Seznam kapitol
GeForce GTX 670 je levnější možností, jak si do svého výkonného herního počítače pořídit novou architekturu GPU Nvidie pod názvem Kepler. V tomto testu se podíváme, jak si povede oproti konkurenci v podobě Radeonu HD 7970.
Jak už jsme si ukázali v naší předchozí recenzi GeForce GTX 680, je tato architektura vhodná především pro hry. Konkurenční Radeon HD 7970 s jádrem Tahiti je pro GeForce GTX 680 poměrně slušnou konkurencí, ale v průměrném výkonu přeci jen o něco zaostává. K vyrovnání výkonu zde dochází až ve vyšších rozlišeních, kde Radeony profitují z větší propustnosti svého paměťového subsystému.
GeForce GTX 670 je v podstatě náhradou za dosluhující GeForce GTX 570 s jádrem GF110 (Fermi) a srdcem je GPU GK104 (Kepler) s mírně okleštěnými možnostmi. V základu zde máme 1344 stream procesorů, což je menší počet (1536), než jakým disponuje dražší model GTX 680. Podobný příběh je to také v případě texturovacích jednotek, jichž je k dispozici 112 z celkového počtu 128. S těmito úpravami klesla adekvátně hodnota pixel/texel fill-rate, což ale ještě nemusí nutně znamenat, že reálný výkon bude nižší v podobném poměru.
Na straně paměti zůstalo vše stejné, takže je zde k dispozici 256bitová paměťová sběrnice v kombinaci s 2 GB GDDR5 paměti na taktu 6008 MHz (efektivně). Nižší propustnost pamětí by zřejmě znamenala značný úbytek výkonu. Je zřejmé, že Nvidia šla cestou nejmenšího odporu a kombinace relativně běžné 256bitové sběrnice.
| Grafická karta |
Radeon HD 7850 |
Radeon HD 7950 |
Radeon HD 7870 |
| GPU |
Pitcairn |
Tahiti Pro |
Pitcairn |
| Počet tranzistorů |
2.8 mld. |
4.31 mld. |
2.8 mld. |
| Výrobní technologie |
28 nm |
28 nm |
28 nm |
| Frekvence jádra |
860 MHz |
800 MHz |
1000 MHz |
| Frekvence shaderů |
860 MHz |
800 MHz |
1000 MHz |
| Počet shaderů |
1024 |
1792 |
1280 |
| Pixel fillrate |
27 520 Mpix/s |
25 600 Mpix/s |
32 000 Mpix/s |
| Texel fillrate |
55 040 Mtex/s |
89 600 Mtex/s |
80 000 Mtex/s |
| Počet RBE |
32 |
32 |
32 |
| Počet TMU |
64 |
112 |
80 |
| Velikost paměti |
2048 MB GDDR5 |
3072 MB GDDR5 |
2048 MB GDDR5 |
| Frekvence paměti |
4 800 MHz |
5 000 MHz |
4 800 MHz |
| Šířka sběrnice |
256-bit |
384-bit |
256-bit |
| Propustnost sběrnice |
153 600 MB/s |
240 000 MB/s |
153 600 MB/s |
| Verze DirectX |
DirectX 11.1 |
DirectX 11.1 |
DirectX 11.1 |
| Grafická karta |
Radeon HD 7970 |
GeForce GTX 680 |
GeForce GTX 670 |
| GPU |
Tahiti |
GK104 |
GK104 |
| Počet tranzistorů |
4,31 mld. |
3,54 mld. |
3,54 mld. |
| Výrobní technologie |
28 nm |
28 nm |
28 nm |
| Frekvence jádra |
925 MHz |
1006 MHz |
915 MHz |
| Frekvence shaderů |
925 MHz |
1006 MHz |
915 MHz |
| Počet shaderů |
2048 |
1536 |
1344 |
| Pixel fillrate |
29 600 Mpix/s |
32 192 Mpix/s |
29 280 Mpix/s |
| Texel fillrate |
118 400 Mtex/s |
128 768 Mtex/s |
102 480 Mtex/s |
| Počet RBE |
32 |
32 |
32 |
| Počet TMU |
128 |
128 |
112 |
| Velikost paměti |
3072 MB GDDR5 |
2048 MB GDDR5 |
2048 MB GDDR5 |
| Frekvence paměti |
5500 MHz |
6008 MHz |
6008 MHz |
| Šířka sběrnice |
384-bit |
320-bit |
320-bit |
| Propustnost sběrnice |
264 000 MB/s |
192 256 MB/s |
192 256 MB/s |
| Verze DirectX |
DirectX 11.1 |
DirectX 11.1 |
DirectX 11.1 |