Zpět na článek

Diskuze: Místo pěstírny konopí objevila policie nelegální těžbu bitcoinu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

drk22
drk22
Level Level
30. 5. 2021 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je zas nadpis jak z blesku. Z článku je snad patrné že o žádnou nelegální těžbu bitcoinu nešlo. Šlo maximálně o krádež elektřiny... 16 000liber cena energie je nyní ve VB +- 4kč/kwh předpokládám že při velkém odběru by se dostali klidně na polovinu ale vycházejme z těch 4kč libra je +- 30kč. To je 12MWh to je zhruba 165kW spotřebičů. Zmiňovaný antminer s9 si bere zhruba 1,3kW to je +-125ks jeden se použitý prodáva za 500$ btw. tj hw za +- 1,5mega kč.
momentálně jeden ten kus vydělá 93$ za měsíc (+-2150Kč) tj za měsíc 11 600dolarů (ne liber). to tak sedí...
to zařízení by se jim mělo zaplatit za půl roku a pak "vydělávat". příčemž na fotce je evidentně vidět zhruba méně než polovina vybavení.
Ty dva měsíce kdy mohli jít do plusu podle mně padli na náklady na pronájem atd, takže díký hodnému aktivnímu sousedovi ani nestihli nic "vydělat" :0)

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
30. 5. 2021 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Na místě policisté zajistili okolo stovky počítačů určených k těžbě bitcoinu."
Tak gratulujem autorovi k otrockému prekladu článkov, lebo snáď nie je debil a rozpozná počítač od Antmineru.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 5. 2021 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Počítač = PC? PC = Personal Computer. Vždyť přeci existuje spousta různých počítačů, nejen ty osobní. I cyklocomputer je počítač. Nebo snad ne? Má to dokonce v názvu. Ale není to PC.

Antminer není počítač? Co to tedy je, když je to zařízení, které nedělá celou dobu nic jiného, než jen pořád počítá? Nebo dokážete vysvětlit, proč by se Antminer nemohl označit slovem počítač? Co ho tedy odlišuje od "počítače"?

drk22
drk22
Level Level
30. 5. 2021 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala No za počítač se dá označit kde co, nekteří tak označují i 2000 let starý "hodinový mechanizmus". Nicméně tady by asi vážně neškodilo detailnější označení jako specializované "ASIC" zařízení pro těžbu bitcoinu... pokud někde napíšu "počítače" nikdo si pod tím taky nepředstaví třeba chytré hodinky či mobil že.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
31. 5. 2021 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Nie, Antminer nie je počítač. Spočítajte mi na ňom integrál. Napíšte na ňom diplomovku.

Ak kdekoľvek v hovorovej reči, alebo tlači napíšete počítač, tak sa tým bežne myslí PC. Je to zaužívané v hovorovej reči. To by ste potom ako počítač mohli označiť aj práčku. Má mikroprocesor, je naprogramovaná (práčka) a ten tiež "počíta", robí logické operácie ako plnohodnotný mikroprocesor PC. Čistička vzduchu má tiež mikroprocesor, ovládame ju na diaľku, tiež na základe algoritmov, snímačov vykonáva nejaké funkcie, mikroprocesor spracováva tieto informácie - "počíta" a tiež jej nehovoríme počítač.
Tento prípad je ale veľmi špecifický a každý chápe, že kryptomeny sa "počítajú" na špecifickom druhu HW ("počítač", grafická karta, ASIC miner - pritom má len špecificky upravený mikroprocesor, ten ale neslúži na univerzálne výpočty a preto ho nenazývame počítač). Preto je jasné, že logicky sa správne označí, aký druh HW našli. A ak sa v pôvodnom článku píše o "computer units" a v tomto článku o "počítačoch", tak autor len bezducho a mylne prevzal informáciu, pritom z obrázku je jasné, že tam nie sú počítače. Dokonca ani necituje, takže je to jeho chyba. Preto sa ani nečudujem, že sa dozvedáme o zadržaných počítačoch.
Mimochodom, v článku je to už opravené na "zariadenia".
Takže vás pozdravujem pán Šurkla a prestaňte tu vystrájať.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
31. 5. 2021 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Mimochodom, v článku je to už opravené na ​"zariadenia​". "

Neříkám, že slovo počítač bylo ideální, ale fakticky není špatně. Je to specifický druh počítače, značně omezený co do funkcí, které může zpracovávat. Navíc, dávejte si pozor na implikaci, která tady spoustě lidí dělá problém. Každé PC je počítač, ale neplatí, že každý počítač je PC. Takže pod pojmem "počítač" si rozhodně můžeme představit PC (v tom naprosto souhlasím), ale není tím řečeno, že jde o PC.

Krásným příkladem je smartphone. Napíšete na něm diplomku? No když budete pořádný masochista, tak napíšete. Spočítáte na něm integrál? Taky. Přehrajete na něm video? Ano. Hudbu? Ano. Vytisknete z něj fakturu? Ano. Zahrajete si na něm hru? Ano. Má snad všechny funkce počítače i jeho specifické varianty PC. Je to PC? No, za PC bychom to asi neoznačili, i když je to snad ještě osobnější počítač (chce-li zařízení) než PC. Je to počítač? Je. Dokonce i dle Vaší vlastní definice, že se počítač je počítačem tehdy, pokud spočítá integrál a dá se na něm napsat diplomka.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
31. 5. 2021 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Zjavne odmietate uznať význam slova počítač. Na smartphone by ste mohli písať diplomovku, ale nerobí sa to bežne. Tak ako sa na ňom nepočítajú integrály. A prečo by sa mal smartphone volať počítač, keď to ani nie je počítač, lebo nikdy také funkcie neplnil? Smartphone sa vyvinul z klasického Phone, kde sa pridávali funkcie, ktoré nakoniec majú pre nás možno väčší význam ako to pôvodné telefonovanie. Ale to neznamená, že teraz tomu budeme hovoriť ináč. Len sa tam pridalo slovo smart, aby bolo jasné, že už to nie je len obyčajný telefón. A počítaču sa hovorí tomu, čo vždy počítačom bolo a doteraz nebolo potrebné meniť jeho pomenovanie, lebo stále obsahuje rovnaké, či podobné funkcie (napríklad pridaním wi-fi adaptéra počítač pripojíte bezdrátovo, ale stále je to počítač). Ako som už písal, slovo počítač v hovorovej reči označuje určitú triedu výrobkov, ktorými ale smartphone, ani hodinky a dokonca ani coinminer nie je.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
31. 5. 2021 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Aha, takže teď už se bude "počítač" definovat ne podle toho, zda se na něm dá napsat diplomka, ale jak běžně se to dělá? A to už chcete stanovit jako jak? Pokud na tom alespoň 2 % lidí píšou diplomku, tak to budeme nazývat počítač? Nebo 3+ %? Co takový server? Je to počítač nebo ne? Když to bude v serverovně, tak ne, ale když se k tomu připojí externí monitor, najednou se tatáž krabice stane počítačem? Co PC, které plní funkci serveru? Co takový NAS? Běží na tom Linux, je v tom v podstatě stejný HW jako v PC, jdou na tom spustit kancelářské aplikace, napsat diplomka. K NASu připojím klávesnici, myš, přes HDMI televizi/monitor a můžu počítat integrály a psát diplomky od rána do večera. Je to počítač? Nebo když tyto periférie odpojím, najedou tatáž krabička přestane být počítačem? Takže jaká je Vaše definice počítače? Odkdy je třeba NAS počítačem a dokdy je jen NASem? Protože nejeden NAS není problém použít úplně stejně jako PC.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
1. 6. 2021 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Šurkala, vy ste neskutočný debil. Zase tu drístate chujoviny. Ja tu píšem, že výraz počítač sa zaužíval v hovorovej reči a každý viac menej pod slovom počítač si predstaví práve obyčajné PC, a nikdy nie NAS, smartphone, a podobne, ale vy sa tu snažíte o nejakú exaktnú definíciu. Preto som napísal, že v texte napísané, že tam boli počítače je nesprávne. Nikto tam nevidel počítač, čiže PC. A podstata príspevku bola, že tu redaktor bezducho prepisuje nejaký zahraničný článok a nezapojí mozog a nevloží do toho vlastnú invenciu. S vami nemá zmysel sa baviť. Ste fakt obyčajný debil.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
1. 6. 2021 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala No mně jde hlavně o to, že počítač sice nebyl nejvhodnější termín (s čímž souhlasím), ale fakticky není úplně špatně (je to vysoce specializovaný počítač, tedy pořád počítač, byť ne PC - ale nikde nebylo napsáno, že to je PC) a rozhodně to není něco, za co tady každému musíte nadávat do debilů.

Příklad. Nedávno jsem také použil nevhodný termín pro počítač (označil jsem ho za konzoli, protože se běžně používal spíše ke hraní - to by se Vám líbilo). A čtenářova reakce byla "Diky za clanek, jen jsem jeste nevidel, ze by se C64, Atari 800 atd. oznacovala jako herni konzole. Vzdy to byl pocitac ​(byt napr. Atari i herni konzole delalo​)."

Takhle podle mě reaguje normální dospělý vyzrálý člověk, který upozorní autora na nesrovnalost nebo ne zrovna nejvhodnější termín. Jenže reakci dospělého člověka se u Vás prostě nikdy nikdo nedočká. To jsou samí debilové, idioti,... Jestli to spíše nevypovídá něco o Vás.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
2. 6. 2021 00:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ja s tým nemám problém. Ja vám budem nadávať kedy chcem a ako chcem. Vy mne tiež môžete. Lebo vy ste nepoučiteľný. Ak máte pocit, že ste vyzrelý, lebo nenadávate, tak vám to brať nebudem. Asi ste zakomplexovaný egoista, čo vždy musí mať pravdu. Zase obkecávate niečo, čo sa nedá obkecať. A problém je, že sa tu neháji samotný autor, ale sa do toho vy montujete. Zásadným problémom je šlendriánstvo pri práci (možno neodbornosť?). Ak to niekto fláka, tak nech to radšej nerobí. (V prvom odstavci zase pekne slovne kľučkujete.)

Jáchym Šlik
Jáchym Šlik
Level Level
2. 6. 2021 01:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Ja s tým nemám problém. Ja vám budem nadávať kedy chcem a ako chcem."
- To nebudete, alespoň ne tady. Nadávky do slušné diskuze určitě nepatří. Nikdo tady nechce cenzuru, ale ani číst to, jak si tu někdo svoje frustrace vylévá neopodstatněnými nadávkami.

"A problém je, že sa tu neháji samotný autor, ale sa do toho vy montujete."
- Nechápu, proč bych se před vámi měl hájit. Pokud byste diskuzi otevřel slušným způsobem, tak je to samozřejmě něco jiného. Ale to jste neudělal, ani jste se o to nesnažil v dalších příspěvcích. Osobně oceňuji Milana, že s vámi měl trpělivost slušným způsobem diskutovat.

"Zásadným problémom je šlendriánstvo pri práci ­(možno neodbornosť?­). Ak to niekto fláka, tak nech to radšej nerobí."
- Výraz "počítač" jsem nahradil, protože opravdu není nejpřesnější, ale na druhou stranu si nemyslím, že by to byla vyloženě chyba nebo snad dokonce důvod nadávek do "debilů". I ten váš názor, že kvůli jednomu ne úplně šťastně zvolenému výrazu (který ovšem na významu článku nic moc nemění) by článek vůbec neměl vyjít, je tak trochu přitažený za vlasy.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
2. 6. 2021 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Takže nabudúce po predstavení smartphonu budete písať o počítači ako to zdôvodňoval Šurkala? Alebo poviete manželke, nech dá do počítača vyprať prádlo? To už nie je dobrým zvykom pomenovávať veci pravými menami?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
2. 6. 2021 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Kdybyste napsal "Nemyslím si, že označit ASIC jako počítač je nejvhodnější, spousta lidí si pod tím představí PC", tak by to naprosto k věci, správně a slušně. Nikdo by neřekl ani popel. Jasně, označení počítač pro ASIC není nejvhodnější stejně jako není vhodné pro smartphone. Nikdo přeci neříká, že to bylo ideální označení (vždyť v tomto s Vámi oba souhlasíme a ostatně to bylo i upraveno). Jde ale o tu Vaši formu upozornění na to.

V zásadě to ale ani není nepravda (je to prostě vysoce specializovaný počítač, takže pořád počítač, stejně jako cyklocomputer je počítač, ostatně to má i v názvu), tedy rozhodně ne něco, za co by se mělo někomu nadávat do debilů. Kdyby se tam našlo 1000 cyklocomputerů a napsalo se 1000 počítačů, tak opět, nebylo by to ideální, bylo by to příliš vágní a obecné, chtělo by to úpravu pro větší přesnost, ale nebyla by to lež. Můžete na cyklocomputeru počítat integrály a psát diplomku? No nemůžete. Ale stejně to počítač je, má to i v názvu. Vysoce specializovaný počítač. Použít příliš obecný název počítač pro něj rozhodně není vhodné, ale není to blbost. Ostatně i kdyby autor napsal blbost, není to důvod nadávat někomu do debilů a dá se ho upozornit slušně, že tam má chybu.

Jenže ne, Vy prostě umíte asi jen nadávat ostatním. Navíc autorovi nadáváte do debilů za svoje představy. Vy jste si tam představil PC, ale on o PC nepsal. To, že si tam asi většina lidí představí PC, je pravda. To Vám přeci vůbec nikdo nebere. Ostatně i proto to bylo upraveno. Ale... není to špatně, současně to ale není ani nejlepší označení (to naprosto souhlasím) a především to rozhodně není něco, za co by se mělo někomu nadávat. A to ani kdyby to opravdu špatně bylo. Naučte se už konečně chovat. A uvědomte si, že takovými výlevy neshazujete autora, byť si to asi bláhově myslíte, ale někoho trochu jiného.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
2. 6. 2021 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Tak za prvé. "cyklocomputer je počítač, ostatně to má i v názvu​" Je to čisto o marketingu. Označiť to ako počítač je vrcholne naivné a to musíte aj vy cítiť.
"Použít příliš obecný název počítač pro něj rozhodně není vhodné, ale není to blbost." Môj názor je iný. Píšete to, aby ste obhájili svoj názor a krútite sa vo vyjadreniach ako had, ako vlastne aj v minulých príspevkoch.
Je úplne normálne, že sa v živote nadáva. Nadáva sa na politikov, alebo len na neznámeho debila šoféra, ktorý vás ohrozí v premávke. Je to expresívne vyjadrenie, keď ste s niečím vrcholne nespokojný.
Poviem vám to ináč. Mal som šéfa a súčasne majiteľa firmy, ktorý mi povedal jedno a neskôr sa krútil a menil význam povedaného. Jednoducho povedané arogantný debil, ktorý aj keď urobil on chybu, zhodil mňa pred zákazníkom. Dal som výpoveď a neriešil som. A keby ste vy boli mojim zamestnancom, tak za takéto správanie dám vám ja výpoveď. Nemám rád ľudí, ktorí nevedia priznať chybu, nesprávajú sa ako chlap a nestoja si za svojim slovom. Vy by ste urobil kariéru ako politik.
Týmto končím diskusiu, lebo ju stále krútite dookola a vlastné zlyhanie, teda vášho redaktora, hádžete na moje expresívne vyjadrovanie.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
2. 6. 2021 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Môj názor je iný."

Názor klidně jiný mít můžete, na tom přeci není nic špatného. Ale měl byste reagovat slušně (netiketa Vám nic neříká?) Uvědomte si také, že takovým chováním shazujete sebe a ne toho, komu nadáváte. Já vím, Vy to nevidíte, ale takové chování je dětinské a více vypovídá o nadávajícím, než o tom, komu se nadává. A budete-li to takto přehánět, tak Vám také administrátor může dát ban. Nebyl byste zdaleka první.

"Je to čisto o marketingu. Označiť to ako počítač je vrcholne naivné a to musíte aj vy cítiť. "

No já nevím, ale podle toho, jak jsem se ve škole učil definici počítače, tak v tom nevidím problém. Označit cyklocomputer jako PC, to by byla blbost. Ale počítač to je.

drk22
drk22
Level Level
2. 6. 2021 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Souhlasím s tím že nadávky do diskuze nepatří.
Ale btw. cyklocomputer počítač není. Ono je totiž rozdíl mezi zařízením co obsahuje počítač a počítačem. Třeba každé CNC potřebuje a skutečně obsahuje počítač co ho řídí ale samo o sobě je to třeba obráběcí stroj. Totéž "chytrá" lednička. Je to asi jako bychom o autu tvrdili že je to "kolo" nebo "motor" protože každé auto má v sobě kolo ne? Doufám že takto tomu snad porozumí všichni :)

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
2. 6. 2021 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Chcel som už skončiť, lebo to nikam nevedie. Ale napíšem ešte dovetok.
BAN. Ban za expresívne vyjadrenie si viem predstaviť, ale dáva sa skôr za iný názor. Proste nepohodlných ľudí umlčať a je jedno, na čo sa to zvalí.
Nebolo by to prvý krát, čo som dostal ban, ale prvý krát za nadávanie.
Vo vecnej diskusii, bez nadávania, som starostu sídliska usvedčil z neznalosti, zavádzania a klamstva. Vypísal som konkrétne citácie zákonov. Pritom on má právnické vzdelanie. Pre istotu zrušil príspevok a komplet celú diskusiu (aj iných) na FB. Pre istotu ma aj zablokoval, aby som nevidel jeho príspevky a diskusiu. Alebo ma dokonca vyhodili z FB skupiny, lebo som začal skutočne slušne polemizovať a podaných informáciách a napísal som, prečo si myslím, že nie sú tie informácie pravdivé. Adminovi sa to nehodilo do pekného obrazu skupiny, ktorá bola vytvorená za účelom zarábania (bol som tam relatívne dlho).
Takže aj keď ma zabanujete, budem naďalej čítať vaše (SWH) články a občas si pre seba zanadávam. :-)
Pekný deň želám a veľa úspechov v hokeji.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
2. 6. 2021 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ano, s tímto souhlasím. Je trochu rozdíl mezi počítačem a strojem, který obsahuje počítač. Někdy je mezi tím docela těžké rozlišit. Třeba u chladničky je jasné, že ji asi nebudeme normálně označovat za počítač, ačkoli počítač obsahuje a v podstatě i splňuje definici počítače. Jste si ale jistý, že to platí u cyklocomputeru?

Zatímco u ledničky je primární funkcí chladit a to se řídí počítačem, u cyklocomputeru je primární funkcí vlastně počítat, dělat výpočty. Na základě detekovaných vstupů (signál z čidla) se provedou výpočty o rychlosti, ujeté vzdálenosti, to se zobrazí na displeji. V zásadě podobnou věc dělá i ta lednička, pračka, která také upraví výstup na základě vstupů, což je vlastně definice počítače. Zařízení, které zpracovává data ve formě různých vstupů na základě daného algoritmu. Což dělá ASIC, dělá to cyklocomputer, dělá to pračka, dělá to i PC. U některých zařízení je ta "počítací" funkce stěžejní a pak má smysl mluvit o počítači, u některých jde jen o řízení primární funkce a pak je rozhodně na místě zvážit, zda to tak označit nebo ne. Protože, přiznejme si, říci o pračce, že je to počítač, je dost divné (a v tom s Vámi naprosto souhlasím). Říci to např. o NASu, na kterém běží trochu upravený Linux, má to v podstatě HW z PC, dají se na tom počítat integrály i psát diplomka, tam už bych to za tak moc divné nepovažoval. Primární funkce je sice ukládání dat, ale i PC se dá sestavit tak, že jeho primární funkcí bude server pro ukládání dat. To ale neznamená, že to není PC, když se nepoužívá jako klasické PC.

Raspberry je také počítač, i když to není PC. A dá se použít podobně jako PC (Linux na tom rozjedete, myš, klávesnici i monitor připojíte), ale i jako zařízení k řízení stroje. Bude ta krabička v jeden moment počítačem a v druhém při jiném využití už ne?

A ASIC, který vlastně nedělá nic jiného, než počítá? Jasně, není to PC (to také nikdo netvrdil), ale je to zařízení, které má jednu jedinou funkci, počítat do zbláznění. Tady mi opravdu nepřijde mimo mísu nazvat to jako "počítač". Nazvat to PC, to je jiná, protože PC to tedy opravdu není. Ale počítač to rozhodně je. Počítání (zpracovávání dat na základě algoritmu) je jeho primární a dokonce v podstatě jedinou funkcí.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
2. 6. 2021 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Ban za expresívne vyjadrenie si viem predstaviť, ale dáva sa skôr za iný názor. Proste nepohodlných ľudí umlčať a je jedno, na čo sa to zvalí."

A proč by Vás měl někdo banovat za jiný názor? Vždyť přeci podstatou diskuze je diskutovat, prezentovat různé názory na věc. Ale důležité je to dělat nějak v rámci slušnosti. A to opravdu není, že v případě odlišného názoru někoho označíte za debila. To není diskuze. Jiné názory si klidně mějte, to je naprosto v pořádku. Na tom není nic špatně. Ale zásadní otázkou je, jak tyto názory prezentujete.

drk22
drk22
Level Level
2. 6. 2021 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ano jsem si jistý. Cyklopočítač je specializované zařízení, které ukazuje čas, měří rychlost a ujetou vzdálenost. A věřte tomu nebo ne, na nic z toho nutně nepotřebuje počítač, i když ho dnes v sobě díky nízké ceně má..
Jinak je hezké vidět když se redaktor tak usilovně věnuje trolení v diskuzích pod vlastním článkem jena aby nemusel přiznat nějakou vlastní chybu :0))

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
2. 6. 2021 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Jinak je hezké vidět když se redaktor tak usilovně věnuje trolení v diskuzích pod vlastním článkem jena aby nemusel přiznat nějakou vlastní chybu"

Až na to, že to není můj článek ;-) Tady jste poněkud ustřelil. Ale co, každý děláme občas chyby Vás nevyjímaje...

"A věřte tomu nebo ne, na nic z toho nutně nepotřebuje počítač, i když ho dnes v sobě díky nízké ceně má"

Dle odborných definic to podstatu počítače splňuje. Rychlost a ujetou vzdálenost musíte nějak spočítat, tedy mít nějaké vstupy (čas, počet signálů otočení kola), paměť (která si tyto proměnné pamatuje) a algoritmus (který to na základě těchto proměnných spočítá). Ta rychlost a ujetá vzdálenost se sama jen tak zčistajasna na displeji neobjeví, ta se musí na základě vstupů spočítat. Jak tedy definujete počítač?

drk22
drk22
Level Level
2. 6. 2021 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ok moje chyba tak holt trolíte pod článkem kolegy.
A snažíte se zbytečně, pořád platí, že to, že má něco v sobě počítač z toho, jako celku, počítač nedělá. Spousta zařízení má v sobě počítač auto, lednice, i hodinky a přesto to nejsou počítače, jen ho ke své funkci používají. Nechci se opakovat ale to že má v sobě něco motor z toho motor nedělá, obbsahujete to motor ale dohromady s ostatními díly je to auto ne "jen" motor...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
2. 6. 2021 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "A snažíte se zbytečně, pořád platí, že to, že má něco v sobě počítač z toho, jako celku, počítač nedělá."

No však s tím s Vámi souhlasím. Vždyť jsem říkal, že pračku bychom asi za počítač označovat neměli, ačkoli počítač obsahuje. Funkce počítače není jejich primární funkcí, ale slouží jen k řízení primární funkce. Nepsal jsem to snad? Nebo jste přeskočil celý odstavec? Vždyť v tom s Vámi souhlasím. Tak vůbec nechápu, proč mi to vytýkáte. Vy nechcete, abych s Vámi souhlasil? Nebo se chcete hádat i poté, co Vám řeknu, že máte pravdu? To je trochu divné, nemyslíte?

Současně však říkám, že u mnoha zařízení ta hranice není tak jasná. U ledničky, pračky se shodneme, tam je počítač jen součást většího celku. Nicméně třeba ten cyklocomputer nebo ASIC na těžbu kryptoměn mají v podstatě jen jedinou funkci, a to počítat. Je to jejich primární funkce. Nebo snad není? Co je tedy cílem cyklocomputeru nebo ASICu, když ne provádět výpočty? Co je tedy jejich primárním cílem? Co je jejich funkcí?

drk22
drk22
Level Level
2. 6. 2021 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Jedinou funkcí kalkulačky je provádět výpočty přesto jí neříkáme počítač.... Já si nemyslím že cyklopočítač, či specializované jednoúčelové ASIC zařízení spadá do kolonky počítač byť koná výpočty. Není to o sporném označení ale o chybném označení. Obojí se od toho zařízení kterému říkáme počítač odlišuje zhruba tak stejně jako ta lednička.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
3. 6. 2021 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ďakujem, že ste sa ma zastal.
Napriek tomu, že pán Šurkala to tu bráni zuby nechty, nikto nepovie, že ASIC je počítač a zároveň, keď poviete počítač, drvivá väčšina si predstaví práve PC. Tu sa nehráme na vedu pán Šurkala. To ste si pomýlil server. Vaše vedecké definície počítača tu neobstoja. Alebo ak na tom trváte, tak začnite vo všetkých článkoch pomenovávať všetky veci čo počítajú počítačom.
Sú aj iné veci, ktorých primárnou funkciou a dokonca jedinou je počítanie a nevoláme ich počítač. Ak si spomeniete, tak ich rozdeľujeme na analógové a digitálne. Potom prečo guličkový sčot nevoláme počítač? Dokonca ak ste niekedy zabŕdli do strojariny (tú som primárne vyštudoval), tak definíciu počítača spĺňa aj analógová spätná väzba pri riadení. A čo taký switch? Tiež iba počíta. Prídu dáta, vyhodnotí, odídu dáta (alebo neodídu), vstup, výpočet, výstup. Takých zariadení je množstvo, čo iba počítajú, je to ich primárnou funkciou a nehovoríme im počítač.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 6. 2021 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Pokud se bavíme o tom, za co běžně označujeme "počítač", tak ano, to samozřejmě máte pravdu. Ale tu je právě ten zásadní problém. V lidské mluvě se vzal jeden typ počítače (osobní počítač) a začalo se mu říkat zkráceně jen počítač. Ale... a o to mi celou dobu jde, to současně neznamená, že ostatní počítače najednou přestaly být počítače.

Vezměte si třeba takové Rapsberry. Je to počítač? No běžně se za počítač označuje. Asi se mnou budete souhlasit, že je to počítač. Je to PC? No to asi není. A teď, kdy Raspberry přestane být počítačem? Když k tomu přidáme nějaké další síťové rozhraní, aby to fungovalo jako router, přestane to být počítač? Ano? Pokud ano, tak v takovém případě počítačem přestane být i PC, když k tomu přidáte síťové karty a necháte to pracovat jakou router. Když do PC přidáte nějaký akcelerátor pro určitou funkci, třeba pro těžbu kryptoměn (ať už GPU nebo třeba specializovanou kartu pro těžbu), přestane to PC být počítačem, protože se využívá jednoúčelově? Asi ne. Když totéž uděláte s Raspberry, přestane být počítačem? Ta hranice není úplně jasná, že můžete říci, tohle je jasně špatně a tohle je jasně dobře. Nebude to splňovat představu "počítače" tak, jak to běžně známe, v tom s Vámi naprosto souhlasím, ale to současně neznamená, že to ztratilo statut počítače.

Já s Vámi souhlasím, že o cyklocomputeru a ASICu nebudeme hovořit jako o počítačích, protože v běžné mluvě si pod počítačem představujeme PC (nebo něco, co jako PC funguje). V tom jsme zajedno. Já v tomto s Vámi naprosto souhlasím. Ale to neznamená, že to počítač, tak jak je definován, není. Tedy ani to, že když to jako počítač označíme, že uděláme chybu. Nebude to v kontextu jazyka ideální, to bezpochyby, ale není to fakticky špatně. Obzvlášť pokud je to počítání (zpracovávání algoritmů) primární funkcí. Což u cyklocomputeru a ASICu práce s algoritmem naprosto stěžejní funkcí je, zatímco u ledničky rozhodně ne. Když u cyklocomputer nebo ASICu vyhodíte "počítačovou" část, to co zpracovává algoritmy, totálně tím popřete jeho funkci. U ledničky nebo pračky ne.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 6. 2021 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Sú aj iné veci, ktorých primárnou funkciou a dokonca jedinou je počítanie a nevoláme ich počítač."

Ale vždyť já přece nikde neříkám, že jim máme říkat počítač. Ani tomu ASICu bychom neměli běžně říkat počítač, protože běžně si pod počítačem představíme PC, tedy jeden z mnoha typu počítačů, které existují. V tom s Vámi souhlasím. Ale to, že jsme jednomu typu počítačů začali říkat zkráceně počítač, ještě neznamená, že ostatní počítače najednou přestaly být počítači. Takové Atari 800 dnes už není počítač? Pod pojmem PC si asi většina lidí nepředstaví atarko, ale něco jiného. Takže je to počítač nebo ne? Je to PC? Co to je? Běžnou představu PC to asi nesplňuje. Můžeme tomu tedy říkat počítač nebo nemůžeme?

"Dokonca ak ste niekedy zabŕdli do strojariny ​(tú som primárne vyštudoval​)"

Já vystudoval informatiku, takže spousta takových těch věcí právě kolem definic počítačů, von Neumannovy, Harvardské architektury,...

"Switch"

Znova, za počítač bychom to běžně označovat neměli, v tom přeci souhlasím. Současně říkám, že někdy je složité udělat tu hranici mezi počítačem tak, jak ho chápeme, a tím, zda je to jen zařízení využívající počítač. Ten switch je perfektní příklad, díky za něj. Switch asi neoznačíme za počítač. Ale co třeba PC, které bude mít pár síťových karet a necháme ho pracovat jako switch? Bude to PC ještě počítačem? Nebo třeba Raspberry? To se přeci také označuje jako počítač. Když tam přihodíte pár ethernetových portů, necháte to pracovat jako switch, bude to ještě počítač nebo ne? Ono není úplně jasné a jednoduché stanovit, kdy je dané zařízení adekvátní označit jako počítač nebo ne. Když do PC nainstaluje Linux, hodíme tam 5 HDD, necháme to na síti ve funkci NASu, ztratí to statut počítače?

"Tu sa nehráme na vedu pán Šurkala."

Jo, jasně. A pak přijde článek, kde se něco napíše "lidově" a už zase z člověka děláte debila, že to nemá vědecky správně.

Choakinek
Choakinek
Level Level
30. 5. 2021 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je třeba si uvědomit, že krádeže elektřiny probíhají celé roky pro různé účely, jen to jaksi původně pro média nebylo zajímavé, tak se o tom nepsalo. Pro média to začalo být zajímavé až s příchodem kryptoměn.

To je tedy krátká poznámka pro ty, co by chtěli svět kryptoměn očerňovat právě na základě krádeže elektřiny (kde to pochopitelně dává smysl, pokud v dané oblasti není elektřina levným artiklem a zájemce o těžbu není ochotný se stěhovat někam do "Tramtárie" za levnější elektřinou).

Simik
Simik
Level Level
31. 5. 2021 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek To není pravda, pro média byl vždycky zajímavý nepovolený odběr za účelem pěstování trávy. Proto je to v titulce;-)

bespi
bespi
Level Level
29. 5. 2021 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To by me zajimalo, kde byl vyhraban HW co ani v pri soucasnych cenach netvori pri zapocitani energie zisk.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 5. 2021 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bespi Asi z dob první kryptohorečky,
1) se ten HW zaplatil už tenkrát
2) od té doby cena kryptoměn o dost vyrostla, a pokud byla elektřina "zadarmo" tak je jedno jak efektivní HW je, jestli vytěží 10MH/s nebo 50MH.......

lipo
lipo
Level Level
29. 5. 2021 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Presne starej hw co uz neni bez elektriky zdarma vydelecnej je pak za pakatel...

drk22
drk22
Level Level
30. 5. 2021 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 To že se někomu HW už zaplatil neznamená že oni za něj nemuseli zaplatit momentální tržní cenu, tj zhruba 500$ za kus...

Berhof
Berhof
Level Level
29. 5. 2021 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bespi Na jedné z fotek jde vidět, že by se mělo jednat o Antminer S9 z roku 2016

Choakinek
Choakinek
Level Level
30. 5. 2021 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Berhof Tolik Antminerů udělá 0,2 BTC za měsíc, jo? To se mi nějak nechce věřit.

Reklama
Reklama