Zpět na článek

Diskuze: Jak zapojíme síť - 2. část: metalické sítě, zapojení a postupy

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
24. 5. 2006 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vřele doporučuju - vykašlete se na sdílení internetového připojení přes PC. Místo switche investujte tisícovku do koupě nějakého levného routeru (třeba http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=26250), výstup modemu připojíte do WAN vstupu, PC do LAN vstupů - a máte vystaráno včetně firewallu, možnosti omezování jednotlivých počítačů, možnosti přístupu do sítě zvenku atd.
Věřte mi, problémy které by vás čekaly za tu tisícovku nestojí.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
30. 12. 2005 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na pořadí záleží - dráty jsou kolem sebe omotány v párech a ty páry jsou zase definovaným způsobem zkrouceny proti sobě. Tzn. jakmile cokoli nevhodným způsobem prohodíte, rozhodíte impedanční poměry. U půlmetrového kabelu to snad až tak nevadí, ale na několika desítkách metrech to fungovat rozumně nebude a bude to zdrojem "nepochopitelných" problémů.

s(c)
s(c)
Level Level
23. 10. 2005 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co může pomoci pokud prostory (sídliště) kde provozuji wifi jsou zarušené jinými sítěmi ?

s(c)
s(c)
Level Level
14. 10. 2005 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdy bude další díl ?

liborc
liborc
Level Level
6. 10. 2005 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohuzel nevidel. Ale treba rozdil mezi Realtekem a Intelem je docela velikej, protoze Realteky neumej hw pocitat CRC. A kdyz mas treba router na platforme VIA C3, tak to poznas. Pri kopirovani pres ftp rychlosti 100Mb/s muze vytizeni delat i nekolik desitek procent CPU.

s(c)
s(c)
Level Level
5. 10. 2005 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neznáte někdo program na měření výkonu na wifi, který by mi ukázal skutečnou KLADNOU hodnotu v DB ? Nechci odkazy na Netstumbler a mám win Xp.

liborc
liborc
Level Level
5. 10. 2005 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@s(c) Ani ne tak program, říká se tomu spektrální analyzátor. :-)

s(c)
s(c)
Level Level
5. 10. 2005 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc Jasně,už si ho letím koupit.

liborc
liborc
Level Level
6. 10. 2005 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc Nepotrebujes hned spektrak, kamos pracuje na sirokopasmovym detektoru, ktery bude mozne kalibrovat a ukaze ti nejvyssi zachycenou intenzitu na displeji. Ne na jakym kmitoctu to bylo, ale pro omereni WiFi spoje to bude stacit.

s(c)
s(c)
Level Level
6. 10. 2005 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc Jasně, ale proč si komplikovat situaci když existují programy které tito pomocí antény změří. Jako např wavemon, akorát u waveomonu je ta potíž že je určený pro linux.

liborc
liborc
Level Level
6. 10. 2005 22:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc No, mam pocit, ze bude merit jen uzitecny signal a ne majak. Taky je dulezity, jakou to mereni bude mit odezvu, tj. jak kratky spicky to zachyti. Ten detektor ma mit komparatory, ktery ti kratky spicky chytej a reknou, kolik to bylo. Troufnu si rict, ze pomoci WiFi karty a driveru, budes tohle merit dost tezko.
I kdyz uznavam, ze je to lepsi nez nic.
Zjisti si v CTU, kde je mozne nechat si nakalibrovat to zarizeni. Melo byt mozne se s CTU na kalibraci meraku (at uz to bude antena + WiFi karta, nebo ten detektor) domluvit. Jo a melo by to byt zdarma.

s(c)
s(c)
Level Level
5. 10. 2005 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky, jen je vtom potíž že Smc už mám rok doma.

el cid
el cid
Level Level
4. 10. 2005 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, chtel jsem radu a ne aby na me nekd machroval ale..jestli vis o cem mluvis, tak jsi me alespon odpovedel. Vsimam si ze v diskusich jsi vsude "nejchytrejsi". Zkus spis necemu prospet nez si nahonit ego. Kazdopadne dik i za to malo.

liborc
liborc
Level Level
4. 10. 2005 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že oproti jakýmukoli Realteku jsou zlatý. Podívej se na stránky Intelu do datasheetu, co to umí a porovnej. Navíc Intely mají výborný analogový konce. Když si koupíš Realtek, zjistíš, že začíná chybovat na nějakejch 30m.
Ovšem každá sranda něco stojí, dobrý chování bere víc křemíku a cena roste. Ono udělat dobrý DSPčko pro rozpoznávání stavů, který bude spolehlivě fungovat na 100m kabelu není zas taková legrace. A za to se platí.

Takže to shrnu, kdo to nepotřebuje a občas si přenese soubor ze serveru, ať si koupí Realtek, kdo má zatíženou síť, ať neexperimentuje a jde do Intelu.

liborc
liborc
Level Level
4. 10. 2005 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Komu není rady, tomu prodej Realteka :-)
Abys zas nebrečel, že tam musíš často běhat, protože něco nefunguje. Ale tohle běhání zase zaplatí zákazník... :-)

Ja měl z deseti koupenejch vadnou jednu. A to jsem to ještě vůbec nezkoumal. Proste nefungovala, tak jsem ji vyhodil. Jakýkoli zkoumání by bylo příliš drahý. :-)

s(c)
s(c)
Level Level
4. 10. 2005 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosím vás nevíte někdo náhodou jestli se mnou zmiňovaná vychytávka s internetem nedá nastavit na routeru
SMC Barricade 7204brb, případně jestli se na něm dá omezovat celková rychlost pro jednotlivé PC ?

s(c)
s(c)
Level Level
4. 10. 2005 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chybí mi zde popis programu pro server, který by uměl pro každý PC zvlášt nastavit rychlost internetu nezávisle na rychlosti LAN. Myslím si že je to dost podstatná věc neboť plno lidí zřizuje sítě hlavně kvuli internetu. Oproti 1.části je to trošku odfláknutější, chtělo by to trošku více detajlů, ale jinak se mi článek celkem líbí.

liborc
liborc
Level Level
4. 10. 2005 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja jsem AMDčkář, ale co se síťovek týče, tak už jen Intel. Kdo nemá na nový, ať běží na eBay, kde seženeš jetou Intel Pro/100M za 150Kč i s dopravou (v balení po deseti kusech). A když nemáš kliku tak jen Pro/100+.

Rozdíl mezi Intel síťovkama a 3Com stále je. Intely mají minimálně o řád nižší chybovost.

Srovnávat Intel a Realtek nemá smysl. To je srovnání síťové karty a D/A převodníku. :-D

Co se týče cen, tak třeba Intel Pro/100+ v CzechComputru mají za 500Kč bez DPH.

liborc
liborc
Level Level
4. 10. 2005 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyz zemnit tak jen na jedny strane, to je zaklad, ale i nezemnej je lepsi nez zadnej. Uz kvuli preslechum mezi soubezne lezicima kabelama.

Btw, ethernet by mel byt galvanicky oddeleny, ne? Na vystupech jsou trafa.

liborc
liborc
Level Level
4. 10. 2005 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pak jeste zbyva moznost zmeny technologie.

el cid
el cid
Level Level
4. 10. 2005 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jde routovat ci zdilet VPN pripojeni? Po vytvoreni tunelu me uz do nej nejde vstupovat z jinych pc (kdyz nazdilim pripojeni)...

liborc
liborc
Level Level
4. 10. 2005 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky by bylo vhodné zmínit, že není karta jako karta. Obzvláště se to projeví v případě použití dlouhých kabelů. Pak lze říci jediné Intel rulez.
Taky se vyplatí mít kvalitní síťovku při vysokých zátěžích. Kvalitní myslím tu, která počítá CRC a šetří tak CPU. Zde opět platí Intel rulez.

(Uff, teď vypadám jak zarytej intelák, ale v síťařině je to prostě fakt)

liborc
liborc
Level Level
4. 10. 2005 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela mi tu chybí informace o tom, že existujou i stíněný kabely. Kdyz děláte kabeláž v domě, tak bych volil jednoznačně kvalitní stíněný kabely. Je to o něco dražší, ale ušetří vám to spoustu práce až budete běhat po baráku a hledat, proč někde něco nefunguje.

liborc
liborc
Level Level
4. 10. 2005 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chce to plný paraboly 120-160cm, snížit výkon rádia a jít na nižší rychlost, tj. nepoužívat 11Mb/s, ale třeba 2Mb/s. Čím vyšší rychlost, tím to vezme víc kanálů a když nekdo vysílá vedle tebe (myslím na vedlejším kanále, tak ty to chytáš). Na rychlosti 1Mb/s je šířka pásma akorát na jeden kanál, při 11Mb/s to jsou už tři kanály. Tím, že půjdeš s rychlostí dolů, získáš lepší odstup signál/šum, což je důležitější než hrubý výkon. Samozřejmě, pokud máš citlivý rádio. Taky je potřeba pro nepřekračování limitů snížit výkon a pokud jedeš na vyšší rychlosti než 2Mb/s tak neplatí limit 20dB, ale bezpečných je tak 16. Je to tím, že je ještě jeden limit, kromě 20dB oirp, ale ještě je omezený výkon na 1MHz a ten pak překročíš. WiFi vysílá periodicky tzv. maják, který jede na 2Mb/s a když jedeš data rychleji, tak ti pak stejným výkonem vyšlě maják do užšího pásma a najdou jseš přes výkon.

Dozvěděl jsem se to nedávno a budu to taky muset dát do pořádku. Nedávno ČTU koupil auta s antenama na vysouvacích stožárech (25m), pořádnejma spektrákama s databází zařízení a jezděj a měřej. V Praze prý i z vlastní iniciativy, jinak na udání.

liborc
liborc
Level Level
3. 10. 2005 23:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela by me zajimalo, jak delate spoj "pres celou Prahu" v pasmu 2,4GHz a vejdete se do limitu vyzareneho vykonu.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
3. 10. 2005 21:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě efektivnější než to řešit tak "vysoko" (na úrovni VPN) je asi zkusit vyřešit problém aspoň trochu tam kde vzniká. U silně zarušených WiFi sítí je ztrátovost paketů typicky způsobena tím, že počet retransmitů (na fyzické úrovni WLANu) překročí nastavenou hodnotu, fyzická vrstva vyhlásí chybu přenosu a problém musí řešit až TCP (nebo něco pod ním, pokud je tunelován přes VPN), což je krajně neefektivní.

Velmi často proto pomůže zvýšit maximální povolený počet retransmitů WLAN a jejich timeout. Pravděpodobnost že třeba napodvacáté se žádaný paket konečně zdárně přenese aniž se o nějakých problémech TCP vůbec "dozví" je pak několikanásobně vyšší - a TCP ani příp. VPN pak nemusí vyžadovat opakování, protože to zajistila efektivněji vrstva pod nimi.

Blbé je že tohle se dá uživatelsky (přímo, bez hacků) nastavit spíš u "historických" WLAN zařízení, výrobci u těch modernějších s podobně "kvalitními" trasami nějak nepočítají.

to john.don: neberte to pls jako poučování nebo útok, píšu to spíš jako zkušenost z praxe pro doplnění téhle diskuze (z doby kdy jsem ještě do WLAN trochu dělal)

umi
umi
Level Level
3. 10. 2005 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

omezit download na 10Mbit a treba si u toho i tu hru zahrajes:) jsou zkratka veci ktery ti s pecka udelaj hromadu pomalyho srotu a tak to bude vzdycky (treba WinXP jako virtualni stroj pod linuxem, hehe => reseni A64).
ve fabrice (kde maji v poradku IT oddeleni) nejde primarne o "rychlost" ale o spolehlivost. kterej z tech tvejch kamosu ma HW RAID5 s 256MB cache a baterii, dalsim hotspare diskem, Ultra320 SCSI disky, ECC pameti, online UPS..? nikdo.
bordel je v plno firmach. a neni to jenom o vecech typu SaMBa a FTP..

umi
umi
Level Level
3. 10. 2005 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

spis bych rekl ze polovina paketu vubec nedorazila a proto si chybejici pakety musel vyzadat podle sekvencniho cisla znovu. takovou sit bych poslal do pekla a ne nad ni resil nejaky obezlicky.
VPN howto se vali po netu mraky http://www.tldp.org/HOWTO/VPN-HOWTO/, vytvorit pak dva demony kterejm se budou strkat fajly a oni si budou pocitat MD5/SHA/kyhocerta by nemelo bejt zas tak tezky. ale pripada mi to jako montovat airbagy do trabanta. posilat si data po plechovce vod parku a pak si platit programatory kvuli bezpecnosti prenosu tomu rikam efektivita:)

Orgic
Orgic
Level Level
3. 10. 2005 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim, prosim o radu, setkal jsem se uz nekolikrat s problemem v siti mezi vyhradne Win XP, kdy po propojeni a nastaveni obou pocitacu se sit bez problemu najde, ale pri pokusu o pristup ke sdilenym datum na druhem PC to hodi hlasku ze nemam patricne opravneni, pritom opacne z druheho PC na muj to jde bez problemu. Mam doma dva pocitace a sdilim pripojeni k internetu, ktere funguje, ale ze sveho kompu nemuzu videt sdilene slozky na tom druhem ale opacne to jde. V kancelari znameho jsou tri kompy propojene pres switch, dva se vidi normalne, ale na treti nejde z jineho pocitace vlezt (stejna hlaska jako vyse), pritom on muze na vsechny ostatni. Nekde jsem cetl ze na druhem PC musi byt stejny ucet jako mam ja ny vychozim pocitaci, ale to tam mam a nejde. Vsude je sit nastavena normalne pres win a vsude jsou XPcka. Nevim jesli je nekde chyba v nastaveni nebo nekde jinde. Mel jste nekdo taky tento problem a vyresil jste ho nebo nevite co s tim??? Diky:)

umi
umi
Level Level
3. 10. 2005 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Orgic na kazdem uctu ktery sdili data musi byt ve winxp taky nastaveno heslo..jinak se na nej nepripojis. typicky automatickej login s pravy lokalniho administratora..

wex
wex
Level Level
4. 10. 2005 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Orgic Nebo místo toho, že to hledáš přes Místa v síti, tak zkus napsat rovnou tu cestu ke sdílené položce. Mě to tak funguje.

umi
umi
Level Level
3. 10. 2005 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

100Mbit datovej tok zvladne prastarej athlon 1Ghz (linux server, vsftpd) levou zadni a jeste se dloube v nose. asi bys mel zmenit OS, odborniku a ne jenom flamovat na root.cz..:) navic FTP klienta najdes vsude..viz. ftp ve woknim shellu. P2P protokoly se maji "velice" rady s firemnimi firewally a P2P klienty maj admini fakt "radi". Pro malou sit opravdu nema cenu resit nejakej P2P server kdyz ftpcko mas nakonfigurovany za par minut.
a pro zkusenejsiho uzivatele...copak se neda napsat e-mailem URL odkaz na FTP adresar? da, stejne jako na windowsi sdileni.
>= 20% packet loss je obecne nepouzitelny..tak na co na takovy siti resit nejaky sdileni dat..

Reklama
Reklama