u nas stale pomerne omezeny, musi byt mala a levna. kdyz tam dam neco, co ma jediny e-shop v CR, budou se vsichni divit, kde to maji shanet.
4. Domaci sestava musi byt ticha, takze doporucuji nesetrit na chladicich ani na grafice ani na CPU. CM Centurion je do obyvaku pekna skrin, u jejiho strizliveho designu fakt nevim, co by mohlo vadit. Radeon 5770 mi prisel jako lepsi volba, pokud nekdo chce usetrit petikilo a koupit si radsi 5750, nic mu nebrani, ale nebudu tady vypisovat seznamy komponent a delat z toho 5 verzi te same sestavy.
Moje sestavy nejsou o setreni penez, moje sestavy jsou o doporucenich. Nedoporucuju spatne skrine (i kdyz nekdo Elite povazuje za spatnou), nedoporucuju zbytecne drahe nebo nevyhodne komponenty a nedoporucuju hlucne chladice, zdroje atd. Pokud nekdo posklada nejakeho semprona do krabice od bot, bude to napajet zdrojem od EC (nebo jineho nekvalitniho vyrobce) a ofukovat vetrakem z tesca, tak je to jeho vec - ale ja to nedoporucim. ;-D

s3icc0
s3icc0
Level Level
18. 1. 2011 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ICEBOSS Jo máš pravdu. To s těma diskama jsem přehlédl.
A rovnou tedy otázka: Samsung SP F1 nebo F3? a proč? Díky

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
22. 1. 2011 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ICEBOSS Nejspis ani jeden, kdyby bylo na mne. F3 je vykonnejsi, ma vyssi hustotu na plotnu nez F1. Nicmene jeho vykony v testech nejsou uplne vyrovnane, navic Samsungy z me zkusenosti casteji trpi na vibrace, coz je asi nejhorsi problem...

Gregi
Gregi
Level Level
18. 1. 2011 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trosku by som nesuhlasil s procesorom X6 1055T, Namiesto neho radsej X6 1075T kde za 12€ ziskam 1,2 GHz (6x200 MHz) vykonu naviac. Dalsia vec, v blizkej buducnosti bude namiesto X4 945 lepsia volba X4 840 pricom usetrite cca 30-35 € a vykon zachovate. Ta 2600K od intelu je vazne velmi vydarena mrska a jednoznacne potvrdzujem jej nasadenie do nabusenej zostavy.

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
18. 1. 2011 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gregi Frekvence se u jader nenásobí počtem jader, frekvence je prostě taková jaká je, tudíž je navýšení pouze o 200MHz (0,2GHz) za 500,- Kč, což skutečně není výhodné (dá se lehce dotaktovat).

X4 945 a X4 840 není to samé, protože Phenom X4 840 je klasickej Phenom, ale nemá L3 cache (takže je to v podstatě Athlon).

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
18. 1. 2011 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jandaskunk oprava: Frekvence se u procesorů...

Reklama
Reklama