Zpět na článek

Diskuze: MyDrivers: NVIDIA si objednala 5nm GPU Lovelace a musí za ně platit dopředu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
30. 12. 2021 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale tohle už mi připadá, že je docela za hranou. Firmy tedy budou "selektovány" podle toho, jestli si případně část produktů nechávají vyrábět jinde, u konkurence? Tomu by se mohlo říkat šikanování. Chápu napřiklad dojednání nějaké množstevní slevy, kdy v případě velkých objemů objednávek bude cena pro takto velké zákazníky upravena, ale zavádět různě vysoké "předplatné", to je hnus. Budu držet palce Samsungu, ať co nejdříve rozšíří výrobu, a také Intelu, ať už je opět samostatný a po navýšení kapacit případně otevře i pro další zájemce o výrobu, jen aby TSMC nemohla zneužívat momentální "díry" na trhu. :-/

wrah666
wrah666
Level Level
30. 12. 2021 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ludek_jelinek Ehm, ono je takový blbý stav dostupnosti výroby. Nechceš? Tak padej, my ty waffery prodáme během pěti minut. A na druhgou stranu, článek to nazývá předplatné, ale v reálu jde spíš o platbu dopředu, za zboží dodané později. TSMC podepsalo smlouvy na nákup strojů a stavbu fabrik za několik desítek miliard dolarů. Proč by měli shánět úvěry, když je xy zákazníků na tu kapacitu předem natěšených? Tak si ty provozy zaplatí a za 2 roky se jim to dvojnásobně vrátí.

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
30. 12. 2021 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jaký je rozdíl mezi předplatným a platbou dopředu?

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
30. 12. 2021 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ne, je to jen obyčejné vydírání a zneužití majoritní pozice na trhu. Takovéto praktiky nemají nikde, v žádném odvětví, mít vůbec místo. Buď ať platí všichni dopředu za využití kapacit nebo ať platí za skutečně dodané produkty za dohodnutou cenu, takováto diskriminace je nepřípustná. Zvláště když některé firmy mají platit dopředu mnohem větší částky než firmy jiné! A ještě to vydávat za "investice" na rozvoj, to je vrchol. To totiž těch několik ždímaných firem ještě platí za ty privilegované! :-o

wrah666
wrah666
Level Level
30. 12. 2021 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Tak můžou jít jinam. No aha, vlasntě nemůžou. Ale mohli by plány na nové čipy prostě smazat a trhnout si nohou.. Hele, oni platí velmi rádi, protože u TSMC mají jistotu, že jim ty čipy fakt dodá. A fabriky postaví.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 12. 2021 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ludek_jelinek "....Firmy tedy budou ­"selektovány­".......zavádět různě vysoké ­"předplatné­", to je hnus....."

At se ti to líbí nebo ne, konkurence je velká a bohužel zde máme pravidlo bud si zaplat (předplať) nebo jdi jinam, protože v řadě za tebou je xx dalších firem které jsou nejspíš ochotny zaplatit

KDyž máš zákazníku tolik že je musíš odmítat, podle čeho je budeš selektovat, podle toho jak jste dobří kamarádi, nebo jak dlouho spolupracujete, nebo podle toho kdo se první přihlásí ??

To těžko, budeš brát ty co jsou ochotni platit předem protože vědí že svoje výrobky udají i v době nadbytku a přesycení trhu (snad).
Ti ostatní nechtějí riskovat že by se jim stalo to co Nvidii s GPU Pascal, nechtějí předplácet xx miliard na něco co ještě ani nemají v rukách ve formě testovacích vzorků, tak prostě musejí jít jinam

A toto je případ AMD, ti na to vyjednávání bud nemají peníze aby přeplatili Intel a Nvidii nebo nechtějí riskovat že by o vyrobené ZENy a NAVI nebyl v období za 1-2 roky zájem
AMD navíc má problém v tom že se musejí velice dobře rozhodovat do čeho investují, Radeon, EPYC, Ryzen, APU pro konzole....?
Když objednají výrobu Radeonu a ty nebudou mít úspěch co s tím když budou mít zaplacenou výrobu na celý rok, naopak budou nedostatkové Ryzeny, ale nebude místo kde by se vyráběly, co s tím....?
na toto prostě AMD a ostatní nemají

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
30. 12. 2021 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Ne, konkurence není žádná, proto mohou procházet takovéto praktiky. BTW, to nejdůležitější v tvém příspěvku je právě v závorce - snad. Snad to udají, byť již dopředu zaplatí miliardy za místo v pořadníku. To je přece úchylné. Naopak, vypadá to tak, že firmy, které výrobu svých produktů diverzifikují mezi to minimum výrobců (de facto dva - TSMC, Samsung), tak jsou firmou TSMC sankcionováni. :-/

wrah666
wrah666
Level Level
30. 12. 2021 21:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Ano, není to hezké že? Ale tak vypadá reálný monopol. A klid, žádný stát proti tomu nezasáhne, protože by byl prostě vzápětí zbaven techniky a mohli by si válčit leda pěstními klíny. A když jsme u toho, tak TSMC se chová ještě VELMI slušně, mohli by být daleko ošklivější.

madPav3L
madPav3L
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 12. 2021 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ludek_jelinek Nevidím na tom nic špatného, prostě je to rezervování kapacity dopředu, zadarmo ti to nikdo neudělá, navíc v současné situaci...

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 12. 2021 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

".....část výroby bude svěřena Jihokorejcům..."

no je vidět že aspoň někdo je trochu rozumný na rozdíl od AMD které rezignovalo a přechází nejspíš s celou výrobou k Samsungu,
Včera jsem u jiného článku psal že Nvidia a AMD nemají koule na to vyjednávat u TSMC o kapacitách výroby tak jako Intel a ještě dříve jsem zde psal že AMD stáhne ocas a jde potupně k Samsungu protože u TSMC je všichni přeplácejí,
a že by se AMD nemělo vzdávat výrobních kapacit, naopak brát vše co mohou,
podobně jako Nvidia zabrala nějakou volnou kapacitu pro opětovnou výrobu RTX2000

no vypadá to že na tom něco bude, Nvidia bere vše co muže, zabere si kus u Samsungu a kus u TSMC,
prostě vše co jde....

AMD bude dál vyrábět u TSMC APU pro konzole a nějaké starší Ryzeny,
ale všechnu novou výrobu budou mít u Samsungu? To je podle mě chyba, měli by zabojovat o nějaké 5nm kapacity u TSMC a ne se jen tak vzdávat,
asi to taky bude o cenách, AMD na to nemá investice a byly by malé marže z prodeje, nebo by se to muselo kompenzovat na hotových produktech, jenže to už by Ryzeny a Radeony nevypadaly tak dobře a nebyly by konkurence schopné s vyšší koncovou cenou

komplikatornemamozek
komplikatornemamozek
Level Level
30. 12. 2021 00:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 "no je vidět že aspoň někdo je trochu rozumný..."
"psal že AMD stáhne ocas a jde potupně k Samsung..."
Když se člověk zamyslí nad tvou dikcí, tak si teprve uvědomí, jak obrovské jsi hovado.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
30. 12. 2021 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Strašlivé žvásty, AMD nikam nepřechází. Jen zkoumá možnost využití kapacit Samsungu pro rozšíření výroby - protože by klidně prodalo dvoj- až trojnásobek toho, co stačí dát na trh teď. S TSMC AMD dále spolupracuje na vývoji výrobních procesů. A například 3nm kapacity už má zajištěn stejný objem jako Apple, doteď největší zákazník TSMC.

bison
bison
Level Level
29. 12. 2021 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jensen by mal výrazne zdvihnúť ceny GK na dvojnásobok súčasných cien, Farmy to zaplatia a môže si objednať tým pádom oveľa viac čipov, je to jediná cesta ako zasypať trh GK.

snajprik
snajprik
Level Level
29. 12. 2021 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

TSMC aj Samsung investuju obrovske peniaze do novych tovarni, Samsung sa nechal počuť že do 2025 chce strojnasobiť vyrobne kapacity. Aj TSMC stava nove tovarne, preto ťahaju peniaze od zakaznikov a nie od bank s urokmi.
Trochu im skazil plany Intel, ktory vykopil skoro všetke EUVL stroje od nizozemska. Tak že problem je na svete, len dufam že to až take zle nebude.
https://hardzone.es/app/uploads-hardzone.es/2020/12/TSMC-escaneres-EUV.jpg

wrah666
wrah666
Level Level
29. 12. 2021 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Obrázek pěkný, ale spíš dej odkazt na článek ze kterého pochází ne? Pochybuji, že moc lidí přečte ten rozsypaný čaj.. Má to být kapacita intelu? V závislosti na čase a procesu?

snajprik
snajprik
Level Level
29. 12. 2021 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Tam su zaujimave len dva posledne riadky, predposledny udava počet vyrobenych EUV strojov v damon roku a posledny riadok udava počet EUV strojov do kopi...

wrah666
wrah666
Level Level
29. 12. 2021 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jo, ale samotný obrázek se nejmenuje intel něco, ale TSMC. Takže se snažím to nějak dešifrovat. Plus pokud se drží nějaké logiky, tak je článek patrně rok starý a dnes již prakticky nedolistovatelný, tuplem, když španělsky rozumím jen částečně.

Reklama
Reklama