Zpět na článek

Diskuze: Hry a 2700X vs. 8700K: jak si vedou přes tři roky stará CPU proti moderním?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

loval
loval
Level Level
31. 7. 2021 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Test vyznívá tak že vlastně vůbec nezáleží na cpu když se hraje ve 4K, chyba lávky. Ono je to hlavně proto že se testujou relativně mladý procesory. i7-8700K se začal prodávat před necelými 4roky.
Můj skoro 10 let starej i7 3770K přetaktovanej na 4,6GHz jsem letos vyměnil za i5-10400F a v benchmarku AC Odyssey poskočily fps z 53 na 63.
Nebejt ty grafiky letos tak přestřelený dál bych žil v domění že ve 4K na procesoru nezáleží. Samozřejmě je to hra od hry, zrovna AC dokáže u cpu využít naplno všechna jádra, ne vždy bude skok tak velkej.

DavidM1
DavidM1
Level Level
30. 7. 2021 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mnohem přínosnější by byl test 2600(X) až 5600(X).
Tedy jedny z nejprodávanějších CPU...

lipo
lipo
Level Level
29. 7. 2021 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajmavy ale 8700k se hodne taktovalo, dost kusu dalo 5ghz na vsech jadrech.., takze testovat to na default neni tolik vypovidajici.. Kazdopadne ale delat kvuli hram upgrade cpu zatim nedava smysl..

HonzaIT
HonzaIT
Level Level
30. 7. 2021 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lipo Přesně, kdo má Core i5-8700K a výše, tak změna nemá smysl, pouze u grafiky :) tento CPU utáhne i nové RTX 3070 / 3080 :)
Letos jsem upgradoval z generace 4. na generaci 9. při super slevách a mám nejlepší poměr výkonu a ceny :) tedy vyjma grafiky :) RTX 3070

nagasek
nagasek
Level Level
31. 7. 2021 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonzaIT 3080 to uz bude bottleneckovat jako prase hlavne kdyz nekdo ma 240hz Gsync monitor...to je idealni 10900k nebo 10700 nebo idealni kombinace s R9 5900X 8700k je takovy startovaci bod.

wrah666
wrah666
Level Level
31. 7. 2021 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonzaIT Btw, ono také hodně záleží na tom, jak která hra umí použít procesor.

nagasek
nagasek
Level Level
31. 7. 2021 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonzaIT Souhlasim s Vami jako open world hry viz Horizon ci novy Cyberpunk to je snad jedina hra ktera pouzije i 10 jader pokud je mate teda...proste hra je vice smooth...ale to musite hrat nejlepe na FHD kde se CPU nejvic pozna u 1440p uz tak ne. Jako zase na druhou stranu potkal jsem lidi co obhajovali svoje Intel Core2 Duo ze pry rozjede vsechno a vse slape jako blesk xDD takze za me 8700k je super nabuseny CPU oproti nekomu kdo si vychvaluje svoje Core2 duo z roku ja nevim 2007.... to uz je total za zenitem...nechapu fakt...bud to musi byt zakomplexovani lide co zavidi lepsi komponenty a na nove nemaji nebo fakt nevim...ale cokoliv od generace Phenomu uz ujde tak nejak. Az na FX co byl propadak celkem v gaming vykonu ale jinak supr na multitasking a pracovni ucely diky vice jadrum a multicore vykonu.Ale kdyz nekdo hraje na Core2duo je to fakt sila a jeste rekne ze je to super zazitek

wrah666
wrah666
Level Level
31. 7. 2021 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonzaIT C2D fakt nebrat. Ale asi takhle: já mám R2600 a k němi 1080ti a FHD monitor. (3, ale to není podstatné, to je na práci. Hraju na jednom.) A je to super kombo. Procesor jede max tak 60%, grafika 80-100%, Monitor (šuntová 60 hz) je nakrmen. No a víc mě nezajímá. A ten zhruba rok, než bude další generace procíků i karet to dá.. No a PAK se prostě upgraduje na to nejlepší z next gen. Tj možná 4x vyšší výkon procesoru a 3x u grafárny? No a uvidíme, třeba také hlavní monitor 4k a větší..

mirek55
mirek55
Level Level
31. 7. 2021 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonzaIT Hraju na podtaktovaném Core 2 Duo (45nm) a rozjede všechno co po něm chci a to jako blesk. Je to výborný zážitek. Mám i novější HW, ale cenám dnešního HW se směju a nechápu jak někdo může být tak blbý či zoufalý a kupovat si grafiku dneska.
BeamNG drive užije taky hodně jader.

pdsfab
pdsfab
Level Level
31. 7. 2021 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonzaIT Tak ja som do r. 2013 išiel na Opterone 180 2/2 2.4GHz a preklínal som to nonstop. Nakoniec zhorel čipset (1rok nefungoval vetrák na nForce4 a upiekol sa). Neviem si predstaviť C2Duo dnes a ešte podtaktovaný. 3900X PBO, 1070, 32GB 3733c14. 2xTV(55"4K),(42" FHD),(19"FHD) to taká 1080Ti, čo má wrah by išla tak na 20% s Vašim CPU.

wrah666
wrah666
Level Level
31. 7. 2021 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonzaIT Já měl ještě 2019 na jaře I7 860. A trapně, neměnilo se to na základě nedostatku výkonosti procesoru. Mě bylo málo 16gb ram. Prosík jsem obvykle užil na 60-70%, což je docela fajn.. Kdyby uměl 32 gb ram, tak mi ASI slouží ještě teď a čeká na next gen.. (tuplem, když jsem na něj vláknul silentiumpc heru a teplota šla z 85C v zátěži na 70...

mirek55
mirek55
Level Level
31. 7. 2021 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonzaIT Nevím proč bych musel hrát na 1080 Ti, ono nejde hrát na ničem jiném? Hraju v rozlišení 1280x1024 na něčem co je pasivně chlazené a má 1 GB DDR3 VRAM. Dále ten PC stačí třeba na internet, ostatně z něj teď píšu. Dual boot - Win7/Lubuntu.

pdsfab
pdsfab
Level Level
31. 7. 2021 22:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonzaIT 1GB DDR3 má moja(security) GT610 230GFlops. Na niečo také je ešte C2Duo v pohode. Ja som pocítil zrýchlenie keď som prechádzal z R7 1700 na 3900X v načítaní Javascriptu v Chrome. Máme iné priority. Pre mňa by to bolo doslova mučenie mať C2D aj keď len na internet.

mirek55
mirek55
Level Level
31. 7. 2021 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonzaIT Napsal někdo, kdo zároveň tvrdí, že do r. 2013 išiel na Opterone 180. Výkonná CPU už nejsou tak potřebná, protože i ta málo výkonná jsou celkem OK. Opteron 180 je ještě z doby, kdy CPU nebyly tak moc nadčasový, takže být na něm i 5 let po vydání Core i5-750, je horší než používat wolfdale na nenáročné věci v roce 2021.

nagasek
nagasek
Level Level
31. 7. 2021 23:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonzaIT Souhlasim nebrat a vyhazovat do popelnice :D Vsak ryzen 2600 je stale slusny CPU ale pro FHD monitor 240hz G-Sync by uz to nestacilo. Min aspon ten novej 5600X nebo 10700 intel. Ja vzal 5900X a max spokojenost oproti FX neskutecny rozdil po vsech ohledech..osobne nechapu jenom mentalne naruseny clovek dneska muze pouzivat Core2 Duo a jeste na hry...pochopil bych to ciste na praci jako emaily Word,Excel apod..ale i tak to musi byt pomalejsi znatelne i pres SSD ci M2 disk...kdyz si predstavim k tomu jeste HDD a jeste na tom mit W10 to musi byt HRUZA

nagasek
nagasek
Level Level
31. 7. 2021 23:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonzaIT Hlavne na hrani ve 4k nepotrebujete silny procesor tam se to bere proste do paru kdyz ma clovek grafiku typu doslova RTX 3090 tak si nenecha 8700k ze..tam opravdu jdete do toho nejlepsiho 5900X nebo nekdo dokonce 5950X a nebo od intelu 11900k ale to je zase zrout jako hovado oproti 5950X.

nagasek
nagasek
Level Level
31. 7. 2021 23:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonzaIT 4k je hlavne o grafice uz tam treba to co mam ja RTX 3080 je doslova vstupni grafika proto jsem si vybral jit do vysoko hz buildu 1080p velice kvalitni monitor s G-Sync od Aceru predator 240hz je to jedna basen jak je vsechno plynule a hlavne to dyl vydrzi jelikoz 3080 je total overkill pro FHD ted ale za 2-3roky to bude akorat na nejnovejsi tituly.Jenom upgradnu grafiku zbytek si necham a pak zase upgradnu vse jak bude 5900X zaostavat s vykonem a nebo neukrmi nejnovejsi grafiky pak.

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
29. 7. 2021 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já mám pořád starý Core i5 6600K potočený na 4,6GHz a i když jsem chtěl upgradovat na nové Ryzeny, tak jsem nakonec zjistil, že to nepotřebuju. Až na pár her, jako KCD a Mafia III, či Definitive edition, které dokázaly CPU vytížit nad 90%, jsem jinde u jiné hry na žádný problém nenarazil a to ani u nových her...Vytížení tak 50-75%...takže si asi ještě s upgradem počkám, až to bude fakt nutný...

mirek55
mirek55
Level Level
29. 7. 2021 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomcat2 Vysoká frekvence dělá divy. Stejně víc záleží na grafice a ty se dnes kupovat nevyplatí.

zzw30
zzw30
Level Level
29. 7. 2021 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomcat2 tak tak, s 8 let starou přetočenou 3770K na 4,7GHz furt zvládám všechno, ale tuším že tak do tří let asi nějakej upgrade přijde.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 7. 2021 22:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomcat2 kolegové co ti tady píšou mají pravdu, frekvence dělá divy
to že máš CPU na 50% ještě neznamená že to jede optimálně, procentuální vytížení procesoru ti nic moc neřekne
jde o frekvenci architekturu a instrukční sady, a frekvence neodpovídá vytížení co ti ukazuje správce úloh nebo jiný graf

s novější verzí procesoru ti vytížení spadne třeba na 30-40% protože procesor pojede ve výchozím nastavení na 5GHz a zvládne stejné množství práce,
nebo naopak pojede pořád na těch 50-75% jak zmiňuješ, ale zvládne dvojnásobek práce, protože využije vyšší frekvence a nové instrukční sady

tik-tak
tik-tak
Level Level
29. 7. 2021 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja mám teda naozaj "vykopávku" čo ešte na fullHD úplne postačuje i4690 na 4 GHz , 16GB RAM 1866 , M2 SSD , dosku s Z97 , a AMD 580 8GB GDDR , hranie na Free Sync monitore a som spokojný ...... a Win 11 ma absolútne netrápi. Mám Win10 pro 64 SK , odladený a dobre fungujúci. Povie mi niekto na čo mi bude Win11 ?!

mirek55
mirek55
Level Level
29. 7. 2021 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tik-tak Tak vzhledem k tomu, že si jediný člověk na planetě co má „odladěný" Windows 10, tak asi k ničemu. W11 totiž budou stejně „odladěný".

nagasek
nagasek
Level Level
31. 7. 2021 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Ja s W10 nikdy nemel problemy :D mozna tak na zacatku kdyz vysly a to ve 2015...od 2016 naproste pohodka takze jak vyjdou W11 pockam si nejakou dobu...

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
29. 7. 2021 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tik-tak Na hovno, nainstaloval jsem si je do VM a akorát jsem se nasral...

Reklama
Reklama