Zpět na článek

Diskuze: Flashování BIOSu - jak na to

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

LordPeet
LordPeet
Level Level
14. 3. 2015 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim,
mam notebook Dell Inspiron 17R SE (7720,mid 2012) a verui biosu A16. Když vlezu na podporu Dell, tak mi to pro muj produkt najde pouze tento bios (A16, na který jsem aktualizoval z A15), ale když spustim software Dell pro aktualizaci, tak mi najde jako nejnovější verzi BIOSu pro muj systém verzi A19. Problém je v tom, že nevím jestli ho mám zauktualizovat z A16 na A19, protože když si projdu informace, tak je u něj jako kompatibilni systém uveden pouze Dell Inspiron 17R (5720, Mid 2012). Prosím o radu, BIOS A19 je evidentně novější, ale nevím jestli je tedy opravdu kompatibilní, protože mám od Dellu rozdílné informace. Děkuji moc

peters_7175
peters_7175
Level Level
14. 3. 2015 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LordPeet Zaprvé bych se zeptal, proč potřebuješ aktualizovat BIOS - něco nefunguje ?
Nedělal bych to, pokud si nejsi jistý, že Ti ti vyřeší konkrétní problém.
S verzemi BIOSů a ovladačů bývají obecně problémy, někteří výrobci je mají rozstrkané na více místech a ani jejich vlastní programy nemusí hlásit správné informace, pokud to umístění třeba bylo v průběhu času změněno.
Takže - pokud to není opravdu nutné - bych do toho raději nijak nevrtal.

LordPeet
LordPeet
Level Level
14. 3. 2015 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peters_7175 Ne, to ne. Funguje všechno, ale Dell support assistant mi ho tu porad haze jako aktualizaci, tak chci zjistit jestli ano nebo ne :)
Provadim celkovej upgrade notebooku, tak bych to vzal komplet...
Uz jsem vymenil Ramky, ted je na rade disk - místo obyc tam hodim ssd a uz jen skoda, ze nejde vymenit grafarna, moje uz pomalu zacina nestihat (geforce GT 650M, 2GB).

peters_7175
peters_7175
Level Level
14. 3. 2015 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peters_7175 Osobně bych to nechal být, ale pokud skutečně chceš, zazálohuj si aktuální BIOS a update proveď, ale radši si před tím zjisti, jak se udělá oprava nefungujícího BIOSu, pokud by to přece nevyšlo.
Většinou se ale na začátku flashování dělá orienrační kontrola na verzi, checcksum apod. a v přípdě nějaké neshody nepovolí pokračování.
Kdyby to přesto nevyšlo, tak ho vrátíš a budeš tam, kde teď.
Hodně štěstí.

peters_7175
peters_7175
Level Level
19. 12. 2009 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud vím, tak u této desky se dodává HDMI konektor zapojený do PCI-e x 1. Doufám, že ho máš vytažený - ten by to mohl blokovat.
Pokud ano, odpoj od desky vše, co lze (disk, DVD, ostatní karty) a nech jen napájení s grafikou.
Kdyby ani to nešlo, tak zkus zkontrolovat v BIOSu, zda nemáš nastavenu jen integrovanou grafiku (tohle by nemělo ale dělat, protože je tam nastavení primární grafiky a externí by se měla i tak najít).
A - doufám, že to tak není - máš monitor připojený k externí kartě ? (jednou jsem řešil totéž a prostě jsem zapomněl přehodit VGA kabel).

peters_7175
peters_7175
Level Level
19. 12. 2009 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peters_7175 Ještě dodatek - samozřejmě zkus v této desce jinou grafiku.
Verzi PCI-e slotu jsem zatím nenašel.

ajka2222
ajka2222
Level Level
22. 7. 2008 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

potreboval by som pomoct s biosom pre acer aspire 1680 , mam grafiku ati, stiahol som si bios z aceru pre tento model , vytvoril som si bootovacie cd pomocou www.bootdisk.com, pridal som na cd bios, spustil som flashovanie a asi na adrese fffff000... mi to zamrzne, hned sa vypne pocitac a restartuje sa dik

Milan Mroczkowski
Milan Mroczkowski
Level Level
20. 8. 2005 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak to ymslíš? vytvořit nový partition. Já, když jsem flešnul, nepotřeboval jsem nic vytvářet, data na disku byli ok.

Flora
Flora
Level Level
18. 8. 2005 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

navstivte http://www.bootdisk.com/

zde dohledejte:

BOOTABLE CD
CD To Read/Write/Copy/Delete/Edit Files On NTFS DRIVEs
Need To Flash Your BIOS On A PC With No 1.44 ...........

kliknete na zeleny link "1.44"

stahnete flashCD.zip...je to image s DOS bootem...tu vypalte na CDRW..CD neuzavirat !!! potom si tam dohrajte BIOS a vse co potrebujete...
jinak na tom webu je i jak se dostavat z DOSu na NTFS....

tief
tief
Level Level
18. 8. 2005 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Flora Mě by jenom zajímalo, jak dlouho tato stránka vydrží, když distribuuje soubory operačního systému. Takhle se jedná o jasné porušení autorských práv.

Flora
Flora
Level Level
19. 8. 2005 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief podrobnosti co se tyce auorskych prav v tomhle pripade neresim.....proste to potrebuju tak si to stahnu ;)...bohuzel

who
who
Level Level
18. 8. 2005 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no kdybych chtel flashnout asuse, jaka je prosim posledni verze toho jejich aflashe?
Asus ma priserny web, zaprve to poradne funguje jen v IE, zadruhy jsem nasel odkaz na aflash221.zip, ktery ovsem na tom odkaze neni, a jina zminka neni, priserna podpora!!
dik

tief
tief
Level Level
18. 8. 2005 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... do okamžiku, než se flashování nepovede. Bez disket to nezachráníte.

DigitaldooM
DigitaldooM
Level Level
18. 8. 2005 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu mě udivuje věta že to není bezpečné ... co je to za nesmysl ... je sto naprosto stejně rizikové jako flash z diskety jen flash z windowsů je pohodlnější, méně náročný nemusí mít člověk disketovku! prostě flashovat z dosu je opravdu zcela zbytečné ... WinFlash je good program doporučuje ho řada výrobců včetně např DFI které vydává biosy snad ob den :) a nezaznamenal jsem sín jediný problém opravdu mi příde flashowání z biosu jako mnohem náročnější, se stejným výsledkem ba co hůře je i rizikovější jelikož winflash vám nedovolí naflashovat bios který na tu desku není určen ... :);)

tief
tief
Level Level
18. 8. 2005 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DigitaldooM A proč tedy WinFlash někdy nefunguje? Jak můžete vidět o pár příspěvků výše, ne vždy to chodí. Bohužel také nemá blokaci proti flashování z Windows, když to deska nepodporuje. Můžete nabýt dojmu, že WinFlash na desce pojede, ale ouha. O rizikovosti z protected módu a multitaskingu nemluvě.
Většina výrobců dává k BIOSům AWDFlash, ne WinFlash. To tedy znamená, že doporučují flashovat z DOSu. Bez diskety jste stejnak nahraný v okamžiku, kdy se něco pokazí.
O rizicích nemá smysl debatovat, z DOSu mám úspěšnost 100% a to dokonce i se špatným flashovacím programem. Z Windows taková úspěšnost není a z výše uvedených důvodů nikdy nebude.

DavesMan
DavesMan
Level Level
18. 8. 2005 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DigitaldooM To, že se to běžně nese*re, bych ještě nebral jako vysvětlení toho, že je to méně, stejně, více rizikové.

Proti DOSu jasně hovoří disketa. Já mám doma ještě krabičku Verbatimek, který jsem snad ani nepoužil pro normální přenos dat. Proto je teď používám na flashe a podobně. Vždy čistý formát a kontrola bad sektorů.

Proti Windows ovšem hovoří:

- protected mód (z toho důvodu bych používal VÝHRADNĚ oficiální utilitu k desce. U toho je jakžtakž jistota, že je to vyzkoušený. Jednou jsem si dorubal BIOS nějakou utilitou na úpravu DMI)

- běz hodně programů, služeb, ovladačů atd. - nikdo nikdy neví, kdy na něj vyskočí BSOD

- celkově vyšší zatížení systému: pokud mam třeba o/c CPU a grafárnu a jsem lempl a nedostatečně dlouho jsem testoval stabilitu, tak se vsadim, že to lehne zrovna při flashi, což by se pod DOSem asi nestalo, protože kdyby to bylo nestabilní i v DOSu, Wokna by ani nenajeli.
Navíc, wokna žerou paměť a nikdy nevíš, kam se ten BIOS před samotnou flash procedurou uloží - u DOSu je to jasný. tj. minimalizuju možnost vadné paměťové buňky.

Já osobně používám:
nahraju na otestovanou disketu samotný .BIN
reboot
ALT+F2 při POSTu
hotovo, reset, nastavení (grrrr.) a jedem

tief
tief
Level Level
18. 8. 2005 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DavesMan To je taky řešení, ale pouze pro nové BIOSy, které uvnitř sebe mají AWDFlash a ještě navíc tuto funkci podporují. Nicméně jakmile se něco nepovede, opět to bez bootovací diskety nezachráníte. A jedna připomínka - otestujte si, zda se data na disketu nahrála správně, ono samotná prověřená disketa nestačí, často mechanika data nenahraje (ne že by disketa měla špatné sektory, ale prostě se to tam nenahraje).

tief
tief
Level Level
18. 8. 2005 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel to tak je. Někdy vyhodí hlášení, že BIOS flashování z Windows nepodporuje, ale ne vždy. A spolehlivost taky není úplně ideální, teď jsem například zkoušel jen ho spustit a vypnout a on stále rezidoval v paměti (i po zavření) - bylo nutné ho killnout ve správci úloh. Proto flashování z Windows nemám rád.

DavesMan
DavesMan
Level Level
18. 8. 2005 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.asix.cz/

jak psal ALF, taky se mi v životě nepovedlo zbabrat flashování až jednou, dodnes to nechápu.
Kamarád má Solteka K8T880Pro. Flashoval jsem mu tam BIOS hned po stavbě compu a vše OK. Po asi čtvrt roce vyšel nový, s nějakejma opravama, stejnej postup, proud nevypad, nic, prostě normální průběh - po restartu tuhoň - úplně.

Ale v týhle firmě mi tam nahrály ten starší, co tam měl úplně v poho - a kompik už zase běhá. stálo to necelý 2 kila, přines tam celej KOMP + binárko na CDčku. technik vyndal, naprog, zandal. Hotovo

tief
tief
Level Level
18. 8. 2005 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

WinFlash je spustitelný i na základních deskách, které ho nepodporují. V takovém případě pouze vymaže obsah BIOSu, ale už nenahraje nový! Týká se to desek, které nejsou zase tak moc staré, řekněme čtyři roky dozadu. Proto WinFlash nedoporučuju.

Poplik
Poplik
Level Level
18. 8. 2005 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

takže chápu to správně že když tam nedám to /wb nebo /B tak i když se to posere tak to nabootuje?

tief
tief
Level Level
18. 8. 2005 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Poplik Ne vždy, ale ta pravděpodobnost je velmi slušná. Nabootuje samozřejmě pouze v nouzovém režimu určeném pro opětovné flashování.

Andree
Andree
Level Level
18. 8. 2005 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasně, jenom potřebuješ mít na disku nějakou partition s filesystémem, co DOS umí přečíst (FAT/32), pokud máš NTFS only, tak si moc z HDD nezaflashuješ... ;)

Jajator
Jajator
Level Level
18. 8. 2005 01:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a co takhle flashovat z winu pres utilitu od vyrobce desky? to mi prijde nejpohodlnejsi :o) a ma to jednoduchy postup: next,next,finish :o)

tief
tief
Level Level
18. 8. 2005 00:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zkoušel jsem vytvořit bootovací CD v Neru, ale bohužel toto CD po nabootování natáhne tuny rezidentních programů (přístup k CD, virtuální disk pro data manuálně přiložená k CD...). Výsledkem je dostupná konvenční paměť asi 180 kB, což je opravdu málo. Navíc ony rezidentní programy nemusí spolu s flashovacím programem dělat dobrotu (obecně vzato některé flashovací programy nesnáší ani Himem.sys). Na vlastní riziko to můžete zkusit. Počítejte ale s tím, že bootblock si z CD nic nevezme.

Alternativou je flashování z pevného disku. Pokud se dostanete do DOSu (jde to například se starými DOSovými soubory a bootovacím manažerem jako GRUB) a máte disk s FAT32, pak můžete i takto.

Reklama
Reklama