Recenze Ostatní Periférie Webkamery Genius Creative Labtec Logitech Hercules MSI

Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část

Jan Vítek

Jan Vítek

8

Seznam kapitol

1. Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část 2. Logitech Quickcam Connect 3. Logitech Quickcam Express Plus 4. Logitech Quickcam for Notebooks 5. Logitech Quickcam for Notebooks Pro
6. Logitech Quickcam Pro 5000 7. Logitech Quickcam Sphere MP 8. MSI Starcam 370i 9. MSI Starcam Clip Notebook 10. Závěrečné hodnocení

Dnes zakončíme téma posledních dní - test 18 USB kamerek od výrobců Creative, Genius, Hercules, Labtec, Logitech a MSI. I dnes to bude 9 výrobků, mezi nimiž patří 7 k portfoliu Logitechu a zbývající dvě k MSI. Která tedy nakonec předvedla ten nejlepší výkon?

Reklama

Plynule navážeme na

předchozí díl

zkouknutím výsledků kamerky

Logitech Quickcam Communicate STX Plus

a budeme pokračovat zbylými, které jsou tyto:

  • Logitech Quickcam Communicate STX Plus
  • Logitech Quickcam Connect
  • Logitech Quickcam Express Plus
  • Logitech Quickcam for Notebooks
  • Logitech Quickcam for Notebooks Pro
  • Logitech Quickcam Pro 5000
  • Logitech Quickcam Sphere MP
  • MSI Starcam 370i
  • MSI Starcam Clip

Pro pořádek také zopakuji odkazy na úvodní představení kamer -

1. část

a

2. část

a také uvedu testovací sestavu založenou na těchto komponentech a operačním systému:

ProcesorAMD Opteron 144
Základní deskaGA-K8NSC-939 nForce3 250
Paměť RAMCorsair 2x 512MB DDR400
Grafická kartaSapphire Radeon 9800 Pro
Operační systémWindows XP SP2
Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část

Senzor

VGA senzor

Nejvyšší rozlišení - statické1280 x 960 (interp.)
Nejvyšší rozlišení videa640 x 480 30FPS
OstřeníAutomatické
RozhraníUSB 2.0 (komp. s USB 1.1)
Čočka42° horizontálně
Zoomano

Tato kamerka, chlubící se firemními technologiemi RightLight a RightSound, se mi zamlouvala svým fyzickým zpracováním. Oplývá masivním ohebným podstavcem, jenž díky pogumování po stole neklouže a i na monitoru drží jako přibitý. Kulatá hlava se mi zalíbila svým štítkem, jenž můžeme pro chvíle soukromí přesunout přes objektiv a nikdo pak nemá nejmenší šanci šmírovat.

Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část

Fotografie koláže dopadla dobře až na zobrazení jasně žluté barvy, se kterou si kamerka moc nerozumí a přesvětluje ji . Ostatní barvy ji problémy nečiní a jsou zobrazeny se zdravou sytostí

Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část

Duhový přechod celého spektra jasně ukazuje vybledlost žluté a především křiklavě zelené, kterou kamerka narozdíl od tmavě zelené jaksi nezvládá. Ostatní barvy a jejich přechody jsou na druhou stranu bez problému, s pouze jemnými náznaky map na červené ploše.

Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část

Tentýž obrazec zabraný při nepřímém umělém osvětlení 60W reflektorovou žárovkou ukazuje, že barvy se téměř ztrácí, ale i tak jsou vidět náznaky zelené, žluté a červené.

Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část

RightLight dokáže barvy zesvětlit, ale ty jsou i tak poměrně vybledlé. Na druhou stranu jsou však až na modrou všechny vybledlé stejně, tudíž aspoň žádná výrazně nevyniká, nebo se neztrácí, což je důležité.

Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část

Jemné přechody mezi barvami jen potvrdily problém se žlutou a zelenou barvou, které jsou při normálním osvětlení pokoje za dne oproti ostatním pobledlé. Samotné přechody mezi barvami jsou ale dobré.

Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část

Prolínání černé a bílé, to je oblast kde má kamera problémy se zachycením tmavých odstínů, kde jsou na levé polovině obrazu jasně vidět svislé pruhy. Vyvážení bílé je ale na druhou stranu dobré.

Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část

Kamerka, jak je vidno, zabírá obraz téměř bez zkreslení, ovšem co se týče ostrosti (kamerka ostří automaticky), pak ta je dobrá pouze v úzkém prostoru ve středu obrázku. Stačí jen lehké odklonění do stran a ostrost se výrazně horší a to o kvalitě čočky nic pěkného nenaznačuje.

Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část


- klikněte pro zvětšení -

Z fotky venkovního prostředí můžeme jasně vidět, že kamerka příliš dobře nenakládá s expozicí. Obraz je poměrně silně přeexponovaný, což je vidět na obloze a bílých budovách. Co se týče ostrosti, pak zde můžeme vidět neostrost po celém obraze. Inu, automatické ostření nemusí být vždy výhoda.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama