Zpět na článek

Diskuze: Na Ukrajině našli těžařskou farmu s 3800 PlayStationy 4

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kra.l
kra.l
Level Level
21. 7. 2021 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Od té doby co jsou tu Bitcoiny. Na trhu nejsou v podstatě stále vůbec grafické karty. Trh s počítači se točí jen kolem BTC a lidi mají prostě smůlu. A počítače zdražují a zdražují.
Co to navíc dělá s přírodou je neskutečné.

Bertram
Bertram
Level Level
12. 7. 2021 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Znam dva pripady tezaru, kteri se snazili mit elektrinu zadarmo. Prvni pripad byl, kdy byly dva spolubydlici v jednom byte. Jeden tezil a druhy se divil, proc maji tak silene doplatky za elektřinu. Druhy pripad a jeste troufalejsi, kdy si takovy chytrolin z dodavatelske firmy donesl stroj do obrovske nejmenovane fabriky, tam ho "schoval" do nepouzivane mistnosti, pripojil na internet a sit a vic jak rok tezil. Verim za naprosta vetsina tezaru resi, jak prijit k elektrine zadarmo, aby se tezit vubec vyplatilo diky nasim cenam elektriny a pc komponent, ktere jsou znatelne drazsi nez v USA.

HonzaIT
HonzaIT
Level Level
12. 7. 2021 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram .. a to si neumíš představit správce IT v učebnách :)

neverminde
neverminde
Level Level
11. 7. 2021 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A pak tady piste ze se pouziva obnovitelna energie...Proste ve smes se kazdej tezar snazi dojit k energii zadarmo jen aby ji nemusel platit. At k tomu vyuziva to co je v clanku nebo firmy nebo vladni byty. Cely tyhle kryptomeny je velky podvod na kterem vydelavaji hlavne podvodnici a zlodeji. A je potreba je co nejdriv postavit mimo zakon a zakazat. (beztak se z toho fiancuji jen nelegalni veci a terorismus)

WaynEorg
WaynEorg
Level Level
11. 7. 2021 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mňa len udivuje ako vždy nájdu z ničoho nič takýto extrém. Napríklad pár ľudí si kúpilo starú stodolu a po otvorení zistili, že je tam 60 starých veteránov za niekoľko miliónov. To akože nikdo si takého niečoho nevšimne keď je na každom kroku kam sa človek pozrie plná riť ľudí a do všetkého pchajú nos???

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 7. 2021 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zm*di. Zakázat mining židkoinů

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 7. 2021 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Jasně, ale např. inflační daň je v pořádku (jde o krádež, která se počítá v bilionech dolarů). Anebo tvé myšlení nestačí na identifikaci tohoto problému.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 7. 2021 21:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Problém je, že ekonomika světa je postavená na inflaci. Bohužel různé modelové situace v socialistických státech (počátky) a na superpočítačích zjistili, že bez toho by se ekonomika světa zhroutila. Doporučil bych si přečíst pár článků o tom, proč je mírná inflace zdravá a proč i socialistické státy museli zdražovat nebo dělat měnové reformy. Těch pár utopistických startrekovských ekonomik má zásadní vadný článek a tou je člověk, a ten se zatím nepodařilo vyřešit. Buď to skončilo anarchií nebo diktaturou. K čemu směřujeme nyní ?

wrah666
wrah666
Level Level
11. 7. 2021 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Celá tahle planeta má jen jeden zásadní vadný článek a tím je zvíře jménem člověk. Stačí odstranit lidi a příroda se srovná sama. Jak ukázal atol Bikini, tak i po mnohonásobném jaderném výbuchu. Člověk je šmejd a bezdůvodně ničí.

uranmorte
uranmorte
Level Level
11. 7. 2021 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek "modelové situace ... a na superpočítačích" Zdroj by nebyl? To můžu říct pravý opak a beze zdroje to má stejnou nulovou informační hodnotu.

Akuh
Akuh
Level Level
12. 7. 2021 00:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Mohl bys dodat ty simulace? A jak nasimulovaly toho člověka? Já jen že na jednu stranu se tu oháníš tím že se nepočítá s lidmy a na druhou stranu vytahuješ simulace který určitě člověka mohly leda tak aproximovat a to beztak ve formě Homo Economicus :-D
Ona inflace vůbec není nutná pro ekonomiku. Ona je nutná pro nekonečné zadlužování států. Naopak, pro ekonomiku je škodlivá, viz ABCT (Austrian Business Cycle Theory), kterou by sis pro změnu měl nastudovat ty.
Právě rakouská ekonomická škola, jejíž zastánci jsou převážně proti inflacy počítá s realnými lidmy a nevytváří idealizované modely typu homo economicus odtržennými od reality jako je často užíváno v těch simulacích o kterých píšeš.

cdwN
cdwN
Level Level
15. 7. 2021 23:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Seš chytrej, jak rádio, ale napíšeš "reálnými lidmy" Napřed se nauč základy češtiny a pak veřejně poučuj z ekonomie :O

wrah666
wrah666
Level Level
11. 7. 2021 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Opravdu tak moc miluješ bankstery? Projdi se trochu po městě prosím. Koukni se na "paláce" ve kterých sídlí banky, pojišťovny, spořitelny a finanční úřad. Myslíš, že si na to vydělali tím, že jejich "práce" má nějakou přídavnou hodnotu? Hoiby, prostě to vymlátili z lidí, kteří poctivě pracují.. Tito kradou všichni a nepostižitelně. Těžařů krade poměrně malá část a na většinu se dřív nebo později přijde. (snad všude je přenosová soustava monitorována do té míry, že neočekávaná spotřeba (kradené) elektřiny někde rozbliká majáček.

tief
tief
Level Level
13. 7. 2021 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 problém bank je jinde

1) banky nepůjčují své peníze. Myslíte si, že když dostanete hypotéku, tak banka vám pošle deset milionů z nějkaého svého účtu které nějak vydělala? Vůbec. Banka má licenci na to, aby za souhlasu STÁTU vygeneroval na vašem účtu těch 10 mega. Takže najednou je v ekonomice víc peněz. Vy pak splácíte půjčku a úroky v reálných penězích, takže banka s nulovými náklady (jen vygenerovala položku v databázi) dostává zpět peníze. Jak splácíte, tak se ty virtuální peníze na virtuálním účtu umazávají, ale úroky už má v "reálných penězích".

2) padne li banka, sanuje se problém ze státního - tedy kapitalizace zisku, socializace ztrát

v obou případech je na vině stát - dovoluje bance půjčovat neexistující peníze a pokud banka nedělá nesmysly, tak jí nechá celý zisk - nutno podotknout že ničeho (defakto jen z administrativy, kdy si hodně dobře pojistila, aby dostala "své" peníze zpět) a pokud to banka neustojí, tak její ztrátu hradíme my ze státního.

---- prostě je rozdíl, jeslti vám půjčím 10 000 a domluvíme se, že mi vrátíte po čase 11. Pokud těch 10k nemám, tak je nepůjčím a pokud je mám, tak si dobře rozmyslím, jestli je chci vůbec půjčovat a jeslti vám a za těchto podmínek.
Banky půjčují neomezeně komukoliv kdo nějak prokáže, jako že bude moct splácet. A buď brutálně vydělávají a nebo jejich průšvihy zaplatíme my

Akuh
Akuh
Level Level
13. 7. 2021 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Technická, úplně neomezeně to není, ale je to dost blízko. Banka si musí hlídat likviditu.

petrib
petrib
Level Level
14. 7. 2021 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Druhá technická, úplně z ničeho to taky není, část půjčované částky musí banka mít.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 7. 2021 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Problém nejsou těžaři jako takoví, ale ti co ty coiny kupují za tu inflační měnu a dávají ji tím nějakou hodnotu.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
12. 7. 2021 07:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Přesně. Skutečná hodnota výsledku nesmyslného výpočtu je přesně nula, ať už v korunách, dolarech, mušličkách, protislužbách nebo pohlavních stycích. Lidstvu to prostě nic nepřináší, není to pokrok, nic z toho není, jen škody.

Hejli, kteří se dali přesvědčit o tom, že taková hodnota existuje, nezaslouží nic jiného, než být oškubáni. A tvůrci toho nesmyslu doživotně arestováni. Však oni vědí, proč to uvedli v život tajně.

Akuh
Akuh
Level Level
12. 7. 2021 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Skutečná hodnota čehokoliv je dána střetem nabídky a poptávky. Tím pádem tvrdíš nesmysly.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
12. 7. 2021 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Ozvi sa mi, predám ti zopár digitálnych núl a jedničiek za tú inflačnú menu. A dám ti strááášne lacno. Ale pozor, mám ich veľa.

Akuh
Akuh
Level Level
12. 7. 2021 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Hodnota je dána střetem nabídky a poptávky. Ne jen tvojí nabídkou. Pokud nabízíš a nikdo nechce hodnota je nulová. Pokud poptáváš a nikdo nenabízí, hodnota je nekonečná. Proč reaguješ když ani nechápeš na co reaguješ?

Mimochodem, i ta inflační měna jsou v drtivé většině případů jen pár jedniček a nul.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
12. 7. 2021 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu A ty už vieš, čo tie moje jedničky a nuly reprezentujú, že tvrdíš, že tvoj záujem je nulový?

Akuh
Akuh
Level Level
12. 7. 2021 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Zájem je nuloví právě protože jsi nedodal žádné informace. co já vím klidně můžeš prodávat zdroják windows 11, ransomwaru, či hello world, či vcokoliv. Ten hello world je nejpravděpodobnější.

M0RGAN
M0RGAN
Level Level
12. 7. 2021 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Skutečná měna slouží jako prostředek směny, tedy že si ZA NI něco kupuješ a JI za něco získáváš.
Kryptoletadla jsou klasická pyramida, kupují si je lidé s cílem bezpracně pohádkově zbohatnout a proto potřebují získávat další a další hejly, kteří jsou ochotni přinášet další a další skutečné peníze, aby mohla růst hodnota. Nic jiného za tím není, žádná reálná ekonomika (snad vyjma legalizování výnosů z trestné činnosti), žádné výpočty užitečné pro lidstvo, nic. Jenom pyramida, do které je potřeba přinášet víc a víc skutečných peněz, aby bylo možné na ní vydělat. Když lidé přestanou přinášet peníze, tak se to celé sesype - jako každá jiná pyramida.

A důvod, proč se nejedná o měnu a ani tak nemůže fungovat, je jednoduchý: proč by tím někdo měl platit, když očekává, že to v blízké budoucnosti bude mít vyšší hodnotu - s tím cílem si to přece kupoval. A právě proto u skutečným měn je žádoucí inflace okolo 2% ročně - aby fungovaly jako měny.

Akuh
Akuh
Level Level
12. 7. 2021 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Bitcoin je na některých místech běžne užívaná měna, například v El Zonte v El Salvadoru. Když jsme u El Salvadoru, Bitcoin je El Salvádorskou zákonným platidlem, v okamžiku kdy zákon vstoupí v platnost ho obchodníci musí akceptovat (s vyjímkou že nemají technické prostředky, přičemž ale lidem stačí jen smartphone a signál aby akceptovat mohly. Ani koupený data nepotřebují).

Ty tu diskutuješ z čeho prosímtě? Pokud bys rok počkal, tak bys za stejné peníze si mohl koupit lepší zařízení, takže v principu u IT je i klasická fiat měna cenově deflační. Před nějakou dobou byla možná až hyperdeflační. Takže pokud neposíláš kouřoví signály který někdo přepisuje, tak tvoje vlastní činy demonstrují, že i když budou tvé peníze v blízké budoucnosti mít vyžší hodnotu tak je utratíš a to jsi ještě v situaci kdy můžeš peníze utratit v oboru který je cenově inflační, aby jsi zjískal zboží jehož cena poroste takže jsi ještě víc motivován nekupovat počítač ani mobil... a stále tu tvůj příspěvek vydíme. Nebo si můžeš poslechnou nějaký rozhovor s lidmi podílejícími se na El Zonte ať víš jak to tam chodí.

15degren
15degren
Level Level
12. 7. 2021 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Fiat měna je podle tvého komentáře taky pyramida, rozdíl je v tom že lidé nevnáší čísla ale svojí činnost.
To že fiat měna není ve finále pyramida podporována systémem zkus vysvětlit lidem ve Venezuele nebo Zimbabwe.

Kryptoměny si natisknutým fiatem v ničem nezadají, rozdíl je v tom že kryptoměny si lidi natisknou sami, zatím co fiat si natiskne jen pár vyvolených.

Každá depozitiní hodnota at už kryptoměna nebo fiat nebo jiný číslo vyjadřující hodnotu něčí práce stojí a padá na tom jak moc se nechá zneužít.

Fait se nechá podle mě zneužít mnohem jednodušeji než kryptoměny.

maiki
maiki
Level Level
12. 7. 2021 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Neni hodnota jako hodnota.

wrah666
wrah666
Level Level
12. 7. 2021 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Proč by s tím měl někdo platit? No třeba proto, že opravdu potřebuje něco zaplatit? A pokud bude "očekávat, že se hodnota zvýší" a půjde novou telku koupit až tehdy, až umře stará a ně prostě proto, že je sleva, tak zaplať bůh.. "Spotřebitelské" zvyky ničí strašným způsobem planetu. A "hodnota?" "Malá či zanedbatelná?" "Jen pro organizovaný zločin?" Chlape, prober se. "organizovaný zločin" nabízí nejtvrdší možnou protihodnotu. Jestli byla kdysi fiat měna krytá zlatem, tak krypto je krytá práškem, bílým masem, službami, o kterých se nemluví, ale jsou potřebné a tak podobně. Čili je krytá zlatem.. Na rozdíl od fiat měny, která už dávno není. Dokud doneseš BTC a mafie ti prodá koks, holky, nebo provede vraždu, tak JE krytý.. Nesmírně hodnotně. A žádné "letadlo".

Akuh
Akuh
Level Level
12. 7. 2021 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu No podle Chainalisis je tuším objem bitcoin transakcí spojených se zločinem tuším cca 1%, takže reálně ne moc významné. Kdyby mafie obchodovaly jen v bitcoinech, tak má řádově větší hodnotu

tief
tief
Level Level
13. 7. 2021 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Tak každý má hodnoty jinde.

Většina lidí chce někde bydlet a k životu potřebují vodu, jídlo, šikne se i teplo a elektrika. Chápu, že většina těchto potřeb s drogou v těle a holkou v posteli odpadá, ale holt přízemní potřeby vyžadují nějaké ty jistoty.

Jako je fajn, že si za BTC můžu kopit kilo kosu a dvě bulharky a když důvěra investorů dá, tak to zítra bude kilo a tři bulharky a když ne, tak to holt zvládnu jen s tou jednou, ale pro mě je spíš zásadní, jestli si za svou výplatu koupím nákup a náhodou mi u kasy neřeknou, že jako dobrý, ale za těch 100 fiat peněz si dnes koupím jen jabko a rohlík. Ale můžu počkat, třeba za týden za těch 100 koupím stejk a pět kilo brambor.

Reklama
Reklama