Zpět na článek

Diskuze: EIZO přichází s 240Hz herním monitorem Foris

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

vladoc
vladoc
Level Level
4. 11. 2013 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento monitor sa už predáva v ALZA.CZ(SK) za 11990KČ (462€). Tu je to novinka bez stanovenej ceny. Ak špatne vidím, tak ma opravte.

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
5. 11. 2013 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vladoc Tahle novinka je z minulé středy. Heureka eviduje ceny až od neděle.

Survivor
Survivor
Level Level
21. 5. 2014 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Vítek No tak to je přesně co potřebuju! S tímto monitorem konečně nemusím dělat kompromis mezi zapnutým VSync a 60fps a vypnutým VSync a třeba 120fps ale s naprosto nechutnýma čárama přes monitor! A navíc není TN ! Pro hráče, který má trochu slušnější stroj a hry by mu běželi víc jak 60fps, ale limituje ho VSync je to téměř povinnost. Protože bez VSync a víc jak 60fps je to smrt pro oči. Neznáte ještě někdo nějakou alternativu k tomuto monitoru? Podmínky: 1920 x 1080 x min.120Hz v nativním rozlišení a aby samozřejmě nebyl TN. Díky za info

pidalin
pidalin
Level Level
21. 5. 2014 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Vítek A inout lag čtvrt vteřiny při zapnutí Vsyncu ti jako velkýmu hyper mega hráči nevadí? Radši budu do smrti koukat na tearing než si dělat hry nehratelný vsyncem. O těch 60 FPS tady vubec nejde, to by stačilo ale ten input lag co způsobuje vsync...... to se fakt nedá hrát. Když škubnu myší přes celej monitor tak si stihnu udělat kafe než se ta šipka na monitoru pohne.

pidalin
pidalin
Level Level
21. 5. 2014 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Vítek *input ne inout ;-)

Dneska ale tearing takovej problém neni, nový hry maj většinou do těch 60 FPS takže zapínat Vsync je blbos. To spíš u těch starejch her kde je třeba 300 FPS je to hodně vidět. Ale radši tearing než opožděnou myš. Tearing se dá přežít ale to oddálení od tý hry a zničení celý atmosféry input lagem ne.
Jediná novější hra u který jsem tearing hodně viděl byl MassEffect 3, tam je to dost děsný, taky to má ale nároky jak hra z roku 2007 takže to FPS letí někam do nebe.

pidalin
pidalin
Level Level
30. 10. 2013 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Input lag je snad jenom při zapnutym Vsyncu ne? Bez něj ani na levnejch monitorech žádný zpomalený reakce nepozoruju, ale jak zapnu Vsync tak je to pro mě nehratelný, jak když je v online hře 200ms. Bohužel většina lidí to nevidí a tvrdí mi že jim Vsync nezpomaluje reakce, přitom to zákonitě z logiky věci dělat musí. ;-) S 240 Hz už snad ale nikoho nenapadne zapínat Vsync.

mikeczcom
mikeczcom
Level Level
31. 10. 2013 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin input lag = lag elektroniky než zpracuje a zobrazí obraz. je jedno, jestli s vsync nebo bez, drtivá většina monitorů ten input lag prostě má....
a Vsync..... no tam je to kapku složitější ;-) ale těch 200ms je podle mě blbost, při 60hz jeden snímek sežere zhruba 16,7ms.... no ale vsync... buď máš riziko že se ti zobrazí obraz s artefakty, nebo se vykreslování snímků slícuje s nastavenou frekvencí. pokud ti grafika zvládá dostatek FPS, tedy více než obnovovací frekvenci, je šecko vcelku ok. pokud ale ne, tak standartní vsync snižuje počet zobrazovaných snímků na zlomky obnovovací frekvence.... schválně píšu standartní, nV teď má nějaký hybridní co se aktivuje jen když z grafiky leze víc fps než je obnovovací frekvence..... takže, když máš 60Hz monitor a máš zaplý vsync, nad 60fps je to v pohodě, při méně už to zobrazí ty zlomky, tedy 30/20/15... u nv nad 60 v pohodě, pod 60 vsync nic ;-)
takže vlastně záleží jak výkonnou máš mašinu, pokud není problém dosahovat stabilně vyšších fps než je obnovovací frekvence, neměl by být problém mít vsync zaplý, stejně víc fps takový monitor nezobrazí ;-) pokud máš ale mašinu co se v 90% případů furt loudá pod obnovovací frekvencí, asi nemá vsync smysl....

FilipZalud
FilipZalud
Level Level
31. 10. 2013 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mikeczcom standardní!

pidalin
pidalin
Level Level
31. 10. 2013 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mikeczcom No 200ms to asi přehánim ale každopádně jsou pro mě hry s vsyncem nehratelný, to opoždění ovládání je strašný. Ať jsou tam radši artefakty, mimochodem v novějších hrách už tearing a podobný věci vubec nepozoruju takže nemam důvod něco jako vsync používat. Na online FPS hry je vsync sebevražda ale i ve strategiích mi to vadí, prostě nesnesu opožděnou myš, nechápu jak to někdo může mít zapnutý. Možná že je to problém čistě na nvidiích, nikdy jsem něměl ATI (kromě starejch pixel). Hodně lidí mi tvrdí že jim vsync nezpůsobuje opoždění ovládání ale já se zajímam o počítače asi 12 let a zapnutí vsyncu zpomalovalo reakce na všech počítačích kde jsem to kdy zkoušel a je to pro mě naprosto nepoužitelná funkce. Radši budu koukat na ten tearing.

JiVy
JiVy
Level Level
31. 10. 2013 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mikeczcom nVidia nedávno představila novou technologii G-sync, kdy je obnovovací frekvence monitoru řízena speciálním čipem v monitoru, synchronizovaným s GK, a je stejná, jako ta, kterou je schopna generovat GK. Tedy Monitor běží na frekvenci GK a nedochází tak k žádnému tearingu a případný lag myši je zcela v moci HW a SW myši!
Do konce roku má na tyto monitory exkluzivitu Asus, od příštího roku bude volná i pro další firmy. Asus chystá i přídavnou desku pro své stávající herní monitory s frekvencemi 120 a 144 Hz, která je upgraduje na G-sync.

pidalin
pidalin
Level Level
31. 10. 2013 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mikeczcom Teď jsem si kupoval novýho DELLa takže na to jim prdim. ;-) Ale jak řikam, tearing v novejch hrách vubec nepociťuju, možná je to ale tim že tam nejsou stovky FPS jako ve hrách typu FarCry. Co si pamatuju tak uplně nejvíc byl tearing vidět v Doom 3, Return To Castle Wolfenstein (stejnej engine, náhoda?) a v podobnejch hrách kolem toho roku 2003.

pidalin
pidalin
Level Level
31. 10. 2013 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mikeczcom Ale mně osobně ten taring moc nevadí, znam lidi co to všude viděj a hrozně to řešej a to já zase řešim opožděnou myš, na to jsem zase háklivej já. V dnešních hrách totiž bejvá často opožděný ovládání (hlavně ve hrách od Bethsedy teda) a furt na to nadávam a přitom to drtivá většina lidí vubec nepociťuje (asi konzolisti). Většinou pomůže v ovladačích vynutit trojitý vyrovnávání a optimalizaci podprocesů a přestane to, ale například v novym Bioshocku jsem to nevyřešil, tam to bylo ještě na hranici toho že si na to člověk ňák zvykne ale i tak. Když někam škubnu myší tak potřebuju okamžitou odezvu abych mohl udělat případný korekce pohybu ještě než dojedu tam kam jsem chtěl, nebo pak ještě rychle domířit a pod... a to nejde pokud má myš několik desítek ms odezvu. :-) :-) Asi jsem divnej že to cejtim, přitom u monitoru je to uplně jedno jestli má 2, 5, nebo 8ms, je to furt stejný. Jenom u starších notebookovejch displejů jsem cejtil pomalou odezvu.

mikeczcom
mikeczcom
Level Level
30. 10. 2013 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

už se těším na test od pana Kovače ;-)

možná jen škoda že se u 120+Hz displejů všichni drží full HD, už by to pomalu chtělo větší ;-)

tief
tief
Level Level
30. 10. 2013 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mikeczcom Ono u 120 Hz je poté docela problém s datovou propustností kabelů/portů. 1920x1080/1200 je pro 120 Hz ještě snesitelné. V podstatě by to bylo možné až s HDMI 2.0 a DisplayPort 1.2. Onen DisplayPort tu s námi samozřejmě již nějakou tu dobu je, ale omezit monitor pouze na jedno rozhraní. Myslím že doba 2560x1440 při 120 Hz přijde. Ale až se prosadí HDMI 2.0.

mikeczcom
mikeczcom
Level Level
30. 10. 2013 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief tak ono k 2560x1440 taky člověk musí krmit nějakou tou výkonnější grafikou, a ty už DP mají snad všechny, takže v tom bych problém neviděl. A další rozhraní by tam být mohlo, akorát by u 2560 by nepodporovalo 120Hz... takže, v rozhraní bych problém neviděl, bylo by to omezující, to ano, ale možná kromě panelů (jsou vůbec nějaké 27" 2560@120Hz?) by to v podstatě šlo vyrobit.... jen pak ta cena..... ;-)

pidalin
pidalin
Level Level
30. 10. 2013 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief A nebylo by lepší obyčejný DVI? ;-)

mikeczcom
mikeczcom
Level Level
31. 10. 2013 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief U vyššího rozlišení než 1920xněco při 120Hz by už asi nestíhalo....

tief
tief
Level Level
31. 10. 2013 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief DVI zvládne pouze 2560x1600@60Hz víc to prostě nepůjde.

FilipZalud
FilipZalud
Level Level
31. 10. 2013 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Taky jsem zvědavý na test, ale nevíte náhodou proč přestali vyrábět “nejlepší monitor na světě” a to FX-2431? Nemohu za něj najít náhradu.

Reklama
Reklama