Seznam kapitol
Společnost Warhorse Studios už od roku 2011 pracuje na hře, která bude zajímat zvláště české hráče. Jde totiž o RPG z prostředí samotného srdce českých zemí, a to na počátku 15. století. My se na ni teď podíváme podrobněji.
Chlouba vývojářů je také bojový systém této hry, který jsme prý dosud neměli šanci si jinde vyzkoušet. I ten je pochopitelně zaměřen na realistické provedení, takže bychom si měli virtuálně vyzkoušet, jak se ve středověku opravdu bojovalo. Tvůrci pochopitelně na vývoji systému spolupracovali se zkušenými historickými šermíři, kterých u nás máme dost a přirozeně jejich služeb využili i pro zachytávání pohybů v
MoCap Studiu
, které přenesli do samotné hry.
	
- klikněte pro zvětšení - 
Rozdělovat se budou 3 základní způsoby, jak někomu můžeme ublížit: seknutí, bodnutí a úder tupým předmětem. Na to se pochopitelně hodí různé zbraně, přičemž některé mohou kombinovat více útoků. Například prostým mečem můžeme sekat i bodat. A stejně tak různé typy brnění budou jinak odolné proti specifickým útokům. Vezměme si opět meč, který je jako jinak velice efektivní chladná zbraň chabou hrozbou pro rytíře v plátové zbroji, pokud tedy útočník nemá to štěstí, že se zrovna trefí do nechráněného místa. V takovém případě se více hodí i lehčí jednoruční kladivo (palcát, řemdich, atd.), které dokáže plátovou zbroj tak zdeformovat, že ta může znemožnit nebo alespoň ztížit dýchání a to nejlépe s několika zlomenými žebry. Dobře chráněného rytíře ale bude i tak těžké přemoci, pokud stojí. Když se nám ale podaří jej dostat na zem, z níž se jen těžko zvedá, může jej vyřídit jeden útok malým ručním bodcem do nechráněného místa.
Neexistuje však jednoznačně nejlepší zbraň, proti rytířům, která by měla nad ostatními navrch. Každá měla své výhody a nevýhody s ohledem na efektivitu úderu, hmotnost a rychlost, schopnost udržet si rytíře od těla a rychlost, s jakou mu šlo ublížit. Takový rytíř do sebe obecně nenechal dlouho nerušeně bušit kladivem, aniž by útočníka také nepoškádlil. Ve hře bude přitom bráno v úvahu, čím, kam a na jak dobře chráněnou postavu útočíme. Na jejím těle bude celkem 30 zón, kam můžeme udeřit a bude záležet na všech již jmenovaných vrstvách brnění. Na to, jak se budeme učit bojovat s mečem, se můžeme podívat třeba v následujícím videu, kde je ukázána výuka u mistra ve formě herního tutorialu.
Budeme se muset naučit různými způsoby útočit, v pravý čas útoky vykrývat a provádět protiútoky. K dispozici budou také celá komba a klíčem bude především správné načasování. Nutno říci, že systém boje vypadá velice dobře a opravdu připomíná opravdovou akci. Na blízko budeme moci bojovat s pěstmi, meči, sekerami, palcáty či halapartnami a pak tu máme také střelné zbraně, čili především luk a také kuši. Ty už byly k dispozici v řadě her a obvykle systém střílení fungoval tak, že jsme prostě měli k dispozici zaměřovač, který víceméně označoval místo, kam dopadne šíp. V Kingdom Come budeme střílet spíše instinktivně, čili odhadem bez zaměřovače a vodítkem bude to, kam míří spička založeného šípu. Postava přitom nebude žádný nadčlověk, takže se jí po natažení tětivy budou třást ruce, což bude třeba korigovat pohyby myší. 
	
- klikněte pro zvětšení - 
Kolem Sázavy budeme moci běhat po svých, ale rychlejší to bude s využitím koně. Ten bude mít vlastní statistiky, vybavení a i on se bude postupně zlepšovat postupem na vyšší úrovně. Naše postava se zase bude učit na něm lépe jezdit, díky čemuž budeme rychlejší a vytrvalejší a kůň bude pro ni sloužit jako pojízdná truhla, neboť i on bude mít inventorář. Samozřejmostí je možnost s koněm chodit, klusat, cválat, skákat a pro naše pohodlí si jej budeme moci přivolat.
	
- klikněte pro zvětšení - 
Důležitou dovedností bude také alchymie pevně spřažená se sbíráním různých bylinek. Ani toto není žádná herní novinka, však mixování vlastnoručně sbíraných ingrediencí je extenzivně využíváno ve hrách jako TES: Skyrim, Witcher 3 a řadě jiných. Jak to ale bude fungovat zde? V prvé řadě je to sběr materiálu, na němž se prostě nedá nic nového vymyslet. Prostě přijdete ke kytce a utrhnete ji, nebo seženete babku a utrhnete jí ucho. Dobré je, že budeme sbírat nám dobře známé byliny jako bodlák, pampelišky nebo kopřivy, tedy nic exotického, čehož jsme si užili už dost v jiných hrách. V užití bylinek nás bude pochopitelně trénovat babka kořenářka ve své lesní chaloupce. V jejím herbáři se dočteme třeba o výrobě protijedu z vody, uhlí, kopřivy a bodláku. Interaktivně pak budeme brát nasbírané bylinky z poličky a míchat je v kotlíku nad ohněm, a to ve správném pořadí, ve správný čas a starat se budeme i o oheň.
	
- klikněte pro zvětšení - 
No a nesmíme zapomenout na svůj původ, takže jako syn kováře musíme být schopni si opravit výzbroj a výstroj, nebo si rovnou vytvořit novou. Stejně jako při výrobě lektvarů i zde bude třeba provést ve správném pořadí řadu správných kroků, aby nám vznikla použitelná zbraň. To ostatně platí i pro vaření, neboť jak už bylo řečeno, svou postavu budeme muset také živit a syrový králík přeci jen není nic moc.