Intel říká, že potíže 18A byly i v komunikaci se zákazníky, 14A je na tom lépe
i Zdroj: Intel (pozadí i logo)
Aktualita Procesory Intel Intel

Intel říká, že potíže 18A byly i v komunikaci se zákazníky, 14A je na tom lépe

Milan Šurkala

Milan Šurkala

1

Výrobní proces Intel 14A by měl být dle Intelu mnohem lepší pro externí zákazníky než 18A. Tam totiž udělal chybu v komunikaci se zákazníky.

Reklama

Intel jde s procesem 14A all-in. Řekl tak John Pitzer, viceprezident Intelu pro plánování a vztahy s investory. Je dobře známo, že zatímco proces Intel 18A je především interním procesem, Intel 14A je mířen zejména na externí zákazníky. A výrobce nyní i zmiňuje, kde v případě 18A udělal chybu, a proč to dopadlo tak neslavně, jak to dopadlo. Když totiž v Intelu definovali vlastnosti procesu 18A, udělali to jen s ohledem na své vlastní čipy. S externími zákazníky začali jednat až ve fázi vývoje, což, jak se ukázalo, bylo už pozdě.

Spoustu kroků, které Intel v návrzích tranzistorů udělal, tak vedly k optimalizacím pro jeho vlastní produkty a nebyly snadno přenositelné na produkty jiných firem. Tomu odpovídaly i problémy s PDK, které nebyly na úrovni obvyklého průmyslového standardu.

V případě procesu Intel 14A je to ale z perspektivy jednání s externími partnery významně jiné, protože ti byli přizváni už i k fázi definování procesu. Ti tak dávají Intelu zpětnou vazbu mnohem dříve, a ten je tak schopen vytvořit i mnohem dospělejší PDK, se kterým se všem lépe a snáze pracuje.  

Ještě připomeňme, že Intel 18A přináší přechod z technologie FinFET na Gate-All-Around (GAA) a napájení PowerVia (ze zadní strany). Intel 14A by pak měl přinést druhou generaci obou těchto nových technologií. Dále ještě dodejme, že podle Intelu je proces 14A v otázce výtěžnosti a výkonu mnohem dále, než kde byl 18A ve stejné fázi vývoje.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama