Recenze Grafiky a hry GeForce GeForce RTX 3000 NVIDIA

Metro Exodus Enhanced: ray tracing na steroidech | Kapitola 4

Jan Vítek

Jan Vítek

27

Seznam kapitol

1. Metro Exodus Enhanced: ray tracing na steroidech 2. Metro Exodus a rozšířený ray tracing 3. Testovací hardware 4. Nastavení grafiky
5. Galerie 6. Odrazy a zdroje světla 7. DLSS 2.0 a výkon

Titul Metro Exodus byl jedním z prvních, který dostal podporu ray tracingu na kartách NVIDIA a nyní je první hra pro PC, která přímo vyžaduje grafickou kartu schopnou akcelerovat ray tracing. Co za to dostaneme?

Reklama

Nastavení grafiky

Nyní se podíváme na nastavení grafiky v Metro Exodus Enhanced Edition, a to takové, které se týká ray tracingu a DLSS. 

Metro Exodus Enhanced: ray tracing na steroidech

Máme tu především a prostě ray tracing s volbami normal, high a ultra, což značí interní rozlišení pro globální osvícení od čtvrtinového po plné. V důsledku to znamená prostě to, že čím vyšší kvalita, tím méně šumu v celém obraze. 

Dále tu máme klasická nastavení DLSS 2.0, takže si můžeme vybrat mezi ultra výkonným, výkonným, vyváženým a kvalitním režimem, pokud tedy DLSS rovnou nevypneme. I zde jde o rozlišení, ovšem už o to, v němž se renderuje celý výsledný obraz, který pak jádra Tensor převádí do nativního rozlišení monitoru. Čím nižší rozlišení, tím více detailů se může z obrazu vytratit. 

Odrazy mohou být buď hybridní, anebo ray tracované, což má stejně jako výše uvedené volby velký dopad na snímkovací frekvenci, ovšem zde jde jen o místa, kde na odrazy opravdu narazíme. Nastavení odrazů na hybridní v podstatě ray tracing vypne, takže tu toho na výběr moc nemáme.

Podíváme se také na VRS, čili Variable Rate Shading, což je cesta, jak dosáhnout vyššího výkonu. Variabilní shadery lze 

Metro Exodus Enhanced: ray tracing na steroidech

Následně je tu Hairworks, čili kvalitnější zobrazení vlasů, což samozřejmě nemá s naším tématem nic společného, stejně tak jako pokročilý PhysX. Nová je tu možnost nastavit si zorné pole, i když pouze s pomocí jakési anonymní stupnice, jako by nám tvůrci nemohli naši volbu prezentovat v podobě stupňů. 

Co se týče Teselace, tu můžeme brát jako DLSS pro majitele Radeonů. Jak jsme se dozvěděli nedávno, tvůrci hry nepočítají s implementací technologie AMD FSR, a to právě kvůli tomu, že jejich implementace teselace dle nich odvádí přinejmenším stejně dobrou práci. 

I v nové verzi jsou tak volby pro nastavení grafiky spíše omezené, ostatně co se týče celé kvality zobrazení bez ohledu na ray tracing, ta se skrývá jen pod jednou jedinou volbou. Alespoň že je nám umožněn deaktivovat motion blur. 


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama