Galerie 32
Gigabyte GeForce GTX660Ti: potřebuje hráč více?
Recenze Grafiky a hry GeForce GeForce 600 Gigabyte

Gigabyte GeForce GTX660Ti: potřebuje hráč více?

Petr Štefek

Petr Štefek

14

Seznam kapitol

1. Gigabyte GeForce GTX660Ti: potřebuje hráč více? 2. Gigabyte GeForce GTX 660Ti OC - bližší pohled 3. Testovací sestava a testy 4. Anno 2070 5. Batman: Arkham City 6. Battlefield 3
7. Crysis 2 8. Civilization 5 9. Metro 2033 The Last Refuge 10. StarCraft 2 11. Spotřeba a teploty 12. Závěr

Dnes si představíme GeForce GTX 660Ti, která velmi pravděpodobně zamíchá žebříčkem nejžádanějších hráčských grafických karet. O své místo na slunci se musí třást i mnohem výkonnější karty, jako je Radeon HD 7970 nebo GeForce GTX 680.

Reklama

V dnešním článku bude řeč o zbrusu nové kartě Nvidie s názvem GeForce GTX 660Ti. Jak už napovídá označení, tak pozice této karty je určena pod GeForce GTX 670/680. Dražší karty využívají grafického jádra GK104 architektury Kepler. Jestli nyní čekáte, že uvedu nové mainstreamové jádro Nvidie, tak budete zklamaní (a možná také ne). GeForce GTX 660Ti totiž využívá zcela stejného jádra jako dražší karty Nvidie. Velmi pravděpodobně je to způsobeno tím, že nové jádro je poměrně levné a Nvidii se nevyplatí "ztrácet" čas vývojem jádra pro levnější karty jako je GeForce GTX 660Ti. Samozřejmě, pro podstatně levnější produkty nahrazující GeForce GTX 550Ti a další již nové jádro, potřeba bude.

Nvidia potřebovala silnou konkurenci pro Radeon HD 7950, který se AMD mimořádně povedl a dražší model horko těžko ospravedlňoval příplatek pro někoho, kdo vlastní obyčejný monitor s rozlišením 1920x1080. GeForce GTX 660Ti tedy disponuje stejným jádrem GK104 vyráběným 28nm procesem. Nvidia poněkud výkon této varianty usměrnila tím, že ubrala na počtu renderovacím jednotkám, kterých je k dispozici 24 (GeForce GTX 670 jich má aktivních 32). Počet stream procesorů zůstal poněkud překvapivě stejný, což znamená 1344 aktivních jednotek. Nezměněn zůstal také počet texturovacích jednotek (112). Změny jsou ale v případě paměťové sběrnice, která má nyní šířku 192 bitů, což znamená, že propustnost klesla zhruba o jednu čtvrtinu.

Gigabyte GeForce GTX660Ti: potřebuje hráč více?

Papírově má GeForce GTX 660Ti na to, aby bez problému konkurovala Radeonu HD 7950 a možná také dražším kartám. V našem testu se tradičně podíváme na to, jak si karty vedou v několika přetaktovaných variantách. GeForce GTX 660Ti nepřináší nějaké zásadní změny, ale má šanci to natřít své konkurenci ve spotřebě a také v poměru ceny ku výkonu. Profitovat můžete z podpory CUDA, DirectX 11 nebo také PhysX. Protože je karta založena na stejném jádru jako dražší souputníci, tak počítejte s omezeným výkonem v double precision (FP64) výpočtech, což ale obyčejného smrtelníka trápit rozhodně nemusí.

Grafická karta

Radeon HD 7850

Radeon HD 7950

Radeon HD 7870

GPU

Pitcairn

Tahiti Pro

Pitcairn

Počet tranzistorů

2.8 mld.

4.31 mld.

2.8 mld.

Výrobní technologie

28 nm

28 nm

28 nm

Frekvence jádra

860 MHz

800 MHz

1000 MHz

Frekvence shaderů

860 MHz

800 MHz

1000 MHz

Počet shaderů

1024

1792

1280

Pixel fillrate

27 520 Mpix/s

25 600 Mpix/s

32 000 Mpix/s

Texel fillrate

55 040 Mtex/s

89 600 Mtex/s

80 000 Mtex/s

Počet RBE

32

32

32

Počet TMU

64

112

80

Velikost paměti

2048 MB GDDR5

3072 MB GDDR5

2048 MB GDDR5

Frekvence paměti

4 800 MHz

5 000 MHz

4 800 MHz

Šířka sběrnice

256-bit

384-bit

256-bit

Propustnost sběrnice

153 600 MB/s

240 000 MB/s

153 600 MB/s

Verze DirectX

DirectX 11.1

DirectX 11.1

DirectX 11.1

 
Grafická karta

Radeon HD 7970

GeForce GTX 680

GeForce GTX660Ti

GPU

Tahiti

GK104

GK104

Počet tranzistorů

4,31 mld.

3,54 mld.

3,54 mld.

Výrobní technologie

28 nm

28 nm

28 nm

Frekvence jádra

925 MHz

1006 MHz

915 MHz

Frekvence shaderů

925 MHz

1006 MHz

915 MHz

Počet shaderů

2048

1536

1344

Pixel fillrate

29 600 Mpix/s

32 192 Mpix/s

21 960 Mpix/s

Texel fillrate

118 400 Mtex/s

128 768 Mtex/s

102 480Mtex/s

Počet RBE

32

32

24

Počet TMU

128

128

112

Velikost paměti

3072 MB GDDR5

2048 MB GDDR5

2048 MB GDDR5

Frekvence paměti

5500 MHz

6008 MHz

6008 MHz

Šířka sběrnice

384-bit

320-bit

192 -bit

Propustnost sběrnice

264 000 MB/s

192 256 MB/s

144 200 MB/s

Verze DirectX

DirectX 11.1

DirectX 11.1

DirectX 11.1


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama