Zpět na článek

Diskuze: Lobisté bojující proti zákonu o právu na opravu uspěli v Ontariu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Mr.GO!
Mr.GO!
Level Level
5. 5. 2019 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono takové právo na opravu je pro-ekologické (nemusí se vyhazovat a likvidovat tolik "jednorázových zařízení"), a je i "antimonopolní" protože i když vás výrobce odkáže na autorizovaný servis, stejně si stále diktuje ceny a podmínky. Asi jedním z máála způsobů, jak pomoci právu na opravu by byl marketing firem, prodávajíci nekazící se výrobky a spolehlivé služby, protože by se neměli čeho bát, a na výš zmíněné by lákali zákazníky.
Na Slovensku mají zákon týkající se nelegálních kurvítek- tedy součástí navržených záměrně tak, aby po určité době znehodnotili danou věc.

I takový zákon na delší / zákonnou životnost by to měl velice těžké, umím si představit, že výrobce by musel uvádět životnost výrobku, společně se seznamem opotřebitelných dílů a jejich cen a cen za jejich výměny. toto samo o sobě by možná změnilo konstrukci, protože v rámci konkurenčního bole by chtěli být na papíře lepší, než konkurence. Spotřebitel jako jednotlivec je ale totálně bezmocný proti firmám.
(čerstvá osobní zkušenost- tažné na passata. Objednal jsem díl, protože si ho umím bezpečně namontovat sám. firma dodala. když jsem se ohradil, že dodané tažné nesplňuje specifikaci výrobce - jimi dodané má jen 4 ze 6 montážních bodů, a víme že automobilka 100% šetří na každém milimetru a šroubku- mi napsali že jich vyrobili stovky a stovky tak jak mi to dodali, že je to ok, ale jestli se mi to nezdá, tak že mi vrátí peníze. Takže "ojebali" stovky a stovky nic netušících zákazníků. Kdybych si to od nich nechal i namontovat, tak bych dopadl úplně stejně.)

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
4. 5. 2019 17:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja to osobne vidím tak, že nárok na opravu aj mimo servisu výrobcu by mal existovať. Samozrejme po záruke. Počas záruky, pokiaľ výrobca za to ručí by to malo ísť do jeho značkovej opravovne. A taktiež tie vyhorené domy a žalovateľnosť. V záruke za to ručí výrobca, tak by mal po preskúmaní znalcom v prípade zavinenia chybným výrobkom výrobca platiť. Po záruke už neručí za správnu funkčnosť, tak vtedy by mala platiť poisťovňa, ak je poistený dom proti požiaru. Predsa nemôžete chcieť, aby akýkoľvek výrobok, trebárs aj vypínač svetla bol zodpovedný aj 20 rokov počas životnosti za vyhorenie a tým pádom jeho výrobca.
A nakoniec tá veta. "Poslanec Kaleed Rasheed přímo poznamenal, že zákon by donutil společnosti k tomu, aby běžným uživatelům svěřily své "kódy" a "bezpečnostní věci"." Boha jeho, však samotné Apple zaviedlo kdejaké bezpečnostné čipy, kódy a čojaviem čo ešte, len aby sa to nedalo ľahko vymeniť. Nič nemusia vyzrádzať, stačí ak tieto sprostosti odstránia a nebudú brániť komukoľvek vo výmene. Kľudne nech si dávajú na náhradné diely značku originality, ktorú nebudú vedieť šmelinári z Číny sfalšovať.

jardadoma
jardadoma
Level Level
4. 5. 2019 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle nadpisu jsem čekal, se se snad výrobci chtějí zbavit záruky. Nárok na podporu kutilů je asi kravina. To už spíš nějaký zákon na vyšší životnost výrobků bez "kur...vítek"

wrah666
wrah666
Level Level
3. 5. 2019 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Toto nevyžeší zákon ani lobista. Jediný kdo to může vyřešit je zákazník. Prostou preferencí výrobců, kteří toto nedělají. Krásným příkladem jsou třeba traktoráři J.D. Traktor se dá vyměnit, příslušenství je kompatibilní, výrobců kvalitních traktorů je víc, není co řešit. Pokud by místo objednávek začaly dorážet přátelské dopisy: "moje rodina od vás brala 80 let, ale tohle ne, koupil jsem jinde", tak by se pěkně rychle rozmysleli. Akorát by to nesměly být jen plky, ale opravdu kupovat jinou značku.

kokyn1
kokyn1
Level Level
4. 5. 2019 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 tak oni si za to lidé mohou sami, ani se výrobcům nedivím. Jelikož mezi námi jsou dnes lidé tací, kteří se doma vlastními silami povrtají třeba v mikrovlnce a když jim pak blafne barák budou se důšovat že oni nic, to vadný výrobek a budou ukazovat na výrobce, zaplní socialní síte haty apod... Obzvláště v USA kde můžete žalovat kohokoliv za cokoliv.

sroobik
sroobik
Level Level
4. 5. 2019 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kokyn1 pravo na opravu neznamena, ze si to doma budes rozoberat. Pravo na opravu znamena, ze sa to vobec da opravit a moze ti to opravit lubovolny opravar. Napr. ja som pred 3 tyzdnami zobral kosacku husqvarna do mojho oblubeneho servisu a poslal ma prec, ze jemu nahradne diely nepredaju, musim ist do original husqvarny. No tak som isiel a blbu kosacku orpavovali 3 tyzdne = uz nikdy tam nepojdem.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
4. 5. 2019 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kokyn1 A dúfam nabudúce kúpiš inú značku kosačky. :-)

sroobik
sroobik
Level Level
4. 5. 2019 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kokyn1 zial nie :) ale kupim ju v inej pobocke ;)

Reklama
Reklama