Seznam kapitol
Společnost Warhorse Studios už od roku 2011 pracuje na hře, která bude zajímat zvláště české hráče. Jde totiž o RPG z prostředí samotného srdce českých zemí, a to na počátku 15. století. My se na ni teď podíváme podrobněji.
Kingdom Come: Deliverance bude mezi hrami RPG vynikat ještě v jedné věci. Obvykle v nich běháme sami, případně s nějakým společníkem, ale že bychom se někde účastnili velkých bitev, na to můžeme ve hrách jako TES, Witcher nebo Gothic zapomenout. Ovšem stejně tak se nemůžeme těšit na epické bitvy desetitisícových armád, neboť takové scény by dnešní PC těžko rozdýchaly a ostatně z pohledu první osoby stejně nebude velký rozdíl v tom, zda útočíme s tisícem nebo mnohem větším počtem spolubojovníků (pokud se neflákáme někde na kopci v pozici generála).
	Bitvy budeme prožívat jako řadový voják, takže je nelze ovlivnit. Může jít o menší šarvátky s bandity nebo opravdu velké bitvy, koně a dobývání hradů nevyjímaje. Klíčová je zde umělá inteligence, která se má postarat o to, aby vojáci nedělali blbiny. Hra by na nás přitom neměla v průběhu bitvy čekat, takže pokud něco prošvihnete, máte smůlu. Pokud tak v rámci nějakého úkolu a bitvy selžete, a to ne samozřejmě fatálně svým úmrtím, ale třeba nestihnete někoho chytit, jede se dál. Bude to mít ale pochopitelně své dopady. Ale je také zřejmé, že nás hra musí udržet v rámci nastavených mantinelů.
Co můžeme od bitev očekávat, na to se můžeme podívat v přiloženém videu, kde je ale spíše jedna ze šarvátek, ale i tak nám tento náhled dodá dobrou představu o výsledku. K ní si ale musíme přičíst ještě mnohem více vojáků ve formacích na bitevním poli, velké obléhací stroje jako trebuchety, lezení po žebříku na hradby, útok kavalérie a možná se setkáme i s jinými středověkými lahůdkami, jako vylévání vroucího oleje či snad dokonce roztaveného olova. Něco z toho ukazuje i následující starší trailer. 
Nedílnou součástí středověkých rytířů byly také turnaje, které si nemůžeme představovat pouze jako souboje předchůdců moderních gentlemanů tolikrát viděné ve filmech, jako spíše řež dvou skupin, která neměla daleko k opravdovému boji. Poražený rytíř obvykle ztratil svou výzbroj a ještě ho někdo musel vykoupit, což byl ostatně ten lepší způsob porážky, neboť výjimečná nebyla ani ztráta končetiny nebo rovnou smrt. 
Jak ale budou fungovat turnaje v Kingdom Come: Deliverance? Tvůrci slíbili, že po vybrání 900.000 liber přidají turnajový mód, takže to by jednoznačně měli dodržet. Jenomže pokud se máme držet reality, pak naše postava osiřelého syna kováře se v žádném případě nemůže zúčastnit rytířských turnajů, i když není důvod, proč by za své zásluhy později nemohl být pasován na rytíře. Samotní tvůrci však už dříve potvrdili, že turnajový režim bude spíše podružný a nebude součástí samotné hry, neboť si budeme moci vybrat jakoukoliv výbavu i protivníka a cvičit své vlastní dovednosti. Mělo by tak jít o samostatnou hru ve hře a je možné, že právě zde bude podporován multiplayer, ačkoliv samotná hra je tvořena zatím pouze pro jednoho hráče. 
	I přesto tu ale bude možnost se zúčastnit různých soutěží, a to přinejmenším lukostřelecké a pak tu budou klasické souboje muž proti muži. Ty poslouží k tomu, abychom si procvičili své dovednosti a vydělali nějaké peníze (nebo o ně přišli), přičemž to jsou také prvky, jež už jsme měli možnost mnohokrát vidět v jiných starších titulech.
Častá otázka také je, zda bude do hry připraven český dabing, když už ji tvoří české studio. Každému musí být však hned jasné, že vytvořit kvalitní dabing na rozdíl od titulků není tak levné a znamená to nemalé množství práce navíc, přičemž něco takového se musí tvůrcům hry také vyplatit, což není na tak malém trhu, jako je ten náš, vůbec jisté. Odpověď na to přináší samotný Daniel Vávra:
Dle Vávry není vytvoření českého dabingu velký problém z finančního hlediska, zvláště když vývojáři z Warhorse Studios dostali tak velkou finanční podporu od českých fanoušků. Jde ale spíše o onu práci a hledisko času, přičemž vzhledem k tomu, že hra byla odsunuta na příští rok, lze usuzovat, že vývojáři toho mají nad hlavu i bez českého dabingu. Nicméně ten záměr tu rozhodně je a pokud takový dabing přijde, bude to až nějaký čas po vydání samotné hry, což je i otázka případného nalezení vhodného partnera, který by tvůrcům dokázal tento úkol ulehčit. 
	Pokud vás tato hra nadchnula a nestačí vám se koukat na videa z jejího prostředí, máte možnost
a za cenu od 50 dolarů (cca 1200 Kč) si ji předplatit. Tím zároveň získáte přístup k nejnovější veřejné betaverzi. Ještě předtím se ale přesvědčte, že ji váš počítač zvládne. Minimální požadavky mluví o čtyřjádrovém procesoru, 8 GB RAM, Windows 7 x64 a GPU kompatibilním s DirectX 11. Pro hraní ve Full HD to bude chtít GPU o výkonu alespoň GeForce GTX 960, ale i pak se musíte připravit na propady snímkovací frekvence. Přeci jen konečná optimalizace je až otázkou samotného dokončování hry.
Betaverze vás vrhne do víru dění, takže ne na začátek příběhu, ale podstatně dále. Vaše postava už bude na vyšší úrovni a vy se budete moci seznámit s příběhem, vyřešit několik plnohodnotných úkolů, zažít první větší bitvu, vyzkoušet si zlodějský "stealth" systém, procházet již slušně velkým světem, v němž už je využito dynamické počasí a kde narazíte na lesy, hrady, vesnice a také na jejich obyvatele, s nimiž si můžete poklábosit. Také si ale můžete počkat až na finální verzi, jejíž datum vypuštění na trh bychom se měli už brzy dozvědět.