Galerie 32
Gigabyte GeForce GTX 670: odlehčený Kepler
Recenze Grafiky a hry GeForce GeForce 600 Gigabyte AMD

Gigabyte GeForce GTX 670: odlehčený Kepler

Petr Štefek

Petr Štefek

6

Seznam kapitol

1. Gigabyte GeForce GTX 670: odlehčený Kepler 2. Gigabyt GeForce GTX 670 OC - bližší pohled 3. Testovací sestava a testy 4. Anno 2070 5. Batman: Arkham City 6. Battlefield 3
7. Crysis 2 8. Civilization 5 9. Metro 2033 The Last Refuge 10. StarCraft 2 11. Spotřeba a teploty 12. Závěr

GeForce GTX 670 je levnější možností, jak si do svého výkonného herního počítače pořídit novou architekturu GPU Nvidie pod názvem Kepler. V tomto testu se podíváme, jak si povede oproti konkurenci v podobě Radeonu HD 7970.

Reklama

Jak už jsme si ukázali v naší předchozí recenzi GeForce GTX 680, je tato architektura vhodná především pro hry. Konkurenční Radeon HD 7970 s jádrem Tahiti je pro GeForce GTX 680 poměrně slušnou konkurencí, ale v průměrném výkonu přeci jen o něco zaostává. K vyrovnání výkonu zde dochází až ve vyšších rozlišeních, kde Radeony profitují z větší propustnosti svého paměťového subsystému.

Gigabyte GeForce GTX 670: odlehčený Kepler

GeForce GTX 670 je v podstatě náhradou za dosluhující GeForce GTX 570 s jádrem GF110 (Fermi) a srdcem je GPU GK104 (Kepler) s mírně okleštěnými možnostmi. V základu zde máme 1344 stream procesorů, což je menší počet (1536), než jakým disponuje dražší model GTX 680. Podobný příběh je to také v případě texturovacích jednotek, jichž je k dispozici 112 z celkového počtu 128. S těmito úpravami klesla adekvátně hodnota pixel/texel fill-rate, což ale ještě nemusí nutně znamenat, že reálný výkon bude nižší v podobném poměru.

Na straně paměti zůstalo vše stejné, takže je zde k dispozici 256bitová paměťová sběrnice v kombinaci s 2 GB GDDR5 paměti na taktu 6008 MHz (efektivně). Nižší propustnost pamětí by zřejmě znamenala značný úbytek výkonu. Je zřejmé, že Nvidia šla cestou nejmenšího odporu a kombinace relativně běžné 256bitové sběrnice.

Grafická karta

Radeon HD 7850

Radeon HD 7950

Radeon HD 7870

GPU

Pitcairn

Tahiti Pro

Pitcairn

Počet tranzistorů

2.8 mld.

4.31 mld.

2.8 mld.

Výrobní technologie

28 nm

28 nm

28 nm

Frekvence jádra

860 MHz

800 MHz

1000 MHz

Frekvence shaderů

860 MHz

800 MHz

1000 MHz

Počet shaderů

1024

1792

1280

Pixel fillrate

27 520 Mpix/s

25 600 Mpix/s

32 000 Mpix/s

Texel fillrate

55 040 Mtex/s

89 600 Mtex/s

80 000 Mtex/s

Počet RBE

32

32

32

Počet TMU

64

112

80

Velikost paměti

2048 MB GDDR5

3072 MB GDDR5

2048 MB GDDR5

Frekvence paměti

4 800 MHz

5 000 MHz

4 800 MHz

Šířka sběrnice

256-bit

384-bit

256-bit

Propustnost sběrnice

153 600 MB/s

240 000 MB/s

153 600 MB/s

Verze DirectX

DirectX 11.1

DirectX 11.1

DirectX 11.1

 
Grafická karta

Radeon HD 7970

GeForce GTX 680

GeForce GTX 670

GPU

Tahiti

GK104

GK104

Počet tranzistorů

4,31 mld.

3,54 mld.

3,54 mld.

Výrobní technologie

28 nm

28 nm

28 nm

Frekvence jádra

925 MHz

1006 MHz

915 MHz

Frekvence shaderů

925 MHz

1006 MHz

915 MHz

Počet shaderů

2048

1536

1344

Pixel fillrate

29 600 Mpix/s

32 192 Mpix/s

29 280 Mpix/s

Texel fillrate

118 400 Mtex/s

128 768 Mtex/s

102 480 Mtex/s

Počet RBE

32

32

32

Počet TMU

128

128

112

Velikost paměti

3072 MB GDDR5

2048 MB GDDR5

2048 MB GDDR5

Frekvence paměti

5500 MHz

6008 MHz

6008 MHz

Šířka sběrnice

384-bit

320-bit

320-bit

Propustnost sběrnice

264 000 MB/s

192 256 MB/s

192 256 MB/s

Verze DirectX

DirectX 11.1

DirectX 11.1

DirectX 11.1

 
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama