Zpět na článek

Diskuze: Elektrické kombíky přichází: NIO uvedlo ET5 Touring s kufrem 450+42 litrů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 6. 2023 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno, prodloužit dojezd se jim nakonec asi podaří, zkrátit čas nabíjení taky, tak teď je otázka, jestli se jim podaří něco udělat i s dostupností (auto za cenu kolem jednoho, dvou melounů, to je skutečně jen pro horních "nevím").

Zrovna včera vyšel na iDnesu článek, že pan Ford dokázal "nadělit auto všem" již před 120 lety :-).

Eskymak
Eskymak
Level Level
17. 6. 2023 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Však to je asi cíl, chudáci budou chodit pěšky a vydělávat na dobíjecí infrastrukturu a soláry.

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 6. 2023 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak No, začíná nám ten západ poněkud "orwellovatět". Je či bude to podobné jako v té knize - rozdělení obyvatelstva na poslušné a nesvobodné, kteří ovšem budou mít ještě jakžtakž důstojný život a na nenapravitelné, kteří budou svobodní, nicméně budou žít v naprosté chudobě, podobně jako např. ve středověku.

Eskymak
Eskymak
Level Level
17. 6. 2023 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Bohužel, ona ta svoboda, bez možnosti dostupné mobility, je jen těžko představitelná.

Chudý člověk ve středověku byl taky svobodný, ale jen do té míry, že se mohl sebrat a jít pěšky chcípnout hlady jinam.

Choakinek
Choakinek
Level Level
18. 6. 2023 06:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Já bych to řekl ještě obecněji:

Svoboda bez dostupných financí je nepředstavitelná.

V tomto případě pak např. v ČR by byl nový automobil od roku 2035 nedostupný min. pro 2/3 obyvatel.

SamanCZ
SamanCZ
Level Level
18. 6. 2023 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Dlouhodobě cena aut klesá, díky inflaci, to že na čísle v katalogu se ti zdá že je dražší je jen díky tomu že nepočítás automaticky s inflaci. Některé modely které nabízí jak ICE tak EV verzi dnes stojí stejné sumy, vše tedy bude záležet na cenách baterií v budoucnu, a posledních cca 15 let baterie na ceně klesaly velice výrazně.

Jen tak pro zajímavost, první sériově vyráběné EV bylo Mitsubishi i-MiEV malé městské vajíčko z Japonska coby přestavba z ICE verze, mělo 16kWh baterku, nemělo DC nabíjení a stalo přez milion, rok 2009, prví EV vyvinuté od začátku jako EV byl Nissan Leaf s 24kWh baterií, nižší střední trida, měl již základní DC nabíjení a cenovou cca 1 milion korun,...... A dnes v roce 2023 je za milion korun základní Tesla 3 s 60kWh a nabíjením 150kW, střední trida, .......začínají se objevovat EV nižší střední pod 750tisic, přitom 1 milion korun v roce 2009 odpovídá dnešním cca 750tisicum,dá se tedy předpokládat, že v roce 2030-2032 půjde za podobný ekvivalent hodnoty pořídit auto opět o třídu vyšší, a lidé v kupní segmentu nižší střední budou mít ty vozidla opět dostupnější než dnes, bylo to tak ped 10,20,30 lety a s největší pravděpodobností se to nezmeni

Choakinek
Choakinek
Level Level
18. 6. 2023 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamanCZ No, pokud to zůstane do roku 2035 na melounu, tak se pochopitelně dostupnost nějak rozšíří, nicméně rozhodně to nebude pro každého. Proto se dnes stále prodávají auta jako např. Dacia Sandero za zhruba 300 tisíc, tj. cca třetinovou cenu.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
19. 6. 2023 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamanCZ Kupní síla roste a nebo klesá? Příjmy rostou stejně rychle nebo rychleji jak inflace? Jaká je reálná inflace mimo košík, která zohledňuje jen základní potřeby(voda, jídlo, energie, střecha nad hlavou atd.)? Toliko k reálné dostupnosti. ;)

Dokud nebude normální "rodinné" BEV s dojezdem 500+ km (cca 80-100+ kW baterie) za 500-700 tisíc(nové), tak se asi není o čem bavit ;)

btw i v těch 90´´ se dalo koupit na tu dobu slušné vozidlo pod 20 tisíc. ;) Dnes ani starší vrak většího BEV nejde sehnat tak nijak levně. Hádám, že to bude tím, že i "mrtvá" baterie má stále vysokou hodnotu. ;)

Za kolik seženu rodinný vůz(BEV) s cca 250 kWh na jízdu s 2+ tunovým tažným pod milion? Takové ICEV se dají koupit i pod 200 tisíc v dobrém stavu, když chce člověk něco ještě staršího, tak klidně pod 100 tisíc. To jsou takové ceny kolik přibližně stojí jen "mrtvá" baterie určená k recyklaci.

Reklama
Reklama