Zpět na článek

Diskuze: Moderní počítače mají problém se zpožděním vstupu klávesnice

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Antikapitalista
Antikapitalista
Level Level
5. 1. 2018 06:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vcelku velice zajímavý výzkum hodně kazí to, že tam není srovnání zpoždění u zařízení PS/2 klávesnicí a CRT zobrazovačem.

Takhle prostě hází do jednoho pytle zpoždění z USB vstupu i zpoždění LCD zobrazovače.
Navíc se to vyjeví až ke konci článku, přičemž v zdejší tabulce s výsledky to dokonce ani žádným způsobem nevystupuje.
Takový přístup by měl opodstatnění leda u těch „mobilních zařízení“ – ovšem to srovnání ve zdejším článku (na rozdíl od původního) úplně chybí.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level Level
30. 12. 2017 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dnes hlavní problém vidím kde narůstá odezva je nedostatečná propustnost DMI 3.0 a splácaná API. Chybná implementace úspory energie je na denním pořádku. Pro to je např Surface od MS naprosto k ničemu zařízení. Nemá to ani řádně pracující proces přerušení.
Na Win XP až po 8.1 se mi nestávalo že by v systému na ploše zamrzávala myš (pokud nešlo o chybu driveru). Na desítkách neustále. Neustále se restartuje proces explorer.exe. Desítky nemají rády prostě ta zařízení co požadují přímí přístup k HW.

hendjan
hendjan
Level Level
28. 12. 2017 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trochu tendenční nadpis a celkem i část obsahu článku. Troufnu si říci, že po tom, co ztratím cca 2 sekundy života denně psaním nějakého kódu navíc, tak i7-7700K,16GB ram, GF GTX 1070, SSD 128 - HDD 1000, mi následně ten čas oproti Apple 2e asi nažene zpět. Co se týká IRQ a speciálních připojení monitorů x USB - tedy teoretických výhod unikátního řešení oproti univerzálnímu USB a moderních vstupů monitorům, tak to už zmiňuje kolega nade mnou. Asi nechceme mít na 128 různých zařízení 128 různých konektorů: :-)

Uni
Uni
Level Level
28. 12. 2017 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hendjan Tak o fyzické podobě konektoru to snad není... ;)

coremar
coremar
Level Level
28. 12. 2017 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hendjan To ale není o tom, že tím ztratíte dvě sekundy života navíc oproti těm starým...tam jde o to, jak rychle počítač zaregistruje to, že jste něco zmáčkl. Ve skutečnosti vám psání bude trvat úplně stejně dlouho a nebude z tohoto hlediska nic, co by mohl nový počítač nahnat zpět. Tady jde ve skutečnosti o dobu, která uplyne od stisknutí klávesy do doby, kdy se informace o stisknutí dostane k procesoru.

Zkrátka v případě že byste měl velké zpoždění vstupu třeba 10sekund, akorát by vám to lezlo děsně na nervy, není to že byste to psal dýl....na hrách se to popisuje líp, prostě každá vaše reakce se začne projevovat později, než jak by trvala na tom starým, samozřejmě u hry kterou oba počítače utáhnou stejně dobře...

LukyCZK
LukyCZK
Level Level
27. 12. 2017 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud vím, tak starší konektory (např. PS/2) používaly system interrupty (vstupovaly přímo do běhu systému). U USB je to ale jinak, jelikož musíme počkat, než se procesor zeptá daného zařízení (toto se děje vždy, když se procesor obnoví, tudíž podle frekvence procesoru)

ttxman
ttxman
Level Level
28. 12. 2017 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LukyCZK USB zarizeni polluje USB radic na pevne nastaveny frekvenci s krokem 125Hz od 125Hz do 1kHz .. tedy nejpomaleji kazdych 8ms a nejrychlecji kazdou 1ms. (I kdyz je pravda, ze v praxi ty frekvence celkem dost plavou).
Takze zmerene zpozdeni se musi naskladat mezi tim nez radic klavesnice pripravi data do fronty USB a potom nez si je z USB radice vyzvedne OS. (A tam uz system interrupt je). A pak nez se to projevi na LCD.
Takze zpozdeni navic dane tim, ze klavesnice je na USB by nemelo presahnout 8ms. A zpozdeni LCD proti CRT je otazka, ale vetsina dnesnich lepsich nehernich LCD se uz vejde se zpozdenim pod 1 frame (16,6ms), coz je stejna doba nez se prekresli CRT (jen u LCD se nemuze obraz menit v pulce framu). Takze rozdil nad cca 20ms (se zapnutou vertikani synchronizaci) uz ma na triku OS+software.

Antikapitalista
Antikapitalista
Level Level
5. 1. 2018 06:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ttxman S překreslováním to u CRT nemá moc společného, neboť tam jde obraz ven takřka okamžitě (i když se možná neprojeví, ale MŮŽE se projevit – na rozdíl od LCD).

U LCD je to zpoždění zapříčiněné i různými kroky před vlastním zobrazením, jako třeba uhánění („overdrive“) a podobně.

Reklama
Reklama