Zpět na článek

Diskuze: GeIL DDR2 Ultra 1160 Plus (2x 1024 MB)

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Oldis
Oldis
Level Level
13. 1. 2007 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já teda nevim jak pan Lukáš Petříček : "typický „oranžový“ hliníkový chladič", ale já sem měl typicky chromové Geily(DDR) s hliníkovym chladičem. :D

boboco
boboco
Level Level
13. 1. 2007 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Oldis Víš, kdyby ses ve světě IT pohyboval delší dobu, zjistil bys, že GEIL používá určité standardy pro své paměti (DDRII paměti). Ty levnější, s příjemnou cenou, jsou chromované, jako jsi napsal. A paměti s lepšími latencemi a s podstatně vyšší cenou, než "chromovaní bráškové" jsou takto typicky oranžové:-) Pokud nevěříš, mrkni se třeba do 100Megy, která GEILy distribuje.

Oldis
Oldis
Level Level
15. 1. 2007 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@boboco Verim, koukat se nemusim, taky proto sem do zavorky napsal DDR patrne sem mel jeste napsat 2x512 CL2-3-3-6) ;)

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
13. 1. 2007 00:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozdíly jsou patrné i při stejném taktu pamětí, díky vyššímu taktu procesoru (nebo přirozeně i díky jiné platformě). Na čem se otestují dosažitelné frekvence vzhledem k napětí je poměrně nepodstatné - a to je to, co dělá obyčejné, dobré i špičkové paměti. Nikoliv použitá základní deska, naměřené latence nebo propustnosti na konkrétní platformě. Zřejmě Vám to stále uniká. Pro srovnání jinak totožná platforma. V nastavení se liší jen takt procesoru. Takt, read, write, latence:

1.83 1.60
6576 6320
4796 4233
72.4 75.2

680i je zajímavý chipset. Sice poměrně "nenažraný", ale možnosti taktování jsou špičkové. Jak dalece by bylo smysluplné přejít na 680i je otázka. Vzhledem k tomu co přijde, a tomu co se již testovalo, je P965 optimum. Vždy je to otázka kompromisu a řady dalších okolností. Když se na nejmenovaném webu testovalo s 680i, problém byl dle čtenářů zcela opačný. Záleží na úhlu pohledu. A příště začněte, prosím, jiným tónem. Tady nejste u Vás doma... ;-)

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
12. 1. 2007 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K sestavě co píšete se Vám nedivím. Každopádně nelze porovnávat výkon v propustnostech a latencích na přetaktovaném a nepřetaktovaném procesoru (a na základní desce s rozdílným chipsetem) a vyvozovat z toho závěry směrem k pamětem?! Umí Vaše moduly 1200 MHz s časováním 4-4-4-12?

Po přetaktování jdou latence dolů a propustnost nahoru. Tady se ale neřeší možnosti a propustnosti základní desky a platforem nebo chipsetů, ale růst výkonu u rychlejších pamětí (což platí obecně) a možnosti pamětí samotných. Obdobně lze testovat na přetaktované platformě AMD64 a výsledky budou podstatně lepší než ty Vaše. Co z toho lze vyvodit, vzhledem k testu pamětí a již výše zmíněnému, nechám na Vás... ;-)

speedsnail
speedsnail
Level Level
12. 1. 2007 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček Tu obrovskou propustnost a nízké frekvence dělá v podstatě hlavně parametr 1T. A to asi 965 nezvládá.

speedsnail
speedsnail
Level Level
12. 1. 2007 22:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@speedsnail *nízké latence

boboco
boboco
Level Level
11. 1. 2007 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosím, je opravdu naprosto zcestné srovnávat DDR+Athlon 64 a DDRII+Core2Duo. To prostě nelze, jedná se o zcela jinou architekturu procesoru, čipové sady, nemluvě pak o samotných pamětech DDR/DDRII. Souhlasím s tím, že 17 000,- je za paměti opravdu moc, ale nesrovnávejte rozdíly v syntetických testech. Everestu, v testu pamětí první příčky často zabírají mATX AsRocky se Sempronem. Chce mi někdo tvrdit, že je to lepší/rychlejší než třeba C2D E6700 na Asus P5B Deluxe?! Je to jako srovnání propisovací tužky a třípásmového reproduktoru... Prostě se to nedá objektivně porovnat, proto se o to prosím nesnažte:-)

m.p.
m.p.
Level Level
11. 1. 2007 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...proč jsou tyhle paměti hodnoceny jako špičkové, když v testech Everest 3.50 dopadly hůře nežli moje DDR 2x 1GB Patriot 433MHz LLK přetaktované na 500MHz s časováním 3-3-2-6 1T za 6500,-? Už u minulého testu "nejrychlejších a nejlepších pamětí Corsair" mi tohle nikdo nedokázal uspokojivě vysvětlit...

speedsnail
speedsnail
Level Level
11. 1. 2007 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@m.p. Odpovídal jsem ti u těch corsairů a odpovím i zde.
1. Pleteš hrušky s jablkama. ty máš DDR a tohle jsou DDR2 paměti.
2. Tvé DDR pravděpodobně běží na 939 AMD s integrovaným paměťovým řadičem, a to se na propustnostech a hlavně na latencích taky projeví.

m.p.
m.p.
Level Level
11. 1. 2007 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@speedsnail Ad.1) že tohle jsou DDR2 a já mám DDR samozřejmě vím, ale nové věci (technologie, výrobky atd.) mají být lepší než ty předchozí, no ne? Tomu se říká pokrok :-) Latence mě neberou, zajímá mě propustnost. Ano, jedu na socketu 939 a přesto mě tento výkonnostní rozdíl překvapuje. Zas a zas...
Nicméně děkuji za osvětlení.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
11. 1. 2007 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@m.p. Jako špičkové jsou hodnoceny pro dosaženou frekvenci 1200MHz s časováním 4-4-4-12. To je naprosto špičkový výsledek. Jak dopadla Vaše platforma, to je jistě zajímavé, ale již u zmiňované recenze jsem Vám odpověděl. Jedná se o zcela rozdílné platformy. Budu se tedy citovat:

"...na AMD se socketem AM2 by propustnost samozřejmě byla podstatně vyšší. Výborně jsou hodnoceny z toho důvodu, protože dosažené frekvence jsou takové jaké jsou. Přes 1100 MHz Vaše paměti jistě nedají s jakýmkoliv časováním..." Zde dokonce přes 1200 MHz.

Hodnotí se paměti jako produkt, ne propustnost na rozdílných platformách. Toto musíte brát v úvahu. Jinak na to bohužel nemám argument. Intel zatím nemá IMC a proto jsou výsledky jaké jsou. Pamětem samotným to na kvalitě, a špičkovém výsledku, nic neubírá.

speedsnail
speedsnail
Level Level
11. 1. 2007 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček Naprosto s vámi souhlasím. Ale stále si myslím že pro 99 procent čtenářů by byl přínosnější test levných 667 pamětí. Navíc i procentuální přetaktovatelnost tam bude jistě zajímavá.

m.p.
m.p.
Level Level
12. 1. 2007 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček OK, nechme to tedy na konstatování, že tyto paměťové moduly jsou špičkové dosaženou frekvencí a nízkými latencemi, nikoli výkonem :-) A propo, jak výkonná by mohla mít tahle DDR (nikoli DDR2): http://www.patriotmemory.com/products/groupdetailp.jsp?prodgroupid=45&prodline=5&group=PC5600&catid=1

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
12. 1. 2007 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček Nikoliv. Výkon, tak jak Vy ho srovnáváte, není otázkou pamětí, ale platformy. AMD64 má IMC a proto je efektivita jaká je (vysoká propustnost i nízké latence). Pokud budou testy provedeny na AM2, výsledky budou zcela jiné. A jak výkonné budou tyto Patrioty? Záleží opět na platformě... :-)

Miko
Miko
Level Level
12. 1. 2007 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček no nevím, v mém okolí se zas lidi zajímají už o 800MHz. Třeba já přemejšlím teď mezi Geil 2GB/800MHz CL4 či CL5, rozdíl asi 350Kč, zda tam není ještě nějaký zakopaný pes.

m.p.
m.p.
Level Level
16. 1. 2007 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček Děkuji za info. Ty 700MHz Patrioty jsem tady hodil spíše pro zajímavost (vysoká frekvence na DDR moduly). Jinak jsem někde zahlédl DDR na frekvenci 800MHz a tuším i 900MHz, to jsem čuměl jak to tele na nová vrata...

mastermind
mastermind
Level Level
11. 1. 2007 06:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za ty peníze by snad mohly zvládat i 1T časování ne? Po pravdě, za 17000,- jsem nedávno skládal PC včetně monitoru, dostačující na všechny současné hry. Brrr, dát to jenom za paměti...

Jo jinak pěkná recenze, jenom slovní spojení nízkootáčkový 80mm ventilátor a 2200ot/min je trošku out ne?

Erkil1452
Erkil1452
Level Level
11. 1. 2007 06:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mastermind Jo? A kteraze graficka karta v tehle cenove relaci uzivi LCD monitor ve vsech soucasnych hrach (Oblivion, Rainbow Six Vegas,...)

mastermind
mastermind
Level Level
11. 1. 2007 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Erkil1452 Jelikož není třeba mít nastaveno vše na maximální detaily, HIS Excalibur X1600Pro IceQ Turbo, 128MB GDDR3 587/1383MHz za 2527kč s DPH. Nebo od Leadteku GF 7300GT 580/1400MHz za cca 2200kč (ta v mém eshopu už není, pouze obyč. verze). Sám mám GF6600GT a momentálně hraju Gothic3 - a nestěžuju si. Výše zmíněné karty jsou podle mého dostačující pro lidi, kterým jde hlavně o hratelnost a ne, jeko u několika mých známých o to, že mají to největší "dělo" a zapnuté všechny efekty.

snajprik
snajprik
Level Level
11. 1. 2007 06:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mastermind Ale ta recenzia je super, pekne vidno rozdiel výkonu medzi pamäťami obyčajnými neake šiťaky na 2500 čo zvládajú 800MHz pri CL5 a týmito nadupanimi za 17000 :) skoro niekde je rozdiel až 10% za tu cenu sa to oplati :)

snajprik
snajprik
Level Level
11. 1. 2007 07:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik No nedá mi trošku to doplním o recenziu, aký vlastne je rozdiel medzi frekvenciami pamäti či násobičmi či T1 či T2, alebo veľkosťou. Trochu pohľad na to či sa oplatí dať do pamäti viacej peňazí a aký to bude mať prínos :)
http://www.matbe.com/articles/lire/323/corsair-dominator-1111-mhz-4-4-4-12-2t/page5.php

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
11. 1. 2007 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mastermind Zvládají. Ale neumí to nastavit deska. Upraveno.

speedsnail
speedsnail
Level Level
11. 1. 2007 01:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Radši bych v recenzi viděl nějaké dostupnější 2G kity 533/667mhz.

speedsnail
speedsnail
Level Level
11. 1. 2007 01:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@speedsnail co třeba tyhle
Corsair DIMM 2048MB DDR II 675MHz XMS2 4-4-4-12
aktuální cena 6010kč vč.dph

Reklama
Reklama